EGR ventil - pointa

Opravy, ktoré su všeobecne aplikovatelné na rôzne modely alebo diely...
Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa Ortový » 27 Sep 2011, 01:31

Dlhé štarty ráno...príčin môže byť viac,ako prvú (a nie moc nákladnú) vec by som spravil,že by som zmeral kompresiu (tlaky) motora.Ak je nízka kompresia,motor má problémy so štartovaním,ak vôbec chytí.Ty by si mal mať kompresiu vo valci 25 až 30 atm.Vtedy je dosiahnutá teplota vyššia,ako je zápalná teplota paliva (nafty),okolo 600 °C.Ak je kompresia nižšia,je problám so štartovaním.Pod 20 atm motor nechce štartovať vôbec.Príčiny nízkej kompresie môžu byť najčastejšie:vydraté steny valcov,zlomený (chýbajúci) jeden z piestnych krúžkov.Daj dole žhavič (alebo trysku,čo Ti je milšie),namiesto nej našroubuj merač tlaku (ideálne so spätným ventilom,mali by to mať v každom servise),pretoč motor a hneď vieš,na čom si.Samozrejme,že máš valcov 5,ale stačí aj na jednom,alebo dvoch nízka kompresia a motor nechce chytiť.
Ďalšou príčinou je padanie nafty (netesnosť palivového systému).To už len skontrolovať celú trasu nafty od nádrže až po trysku.
Ďalšia vec - čerpadlo (časovanie vstrekovania a množstvo nafty),trysky (či "nečúrajú")štartér (či má dostatočnú silu na "svižné" pretočenie motora a tým dosiahnutie potrebnej kompresie),ventily (či dobre tesnia,keď majú),časovanie ventilov (ale teraz neviem,či sa dá pootočiť ozubené koleso na vačkovke pri výmene,nie som mechanik,len pozorovatel :D ).Ďalej ma nič rýchlo nenapadá.
Proste,keď dízlák dostane naftu a točí sa,musí ísť...Maj sa.
Ak som na niečo zabudol,alebo tresol somarinu,nech ma miestni odborníci,mechanici opravia.Z*ebať cez pm. :lol:
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa sergej » 27 Sep 2011, 07:31

Ja len doplnim ze svoje mozu robit aj nedostatocne otacky startera. Ak pretaca motorom pomaly rychlost stlacania zmesi nestaci na jej dostatocne zahriatie.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa mato.20 » 27 Sep 2011, 07:41

štartár má otáčky dobré... čo sa týka tlakov to jedine v servise... nemám na to vybevenie :cry: doma... to padanie nafty - k tomu sa prikláňam skôr, lebo ak ráno natočím a prejdem 5 km, zhasnem ho a prídem za 4 či 5 hodín natočí na šupu.. ale akonáhle ho odstavím o 17 večer a o 7 ráno štartujem zas je to dlhší štart.. ak stojí auto celý víkend tak natočí na šupu... len všede má volvo rýchlospojky na hadičkách s tým nič neurobím ak tie netesnia... {plac} alebo to môže byť aj nízkym predvstrekom.... toto čo si mi vymenoval je proste X rôznych závad a ani jedna nie je stopercentne tá pravá...
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa Ortový » 27 Sep 2011, 08:19

to máš pravdu,ale ja nie som jasnovidec,ani som nevidel Tvoje auto...takto od compu sa radí velmi ťažko,Ty musíš vedieť najlepšie,čo a ako...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa Ortový » 27 Sep 2011, 08:55

Ešte dodám,že biely dym z výfuku môže znamenať buď prítomnosť vody v spalovacom priestore alebo nespálená nafta vo výfukovom potrubí...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa mato.20 » 27 Sep 2011, 11:35

Vodu som naposledy dolieval na jar a od vtedy sa drží stále rovnako....skôr to bude tou naftou... teraz mi to žere 7 litrov... a jazdím 30 km do roboty a 30 km z roboty... celý čas po ceste 1. triedy kde idem na tempomat stále 90 km/h s minimom prekážok... aktuálna spotreba je vždy okolo 5,4 - 5,8 litra... čiže dosť veľa tých 7 litrov... 70 litrov na 1000 km... že by veľké dávky nafty ??
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa Ortový » 27 Sep 2011, 12:46

áno,je to jedna z možností,čerpadlo von a dať ho na stolicu nadstaviť presné dávky nafty...ale priprav si nejaké peniaze,poznáš to,každý chce zarobiť...toto na čerpade odišlo,toto je zodraté,toto tesnenie treba vymeniť... :roll:
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
wickey
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2179
Dátum registrácie: 09 Apr 2009, 11:47
Vek:: 35
Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 17 krát

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa wickey » 27 Sep 2011, 14:09

OT: vlasto, kedy ma zoznamis s dcerou, co mas v avatare? :mrgreen: :mrgreen: 8-)
'01 C70 T5 cabrio
'00 V70 XC AWD Cross Country
'08 XC90 V8 AWD Sport
'03 S60 T5
ex 760 GLE TD, 940 GLE, 850 2.5 20V, 440 1.8K, V70 R AWD, 850 R, V70 R AWD, 740 GL, 850 GLE, S60 R AWD, V70 XC AWD, V70 XC AWD, S70 2.5 20V

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa kwiko » 27 Sep 2011, 15:18

wickey: S taku dcerou sa da zoznamit kazdy vecer na pannonskejObrázok

Pravdepodobne tam je zavada v cerpadle, lenze Mlady Pan by musel aj nieco na tom svojom kocari aj urobit nielen kvakat aky su vsetci neschopni ze nechcu robit za 5euro ... Pripadna oprava hentej elektronickej rotacky sa pohybuje okolo 300e (podla poskodenia) vo firme kde to aj vedia. Alebo v pripade vymeny treba vediet nakodovat.

