Náhoda alebo pravidlo

Užívateľov profilový obrázok
Jimmy
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 14 Jún 2014, 20:38
Vek:: 29
Bydlisko: Žilina
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 2 krát
Kontaktovať užívateľa:

Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa Jimmy » 07 Jan 2017, 22:13

Nazdar chlapi. Po dlhej dobe som sa sem nalogoval a rozhodol, že založím nové vlákno. Zrejme len tak, aby som sa mal komu posťažovať alebo len tak vyrozprávať. Neviem, či mám len ja to šťastie alebo je to normálne, ale mám asi veľké "šťastie" na zimné štarty na mojích autách. Vlastnil som V40, momentálne vlastním V50 a v zime je to postrach. Pôvodná V40 po kúpe v zimných mesiacoch štartovala do max. -14, ak bolo viac, bolo potrebné pretáčať dlhšie motor. O rok neskôr sa to zmenilo na -10 a o rok neskôr na -6. Čo už predstavovalo seriózny problém... Momentálnu V50 vlastním druhý rok a zatiaľ bez problémov až do tohoto týždňa... Včerajších -16 bolo zrejme pre môj "tank" osudných a začalo sa moje trápenie. Auto krásne naštartovalo, ale po chvíľke na voľných otáčkach motor vypol. Opakovalo sa niekoľko štartov s rovnakým výsledkom. Nakoniec sa mi podarilo auto doviezť do garáže kde bolo teplo a auto roztopiť... Po 3 hodinách čakania auto nabehlo ako hodinky a žiadne vypnutie motora sa nekonalo... Vďaka bohu... Preventívne som do motora nalial aditíva proti mrznutiu nafty zo Shell. Ale moja "radosť" netrvala dlho. V noci sa teplota vyšplhala na -20 a auto, ktoré predávajú v krajine "brutálnych" zím mi znovu zmrazilo úsmev na tvári. Po 3 sekundovom štarte sa po zhruba po 10 sekundách znova vypol motor. Neviem čo to môže byť.... Pýtať sa na to tiež nebudem, lebo isto mi v tomto nikto neporadí cez internet a prísť k niekomu so zohriatým motorom nemá význam.... Som trochu "prekvapený" a veľmi smutný z tohoto problému a začínam veľmi silno pochybovať o kvalite týchto áut. Možno len náhoda alebo nešťastie.... Ale problém je... Vždy sa mi páčilo prevedenie auta a nikdy ma nesklamala "kasňa" auta a jednotlivé elektronické diely, ale motor ma zatiaľ stále len sklamáva... Či V40 , či V50... Samozrejme je každému jasné, že sa jedná o diesel. Čert mi to bol dlžen...Po poslednej skúsenosti s V40 som chcel len benzín, bohužiaľ sa v takej výbave akú mám, benzínová V50 nedala nájsť. Mal som Volvá rád, ale po týchto skúsenostiach sa čím ďalej, tým viac začínam týmto "tankom" strániť. Je to pekné auto ale tie dieselové motory čo tam dávajú sú poriadne črepy... A tým pádom celé auto je pre mňa len črep... niekto so mnou nebude súhlasiť, ale proste črep. Čím viacej sa o to auto starám, tým viac sa mi "odvďačuje"... Toť moja bájka o mojom nešťastí...

Užívateľov profilový obrázok
norbi3
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 22 Máj 2016, 09:34
Vek:: 45
Bydlisko: Zvolen
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa norbi3 » 07 Jan 2017, 22:36

Ahoj.
No podla toho co si tu popisal nema auto s tvojim problemom nic spolocne alebo skoro nic...
ked si sam precitas svoj prispevok od zaciatku,zistis ze auto nastartovalo ale po chvilke zdochlo a to niekolko krat...
takze skus sa zamysliet kde je asi probleeem.....nebude to nahodou palivom???alebo tak palivovym filtrom???
Myslim ze pokial by bol ten motor crep ako pises tak ho vobec nenastartujes....
Tu zohrava strasne vela udrzba a hlavne priprava vozidla na zimu....A duplom kvalitne palivo z overenej cerpacky
Volvo S60 D5 Summum, (136kW), M66, MY2006 (olaf)
Smart City Coupe 0.8 cdi (30kw) A6 (vandal)

