Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Opravy, ktoré su všeobecne aplikovatelné na rôzne modely alebo diely...
Užívateľov profilový obrázok
5ulo
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1224
Dátum registrácie: 24 Jún 2010, 19:58
Vek:: 41
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 21 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa 5ulo » 04 Okt 2011, 20:53

5min? mne ho palili vraj polhodinu!!! riti palovej.. takto sa zaraba na dovercivych klientoch :(
Je: Volvo V50 2.0 D Momentum, 100kW, r.v.2005 MY06
Bolo: Octavia Combi 1.9TDi L&K Navi, 96kW, r.v. 2004

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa Ortový » 04 Okt 2011, 21:58

Vif majú normálne u nás na slovnafťáckej pumpe...0,5 l asi za 10 peňazí...dá sa aj tu:http://www.olejposta.sk/?s=14&m=119
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
MrXo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1326
Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
Vek:: 55
Bydlisko: Šamorín
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa MrXo » 04 Okt 2011, 22:15

To 5ulo: nechcem sa zastavat autorizaku, ale asi je to najmensia sadzba (zeby nevedeli, ako sa da hodina rozdelit?) Ak si nesiel z nicim inym, tak ti mohli nauctovat nanajvys 15 min! Ved uvaz: nastartujem, zapojim kabel a spustim diag, nastavim sa na DPF a spustim cistenie. To trva skutocne 5 min, odratava si to samo ako aj upravuje otacky. Znovu spravim pre istotu diag. Tot vsjo. Prepac, zabudol som: nastavit sedadlo, vojst s autom do garaze, vymanevrovat atd. Tych cinnosti je asi vela :)

To Ortovy: ako to pridat do nadrze? Ma to odmerku? Zmesti sa to do hrdla nadrze? Asi nie. Pytam sa jak trulo, nikdy som to nerobil. Som skor za sedave prace {nervoznypripc}
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa Ortový » 04 Okt 2011, 22:31

Odmerku to má,dá sa to aj s ňou,ale je jedna vec,na ktorú netreba zabudnúť.VIF úžasne a špecificky zapácha,keď s ním niečo obleješ,alebo sa vyleje v kufri,máš problém.Ja to riešim tak,že mám zopár malých flaštičiek od liekov (alkoholu a pod.) a do nich si vždy nachystám VIF pred tankovaním,ešte v garáži.Je vhodné,aby flaštička bola takého rozmeru,aby nemohla prepadnúť nedopatrením do nádrže.Mám nachystaných 20,30,40 ml,čo postačuje na 20,30,40 l nafty.Vždy pre tankovaním na pumpe vylejem obsah flaštičky do nádrže a potom natankujem naftu,aby sa to spolu dobre premiešalo.Potom spokojne zaplatím a odchádzam. :mrgreen: Paňjatno?
Snažil som sa to vysvetliť podrobnejšie,aby boli jasné všetky aspekty použitia smradlavej,ale našim motorom prospešnej prísady VIF.
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
MrXo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1326
Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
Vek:: 55
Bydlisko: Šamorín
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa MrXo » 04 Okt 2011, 22:48

Ortový napísal: Paňjatno?
Igen, kozsonom szepen. {jazyk}
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika

Užívateľov profilový obrázok
zobacny
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 938
Dátum registrácie: 02 Okt 2010, 15:47
Vek:: 5
Bydlisko: Banska Bystrica
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 22 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa zobacny » 05 Okt 2011, 12:35

ja riešim dávku VIF cez injekčnú striekačku, tiež si pripravím dávku dopredu / 20mml a na viac krát / a streknem do nádrži , hlavne ju strčím dostatočne hlboko do nádrže, aby mi po vstreku emulzie nezostala niekde v horných partíjach nádrže, ale aby šla do zmesy-nafty, potom do tankujem príslušné množstvo nafty k pomeru dávky VIF a je vymaľované....... {jazyk}
Volvo XC 60 D5, 136 kW / 185 PS, Rv 2009, D5244T4, M66 AWD
Volvo V 50 1,6D 81KW / 109 PS Rv 2007 D4164T, M5

Užívateľov profilový obrázok
5ulo
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1224
Dátum registrácie: 24 Jún 2010, 19:58
Vek:: 41
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 21 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa 5ulo » 05 Okt 2011, 13:21

@ADMINi: Mozno by to chcelo presunut VIFkove prispevky do samostatneho topicu, nech sa to do buducna lahsie hlada.
a tento prispevok mozte zmazat
Je: Volvo V50 2.0 D Momentum, 100kW, r.v.2005 MY06
Bolo: Octavia Combi 1.9TDi L&K Navi, 96kW, r.v. 2004

Užívateľov profilový obrázok
Drak3n
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 18 Jan 2011, 10:29

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa Drak3n » 05 Okt 2011, 16:54

ja uvazujem tiez o vif , ale nieje lepsie rovno tankovat premiovu naftu ?
V70II/D5/120kw/2002/manual+Powerflex/Poly Subframe inserts
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa Ortový » 06 Okt 2011, 09:25

podla mňa je normálna základná nafta + VIF lepšie riešenie...mnohí mi tvrdia,že s prémiovou naftou majú lepší kilometrový výkon,že to majú odpozorované a je to celkom možné,ale v ochrane vstrekovacej sústavy nemá VIF konkurenciu...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
Drak3n
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 18 Jan 2011, 10:29

