B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Dufajuc, ze je tu par automechanikov co uz nejaky ten motor snad aj poskladali, by som poprosil o Vas odborny nazov na to, co vidiet na videu, teda nezotrete olejove mapy pri pohybe piestov na 2. az 4. valci. 1. valec zotiera krasne. Co mapy indikuju ? Šisaty valec ? (teda nekruhove opotrebenie), "iba" vydrate kruzky, pripadne oboje... a samozrejme co s tym.
Motor isiel po starte tak na 3,5 valca, po kratkom behu sa rovnomernost rapidne zlepsila, stale mal vsak problem s volnobehom. Zo stiftov na vyfukovych zvodoch pre 4. valec za studena najprv slzila, neskor kvapkala az tiekla chladiaca kvapalina.
https://www.youtube.com/watch?v=ZAfzWYUxhEc" onclick="window.open(this.href);return false;
K tomu este foto niektorych piestov a hlavy. Mokre skvrny sme pravdepodobne sposobili pri manipulacii s nou.
Motor isiel po starte tak na 3,5 valca, po kratkom behu sa rovnomernost rapidne zlepsila, stale mal vsak problem s volnobehom. Zo stiftov na vyfukovych zvodoch pre 4. valec za studena najprv slzila, neskor kvapkala az tiekla chladiaca kvapalina.
https://www.youtube.com/watch?v=ZAfzWYUxhEc" onclick="window.open(this.href);return false;
K tomu este foto niektorych piestov a hlavy. Mokre skvrny sme pravdepodobne sposobili pri manipulacii s nou.
- Prílohy
-
- Cyl_1.jpg (69.03 KiB) 12840 zobrazení
-
- Cyl_2.jpg (65.15 KiB) 12860 zobrazení
-
- Cyl_4.jpg (76.4 KiB) 12861 zobrazení
-
- B204FT_head.jpg (106.61 KiB) 12907 zobrazení
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- doktor
- MUDrc
- Príspevky: 567
- Dátum registrácie: 13 Apr 2009, 21:22
- Vek:: 11
- Bydlisko: Buštěhrad, okr. Kladno (ex: Košice)
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Valce a "okruhlosť " sa dajú s presnosťou na mikrometre premeriať.
Tesnosť krúžkov sa testuje tak, že sa naleje petrolej do valca a sleduje sa či petrolej odtečie, alebo nie.
Tesnosť krúžkov sa testuje tak, že sa naleje petrolej do valca a sleduje sa či petrolej odtečie, alebo nie.
Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99,
Vstup do galerie ZDE
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99,
Vstup do galerie ZDE
-
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
- Vek:: 45
- Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
- Bolo mu poďakované: 18 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
A je to opravdu olej? Na mne to působí dojmem nějaké emulze.Voda s olejem.Jak vypadá zbytek motoru? je to zakarbonované??Na druhém válci na hlavě z leva to vypadá,že to bralo vodu.
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Spodok som dole nemal, to da dole mechanik tento tyzden. Motor stal nejake 2 mesiace s cca 3ma kratkymi startmi tak na 2 minuty (vojdenie a vyjdenie z dielne). Aj po takto dlhych prestavkach chytal na cca 3 otocenie startera. Olej som daval LiquiMolly s MoS2. Voda sa stracala, ale prisudzoval som to stiftu presrobovanemu do vodneho kanala. Takze tie zabielene ventily na 3. valci naznacuju tahanie vody ? Nemal by potom byt aj inkriminovany valec vycisteny ? Tesnenie pod hlavou fuknute nevyzeralo byt, bolo laminatove. Este je skusim ho nechat vyfotit.martinopel napísal:A je to opravdu olej? Na mne to působí dojmem nějaké emulze.Voda s olejem.Jak vypadá zbytek motoru? je to zakarbonované??Na druhém válci na hlavě z leva to vypadá,že to bralo vodu.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
-
- Pokročilý
- Príspevky: 241
- Dátum registrácie: 20 Dec 2009, 23:18
- Vek:: 45
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Kompresiu ste nemerali pred demontážou?
