Keď som písal, odpovedal som Droppovi, pretože sa pýtal: "Viete mi niekto poradiť v čom by sa mohla ukrývať závada...?" Vysvetlil som, vo svojom príspevku, že nemá auto z minulého tisícročia, ktoré by regulovalo otáčky ventilátora odporom, ale má vozidlo moderné, ktoré už riadi otáčky plynule, zmenou striedy signálu, teda PWM moduláciou. To, čo mu odišlo, preto nie je žiadny odpor ale polovodičový výkonový modul pre PWM reguláciu motora ventilátora.
Z opisu problému pisateľa je zrejmé aj to, že už z princípu nejde o odpor, pretože "odídenie" rezistora ventilátora (ako na starých vozidlách) nemá za následok chod motora ventilátora na jeho trvalý plný výkon ale úplný opak = jeho úplnú nefunkčnosť - netočenie sa. V prípade zložených rezistorov, v starých autách pre viacstupňovú skokovú reguláciu otáčok ventilátora, "odídenie" rezistora malo za následok nefunkčnosť jedného či niekoľkých stupňov výkonu ventilátora, no ostatné stupne fungovali, ale nedochádzalo k točeniu ventilátora na jeho plné otáčky na stupni, na ktorom "odišlo" odporové vinutie.
Cieľom bolo vysvetliť, že polovodičový výkonový regulátor otáčok, na nákrese označený ako číslo 8, mu "odišiel" do skratu a tak sa na vinutie ventilátora dostáva plná strieda, teda 100 % z hodnoty palubného napätia.
Pre úplnosť a správnosť už napísaného, však treba ešte na správnosť uviesť, že položka regulátoru otáčok číslo 8 je v spomínanej aplikácii VIDA v uvedených nákresoch označená v zozname dielov ako Power unit (a nie resistor), čo uživateľ Dodike 850 neuviedol:
Ďalej chcem uviesť, že už ani predošlé generácie P2 automobilov VOLVO od roku 1999 do roku 2006 žiadne rezistory na ovládanie otáčok ventilátorov nemali. Mali už polovodičové jednotky pre riadenie otáčok označené vo VIDA rovnako "Power unit" ako to majú súčasné P3 generácie VOLVO:
Schopnosť či šikovnosť pýtajúceho sa na jeho samovýmenu svojpomocne som vo svojej odpovedi neposudzoval. Nech už ktokoľvek, akoukoľvek archaickou hantírkou, z dôb automobilizmu minulého tisícročia, bude moderný polovodičový modul, ktorý s vysokou účinnosťou a malými tepelnými stratami, oproti odporu, riadi otáčky ventilátora nazývať rezistorom, je to jeho vec. V automobilovej terminologickej historickej tradícii tieto moderné regulačné obvody niektorí ešte nazývajú nesprávnym, prekonaným pojmom rezistor, ale VIDA tieto regulačné obvody nazýva už ako "Výkonová jednotka". Preto som len chcel dať veci na správnu mieru pre dopytujúceho sa Droppa, pretože klasický rezistor na skokovú stupňovitú reguláciu otáčok vyzerá nejak takto:
Z princípu činnosti obmedzenia prúdu tečúceho motorom ventilátora a jeho znížením otáčok, je možné o PWM regulátore číslo 8 diel VOLVO 30767040, uvažovať trochu aj ako keby o riadenom odpore. Elektricky ten modul však pracuje úplne inak ako riadenie stratou výkonu na odpore, ktorá sa premení na teplo. Kto chce, nech ho aj nazýva rezistorom, pretože v istom zmysle sa tak v elektrickom obvode ventilátora klimatizácie akoby správa ale o rezistor nejde. Regulátor VOLVO, diel číslo 8, je konštruovaný len pre dva stavy a to je buď zopnutý alebo rozpojený. Otáčky ventilátora riadi zmenou týchto stavou v čase, rýchlo za sebou, s odlišným trvaním času zopnutia a času rozopnutia, pomeru medzi nimi (približne frekvenciou 400 Hz = 400 x za sekundu). Označenie "Power unit" vo VIDA je preto na mieste.