Náhoda alebo pravidlo
- Jimmy
- Nováčik
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 14 Jún 2014, 20:38
- Vek:: 29
- Bydlisko: Žilina
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Náhoda alebo pravidlo
Nazdar chlapi. Po dlhej dobe som sa sem nalogoval a rozhodol, že založím nové vlákno. Zrejme len tak, aby som sa mal komu posťažovať alebo len tak vyrozprávať. Neviem, či mám len ja to šťastie alebo je to normálne, ale mám asi veľké "šťastie" na zimné štarty na mojích autách. Vlastnil som V40, momentálne vlastním V50 a v zime je to postrach. Pôvodná V40 po kúpe v zimných mesiacoch štartovala do max. -14, ak bolo viac, bolo potrebné pretáčať dlhšie motor. O rok neskôr sa to zmenilo na -10 a o rok neskôr na -6. Čo už predstavovalo seriózny problém... Momentálnu V50 vlastním druhý rok a zatiaľ bez problémov až do tohoto týždňa... Včerajších -16 bolo zrejme pre môj "tank" osudných a začalo sa moje trápenie. Auto krásne naštartovalo, ale po chvíľke na voľných otáčkach motor vypol. Opakovalo sa niekoľko štartov s rovnakým výsledkom. Nakoniec sa mi podarilo auto doviezť do garáže kde bolo teplo a auto roztopiť... Po 3 hodinách čakania auto nabehlo ako hodinky a žiadne vypnutie motora sa nekonalo... Vďaka bohu... Preventívne som do motora nalial aditíva proti mrznutiu nafty zo Shell. Ale moja "radosť" netrvala dlho. V noci sa teplota vyšplhala na -20 a auto, ktoré predávajú v krajine "brutálnych" zím mi znovu zmrazilo úsmev na tvári. Po 3 sekundovom štarte sa po zhruba po 10 sekundách znova vypol motor. Neviem čo to môže byť.... Pýtať sa na to tiež nebudem, lebo isto mi v tomto nikto neporadí cez internet a prísť k niekomu so zohriatým motorom nemá význam.... Som trochu "prekvapený" a veľmi smutný z tohoto problému a začínam veľmi silno pochybovať o kvalite týchto áut. Možno len náhoda alebo nešťastie.... Ale problém je... Vždy sa mi páčilo prevedenie auta a nikdy ma nesklamala "kasňa" auta a jednotlivé elektronické diely, ale motor ma zatiaľ stále len sklamáva... Či V40 , či V50... Samozrejme je každému jasné, že sa jedná o diesel. Čert mi to bol dlžen...Po poslednej skúsenosti s V40 som chcel len benzín, bohužiaľ sa v takej výbave akú mám, benzínová V50 nedala nájsť. Mal som Volvá rád, ale po týchto skúsenostiach sa čím ďalej, tým viac začínam týmto "tankom" strániť. Je to pekné auto ale tie dieselové motory čo tam dávajú sú poriadne črepy... A tým pádom celé auto je pre mňa len črep... niekto so mnou nebude súhlasiť, ale proste črep. Čím viacej sa o to auto starám, tým viac sa mi "odvďačuje"... Toť moja bájka o mojom nešťastí...
- norbi3
- Nováčik
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 22 Máj 2016, 09:34
- Vek:: 45
- Bydlisko: Zvolen
- Bolo mu poďakované: 4 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
Ahoj.
No podla toho co si tu popisal nema auto s tvojim problemom nic spolocne alebo skoro nic...
ked si sam precitas svoj prispevok od zaciatku,zistis ze auto nastartovalo ale po chvilke zdochlo a to niekolko krat...
takze skus sa zamysliet kde je asi probleeem.....nebude to nahodou palivom???alebo tak palivovym filtrom???
Myslim ze pokial by bol ten motor crep ako pises tak ho vobec nenastartujes....