Volvo 240 D24, 1989
Volvo 940 Polar 2.0 Turbo, 1996
Volvo 850 T-5, 1995
Volvo 940 Polar 2.0 Turbo, 1996
Volvo 850 T-5, 1995
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
na mna ten motor posobi akoby dlhsie stal vo vlhkom prostredi, az hrdza nahlodala 2.a 3. valec. To su tie mapy.
Honovanie valca sa zda byt ok, tak sisaty moc nebude a majitel motor setril, kedze nevidim ryhy aj obcas menil olej.
Rozhodnutie je tazke, ale asi by som zvolil ekonomicku cestu zrepasovania ventilov s guferami+zrovnanie a jazdil... spodku by som sa nechytal.
Honovanie valca sa zda byt ok, tak sisaty moc nebude a majitel motor setril, kedze nevidim ryhy aj obcas menil olej.
Rozhodnutie je tazke, ale asi by som zvolil ekonomicku cestu zrepasovania ventilov s guferami+zrovnanie a jazdil... spodku by som sa nechytal.
kwiko
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Kompresiu som meral kratko po kupe (asi 2 roky dozadu, ked zacal mat nepravidelny chod a problemy s volnobehom). Bola v poriadku, 2 valce mali mierne nizsiu. Kde som ale zastrcil stitok z merania uz neviem. Pred rozborkou som nemal ako zmerat, nemam merac s takym dlhym nadstavcom.gusto napísal:Kompresiu ste nemerali pred demontážou?
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Motor je v Ba, mozes sa dojst kuknut ak mas cas a chut. Viac hlav viac kapustykwiko napísal:na mna ten motor posobi akoby dlhsie stal vo vlhkom prostredi, az hrdza nahlodala 2.a 3. valec. To su tie mapy.
Honovanie valca sa zda byt ok, tak sisaty moc nebude a majitel motor setril, kedze nevidim ryhy aj obcas menil olej.
Rozhodnutie je tazke, ale asi by som zvolil ekonomicku cestu zrepasovania ventilov s guferami+zrovnanie a jazdil... spodku by som sa nechytal.
Este jedna vec - z chladiacich kanalikov na 4. valci som povytahoval rozne usadeniny (nebola to hrdza). 1. az 3. valec su ciste.
Pomohli by nove kruzky ? (A na ako dlho ?)
Ako som uz pisal, motor bol v poslednom case (od jesene) v cinnosti nepravidelne, rok predtym cez zimu tiez nechodil kvoli sekajucemu sa diferaku. Ale prakticky od kupy sa motor chova rovnako, startuje velmi dobre -aj po dlhom case naskoci na cca 3. otacku, zo zaciatku evidentne vynechava niektory, alebo niektore valce (viac mi to pride akoby 2 sli tak na 50%) a ma problemy udrzat volnobeh po prudkom ubrati plynu (znizeni vykonu).
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- Iggy
- Nováčik
- Príspevky: 32
- Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 11:25
- Vek:: 5
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
len dodam, ze motor je z auta von az teraz, auto bolo odstavene minulu zimu - vonku a v podstate s polovypustenym chladiacim okruhom, kedze tento tiekol, ako sergej spomina.
ak sa kwiko citi na obhliadku, ja cez vikend cas mam, mozeme tam zbehnut spolu.
ak sa kwiko citi na obhliadku, ja cez vikend cas mam, mozeme tam zbehnut spolu.
Krava: 744 GLE (1986), D24, M47, 405.000 km
Kybel: 850 T5 (1994), B5234T, 240.000 km
(zatial nepokrstene): 940 turbo (1991), B230FT, M46, 270.000 km
Kybel: 850 T5 (1994), B5234T, 240.000 km
(zatial nepokrstene): 940 turbo (1991), B230FT, M46, 270.000 km
-
- Pokročilý
- Príspevky: 241
- Dátum registrácie: 20 Dec 2009, 23:18
- Vek:: 45
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Tie mapy vypadajú ako kavitácia, asi tie valce(druhý a tretí)brali vodu a to mohlo spôsobiť tie mapy. Predpokladám, že povrch tých máp je mierne hrbolatý, teda nie je hladký, ako povrch, kde vidieť honovanie.