Užívateľov profilový obrázok
michalmalcek
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 785
Dátum registrácie: 17 Sep 2009, 19:43
Vek:: 5
Bydlisko: Zvolen
Bolo mu poďakované: 16 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa michalmalcek » 07 Jan 2017, 22:48

Moja skusenost mal som 2volva naftove a stara s40ka bola do zimi lepsia ako v50ka. Dokonca som pred 4-5rokmi tankovalna omv na tom istom stojane do oboch rovnaku naftu. Do s40 ky a do v50 Do rana bolo okolo -23 . S40ka bez problemov a v50ka startla a rovno som idiel do volva . Uz som sa poucil aj ked som nemal z naftakmi vela problemov tuk tuk tuk a skoncil som na 2.4 benzin +lpg .dneska v autotechne vo Zvolene vsetci baterky do auta a ked som povedal ze vodu do ostrekovacov a vonu do auta tak kukali ako puci . Ked si prestudujes ine fora zistis ze s naftakmi maju vsade problemi .Ja osobne som mal dost DPF EGR a podobne kupil som si benzinove a bicykel ;-)
Volvo V90 cc 2.0 T6 r.v. 2017
Volvo S80 3.2 AWD 2007
Volvo S60 2.4i 103KW + LPG r.v. 2006
Bolo - Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Bolo - Volvo S40 1.6 + LPG r.v 2003
bolo - volvo S40 1.9 DI r.v 1999
bolo - volvo 440 1.7T R:V 1993

Diagnostika DICE 

Užívateľov profilový obrázok
lkopcansky
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 832
Dátum registrácie: 27 Máj 2013, 10:33
Vek:: 31
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 26 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa lkopcansky » 07 Jan 2017, 22:59

Len ani jeden z tých motorov nie je od Volva :-) prvý je <> (Renault), druhý je PSA koncern


Odoslané z môjho iPad cez Tapatalk
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY15, 133 000 km, Mobil 0w-20
Obrázok
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 247 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázok
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 172 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY04, 245 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Užívateľov profilový obrázok
Jimmy
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 14 Jún 2014, 20:38
Vek:: 29
Bydlisko: Žilina
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 2 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa Jimmy » 07 Jan 2017, 23:26

za dva roky najazdené 30 000 km, 3x výmena olejového fitra, 2x palivového. Máš pocit, že treba znova vymeniť palivový filter? Tankované výhradne na Shell... Tak neviem, či má niekto skúsenosti s lepším palivom...

Užívateľov profilový obrázok
lakio
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 969
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 09:23
Vek:: 39
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 7 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa lakio » 07 Jan 2017, 23:54

Jimmy, asi ti z tvojho trapenia neuberiem a snad ani nepridam, ale tvoj dobre sformulovany vylev vratane diakritiky a obstojneho pravopisu sa cital prijemne.

Užívateľov profilový obrázok
peter9174
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 22 Aug 2016, 00:12
Vek:: 42
Bydlisko: Prešov
Poďakoval: 17 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa peter9174 » 08 Jan 2017, 00:09

ked ti motor bezal 10s a potom zdochol naozaj to vyzera na problem s palivom, ja mam som kupoval C70 prave s motorom 2.0D lebo ten motor poznam a viem ze nema problem startovat ani vo velkych mrazoch...dnes rano som siel z domu pri -19C a startlo to normalne ako ked je 0C... a to iste aj manzelkin Cactus 1.6HDi ,tiez motor ktory bol vo volvach od PSA. Tankujem normalne paliva nie premiove vacsinov slovnaft,len cca od novembra pridavam pri tankovani VIF aditivum.
Volvo C70, 2.0D 100kw, 2009
Volvo XC60, D5, 136kw, A/T, 2009

martinopel
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
Vek:: 45
Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Bolo mu poďakované: 18 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa martinopel » 08 Jan 2017, 08:43

Jimmy napísal:za dva roky najazdené 30 000 km, 3x výmena olejového fitra, 2x palivového. Máš pocit, že treba znova vymeniť palivový filter? Tankované výhradne na Shell... Tak neviem, či má niekto skúsenosti s lepším palivom...
Nevím,jak funguje Shell na Slovensku,ale v ČR má jedny z nejhorších paliv.Nicméně u dieselu je dobré na zimu přidávat 1:10 do nafty benzín.
Přísady VIF naprosto nefungují.Můžeš zkusit také použít BG 25632 DIESEL THAW