Tu zohrava strasne vela udrzba a hlavne priprava vozidla na zimu....A duplom kvalitne palivo z overenej cerpacky
No podla toho co si tu popisal nema auto s tvojim problemom nic spolocne alebo skoro nic...
ked si sam precitas svoj prispevok od zaciatku,zistis ze auto nastartovalo ale po chvilke zdochlo a to niekolko krat...
takze skus sa zamysliet kde je asi probleeem.....nebude to nahodou palivom???alebo tak palivovym filtrom???
Myslim ze pokial by bol ten motor crep ako pises tak ho vobec nenastartujes....
Tu zohrava strasne vela udrzba a hlavne priprava vozidla na zimu....A duplom kvalitne palivo z overenej cerpacky
Volvo S60 D5 Summum, (136kW), M66, MY2006 (olaf)
Smart City Coupe 0.8 cdi (30kw) A6 (vandal)
Smart City Coupe 0.8 cdi (30kw) A6 (vandal)
- michalmalcek
- MUDrc
- Príspevky: 785
- Dátum registrácie: 17 Sep 2009, 19:43
- Vek:: 5
- Bydlisko: Zvolen
- Bolo mu poďakované: 16 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
Moja skusenost mal som 2volva naftove a stara s40ka bola do zimi lepsia ako v50ka. Dokonca som pred 4-5rokmi tankovalna omv na tom istom stojane do oboch rovnaku naftu. Do s40 ky a do v50 Do rana bolo okolo -23 . S40ka bez problemov a v50ka startla a rovno som idiel do volva . Uz som sa poucil aj ked som nemal z naftakmi vela problemov tuk tuk tuk a skoncil som na 2.4 benzin +lpg .dneska v autotechne vo Zvolene vsetci baterky do auta a ked som povedal ze vodu do ostrekovacov a vonu do auta tak kukali ako puci . Ked si prestudujes ine fora zistis ze s naftakmi maju vsade problemi .Ja osobne som mal dost DPF EGR a podobne kupil som si benzinove a bicykel
Volvo V90 cc 2.0 T6 r.v. 2017
Volvo S80 3.2 AWD 2007
Volvo S60 2.4i 103KW + LPG r.v. 2006
Bolo - Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Bolo - Volvo S40 1.6 + LPG r.v 2003
bolo - volvo S40 1.9 DI r.v 1999
bolo - volvo 440 1.7T R:V 1993
Diagnostika DICE
Volvo S80 3.2 AWD 2007
Volvo S60 2.4i 103KW + LPG r.v. 2006
Bolo - Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Bolo - Volvo S40 1.6 + LPG r.v 2003
bolo - volvo S40 1.9 DI r.v 1999
bolo - volvo 440 1.7T R:V 1993
Diagnostika DICE
- lkopcansky
- MUDrc
- Príspevky: 837
- Dátum registrácie: 27 Máj 2013, 10:33
- Vek:: 31
- Bydlisko: Bratislava
- Poďakoval: 16 krát
- Bolo mu poďakované: 26 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
Len ani jeden z tých motorov nie je od Volva prvý je <> (Renault), druhý je PSA koncern
Odoslané z môjho iPad cez Tapatalk
Odoslané z môjho iPad cez Tapatalk
- Jimmy
- Nováčik
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 14 Jún 2014, 20:38
- Vek:: 29
- Bydlisko: Žilina
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Náhoda alebo pravidlo
za dva roky najazdené 30 000 km, 3x výmena olejového fitra, 2x palivového. Máš pocit, že treba znova vymeniť palivový filter? Tankované výhradne na Shell... Tak neviem, či má niekto skúsenosti s lepším palivom...
- lakio
- MUDrc
- Príspevky: 969
- Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 09:23
- Vek:: 39
- Poďakoval: 5 krát
- Bolo mu poďakované: 7 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
Jimmy, asi ti z tvojho trapenia neuberiem a snad ani nepridam, ale tvoj dobre sformulovany vylev vratane diakritiky a obstojneho pravopisu sa cital prijemne.