Volvo 240 D24, 1989
Volvo 940 Polar 2.0 Turbo, 1996
Volvo 850 T-5, 1995
Volvo 940 Polar 2.0 Turbo, 1996
Volvo 850 T-5, 1995
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Tak to som pre nedostatok casu nezistoval, fakt sme rozborku stihli len tak tak. Iggi ma ulohu na vikendgusto napísal:Tie mapy vypadajú ako kavitácia, asi tie valce(druhý a tretí)brali vodu a to mohlo spôsobiť tie mapy. Predpokladám, že povrch tých máp je mierne hrbolatý, teda nie je hladký, ako povrch, kde vidieť honovanie.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
-
- Pokročilý
- Príspevky: 241
- Dátum registrácie: 20 Dec 2009, 23:18
- Vek:: 45
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Keď ten povrch nie je hladký, tak ti pomôže asi len výbrus.
Volvo 240 D24, 1989
Volvo 940 Polar 2.0 Turbo, 1996
Volvo 850 T-5, 1995
Volvo 940 Polar 2.0 Turbo, 1996
Volvo 850 T-5, 1995
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Takze mapy su uplne hladke, nemozno dotykom rozoznat zmenu struktury povrchu, predpokladam ze budu chemickeho razu. Mali sme aj dolu vanu, po vode ani stopy, po karbone taktiez, jedine miesta kde bolo trocha karbonu boli boky protizavazi na kluke, foto dodam neskor.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Dal som dolu aj vanu, vnutri ziadne kovove castice ani nanosy karbonu. Aby som nezasieral forum, dal som vsetky fotky na rajčinu, rad uvitam Vaše postrehy.
http://sergej7490.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sergej7490.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
-
- Pokročilý
- Príspevky: 241
- Dátum registrácie: 20 Dec 2009, 23:18
- Vek:: 45
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Vidím, že nový stojan na motor už je v službe.
Volvo 240 D24, 1989
Volvo 940 Polar 2.0 Turbo, 1996
Volvo 850 T-5, 1995
Volvo 940 Polar 2.0 Turbo, 1996
Volvo 850 T-5, 1995
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
JJ stojan uz facha. Viete mi doporucit niekoho z BA kto by sa cez vikend vedel na spodok motora podivat a poradil ci s nim nieco robit, alebo nechat tak ?
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Tak hlava je na 4. valci prasknuta medzi ventilom a svieckou, podla VÚZ to je neopravitelne....
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
-
- Pokročilý
- Príspevky: 241
- Dátum registrácie: 20 Dec 2009, 23:18
- Vek:: 45
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
No fasa...
Volvo 240 D24, 1989
Volvo 940 Polar 2.0 Turbo, 1996
Volvo 850 T-5, 1995
Volvo 940 Polar 2.0 Turbo, 1996
Volvo 850 T-5, 1995
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Nakoniec aj zacinas byt rad, ze si ju nekupilgusto napísal:No fasa...
Este sa radim s Dovalovskym, snad bude mat na opravu iny nazor...
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
-
- Pokročilý
- Príspevky: 241
- Dátum registrácie: 20 Dec 2009, 23:18
- Vek:: 45
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?
Ale nie, veď len tie Hydry stáli za to. Ale s tou hlavou, to je problém. Síce viem o jednom aute s týmto motorom, ale neviem, či sa ho majiteľ bude chcieť zbaviť.
Volvo 240 D24, 1989
Volvo 940 Polar 2.0 Turbo, 1996
Volvo 850 T-5, 1995
Volvo 940 Polar 2.0 Turbo, 1996
Volvo 850 T-5, 1995