C30 Prešov v AAA
- monti
- Pokročilý
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 27 Júl 2011, 22:19
- Vek:: 38
- Bydlisko: Hainburg a.d.Donau / Austria
- Poďakoval: 11 krát
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: C30 Prešov v AAA
pjeknee kriidelko tiez sa na to chystam na svojom aute najblizsie tyzdne... neskutocne ma totiz hneva ako rychlo sa zadne okno pocas jazdy v dazdivom pocasi spini, tak verim, ze sa to po namontovani decentneho kridla zlepsi.
V90 CC Pro B5d AWD, 173kW, A8, MY2021
ex Volvo XC70 D5 AWD Summum, 169kW, A6 (TF-80SC), MY2014
ex Volvo S60 D5 Summum, 136kW, M66, MY2006
ex Volvo XC70 D5 AWD Summum, 169kW, A6 (TF-80SC), MY2014
ex Volvo S60 D5 Summum, 136kW, M66, MY2006
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: C30 Prešov v AAA
zhorsi.
to by si ho musel dat na spodnu hranu okna.
Ucelom spojlera je (okrem estetickeho) zvysit rychlost prudenia vzduchu pod vozidlom = viacej bordelu pojde od vozovky na okno
to by si ho musel dat na spodnu hranu okna.
Ucelom spojlera je (okrem estetickeho) zvysit rychlost prudenia vzduchu pod vozidlom = viacej bordelu pojde od vozovky na okno
kwiko
- Ares
- Pokročilý
- Príspevky: 493
- Dátum registrácie: 27 Jan 2010, 12:08
- Vek:: 39
- Bydlisko: Bratislava
- Poďakoval: 17 krát
- Bolo mu poďakované: 20 krát
Re: C30 Prešov v AAA
S tým rátam. Hlavne v zime s tým je vraj sranda.
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
MaxMotion Diesel;
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
MaxMotion Diesel;
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
- monti
- Pokročilý
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 27 Júl 2011, 22:19
- Vek:: 38
- Bydlisko: Hainburg a.d.Donau / Austria
- Poďakoval: 11 krát
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: C30 Prešov v AAA
neblaazni Pali. Skus svoju myslienku trochu viac rozvinut.
Sice som nestudoval aerodynamiku, no mam za to, ze bez tohto horneho spojlera vznika pridenim/obtekanim vzduchu vznika pocas jazdy tesne za vozidlom vzdusny vir, ktory zapricinuje, ze sa z cesty dostava na zadne sklo vozidla viac vody. Po namontovani takehoto spojlera sa docieli, ze ten vir nevznikne tesne za vozidlom, ale s odstupom niekolko cm (hlbka spojlera) a teda efekt by to malo mat prave opacny - menej vody na zadnom skle.
nemam s tym osobnu skusenost, tak sa rad necham poucit. Lebo ten spojler vobec nie je lacna zalezitost, a ak mam z toho benefitovat iba v rovine estetiky, tak to mi za to zdaleka nestoji.
vdaka za nazor...
Sice som nestudoval aerodynamiku, no mam za to, ze bez tohto horneho spojlera vznika pridenim/obtekanim vzduchu vznika pocas jazdy tesne za vozidlom vzdusny vir, ktory zapricinuje, ze sa z cesty dostava na zadne sklo vozidla viac vody. Po namontovani takehoto spojlera sa docieli, ze ten vir nevznikne tesne za vozidlom, ale s odstupom niekolko cm (hlbka spojlera) a teda efekt by to malo mat prave opacny - menej vody na zadnom skle.
nemam s tym osobnu skusenost, tak sa rad necham poucit. Lebo ten spojler vobec nie je lacna zalezitost, a ak mam z toho benefitovat iba v rovine estetiky, tak to mi za to zdaleka nestoji.
vdaka za nazor...
V90 CC Pro B5d AWD, 173kW, A8, MY2021
ex Volvo XC70 D5 AWD Summum, 169kW, A6 (TF-80SC), MY2014
ex Volvo S60 D5 Summum, 136kW, M66, MY2006
ex Volvo XC70 D5 AWD Summum, 169kW, A6 (TF-80SC), MY2014
ex Volvo S60 D5 Summum, 136kW, M66, MY2006
-
- Nováčik
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 08 Feb 2016, 14:55
- Vek:: 36
- Bydlisko: Martin
- Poďakoval: 6 krát
- Bolo mu poďakované: 6 krát
Re: C30 Prešov v AAA
Chalani, nechcem tu moc mudrovať, ale je to trochu inak.
Prúdenie stlačiteľného kontinua je jedna z matematicky najzložitejších oblastí fyziky. Jeden z prístupov, ktorý sa v súčasnosti používa sú numerické riešenia reynoldsovsky priemerovaných navier-stokesových rovníc. Bez toho aby boli spočítané numerické riešenia týchto rovníc na silnom počítači nie je možné jednoznačne povedať ani to, čo sa stane ak sa zmení uhol toho krídelka o niekoľko stupňov. Nie to ešte čo sa stane ak sa presunie pod okno (hoci kwiko dobre háda že okno budeš mať v takejto geometrii zasvinené viac). A s tým posúvaním víru o dĺžku krídelka to tiež nie je také jednoduché
Veľmi zjednodušene povedané, za vozidlom je oblasť nízkeho tlaku (to je nevýhodné lebo ho to brzdí, zvyšuje spotrebu, zhoršuje výkon).