Tento koncernovy TDI motor je tak znama vec ze neverim ze je diagnostika problem Obrázok
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa mato.20 » 27 Sep 2011, 19:16

To radšej kúpim druhé čerpadlo... no uvidíme.. nehovorím že chcem aby každý robil za 5 eur... ale dám 300 e a auto sa bude rovnako chovať tak čo potom ??? ho rozpredám na diely...
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa Ortový » 28 Sep 2011, 00:47

wickey napísal:OT: vlasto, kedy ma zoznamis s dcerou, co mas v avatare? :mrgreen: :mrgreen: 8-)
OT: :oops:
ako si na to prišiel,že je to moja dcéra....podobáme sa? :mrgreen:
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
wickey
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2179
Dátum registrácie: 09 Apr 2009, 11:47
Vek:: 35
Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 17 krát

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa wickey » 28 Sep 2011, 15:46

tak predpokladal som :P
'01 C70 T5 cabrio
'00 V70 XC AWD Cross Country
'08 XC90 V8 AWD Sport
'03 S60 T5
ex 760 GLE TD, 940 GLE, 850 2.5 20V, 440 1.8K, V70 R AWD, 850 R, V70 R AWD, 740 GL, 850 GLE, S60 R AWD, V70 XC AWD, V70 XC AWD, S70 2.5 20V

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa mato.20 » 29 Sep 2011, 07:15

Dnes ráno .. BA - Dlhé diely - 9 stupňov vonku, odpojené žhaviče (aj tak nie je pod 5 st.) motoro chytil na šupu.... krásne... bez pridávania plynu... len stlačená spojka a na šupu.. pred včerom to isté parkovisko teplota 14 stupňov, spojka na podlahe, plyn na podlahe a asi 5 - 6 otáčok motora až chytil... je pravda že som predvčerom stál vyslovene dolu prudkým kopcom a v nádrži 10 litrov nafty.... ja mám tucha že to bude padaním nafty ... dnes som stál na rovine asi s 30 litrami a prišiel som domov rovnako aj vetdy aj teraz a ráno som odchádzal zas v rovnaký čas... {zmyslajuci} názor ?
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa lucki » 29 Sep 2011, 08:09

vzduch v palivovom potruby?
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
MarekV
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2213
Dátum registrácie: 27 Apr 2010, 16:30
Vek:: 33
Bydlisko: Nitra
Bolo mu poďakované: 35 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa MarekV » 29 Sep 2011, 08:25

alebo cerpadlo uz nieje uplne fit

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa Ortový » 29 Sep 2011, 08:40

určite je jednoduchšie (a lacnešie) opraviť netesnosť palivového systému,ako dávať napr. generálkovať čerpadlo...takže začni najprv jednoduchšími vecami,vylúč padanie nafty...ono v systéme máš podtlak a môžu sa Ti niekde prisávať bublinky vzduchu...počas jazdy sa s tým samoovzdušňovací systém čerpadla vysporiada,ale keď stojíš,nafta Ti padá až niekam k nádrži a čerpadlo ju musí nanovo natiahnuť...je tam síce v ceste od nádrži k čerpadlu filter a v ňom malá zásoba nafty,ale ktovie,kde je tá netesnosť...ešte potom poriešiť to dymenie,ale obávam sa,že netesnosťami palivového systému to nebude...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa kwiko » 29 Sep 2011, 09:05

to padanie nafty by som nebral ako realnu moznost. Toto cerpadlo ak mu aj pada nafta nastaruje okamzite, ale hned skape, ci aspon zadymi, kedze ma vlasnu zasobu v telese cerpadla.
Startovat TDI s pedalom na podlahe, sa cudujem ze to vobec naskoci {zmyslajuci} RJ to totiz vyhodnoti ako prudku akcelaciu a prida predstihu ako sa len da, nasti tam nafty, ze ta sa nestihne ani ohriat a uz je vo vyfuku... a to zrovna startu neprospievaObrázok
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa mato.20 » 29 Sep 2011, 09:14

No ked auto natočím tak prívodná hadička do čerpadla je priesvitná, a v pravidelnom intervale v nej prebehne do čerpadla bublinka vzduchu, veľká asi ako polovica bublinky z vodováhy, zhruba každé dve sekundy ide 1 - 3 bublinky do čerpadla... ... a tá číra hadička je tvrdá ako podošva ... filter má dosť spojov... skúsim vymeniť eskapásky na všetkých spojoch ?

Kwiko : No on odpaluje a dýmy ked dlho točí, ale nenaskočí hned... alebo prudko odpáli, zadými a točí dalej... a plyn niekedy dám podlahu, niekedy pol a niekedy nič.. záleží ako mám nervy na to {palecdole}
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa Ortový » 29 Sep 2011, 14:44

a tá bublinka je problém,niekde Ti to netesní...čo tak to otočiť a vytvoriť v prívodných hadiciah pretlak?nafta je mastná a hneď by si vedel,kde je problém...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: EGR ventil - pointa

Príspevok od užívateľa mato.20 » 29 Sep 2011, 15:20

Niekedy aj motor počas chudu poklesne na otáčkach na zlomok sekundy... asi vtedy práve dostane vzduch... lenže pretlak... odpojiť hadičku a skúsiť kompresorom to trošku natlakovať ?
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Napísať odpoveď