V50 DPF
-
- Nováčik
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 08 Feb 2016, 14:55
- Vek:: 36
- Bydlisko: Martin
- Poďakoval: 6 krát
- Bolo mu poďakované: 6 krát
V50 DPF
Ahojte.
Som tu novy, tak mi prepacte ak som zalozil vlakno ktore uz existuje (hladal som - a nenasiel).
Asi 2 mesiace vlastnim Volvo V50, D2, M6, vyrobene v auguste 2010. Ak sa nemylim, tak pod kapotou je motor D4162T.
Auto ma bez problemov vozi, zatial som nezaznamenal ziadny problem, mam z neho radost.
Momentalne ma najazdene 150tis km a to by podla prirucky malo byt uz po limite na vymenu DPF filtra.
Trochu som sa o ten filter zacal zaujimat, a ako laik mam pochybnost ci ho v aute vobec mam a teda ci ho vlastne idem diagnostikovat/menit/regenerovat.
Proti pritomnosti DPFka hovori:
-ked som mal auto na zdvihaku, tak spodkom ide len hole vyfukove potrubie+tlmic na konci
-uz mam najazdene tak 3000km a stale som nezaznamenal ze by prebiehala regeneracia (okamzita spotreba je podla mna stale rovnaka, ziadny pokles vykonu, ziadne zmeny chodu motora, ziadne dymenie)
-ked vyvolam skryte menu DTC chybovych kodov, tak neukazuje pritomnost ADM (mal by to byt modul, ktory je zodpovedny za davkovanie aditiva EOLYS)
-osmy znak v cisle VIN by mal hovorit o norme Euro 3/4/5. Ja tam miesto tychto cisel mam pismeno E. Konkretne: YV1MW84E1B2xxxxxx. Ziadny VIN decoder mi zatial nedal odpoved.
Pre pritomnost hovori:
-z vyfuku ide cosi co som este nevidel - priesvitny plyn s jemnym zapachom po dusiku, vobec ziadne sadze
-v motorovom priestore medzi blokom a chladicom je pod turbom akesi oplechovane cudo, ktore kvoli tym plechom prakticky nevidno, ale rozmerovo by to mohlo byt ono
Prosim, mate s tym niekto skusenost?
Vdaka
Som tu novy, tak mi prepacte ak som zalozil vlakno ktore uz existuje (hladal som - a nenasiel).
Asi 2 mesiace vlastnim Volvo V50, D2, M6, vyrobene v auguste 2010. Ak sa nemylim, tak pod kapotou je motor D4162T.
Auto ma bez problemov vozi, zatial som nezaznamenal ziadny problem, mam z neho radost.
Momentalne ma najazdene 150tis km a to by podla prirucky malo byt uz po limite na vymenu DPF filtra.
Trochu som sa o ten filter zacal zaujimat, a ako laik mam pochybnost ci ho v aute vobec mam a teda ci ho vlastne idem diagnostikovat/menit/regenerovat.
Proti pritomnosti DPFka hovori:
-ked som mal auto na zdvihaku, tak spodkom ide len hole vyfukove potrubie+tlmic na konci
-uz mam najazdene tak 3000km a stale som nezaznamenal ze by prebiehala regeneracia (okamzita spotreba je podla mna stale rovnaka, ziadny pokles vykonu, ziadne zmeny chodu motora, ziadne dymenie)
-ked vyvolam skryte menu DTC chybovych kodov, tak neukazuje pritomnost ADM (mal by to byt modul, ktory je zodpovedny za davkovanie aditiva EOLYS)
-osmy znak v cisle VIN by mal hovorit o norme Euro 3/4/5. Ja tam miesto tychto cisel mam pismeno E. Konkretne: YV1MW84E1B2xxxxxx. Ziadny VIN decoder mi zatial nedal odpoved.
Pre pritomnost hovori:
-z vyfuku ide cosi co som este nevidel - priesvitny plyn s jemnym zapachom po dusiku, vobec ziadne sadze
-v motorovom priestore medzi blokom a chladicom je pod turbom akesi oplechovane cudo, ktore kvoli tym plechom prakticky nevidno, ale rozmerovo by to mohlo byt ono
Prosim, mate s tym niekto skusenost?
Vdaka
V50, 1.6 D2 84kW (D4162T), M6, rv. 8.2010, Momentum
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: V50 DPF
Ano, to cudo je katalizator a dpf v jednom valci. Oplechovany pretoze je pri regeneracii poriadne horuci.