P.S. Nadarmo se neříká,že nafta patří do traktoru. ;)
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW

Užívateľov profilový obrázok
benetin
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 368
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 00:09
Vek:: 32
Bydlisko: Petržalka
Poďakoval: 49 krát
Bolo mu poďakované: 11 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa benetin » 08 Jan 2017, 15:17

To som naozaj jediný, koho zaujíma aký motor tam má? :D

Užívateľov profilový obrázok
Jimmy
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 14 Jún 2014, 20:38
Vek:: 29
Bydlisko: Žilina
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 2 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa Jimmy » 08 Jan 2017, 15:37

Vyzerá to tak, že áno :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Ares
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 493
Dátum registrácie: 27 Jan 2010, 12:08
Vek:: 39
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 17 krát
Bolo mu poďakované: 20 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa Ares » 08 Jan 2017, 17:32

Shell je sračka a biozložky tiež. Tankujem OMV MMD a žiaden problém.
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázokMaxMotion Diesel; Obrázok
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Užívateľov profilový obrázok
Ján Števko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1809
Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
Vek:: 40
Bydlisko: Banská Bystrica
Poďakoval: 45 krát
Bolo mu poďakované: 77 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa Ján Števko » 08 Jan 2017, 21:00

Tankujem obyčajný Slovnaft a problémy som nemal žiadne.
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5

West
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 03 Jún 2012, 16:16
Vek:: 30
Bydlisko: Presov
Poďakoval: 2 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa West » 08 Jan 2017, 21:03

Caute, tak ja tiez teraz startujem cez kable :) mam staru baterku, ale ked to nakopnem tak uz to nezdochne to urcite nie.
Inac co sa tyka Shellky tam uz som vodu z naftou natankoval :( urcite to palivo nema taku kvalitu ako v napr. Holandsku.
Volvo v50 2.0D MY2007 odstraneny DPF filter+odpojeny EGR, chip 160HP - 190 000km
Volvo v40 1.9D 2002

Užívateľov profilový obrázok
blacktibor
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 23 Mar 2015, 21:08
Vek:: 24
Bydlisko: Mútne
Poďakoval: 8 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa blacktibor » 09 Jan 2017, 20:57

Zdravím :D aj keď mne dal motor v podobe DPF a EGR ventilu zabrať, zatiaľ ťuk ťuk v pohode,
no o tom štarte poviem aj ja teraz cez víkend,
sobota ráno - 20, nažhavil a nakopol na prvý šup, ( auto v plechovej garáži), bežne tak bolo celý minulý týždeň a nebol problém,
nedeľa ráno -35 auto na voľnom priestranstve na dvore vedľa domu, auto iba asi dva krát stočilo, skúsil som druhý krát a tiež dva krát stočilo, viac som neskúšal,
pri parkoval som druhé auto a s pomocou káblov sa ho podarilo natočiť, moja radosť netrvala dlho asi po 5 sekundách skapalo, urobil som to asi 10 krát, vždy skapalo, tak sme ho zatlačili ho garáže, napojili baterku a študovali čo zo zamrznutou naftou,
dočítal som sa že pri nízkych teplotách v nafte tuhne/kryštalizuje/delí sa/hustne (neviem ako presne to nazvať) parafín, ten ti upchá filter alebo potrubie, tak som zobral teplovzdušnú pištoľ a zdiaľky jemne ohrial na letnú teplotu palivový filter,( pozor jemne! bacha na ostatné časti) prešla asi hodinka oživenia batérie, stočil som kľúčom a nabehlo akoby nič.
Môj dojem je že som ohrial stuhnutý parafín,naftu tak to povolilo prietok. Dnes ráno -18 a akoby sa nič nedialo. :D
V50 1.6D Drive, 80kW, 2009
Obrázok

