S40/V40 uprava elektroinstalacie pre svetlomety H7+H7
Napísané: 06 Apr 2014, 14:01
Rad by som majitelom starsich modelov(1995-1999) S40 ci V40 priblizil moznost prestavby svetlometov s H4 na 2xH7
nejako takto by to mohlo vyzerat.
vyhody:
- esteticka zmena vzhladu
- pri spravnom zapojeni vyssia svietivost a eliminacia rizika roztavenia ovladaca svetiel
- vyhoda svietenia pri dialkovych svetlach aj stretavacimi
- moznost vyriesenia problemu s rosypanym nastavovanim paraboly svetla
nevyhody:
- nutnost ziskat H7 neposkodene svetlomety. najlepsie origo hella pripadne taiwanske TYC. Depo nebrat.
- upravit/vymenit motorceky sklapania svetiel
- upravit prislusnu elektroinstalaciu
Samotna vymena svetlometov nepotrebuje moc komentar, jedine ak auto nikdy nemalo manipulovane s prednym naraznikom, bude ho treba cely povytiahnut. zospodu je uchyteny styrmi skrutkami v nosnikoch, dvomi pri kolesach a dva stuple pri chladici pod krytom.
Pozornost si ale zasluzi uprava elektoinstalacie, pri ktorej treba byt dosledny aby auto skor ci neskor nahodou nelahlo popolom
konektory na svetometoch su ine, ako aj sposob zapojenia. Originalne svetomety H7 maju do roku 1999 (pouzivane pri turbobenznovej verzii) 5kolikovy konektor, po roku 1999 sa preslo na 4kolik, ktory sa pouzival az do skoncenia vyroby. Da sa kupit v sieti autorizovanych predajcov alebo v kazdej dobrej predajni (pouzivaju ich aj ine znacky) volvo kod pre 4kolikovy konektor 978149 pripadne 5kolik 978150
a samozrejme si treba pripravit bezne koncovy, kabliky, krimpovacie klieste, izolacny material.. pre pochopenie prestavby tu je schema originalneho zapojenia. Je tu naznaceny len jeden svetlomet, pretoze su oba napajane z jednej kabelaze. rozvetvuje sa to pod svetlometom v kablovom zvazku. uprava spociva v pridani dalsej poistky, relatka a usmernovacej diody. Osobne preferujem umiestnenie do poistkovej skrine v motorovom priestore. Je tam volnych pozicii dost. Pre upevnenie dalsej poistky do skrinky vsak treba zohnat drziak poistky. originalnu kabelaz narusim v mieste pod akumulatorom. tri vodice odtial treba natiahnut do pistkovej skrini a jeden (ukostrenie) staci doplnit ku kostriacemu bodu pri smerovke.
staci poskladat a vyskusat.
Navod na upravu motorcekov naklapania http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=27787" onclick="window.open(this.href);return false;
Ak si nertufate, po rozumnej dohode mozem pomoct s prestavbou ci zabezpecenim potrebnych dielov.
kwik
nejako takto by to mohlo vyzerat.
vyhody:
- esteticka zmena vzhladu
- pri spravnom zapojeni vyssia svietivost a eliminacia rizika roztavenia ovladaca svetiel
- vyhoda svietenia pri dialkovych svetlach aj stretavacimi
- moznost vyriesenia problemu s rosypanym nastavovanim paraboly svetla
nevyhody:
- nutnost ziskat H7 neposkodene svetlomety. najlepsie origo hella pripadne taiwanske TYC. Depo nebrat.
- upravit/vymenit motorceky sklapania svetiel
- upravit prislusnu elektroinstalaciu
Samotna vymena svetlometov nepotrebuje moc komentar, jedine ak auto nikdy nemalo manipulovane s prednym naraznikom, bude ho treba cely povytiahnut. zospodu je uchyteny styrmi skrutkami v nosnikoch, dvomi pri kolesach a dva stuple pri chladici pod krytom.
Pozornost si ale zasluzi uprava elektoinstalacie, pri ktorej treba byt dosledny aby auto skor ci neskor nahodou nelahlo popolom
konektory na svetometoch su ine, ako aj sposob zapojenia. Originalne svetomety H7 maju do roku 1999 (pouzivane pri turbobenznovej verzii) 5kolikovy konektor, po roku 1999 sa preslo na 4kolik, ktory sa pouzival az do skoncenia vyroby. Da sa kupit v sieti autorizovanych predajcov alebo v kazdej dobrej predajni (pouzivaju ich aj ine znacky) volvo kod pre 4kolikovy konektor 978149 pripadne 5kolik 978150
a samozrejme si treba pripravit bezne koncovy, kabliky, krimpovacie klieste, izolacny material.. pre pochopenie prestavby tu je schema originalneho zapojenia. Je tu naznaceny len jeden svetlomet, pretoze su oba napajane z jednej kabelaze. rozvetvuje sa to pod svetlometom v kablovom zvazku. uprava spociva v pridani dalsej poistky, relatka a usmernovacej diody. Osobne preferujem umiestnenie do poistkovej skrine v motorovom priestore. Je tam volnych pozicii dost. Pre upevnenie dalsej poistky do skrinky vsak treba zohnat drziak poistky. originalnu kabelaz narusim v mieste pod akumulatorom. tri vodice odtial treba natiahnut do pistkovej skrini a jeden (ukostrenie) staci doplnit ku kostriacemu bodu pri smerovke.
staci poskladat a vyskusat.
Navod na upravu motorcekov naklapania http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=27787" onclick="window.open(this.href);return false;
Ak si nertufate, po rozumnej dohode mozem pomoct s prestavbou ci zabezpecenim potrebnych dielov.
kwik