Kym to funguje tak moc nieje co riesit. ked sa zacne kazit tak ti to auto velmi rychlo oznami (a nemusi byt hned DPF vadny)
Kym to funguje tak moc nieje co riesit. ked sa zacne kazit tak ti to auto velmi rychlo oznami (a nemusi byt hned DPF vadny)
kwiko
-
- Nováčik
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 08 Feb 2016, 14:55
- Vek:: 36
- Bydlisko: Martin
- Poďakoval: 6 krát
- Bolo mu poďakované: 6 krát
Re: V50 DPF
Vdaka za odpoved. Este by som mal otazocku - tento konkretny model davkuje EOLYS? Ak ano, preco sa nehlasi ADM?kwiko napísal:Ano, to cudo je katalizator a dpf v jednom valci. Oplechovany pretoze je pri regeneracii poriadne horuci.
Kym to funguje tak moc nieje co riesit. ked sa zacne kazit tak ti to auto velmi rychlo oznami (a nemusi byt hned DPF vadny)
Dik
V50, 1.6 D2 84kW (D4162T), M6, rv. 8.2010, Momentum
- blacktibor
- Nováčik
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 23 Mar 2015, 21:08
- Vek:: 24
- Bydlisko: Mútne
- Poďakoval: 8 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
Re: V50 DPF
nazdar
áno to oplechované čudo je to DPF-ko
buď rád že sa ti neozýva zatiaľ a nepýta si čistenie, lebo
skús si prečítať môj príbeh
viewtopic.php?f=17&t=7709" onclick="window.open(this.href);return false;
no a regeneruje ti ho počas jazdy, keď má motor viac ako 2500 ot./min., sa spustí regenerácia filtra DPF, to ty za jazdy ani necítiš ani nevidíš.
Aditívum (močovinu) ti to pridáva samo pri natankovaní viac ako 10 litrov paliva, zopár kvapôčok do nádrže s naftou. úroveň aditíva sa dá zistiť. ja som čistil DPF aj dopĺňal som to aditívum.
V mojom win čísle je tiež na ôsmej pozícii písmenko "E" a neviem síce akú normu spĺňam no DPF mám
áno to oplechované čudo je to DPF-ko
buď rád že sa ti neozýva zatiaľ a nepýta si čistenie, lebo
skús si prečítať môj príbeh
viewtopic.php?f=17&t=7709" onclick="window.open(this.href);return false;
no a regeneruje ti ho počas jazdy, keď má motor viac ako 2500 ot./min., sa spustí regenerácia filtra DPF, to ty za jazdy ani necítiš ani nevidíš.
Aditívum (močovinu) ti to pridáva samo pri natankovaní viac ako 10 litrov paliva, zopár kvapôčok do nádrže s naftou. úroveň aditíva sa dá zistiť. ja som čistil DPF aj dopĺňal som to aditívum.
V mojom win čísle je tiež na ôsmej pozícii písmenko "E" a neviem síce akú normu spĺňam no DPF mám
-
- Pokročilý
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 20 Dec 2012, 12:02
- Vek:: 27
- Bydlisko: Trenčín
- Poďakoval: 3 krát
- Bolo mu poďakované: 7 krát
Re: V50 DPF
Je mozne ze doslo k dakej zmene pre modelovy rocnik. Tak ako prebehli pri MY2004-2007 a potom MY 2008 je inak rieseny. Ako niektore zmeny v interieri tak v motorovej casti (moze sa tykat aj ADM) Aby si mal istotu tak ideal je to napichnut na diagnostiku a hned vidis vo VIDE co je aktivne a co nie je. Inak auto mas urcite EURO5. To je Norma ktora povinne plati od 9/2009 no drvivá väčšina výrobcov áut sa na to nachystala už v roku 2007/08tapkap napísal:Vdaka za odpoved. Este by som mal otazocku - tento konkretny model davkuje EOLYS? Ak ano, preco sa nehlasi ADM?kwiko napísal:Ano, to cudo je katalizator a dpf v jednom valci. Oplechovany pretoze je pri regeneracii poriadne horuci.
Kym to funguje tak moc nieje co riesit. ked sa zacne kazit tak ti to auto velmi rychlo oznami (a nemusi byt hned DPF vadny)
Dik
Volvo V50 2.D Momentum MY08;
TN Diagnostika VIDA - DICE 2014D → SZ a dohodneme sa
TN Diagnostika VIDA - DICE 2014D → SZ a dohodneme sa
- et27
- Nováčik
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 25 Aug 2015, 13:50
- Vek:: 32
- Bydlisko: TO
- Poďakoval: 7 krát
Re: V50 DPF
Ak tomu správne rozumiem, tak motor si sám spústí regeneráciu, ale nič neoznámi. A ako zistím že je málo toho aditíva, auto vypíše ale to trebe nejak skontrolovať? je niekde nejaká nádržka?
