test žhaviča

Opravy, ktoré su všeobecne aplikovatelné na rôzne modely alebo diely...
miloš
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 139
Dátum registrácie: 31 Okt 2010, 18:57
Vek:: 40
Bydlisko: brestovany

test žhaviča

Príspevok od užívateľa miloš » 06 Feb 2012, 21:00

ako otestovat žhaviče ?
tema sem nepatri sorry

presunuté - Ortový
Naposledy upravil/-a miloš v 06 Feb 2012, 22:47, upravené celkom 2 krát.
volvo v 50 r.v 2006,2.0 summum motor D4204T- bolo
opel combo r.v 2002 1,7dti

Užívateľov profilový obrázok
MrXo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1326
Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
Vek:: 55
Bydlisko: Šamorín
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa MrXo » 06 Feb 2012, 21:10

Asi som sa pomylil, myslel som, ze je to tema "zrazy".
Zhavice sa daju zmerat priamo na konektore metodou dobry-zly (zhavi-nezhavi).
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika

Užívateľov profilový obrázok
lakio
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 969
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 09:23
Vek:: 39
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 7 krát

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa lakio » 06 Feb 2012, 21:12

MrXo napísal:Asi som sa pomylil, myslel som, ze je to tema "zrazy".
Zhavice sa daju zmerat priamo na konektore metodou dobry-zly (zhavi-nezhavi).
nic vic?

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa lucki » 06 Feb 2012, 22:48

lakio napísal:
MrXo napísal:Asi som sa pomylil, myslel som, ze je to tema "zrazy".
Zhavice sa daju zmerat priamo na konektore metodou dobry-zly (zhavi-nezhavi).
nic vic?
diagnostika.
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

miloš
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 139
Dátum registrácie: 31 Okt 2010, 18:57
Vek:: 40
Bydlisko: brestovany

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa miloš » 06 Feb 2012, 22:49

okrem diagnostiky?
volvo v 50 r.v 2006,2.0 summum motor D4204T- bolo
opel combo r.v 2002 1,7dti

Užívateľov profilový obrázok
MrXo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1326
Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
Vek:: 55
Bydlisko: Šamorín
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa MrXo » 06 Feb 2012, 23:03

Za motorom vlavo od chladica EGR je konektor k zhavicom. Skus najskor toto premerat. Samotny zhavic len diagnostikou nezistis. Ak by bol vadny, uz by si mal hlasku.
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika

miloš
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 139
Dátum registrácie: 31 Okt 2010, 18:57
Vek:: 40
Bydlisko: brestovany

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa miloš » 06 Feb 2012, 23:21

mysliš že bi bolo rele zavadou, doteraz štartovalo dobre do minus 5 a teraz na tryi a pochvily sa drapne štvrty
volvo v 50 r.v 2006,2.0 summum motor D4204T- bolo
opel combo r.v 2002 1,7dti

Užívateľov profilový obrázok
southpark
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1715
Dátum registrácie: 15 Okt 2009, 15:50
Vek:: 36
Bydlisko: MARTIN
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa southpark » 07 Feb 2012, 00:59

miloš napísal:mysliš že bi bolo rele zavadou, doteraz štartovalo dobre do minus 5 a teraz na tryi a pochvily sa drapne štvrty
nechcem ta strasit ale start na 3 valce som riesil aj ja a skoncilo to odfajcenym regulatorom tlaku paliva na vysokotlakom cerpadle+vstrekovace... kedy si menil palivovy filter a boli tam kovove ciastocky? (nieze by boli kovove ciastocky katastrofou, ale upozornia ta na mozne zacinajuce problemy) diagnostika by ukazala co je vo veci... tak ako mne
je: VOLVO XC60, MY2010, D5, 151kW, D5244T10, A/T 6 st. AWD
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)

VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 921
Dátum registrácie: 02 Aug 2009, 14:28
Vek:: 31
Bydlisko: Zeliezovce
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 11 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa iconmaster » 07 Feb 2012, 01:33

Taky rychly dedinsky test bez potreby diagnostky ci specialnych naradi:
odmontujes privod prudu z kazdeho zhavica (vacsinou ich drzia matky M4-M5), zoberes si kus kabla ktoreho jeden koniec das na (+) pol baterky a druhym koncom sa budes dotykat zhavice (na tej zavitovej casti, odkial si odmontoval kabliky). Ked sa to iskri znamena ze prud cez zhavic preteka -> a zhavic je zrejme dobry.

