Dnešný kvázi test na sme.sk ma motivoval aby som prispel k tejto téme. Mal som možnosť pojazdiť, ako inak, štvorvalec. Asi som mal na to viac času ako ten novinár....
Noviny sme sú len ďalší dokaz toho, že testom v novinách netreba veriť. resp neveriť a priori. Ak sa dá, treba vyskúšať.
Design je vec názoru, to sa nedá hodnotiť univerzálne.
Vnútorné spracovanie resp jeho kvalitu ukáže až čas. Ale je fakt, že bežné verzie, tak do 65000 eur naozaj nevyzerajú nejako vábivo zvnútra, a tie kombinácie, ktoré donekonečna kolujú v médiách, cenovo presahujú 80 000 (pri 4 valcovom motore). Ohľadom kože mám vážne pochybnosti, vidím to na svojom aute, ktoré má necelé dva roky a 7.000 km...v záruke sa to mení, ale potom....
Plasty drnčali. Tam neni o čom. A také argumenty, že auto 'si sadne' a prestane to drnčať, to sa dá ťažko zobrať. Sériová muzika v pohode, akurát sa nemá rada s basovými linkami v rape
na takúto triedu by sa patrilo lepšie ukotviť repráčiky. Takto človek nevie, čo a prečo kedy drnčí, musí vypnúť muziku
Konštrukcia a bezpečnosť - to si netrúfam hodnotiť, Volvo bolo etalónom pre bezpečnosť. Určite je aj teraz. Ale pohmatovo tie plechy...neviem...
Najcitelnejšou slabinou je jednoznačne motorizácia a žiaľ aj podvozok. Kto napíše, že ten motor to v pohode utiahne, a že nie je hlučný, musí mať na to dovod, ktorý ja nepoznám.
Komfort jazdy pri bežnom režime je ok, ale agilita, istota, tuhosť a prejazd zákrut, tak tam jednoducho neviem povedať, že výborné. Nove diesle q7 ale aj x5... To je naozaj z mojho amatérskeho pohľadu niekde inde, žiaľ. Schválne to neporovnávam s autom ktoré jazdím, lebo objektívne je trhové určenie Volva iné, tam sa nedá nič vytknúť. Je možné aj to, že pri výrazne lepšej motorizácii nemeckých áut človek má tendenciu odpúštať podvozku to, čo v prípade dýchavičného štvorvalca Volvo je o to evidentnejšie, o čo hlučnejší ten motor je.
Je to len moj laický názor. Vo svete sa určite Volvo bude predávať skvelo. Ale spotrebitelia sú si všade podobní. Ak mám vysoliť 85.000 eur, sakramentsky zvážim. Toľko k XC90, priatelia. Neukameňujte ma