- peter9174
- Pokročilý
- Príspevky: 167
- Dátum registrácie: 22 Aug 2016, 00:12
- Vek:: 42
- Bydlisko: Prešov
- Poďakoval: 17 krát
- Bolo mu poďakované: 6 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
ked ti motor bezal 10s a potom zdochol naozaj to vyzera na problem s palivom, ja mam som kupoval C70 prave s motorom 2.0D lebo ten motor poznam a viem ze nema problem startovat ani vo velkych mrazoch...dnes rano som siel z domu pri -19C a startlo to normalne ako ked je 0C... a to iste aj manzelkin Cactus 1.6HDi ,tiez motor ktory bol vo volvach od PSA. Tankujem normalne paliva nie premiove vacsinov slovnaft,len cca od novembra pridavam pri tankovani VIF aditivum.
Volvo C70, 2.0D 100kw, 2009
Volvo XC60, D5, 136kw, A/T, 2009
Volvo XC60, D5, 136kw, A/T, 2009
-
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
- Vek:: 45
- Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
- Bolo mu poďakované: 18 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Náhoda alebo pravidlo
Nevím,jak funguje Shell na Slovensku,ale v ČR má jedny z nejhorších paliv.Nicméně u dieselu je dobré na zimu přidávat 1:10 do nafty benzín.Jimmy napísal:za dva roky najazdené 30 000 km, 3x výmena olejového fitra, 2x palivového. Máš pocit, že treba znova vymeniť palivový filter? Tankované výhradne na Shell... Tak neviem, či má niekto skúsenosti s lepším palivom...
Přísady VIF naprosto nefungují.Můžeš zkusit také použít BG 25632 DIESEL THAW
P.S. Nadarmo se neříká,že nafta patří do traktoru.
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW
- benetin
- Pokročilý
- Príspevky: 368
- Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 00:09
- Vek:: 32
- Bydlisko: Petržalka
- Poďakoval: 49 krát
- Bolo mu poďakované: 11 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Náhoda alebo pravidlo
To som naozaj jediný, koho zaujíma aký motor tam má?
Volvo S60 D5 AWD 11/2014
______________________
EX: Volvo V50 3/2007, D5
EX: Volvo V50 11/2005 2.0d
EX: Volvo S40 3/2005 1.6d
______________________
EX: Volvo V50 3/2007, D5
EX: Volvo V50 11/2005 2.0d
EX: Volvo S40 3/2005 1.6d
- Ares
- Pokročilý
- Príspevky: 493
- Dátum registrácie: 27 Jan 2010, 12:08
- Vek:: 39
- Bydlisko: Bratislava
- Poďakoval: 17 krát
- Bolo mu poďakované: 20 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
Shell je sračka a biozložky tiež. Tankujem OMV MMD a žiaden problém.
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
MaxMotion Diesel;
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
MaxMotion Diesel;
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
- Ján Števko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1809
- Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
- Vek:: 40
- Bydlisko: Banská Bystrica
- Poďakoval: 45 krát
- Bolo mu poďakované: 77 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
Tankujem obyčajný Slovnaft a problémy som nemal žiadne.
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5
-
- Nováčik
- Príspevky: 57
- Dátum registrácie: 03 Jún 2012, 16:16
- Vek:: 30
- Bydlisko: Presov
- Poďakoval: 2 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
Caute, tak ja tiez teraz startujem cez kable mam staru baterku, ale ked to nakopnem tak uz to nezdochne to urcite nie.
Inac co sa tyka Shellky tam uz som vodu z naftou natankoval urcite to palivo nema taku kvalitu ako v napr. Holandsku.
Inac co sa tyka Shellky tam uz som vodu z naftou natankoval urcite to palivo nema taku kvalitu ako v napr. Holandsku.