Volvo V50 1,6D2 84kw Kinetic MY2011
Škoda Octavia SLX 1,6 74kw r.v. 1999
Škoda Octavia SLX 1,6 74kw r.v. 1999
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: V50 DPF
narychlesia kontrola je klaknut si na kolena, a pozriet sa ci to auto ma nadobu na aditivum za palivovou nadrzou nad napravnicou asi 5l cierny kanister.
kwiko
- blacktibor
- Nováčik
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 23 Mar 2015, 21:08
- Vek:: 24
- Bydlisko: Mútne
- Poďakoval: 8 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
Re: V50 DPF
áno presne tak, robí to samo,
a ako napísal kwiko najrýchlejší spôsob zistenia či ju máš je sa pozrieť, a úroveň aditíva sa dá zistiť po napojení na diagnostiku,
mne to vyhadzovalo červený trojuholník na palubáku a "systém motora nutný servis" keď som mal málo, napojil som to na diagnostiku dali sme zmerať úroveň aditíva a mal som 3 jednotky z 15-tnástich. Pri takomto množstve ťa to už samo upozorní že už sa blíži objem aditíva k nule. preto tá hláška bola na palubáku. doliali sme a bolo hotovo
a ako napísal kwiko najrýchlejší spôsob zistenia či ju máš je sa pozrieť, a úroveň aditíva sa dá zistiť po napojení na diagnostiku,
mne to vyhadzovalo červený trojuholník na palubáku a "systém motora nutný servis" keď som mal málo, napojil som to na diagnostiku dali sme zmerať úroveň aditíva a mal som 3 jednotky z 15-tnástich. Pri takomto množstve ťa to už samo upozorní že už sa blíži objem aditíva k nule. preto tá hláška bola na palubáku. doliali sme a bolo hotovo
-
- Pokročilý
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 20 Dec 2012, 12:02
- Vek:: 27
- Bydlisko: Trenčín
- Poďakoval: 3 krát
- Bolo mu poďakované: 7 krát
Re: V50 DPF
ja ked som mal malo aditiva tak vzdy ked sa spustila regeneracia, palubak mi oznamil ze chyba motora odporucany servis a len oranzovy trojuholnik. ked regeneracia skoncila tak zmizla aj hlaska. cez VIDU som zistil potom ze uroven mocoviny je na nule (VIDA len tri pomlcky) tak som ju doplnil a prestala sa hlaska pri regeneracii zobrazovat.blacktibor napísal:áno presne tak, robí to samo,
a ako napísal kwiko najrýchlejší spôsob zistenia či ju máš je sa pozrieť, a úroveň aditíva sa dá zistiť po napojení na diagnostiku,
mne to vyhadzovalo červený trojuholník na palubáku a "systém motora nutný servis" keď som mal málo, napojil som to na diagnostiku dali sme zmerať úroveň aditíva a mal som 3 jednotky z 15-tnástich. Pri takomto množstve ťa to už samo upozorní že už sa blíži objem aditíva k nule. preto tá hláška bola na palubáku. doliali sme a bolo hotovo
Volvo V50 2.D Momentum MY08;
TN Diagnostika VIDA - DICE 2014D → SZ a dohodneme sa
TN Diagnostika VIDA - DICE 2014D → SZ a dohodneme sa
-
- Pokročilý
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 20 Dec 2012, 12:02
- Vek:: 27
- Bydlisko: Trenčín
- Poďakoval: 3 krát
- Bolo mu poďakované: 7 krát
Re: V50 DPF
kwiko a nie je ta nadrzka velka 1,5L? Aj vo VIDE som nasiel tu nadrzku s objemom max 1.5L.kwiko napísal:narychlesia kontrola je klaknut si na kolena, a pozriet sa ci to auto ma nadobu na aditivum za palivovou nadrzou nad napravnicou asi 5l cierny kanister.
ked som volal do servisu ohladom naplnenia mocoviny tak mi povedali ze tam sa leje 1,8-2,1L. Tak som sa cudoval ako sa da do nadoby velkej 1,5L naliat 1,8 az 2,1L.
Volvo V50 2.D Momentum MY08;
TN Diagnostika VIDA - DICE 2014D → SZ a dohodneme sa
TN Diagnostika VIDA - DICE 2014D → SZ a dohodneme sa