Zároveň karoséria sa správa tak trochu ako krídlo, vzniká vztlak ktorý nadľahčuje vozidlo (to je nevýhodné lebo v zákrute je nestabilné, ľahšie sa odtrhne od vozovky).
Zadný spoiler aký je odfotený na obrázku má potenciál riešiť oba tieto problémy. Podľa zvolenej geometrie buď skôr zvyšuje prítlak, alebo skôr redukuje vírenie. Ak bude spoiler pod negatívnym uhlom sklopený nadol, redukuje sa brzdenie a vírenie, ale zhoršuje sa prítlak. Ak je vyklopené nahor, zvyšuje sa aerodynamické brzdenie, ale zlepšuje sa prítlak.
Takže v geometrii, aké je odfotená na obrázku sa jedná o prítlakovú variantu a bordelu na okne by malo byť viac.
Občas je na vozidlách inštalované aj vodorovné krídelko, ktoré je kompromisným riešením. Máličko vylepšuje obe vlastnosti, ale efekt je zanedbateľný.
To čo som napísal nájdete detailnejšie rozpracované napríklad tuto
Snáď som pomohol.
J
Prúdenie stlačiteľného kontinua je jedna z matematicky najzložitejších oblastí fyziky. Jeden z prístupov, ktorý sa v súčasnosti používa sú numerické riešenia reynoldsovsky priemerovaných navier-stokesových rovníc. Bez toho aby boli spočítané numerické riešenia týchto rovníc na silnom počítači nie je možné jednoznačne povedať ani to, čo sa stane ak sa zmení uhol toho krídelka o niekoľko stupňov. Nie to ešte čo sa stane ak sa presunie pod okno (hoci kwiko dobre háda že okno budeš mať v takejto geometrii zasvinené viac). A s tým posúvaním víru o dĺžku krídelka to tiež nie je také jednoduché
Veľmi zjednodušene povedané, za vozidlom je oblasť nízkeho tlaku (to je nevýhodné lebo ho to brzdí, zvyšuje spotrebu, zhoršuje výkon).
Zároveň karoséria sa správa tak trochu ako krídlo, vzniká vztlak ktorý nadľahčuje vozidlo (to je nevýhodné lebo v zákrute je nestabilné, ľahšie sa odtrhne od vozovky).
Zadný spoiler aký je odfotený na obrázku má potenciál riešiť oba tieto problémy. Podľa zvolenej geometrie buď skôr zvyšuje prítlak, alebo skôr redukuje vírenie. Ak bude spoiler pod negatívnym uhlom sklopený nadol, redukuje sa brzdenie a vírenie, ale zhoršuje sa prítlak. Ak je vyklopené nahor, zvyšuje sa aerodynamické brzdenie, ale zlepšuje sa prítlak.
Takže v geometrii, aké je odfotená na obrázku sa jedná o prítlakovú variantu a bordelu na okne by malo byť viac.
Občas je na vozidlách inštalované aj vodorovné krídelko, ktoré je kompromisným riešením. Máličko vylepšuje obe vlastnosti, ale efekt je zanedbateľný.
To čo som napísal nájdete detailnejšie rozpracované napríklad tuto
Snáď som pomohol.
J
V50, 1.6 D2 84kW (D4162T), M6, rv. 8.2010, Momentum
- Ares
- Pokročilý
- Príspevky: 493
- Dátum registrácie: 27 Jan 2010, 12:08
- Vek:: 39
- Bydlisko: Bratislava
- Poďakoval: 17 krát
- Bolo mu poďakované: 20 krát
Re: C30 Prešov v AAA
Vyčerpávajúce informácie. Najnovšie skúšam aký vplyv bude mať táto úprava.
Moja drahá polovička... [IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201805 ... 170b5d.jpg[/IMG]
Moja drahá polovička... [IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201805 ... 170b5d.jpg[/IMG]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
MaxMotion Diesel;
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
MaxMotion Diesel;
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
- Arkaz
- MUDrc
- Príspevky: 954
- Dátum registrácie: 02 Aug 2014, 22:48
- Vek:: 24
- Bydlisko: Láb/Malacky
- Poďakoval: 7 krát
- Bolo mu poďakované: 41 krát
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: C30 Prešov v AAA
to asi sposobi drobny vir na bankovom ucte... a docasne znizenie spotreby
clanok riesi hatchback, ujo monti ma kombik kde Volvo zvolilo kolme zadne sklo a kratky presah naraznika co ma nevyhodu prave v spineni... kazde kridlo pokial nebude vyzerat nejak takto...
to moc nevylepsi
clanok riesi hatchback, ujo monti ma kombik kde Volvo zvolilo kolme zadne sklo a kratky presah naraznika co ma nevyhodu prave v spineni... kazde kridlo pokial nebude vyzerat nejak takto...
to moc nevylepsi
kwiko