Je to primitivny test, ktory ale neodhali specialne chyby zhavicov (niekedy prestavaju byt vodivym az po dosiahnuti urcitej teploty a pod.) ale pre zakladnu kontrolu postaci.
hľadá sa nasledovník V40
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG :D /skodu nikdy viac, LPG ano/

Užívateľov profilový obrázok
harlequin
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1580
Dátum registrácie: 07 Jan 2010, 20:21
Vek:: 26
Bydlisko: UK
Poďakoval: 2 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa harlequin » 07 Feb 2012, 13:39

iconmaster napísal:Taky rychly dedinsky test bez potreby diagnostky ci specialnych naradi:
odmontujes privod prudu z kazdeho zhavica (vacsinou ich drzia matky M4-M5), zoberes si kus kabla ktoreho jeden koniec das na (+) pol baterky a druhym koncom sa budes dotykat zhavice (na tej zavitovej casti, odkial si odmontoval kabliky). Ked sa to iskri znamena ze prud cez zhavic preteka -> a zhavic je zrejme dobry.

Je to primitivny test, ktory ale neodhali specialne chyby zhavicov (niekedy prestavaju byt vodivym az po dosiahnuti urcitej teploty a pod.) ale pre zakladnu kontrolu postaci.
tak tak, prave som to chcel napisat... je to skutocne tak
Volvo S40 2.0D 100kW MY2005 Momentum + doplnky
EX >>> Volvo V40 1.8i 92kW MY2000 125konikov, červená farba
Láka ma ísť, ísť, ísť, ísť, tam kde nik, nechodí...ísť s tebou ísť, čakať čo sa prihodí...

Užívateľov profilový obrázok
mayo251
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1372
Dátum registrácie: 22 Aug 2009, 07:55
Vek:: 41
Bydlisko: Kežmarok - Malý Slavkov
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 17 krát

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa mayo251 » 07 Feb 2012, 15:38

ak sa ti chce s tym babrat viac, tak ja to robim tak ze vymontujem zhavic, na zavitovu cast dam kabel, ktrory napojim na bateriu + a telo zhavcica na -. ak sa rozziari spicka tak je dobry, ak sa rozziari pod spickou tak ho vymenim. v podstate to iste co pisal iconmaster
Volvo XC60 D5 SUMMUM 2009
VOLVO XC70 D5 SUMMUM 2006
EX:VOLVO XC60 D5 AWD SUMMUM 151 kW 2009
VOLVO S60 D5 136 kW, MY 2009
VOLVO XC90 D5 AWD 147 kW, 2012, EXECUTIVE
VOLVO S80 2,4i125kW 2004
Volvo V40 TD 1998
Volvo XC60 D5 AWD SUMMUM 136 kW 2009

Užívateľov profilový obrázok
majo823
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1504
Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 21:10
Vek:: 40
Bydlisko: Rožňava
Poďakoval: 58 krát
Bolo mu poďakované: 50 krát

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa majo823 » 07 Feb 2012, 20:29

iconmaster napísal:Taky rychly dedinsky test bez potreby diagnostky ci specialnych naradi:
odmontujes privod prudu z kazdeho zhavica (vacsinou ich drzia matky M4-M5), zoberes si kus kabla ktoreho jeden koniec das na (+) pol baterky a druhym koncom sa budes dotykat zhavice (na tej zavitovej casti, odkial si odmontoval kabliky). Ked sa to iskri znamena ze prud cez zhavic preteka -> a zhavic je zrejme dobry.

Je to primitivny test, ktory ale neodhali specialne chyby zhavicov (niekedy prestavaju byt vodivym az po dosiahnuti urcitej teploty a pod.) ale pre zakladnu kontrolu postaci.
toto je najjednoduchší test {palechore}
je:V40 1,9D 70kW(95PS) r.v. 2000 strieborná
je:fiat tipo 66kW r.v. 1990 šedá
0907238458

miloš
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 139
Dátum registrácie: 31 Okt 2010, 18:57
Vek:: 40
Bydlisko: brestovany

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa miloš » 07 Feb 2012, 20:40

idem menit všetky žhaviče, a aj palivovy filter a Lubo ake si mal problemy?
volvo v 50 r.v 2006,2.0 summum motor D4204T- bolo
opel combo r.v 2002 1,7dti

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa kwiko » 07 Feb 2012, 20:51

Hmm, len sa obavam ze tento primitivny odporovy test si robi RJ tohoto dizla aicky (vypliva mi to z logiky veci, ze palubny pocitac dokaze upozornit na nefunkcny zhavic).

