C30 DRIVe electric crashtest

testy a recenzie VOLVO..aj crashtesty
Užívateľov profilový obrázok
DOD
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1523
Dátum registrácie: 25 Jan 2009, 15:50
Vek:: 35
Bydlisko: SL
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 8 krát
Kontaktovať užívateľa:

C30 DRIVe electric crashtest

Príspevok od užívateľa DOD » 19 Okt 2010, 13:10

je XC60 D5 136kW 2009 6r.aut....skoro stvorkolka :)
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny

Užívateľov profilový obrázok
jaffar
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 169
Dátum registrácie: 15 Nov 2009, 20:33
Vek:: 5
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: C30 DRIVe electric crashtest

Príspevok od užívateľa jaffar » 19 Okt 2010, 15:13

Prečo to poslali bez kapoty? S ňou by to dopadlo lepšie, či..?
940SE B200FT '92 aka Zase jste se kochal, žejo pane doktore
480S 2,0 '94 bude veterán

Užívateľov profilový obrázok
doktor
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 567
Dátum registrácie: 13 Apr 2009, 21:22
Vek:: 11
Bydlisko: Buštěhrad, okr. Kladno (ex: Košice)
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: C30 DRIVe electric crashtest

Príspevok od užívateľa doktor » 20 Okt 2010, 11:08

pekné, ale 50km /h.

Stromy pri ceste míňame v 90km/h. Stromy su nekompromisné - veľká pevnosť, malá dotyková plocha a nulová deformacia. Takže všetka kinetická energia sa sustredí v ose nárazu na velmi malej dotykovej ploche - t.zn. že tlak v tom mieste je extremny.
( v praxi - lepšie 90-tkou do steny, než do stromu)

Ani nemá cenu robiť crashtesty v 90km/h, leto v takej rychlosti je to už len v rukách božích a není osobné auto, ktorého posádka by bola po takom náraze ok. A výsledky, že figuríny budu komplet dolámané, ta asi nikoho moc nerajcuje.

Zatiaľ co som riešil buračky do stromu, tak vo vyšších rychlostiach ( t.zn. bez brzdenia) to málokto prežil, resp. osoby ktoré sa nachádzajú v ose nárazu stromu, sú kaput skoro vždy.

Pár ľudí sa podarilo stabilizovať a "udržať nažive" do príletu vrtulníku, ale či nakoniec prežili, to už neviem.
Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99,
Vstup do galerie ZDE

Užívateľov profilový obrázok
DOD
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1523
Dátum registrácie: 25 Jan 2009, 15:50
Vek:: 35
Bydlisko: SL
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 8 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: C30 DRIVe electric crashtest

Príspevok od užívateľa DOD » 20 Okt 2010, 13:30

doktor: aj ti co sedia vzadu v strede priputany maju problem?
je XC60 D5 136kW 2009 6r.aut....skoro stvorkolka :)
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny

Užívateľov profilový obrázok
doktor
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 567
Dátum registrácie: 13 Apr 2009, 21:22
Vek:: 11
Bydlisko: Buštěhrad, okr. Kladno (ex: Košice)
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: C30 DRIVe electric crashtest

Príspevok od užívateľa doktor » 21 Okt 2010, 12:48

z vlastnej skusenosti neviem, lebo zatial som kombinaciu náraz do stromu a spolucestujici vzadu nemal.

Predpokladam, že tí vzadu majú vačšie šance vzhľadom k absorpcii kinetickej energie, keďže zbytková energia sa bude so vzdialenosťou od bodu nárazu zmenšovať.
Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99,
Vstup do galerie ZDE

Užívateľov profilový obrázok
royal555
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 576
Dátum registrácie: 10 Jún 2009, 22:36
Vek:: 33
Bydlisko: RV vidiek + Kosice Juh
Kontaktovať užívateľa:

Re: C30 DRIVe electric crashtest

Príspevok od užívateľa royal555 » 26 Okt 2010, 16:46

Btw. o bezpecnost elektromobilov by som sa nebal, jedine co moze narobit sarapatu su baterky, ktore mozu zacat horiet, co sa vsak da eliminovat vhodnym puzdrom. Sice je to len pri modeloch (1:10), ale z vlastnej skusenosti viem, ze Li-Po baterky v plastovom puzdre (povodne su len v hlinikovej folii) z asi 1,5 mm plastu vydrzia slusne slehy. (modely dosahuju rychlost okolo 30-40 km/h)
papekov "vyrobok"
VW Golf 1,6 TDI

Napísať odpoveď