Jasko
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 417
Dátum registrácie: 10 Jún 2012, 10:05
Vek:: 29
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 21 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa Jasko » 09 Jan 2017, 21:50

blacktibor napísal:Zdravím :D aj keď mne dal motor v podobe DPF a EGR ventilu zabrať, zatiaľ ťuk ťuk v pohode,
no o tom štarte poviem aj ja teraz cez víkend,
sobota ráno - 20, nažhavil a nakopol na prvý šup, ( auto v plechovej garáži), bežne tak bolo celý minulý týždeň a nebol problém,
nedeľa ráno -35 auto na voľnom priestranstve na dvore vedľa domu, auto iba asi dva krát stočilo, skúsil som druhý krát a tiež dva krát stočilo, viac som neskúšal,
pri parkoval som druhé auto a s pomocou káblov sa ho podarilo natočiť, moja radosť netrvala dlho asi po 5 sekundách skapalo, urobil som to asi 10 krát, vždy skapalo, tak sme ho zatlačili ho garáže, napojili baterku a študovali čo zo zamrznutou naftou,
dočítal som sa že pri nízkych teplotách v nafte tuhne/kryštalizuje/delí sa/hustne (neviem ako presne to nazvať) parafín, ten ti upchá filter alebo potrubie, tak som zobral teplovzdušnú pištoľ a zdiaľky jemne ohrial na letnú teplotu palivový filter,( pozor jemne! bacha na ostatné časti) prešla asi hodinka oživenia batérie, stočil som kľúčom a nabehlo akoby nič.
Môj dojem je že som ohrial stuhnutý parafín,naftu tak to povolilo prietok. Dnes ráno -18 a akoby sa nič nedialo. :D
Dnes som ohrieval palivový filter z plynovou pištolou za 3 min auto šlo na brnk nebolo to volvoObrázok bol to talian Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
blacktibor
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 23 Mar 2015, 21:08
Vek:: 24
Bydlisko: Mútne
Poďakoval: 8 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa blacktibor » 09 Jan 2017, 22:04

tak tak myslím že je to problém skôr dieslov samotných ako jednej značky auta :D :D

kamarát išiel na citroene berlingu v to isté ráno, a tomu sa to stalo asi po 5km cesty, tak ledva došiel naspäť,(10 krát zdochlo) a hrial tiež, a potom dobre ;)
V50 1.6D Drive, 80kW, 2009
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa laci » 09 Jan 2017, 22:12

blacktibor-chlap z Oravy a ty nepoznas petrolej? Das do nadrze,alebo kokteil,alebo K2 a je po probleme.S tym filtrom,mas pravdu.
Netreba auto nechavat dlhodobo zmrznut na kost.Treba motor v takychto mrazoch pretocit.
Nieje sa co cudovat,ved na Orave su take mrazy ,ze aj kone musia roztahovat. :P
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

Užívateľov profilový obrázok
blacktibor
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 23 Mar 2015, 21:08
Vek:: 24
Bydlisko: Mútne
Poďakoval: 8 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa blacktibor » 09 Jan 2017, 22:40

tak nejaké to aditívum tam dávam, no zrejme už bolo asi dosť aj na to :D a veď som došiel domov o 19:00 a motor bol v pracovnej teplote a aha ho :D ráno o deviatej bol problém :D asi bolo v prievane tak ho vychladilo pekne, ale už sa otepľuje o 10°/15° tak to bude lepšie :D
ten petrolejový kokteil je aký pomer? neuškodí mi to? :D
V50 1.6D Drive, 80kW, 2009
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa laci » 09 Jan 2017, 23:24

blacktibor napísal:......ten petrolejový kokteil je aký pomer? neuškodí mi to? :D
Nooo-pokial ho chces pit,tak urcite ano. :lol:
Autu to neuskodi,dokonca ani dpf-filtru.Mozes tam dat samozrejme aj cisty petrolej,alebo aditivum K2,Vifko trochen pomoze,ale davkovanie musi byt vecsie ako popisuju na obale.To su ale zbytocne vyhodene peniaze.Ucinok -nedostatocny a hlavne na Oravske mrazy.Kokteil som popisoval tu: http://www.volvoklub.sk/viewtopic.php?f=16&t=8944
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

Užívateľov profilový obrázok
Jimmy
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 14 Jún 2014, 20:38
Vek:: 29
Bydlisko: Žilina
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 2 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Náhoda alebo pravidlo

Príspevok od užívateľa Jimmy » 10 Jan 2017, 17:09

Ten petrolej by aj mňa zaujímal. Najskôr som si myslel, že si so mňa robíte srandu.

V akom pomere to tam dávate? Prípadne iné odporúčania?

A ja si idem zatancovať {tanec} Dnes mi prišlo spätné zrkadlo z Poľska, takže radosť preveliká... {tanec}

Napísať odpoveď