C30 Prešov v AAA

Kúpim auto značky Volvo...
Užívateľov profilový obrázok
monti
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 27 Júl 2011, 22:19
Vek:: 33
Bydlisko: Hainburg a.d.Donau / Austria
Poďakoval: 8 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: C30 Prešov v AAA

Príspevok od užívateľa monti » 05 Máj 2018, 23:59

pjeknee kriidelko :) tiez sa na to chystam na svojom aute najblizsie tyzdne... neskutocne ma totiz hneva ako rychlo sa zadne okno pocas jazdy v dazdivom pocasi spini, tak verim, ze sa to po namontovani decentneho kridla zlepsi.
Je: Volvo XC70 D5 AWD Summum, 169kW, A6 (TF-80SC), MY2014
Bolo: Volvo S60 D5 Summum, 136kW, M66, MY2006

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2168
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Bydlisko: Galanta - Horne Saliby
Poďakoval: 8 krát
Bolo mu poďakované: 108 krát

Re: C30 Prešov v AAA

Príspevok od užívateľa kwiko » 06 Máj 2018, 08:06

zhorsi.
to by si ho musel dat na spodnu hranu okna.
Ucelom spojlera je (okrem estetickeho) zvysit rychlost prudenia vzduchu pod vozidlom = viacej bordelu pojde od vozovky na okno
kwiko
0949I26I5I

Užívateľov profilový obrázok
Ares
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 483
Dátum registrácie: 27 Jan 2010, 12:08
Vek:: 39
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 17 krát
Bolo mu poďakované: 20 krát

Re: C30 Prešov v AAA

Príspevok od užívateľa Ares » 06 Máj 2018, 08:33

S tým rátam. Hlavne v zime s tým je vraj sranda.
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázokMaxMotion Diesel; Obrázok
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Užívateľov profilový obrázok
monti
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 27 Júl 2011, 22:19
Vek:: 33
Bydlisko: Hainburg a.d.Donau / Austria
Poďakoval: 8 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: C30 Prešov v AAA

Príspevok od užívateľa monti » 15 Máj 2018, 18:58

neblaazni Pali. Skus svoju myslienku trochu viac rozvinut.
Sice som nestudoval aerodynamiku, no mam za to, ze bez tohto horneho spojlera vznika pridenim/obtekanim vzduchu vznika pocas jazdy tesne za vozidlom vzdusny vir, ktory zapricinuje, ze sa z cesty dostava na zadne sklo vozidla viac vody. Po namontovani takehoto spojlera sa docieli, ze ten vir nevznikne tesne za vozidlom, ale s odstupom niekolko cm (hlbka spojlera) a teda efekt by to malo mat prave opacny - menej vody na zadnom skle.

nemam s tym osobnu skusenost, tak sa rad necham poucit. Lebo ten spojler vobec nie je lacna zalezitost, a ak mam z toho benefitovat iba v rovine estetiky, tak to mi za to zdaleka nestoji.

vdaka za nazor...
kwiko napísal:
06 Máj 2018, 08:06
zhorsi.
to by si ho musel dat na spodnu hranu okna.
Ucelom spojlera je (okrem estetickeho) zvysit rychlost prudenia vzduchu pod vozidlom = viacej bordelu pojde od vozovky na okno
Je: Volvo XC70 D5 AWD Summum, 169kW, A6 (TF-80SC), MY2014
Bolo: Volvo S60 D5 Summum, 136kW, M66, MY2006

tapkap
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 08 Feb 2016, 14:55
Vek:: 36
Bydlisko: Martin
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 5 krát