Volvo v50 2.0D MY2007 odstraneny DPF filter+odpojeny EGR, chip 160HP - 190 000km
Volvo v40 1.9D 2002
Volvo v40 1.9D 2002
- blacktibor
- Nováčik
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 23 Mar 2015, 21:08
- Vek:: 24
- Bydlisko: Mútne
- Poďakoval: 8 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
Zdravím aj keď mne dal motor v podobe DPF a EGR ventilu zabrať, zatiaľ ťuk ťuk v pohode,
no o tom štarte poviem aj ja teraz cez víkend,
sobota ráno - 20, nažhavil a nakopol na prvý šup, ( auto v plechovej garáži), bežne tak bolo celý minulý týždeň a nebol problém,
nedeľa ráno -35 auto na voľnom priestranstve na dvore vedľa domu, auto iba asi dva krát stočilo, skúsil som druhý krát a tiež dva krát stočilo, viac som neskúšal,
pri parkoval som druhé auto a s pomocou káblov sa ho podarilo natočiť, moja radosť netrvala dlho asi po 5 sekundách skapalo, urobil som to asi 10 krát, vždy skapalo, tak sme ho zatlačili ho garáže, napojili baterku a študovali čo zo zamrznutou naftou,
dočítal som sa že pri nízkych teplotách v nafte tuhne/kryštalizuje/delí sa/hustne (neviem ako presne to nazvať) parafín, ten ti upchá filter alebo potrubie, tak som zobral teplovzdušnú pištoľ a zdiaľky jemne ohrial na letnú teplotu palivový filter,( pozor jemne! bacha na ostatné časti) prešla asi hodinka oživenia batérie, stočil som kľúčom a nabehlo akoby nič.
Môj dojem je že som ohrial stuhnutý parafín,naftu tak to povolilo prietok. Dnes ráno -18 a akoby sa nič nedialo.
no o tom štarte poviem aj ja teraz cez víkend,
sobota ráno - 20, nažhavil a nakopol na prvý šup, ( auto v plechovej garáži), bežne tak bolo celý minulý týždeň a nebol problém,
nedeľa ráno -35 auto na voľnom priestranstve na dvore vedľa domu, auto iba asi dva krát stočilo, skúsil som druhý krát a tiež dva krát stočilo, viac som neskúšal,
pri parkoval som druhé auto a s pomocou káblov sa ho podarilo natočiť, moja radosť netrvala dlho asi po 5 sekundách skapalo, urobil som to asi 10 krát, vždy skapalo, tak sme ho zatlačili ho garáže, napojili baterku a študovali čo zo zamrznutou naftou,
dočítal som sa že pri nízkych teplotách v nafte tuhne/kryštalizuje/delí sa/hustne (neviem ako presne to nazvať) parafín, ten ti upchá filter alebo potrubie, tak som zobral teplovzdušnú pištoľ a zdiaľky jemne ohrial na letnú teplotu palivový filter,( pozor jemne! bacha na ostatné časti) prešla asi hodinka oživenia batérie, stočil som kľúčom a nabehlo akoby nič.
Môj dojem je že som ohrial stuhnutý parafín,naftu tak to povolilo prietok. Dnes ráno -18 a akoby sa nič nedialo.
-
- Pokročilý
- Príspevky: 417
- Dátum registrácie: 10 Jún 2012, 10:05
- Vek:: 29
- Poďakoval: 9 krát
- Bolo mu poďakované: 21 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
Dnes som ohrieval palivový filter z plynovou pištolou za 3 min auto šlo na brnk nebolo to volvo bol to talianblacktibor napísal:Zdravím aj keď mne dal motor v podobe DPF a EGR ventilu zabrať, zatiaľ ťuk ťuk v pohode,
no o tom štarte poviem aj ja teraz cez víkend,
sobota ráno - 20, nažhavil a nakopol na prvý šup, ( auto v plechovej garáži), bežne tak bolo celý minulý týždeň a nebol problém,
nedeľa ráno -35 auto na voľnom priestranstve na dvore vedľa domu, auto iba asi dva krát stočilo, skúsil som druhý krát a tiež dva krát stočilo, viac som neskúšal,
pri parkoval som druhé auto a s pomocou káblov sa ho podarilo natočiť, moja radosť netrvala dlho asi po 5 sekundách skapalo, urobil som to asi 10 krát, vždy skapalo, tak sme ho zatlačili ho garáže, napojili baterku a študovali čo zo zamrznutou naftou,
dočítal som sa že pri nízkych teplotách v nafte tuhne/kryštalizuje/delí sa/hustne (neviem ako presne to nazvať) parafín, ten ti upchá filter alebo potrubie, tak som zobral teplovzdušnú pištoľ a zdiaľky jemne ohrial na letnú teplotu palivový filter,( pozor jemne! bacha na ostatné časti) prešla asi hodinka oživenia batérie, stočil som kľúčom a nabehlo akoby nič.