Optimistcky variant by mohol byt ze jeden funguje len trosku, tak asi jedine pouzitelne je ich vymontovat a otestovat.
Ale osobne by som ich rovno vymenil a starsie odlozil.

Hlavne neposkodit kabelaz a ocka pri vymene!
A diagnostika na Volva je asi dalsi krok...
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
michalmalcek
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 785
Dátum registrácie: 17 Sep 2009, 19:43
Vek:: 5
Bydlisko: Zvolen
Bolo mu poďakované: 16 krát

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa michalmalcek » 07 Feb 2012, 21:05

miloš napísal:idem menit všetky žhaviče, a aj palivovy filter a Lubo ake si mal problemy?
Ides si menit sam ? Ak ano daj vediet ako ti to islo {zmyslajuci}
Volvo V90 cc 2.0 T6 r.v. 2017
Volvo S80 3.2 AWD 2007
Volvo S60 2.4i 103KW + LPG r.v. 2006
Bolo - Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Bolo - Volvo S40 1.6 + LPG r.v 2003
bolo - volvo S40 1.9 DI r.v 1999
bolo - volvo 440 1.7T R:V 1993

Diagnostika DICE 

miloš
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 139
Dátum registrácie: 31 Okt 2010, 18:57
Vek:: 40
Bydlisko: brestovany

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa miloš » 07 Feb 2012, 21:09

ano mam tu vedla najstra od volvo servisu ale opravuje tažku techniku, bude to robit u mna na dielni, tak dam vediet dufam že sa nejaky neodlomy
volvo v 50 r.v 2006,2.0 summum motor D4204T- bolo
opel combo r.v 2002 1,7dti

miloš
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 139
Dátum registrácie: 31 Okt 2010, 18:57
Vek:: 40
Bydlisko: brestovany

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa miloš » 12 Feb 2012, 20:44

pristup je k tym žhavičom na zaplakanie na usta si dajte ruško a pan doktor je amater
volvo v 50 r.v 2006,2.0 summum motor D4204T- bolo
opel combo r.v 2002 1,7dti

Užívateľov profilový obrázok
zobacny
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 938
Dátum registrácie: 02 Okt 2010, 15:47
Vek:: 5
Bydlisko: Banska Bystrica
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 22 krát

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa zobacny » 13 Feb 2012, 22:52

michalmalcek napísal:
miloš napísal:idem menit všetky žhaviče, a aj palivovy filter a Lubo ake si mal problemy?
Ides si menit sam ? Ak ano daj vediet ako ti to islo {zmyslajuci}
Michal ideš meniť aj ty....? {zmyslajuci}
Volvo XC 60 D5, 136 kW / 185 PS, Rv 2009, D5244T4, M66 AWD
Volvo V 50 1,6D 81KW / 109 PS Rv 2007 D4164T, M5

Užívateľov profilový obrázok
michalmalcek
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 785
Dátum registrácie: 17 Sep 2009, 19:43
Vek:: 5
Bydlisko: Zvolen
Bolo mu poďakované: 16 krát

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa michalmalcek » 14 Feb 2012, 21:19

Vsetko zalezi ako zajtra rano auto nastartuje predvcerom sa mi zdalo ze rano chytilo na 3valce . Ale velmi sa mi dotoho nechce podla toho co som kukal
Volvo V90 cc 2.0 T6 r.v. 2017
Volvo S80 3.2 AWD 2007
Volvo S60 2.4i 103KW + LPG r.v. 2006
Bolo - Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Bolo - Volvo S40 1.6 + LPG r.v 2003
bolo - volvo S40 1.9 DI r.v 1999
bolo - volvo 440 1.7T R:V 1993

Diagnostika DICE 

miloš
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 139
Dátum registrácie: 31 Okt 2010, 18:57
Vek:: 40
Bydlisko: brestovany

Re: test žhaviča

Príspevok od užívateľa miloš » 14 Feb 2012, 21:52

je tam zly pristup všetko robiš skoro na slepo
volvo v 50 r.v 2006,2.0 summum motor D4204T- bolo
opel combo r.v 2002 1,7dti

Napísať odpoveď