Re: C30 Prešov v AAA

Príspevok od užívateľa tapkap » 17 Máj 2018, 17:56

Chalani, nechcem tu moc mudrovať, ale je to trochu inak.
Prúdenie stlačiteľného kontinua je jedna z matematicky najzložitejších oblastí fyziky. Jeden z prístupov, ktorý sa v súčasnosti používa sú numerické riešenia reynoldsovsky priemerovaných navier-stokesových rovníc. Bez toho aby boli spočítané numerické riešenia týchto rovníc na silnom počítači nie je možné jednoznačne povedať ani to, čo sa stane ak sa zmení uhol toho krídelka o niekoľko stupňov. Nie to ešte čo sa stane ak sa presunie pod okno (hoci kwiko dobre háda že okno budeš mať v takejto geometrii zasvinené viac). A s tým posúvaním víru o dĺžku krídelka to tiež nie je také jednoduché :-)

Veľmi zjednodušene povedané, za vozidlom je oblasť nízkeho tlaku (to je nevýhodné lebo ho to brzdí, zvyšuje spotrebu, zhoršuje výkon).
Zároveň karoséria sa správa tak trochu ako krídlo, vzniká vztlak ktorý nadľahčuje vozidlo (to je nevýhodné lebo v zákrute je nestabilné, ľahšie sa odtrhne od vozovky).

Zadný spoiler aký je odfotený na obrázku má potenciál riešiť oba tieto problémy. Podľa zvolenej geometrie buď skôr zvyšuje prítlak, alebo skôr redukuje vírenie. Ak bude spoiler pod negatívnym uhlom sklopený nadol, redukuje sa brzdenie a vírenie, ale zhoršuje sa prítlak. Ak je vyklopené nahor, zvyšuje sa aerodynamické brzdenie, ale zlepšuje sa prítlak.

Takže v geometrii, aké je odfotená na obrázku sa jedná o prítlakovú variantu a bordelu na okne by malo byť viac.

Občas je na vozidlách inštalované aj vodorovné krídelko, ktoré je kompromisným riešením. Máličko vylepšuje obe vlastnosti, ale efekt je zanedbateľný.
To čo som napísal nájdete detailnejšie rozpracované napríklad tuto

Snáď som pomohol.
J
V50, 1.6 D2 84kW (D4162T), M6, rv. 8.2010, Momentum

Užívateľov profilový obrázok
Ares
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 483
Dátum registrácie: 27 Jan 2010, 12:08
Vek:: 39
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 17 krát
Bolo mu poďakované: 20 krát

Re: C30 Prešov v AAA

Príspevok od užívateľa Ares » 19 Máj 2018, 19:47

Vyčerpávajúce informácie. Najnovšie skúšam aký vplyv bude mať táto úprava.
Moja drahá polovička... [IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201805 ... 170b5d.jpg[/IMG]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázokMaxMotion Diesel; Obrázok
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Užívateľov profilový obrázok
Arkaz
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 908
Dátum registrácie: 02 Aug 2014, 22:48
Vek:: 24
Bydlisko: Láb/Malacky
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu poďakované: 38 krát

Re: C30 Prešov v AAA

Príspevok od užívateľa Arkaz » 19 Máj 2018, 20:10

ja myslim ze to bude mat dobre hodnotenie. vidim to na 9. [internal joke] 🤣
AktualVolvo XC70 D5 136KW 2009 / TF-80SC / Momentum /
Volvo S60 D4 120KW 2013 / M66 / Kinetic
ExVolvo S80 2.9 150kw /M56 LPG 1999 / B6304s3- Engine swap B6294s 147kw

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2168
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Bydlisko: Galanta - Horne Saliby
Poďakoval: 8 krát
Bolo mu poďakované: 108 krát

Re: C30 Prešov v AAA

Príspevok od užívateľa kwiko » 19 Máj 2018, 20:30

to asi sposobi drobny vir na bankovom ucte... a docasne znizenie spotreby :lol:

clanok riesi hatchback, ujo monti ma kombik kde Volvo zvolilo kolme zadne sklo a kratky presah naraznika co ma nevyhodu prave v spineni... kazde kridlo pokial nebude vyzerat nejak takto... Obrázok
to moc nevylepsi
kwiko
0949I26I5I

Napísať odpoveď