Môj dojem je že som ohrial stuhnutý parafín,naftu tak to povolilo prietok. Dnes ráno -18 a akoby sa nič nedialo.
- blacktibor
- Nováčik
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 23 Mar 2015, 21:08
- Vek:: 24
- Bydlisko: Mútne
- Poďakoval: 8 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
tak tak myslím že je to problém skôr dieslov samotných ako jednej značky auta
kamarát išiel na citroene berlingu v to isté ráno, a tomu sa to stalo asi po 5km cesty, tak ledva došiel naspäť,(10 krát zdochlo) a hrial tiež, a potom dobre
kamarát išiel na citroene berlingu v to isté ráno, a tomu sa to stalo asi po 5km cesty, tak ledva došiel naspäť,(10 krát zdochlo) a hrial tiež, a potom dobre
- laci
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1710
- Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
- Vek:: 61
- Bydlisko: MARTIN-SK
- Poďakoval: 29 krát
- Bolo mu poďakované: 170 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
blacktibor-chlap z Oravy a ty nepoznas petrolej? Das do nadrze,alebo kokteil,alebo K2 a je po probleme.S tym filtrom,mas pravdu.
Netreba auto nechavat dlhodobo zmrznut na kost.Treba motor v takychto mrazoch pretocit.
Nieje sa co cudovat,ved na Orave su take mrazy ,ze aj kone musia roztahovat.
Netreba auto nechavat dlhodobo zmrznut na kost.Treba motor v takychto mrazoch pretocit.
Nieje sa co cudovat,ved na Orave su take mrazy ,ze aj kone musia roztahovat.
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
- blacktibor
- Nováčik
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 23 Mar 2015, 21:08
- Vek:: 24
- Bydlisko: Mútne
- Poďakoval: 8 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
tak nejaké to aditívum tam dávam, no zrejme už bolo asi dosť aj na to a veď som došiel domov o 19:00 a motor bol v pracovnej teplote a aha ho ráno o deviatej bol problém asi bolo v prievane tak ho vychladilo pekne, ale už sa otepľuje o 10°/15° tak to bude lepšie
ten petrolejový kokteil je aký pomer? neuškodí mi to?
ten petrolejový kokteil je aký pomer? neuškodí mi to?
- laci
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1710
- Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
- Vek:: 61
- Bydlisko: MARTIN-SK
- Poďakoval: 29 krát
- Bolo mu poďakované: 170 krát
Re: Náhoda alebo pravidlo
Nooo-pokial ho chces pit,tak urcite ano.blacktibor napísal:......ten petrolejový kokteil je aký pomer? neuškodí mi to?
Autu to neuskodi,dokonca ani dpf-filtru.Mozes tam dat samozrejme aj cisty petrolej,alebo aditivum K2,Vifko trochen pomoze,ale davkovanie musi byt vecsie ako popisuju na obale.To su ale zbytocne vyhodene peniaze.Ucinok -nedostatocny a hlavne na Oravske mrazy.Kokteil som popisoval tu: http://www.volvoklub.sk/viewtopic.php?f=16&t=8944
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
- Jimmy
- Nováčik
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 14 Jún 2014, 20:38
- Vek:: 29
- Bydlisko: Žilina
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Náhoda alebo pravidlo
Ten petrolej by aj mňa zaujímal. Najskôr som si myslel, že si so mňa robíte srandu.
V akom pomere to tam dávate? Prípadne iné odporúčania?
A ja si idem zatancovať Dnes mi prišlo spätné zrkadlo z Poľska, takže radosť preveliká...
V akom pomere to tam dávate? Prípadne iné odporúčania?
A ja si idem zatancovať Dnes mi prišlo spätné zrkadlo z Poľska, takže radosť preveliká...