Kúpim Volvo S40, S60, V50
- Arkaz
- MUDrc
- Príspevky: 954
- Dátum registrácie: 02 Aug 2014, 22:48
- Vek:: 24
- Bydlisko: Láb/Malacky
- Poďakoval: 7 krát
- Bolo mu poďakované: 41 krát
Re: Kúpim Volvo S40, S60, V50
No ano 120kw v xc90 a S80 I je bez kurvitok. V S80 II som o 120kw verzii ani nevedel
Re: Kúpim Volvo S40, S60, V50
človek sa učí celý život....
Motor 2,4 D (D5) si pri pravidelnej a kvalitnej údržbe obstojne vedie aj po stránke spoľahlivosti. Verzie splňujúcich Euro 4 (120 a 136 kW) pri väčšom nájazde postihuje problém so zanesenými vírivými - tzv. swirl klapkami, čo postupne vyústi k zatuhnutiu ovládania. Ovládanie takto zanesených klapiek v sacom potrubí vyžaduje väčšiu silu, čo nezriedka nevydrží plastové tiahlo a zlomí sa, taktiež sa v uložení klapiek objavujú nadmerné vôle a netesnosti.
V prípade týchto motorov je vyššie riziko problémov s DPF filtrom, obzvlášť ak sa jazdí častejšie po meste alebo na kratšie trasy, kde nestihne prebehnúť jeho kvalitná regenerácia. Tá totiž prebieha pomocou zvýšenej dávky paliva, čo môže viesť k citeľnému zvyšovaniu množstva motorového oleja, do ktorého sa dostáva časť nespálenej nafty. Takto znehodnotený olej nielenže stráca svoje vlastnosti, ale jeho nariedené a zvýšené množstvo môže poškodiť aj samotný motor s príslušenstvom. Výrobca o tomto probléme vedel a úpravou programu v riadiacej jednotke optimalizoval dávkovanie paliva počas regenerácie, úplne sa však problém eliminovať nepodarilo.
Motor 2,4 D (D5) si pri pravidelnej a kvalitnej údržbe obstojne vedie aj po stránke spoľahlivosti. Verzie splňujúcich Euro 4 (120 a 136 kW) pri väčšom nájazde postihuje problém so zanesenými vírivými - tzv. swirl klapkami, čo postupne vyústi k zatuhnutiu ovládania. Ovládanie takto zanesených klapiek v sacom potrubí vyžaduje väčšiu silu, čo nezriedka nevydrží plastové tiahlo a zlomí sa, taktiež sa v uložení klapiek objavujú nadmerné vôle a netesnosti.
V prípade týchto motorov je vyššie riziko problémov s DPF filtrom, obzvlášť ak sa jazdí častejšie po meste alebo na kratšie trasy, kde nestihne prebehnúť jeho kvalitná regenerácia. Tá totiž prebieha pomocou zvýšenej dávky paliva, čo môže viesť k citeľnému zvyšovaniu množstva motorového oleja, do ktorého sa dostáva časť nespálenej nafty. Takto znehodnotený olej nielenže stráca svoje vlastnosti, ale jeho nariedené a zvýšené množstvo môže poškodiť aj samotný motor s príslušenstvom. Výrobca o tomto probléme vedel a úpravou programu v riadiacej jednotke optimalizoval dávkovanie paliva počas regenerácie, úplne sa však problém eliminovať nepodarilo.
XC90 D5 136 kw - 5 miestna
XC90 D5 120 kw - 7 miestna
XC90 D5 120 kw - 7 miestna