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa Drak3n » 06 Okt 2011, 10:45

no len co je to pojem normalna nafta , ked dneska uz na kazdej pumpe leju do paliv aditiva ? a tankovat v tescu sa mi moc nechce :P
V70II/D5/120kw/2002/manual+Powerflex/Poly Subframe inserts
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Eikom
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 383
Dátum registrácie: 27 Apr 2009, 18:11
Vek:: 5
Bydlisko: Hlohovec
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu poďakované: 5 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa Eikom » 09 Okt 2011, 20:40

tak trochu k povodnej teme, skočil som na stranku firmy kde mi robili chip a hla som tam : http://www.profi-chiptuning.cz/index.ph ... 56#joomimg" onclick="window.open(this.href);return false;
len zaujimave prečo mam zrazu motor 1,8i ? :D
V40 1,9 85kW man. 2004
S60 2,5T 154kW MY 2004 man. https://plus.google.com/photos/11764462 ... 9869871457
bolo: S60 2,4B 125kW MY2001 Aut

Užívateľov profilový obrázok
harlequin
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1580
Dátum registrácie: 07 Jan 2010, 20:21
Vek:: 26
Bydlisko: UK
Poďakoval: 2 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa harlequin » 10 Okt 2011, 08:43

Eikom napísal:tak trochu k povodnej teme, skočil som na stranku firmy kde mi robili chip a hla som tam : http://www.profi-chiptuning.cz/index.ph ... 56#joomimg" onclick="window.open(this.href);return false;
len zaujimave prečo mam zrazu motor 1,8i ? :D
upgrade je zjavný :D a čo vlastne teraz tankuješ ? :D či miešaš 1:1 benzin nafta ? :D
Volvo S40 2.0D 100kW MY2005 Momentum + doplnky
EX >>> Volvo V40 1.8i 92kW MY2000 125konikov, červená farba
Láka ma ísť, ísť, ísť, ísť, tam kde nik, nechodí...ísť s tebou ísť, čakať čo sa prihodí...

Užívateľov profilový obrázok
Eikom
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 383
Dátum registrácie: 27 Apr 2009, 18:11
Vek:: 5
Bydlisko: Hlohovec
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu poďakované: 5 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa Eikom » 10 Okt 2011, 12:46

to vieš, teraz ktorú pištoľ chytím to čapujem a nemusí ma trápit ani keď si na pumpe zmýlia dieslovu nádrž s benzínovou a naopak :D
V40 1,9 85kW man. 2004
S60 2,5T 154kW MY 2004 man. https://plus.google.com/photos/11764462 ... 9869871457
bolo: S60 2,4B 125kW MY2001 Aut

Užívateľov profilový obrázok
majcco1
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 225
Dátum registrácie: 17 Aug 2009, 22:10
Vek:: 37
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 2 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa majcco1 » 15 Okt 2011, 19:56

zobacny napísal:ja riešim dávku VIF cez injekčnú striekačku, tiež si pripravím dávku dopredu / 20mml a na viac krát / a streknem do nádrži , hlavne ju strčím dostatočne hlboko do nádrže, aby mi po vstreku emulzie nezostala niekde v horných partíjach nádrže, ale aby šla do zmesy-nafty, potom do tankujem príslušné množstvo nafty k pomeru dávky VIF a je vymaľované....... {jazyk}
vidim ze tu riesite to VIF-ko celkom komplikovane. VIF-ko ma specialny vrchnak na odmerku cca 20ml a malo by to byt ok na cca 20L , takze sa da celkom presne odhadnut kolko toho treba pridat. Len ked sa to vyleje do nadrze, tak je tam este taka kritka ktora sa odtlaca pistolou a dost aditiva zostane tam, takze najprv tam trochu capnem nafty aby to stieklo do nadrze a az potom tankujem. Inak VIFko pouzivam uz 2 rok (v lete letne v zime zimne) a zatial spokojnost. Dost jazdim v meste takze tych 10 eciek na sezonu mi za to stoji. Inak je to relativne dost tazko najst na pumpe ak ste to este nekupovali a predajca to nepozna, lebo VIF nie je officilany nazov, je to len ako taka peciatka. Vola sa to jednoducho nejake Diesel Aditivum a je to v takej nenapadnej plechovici. Uz sa mi stalo,ze som si to na pumpe pytal a chlapik povedal ze to nemaju a mali to. Takze asi tolko k tomu.

Mam otazku k premiovej nafte. Moze to sposobit nejaky problem ked tam este pridam aj VIF? Tankujem casto na Agipe a tam maju len premiovu naftu, tak by ma to celkom zaujimalo. Lebo mne to zatial ziadny problem nerobilo ale necham si poradit od mudrejsich :))

No a asi by bolo fajn to vsetko prehodit do novej temy.
Volvo XC90, rv.2004, D5 (120kW)AWD, modra metaliza, 5D AT, Summum
predtym: Volvo V50 2.0D, Mitshubishi Lancer 1997, 1.4i

Užívateľov profilový obrázok
zobacny
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 938
Dátum registrácie: 02 Okt 2010, 15:47
Vek:: 5
Bydlisko: Banska Bystrica
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 22 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa zobacny » 21 Okt 2011, 11:20

pre majcco1
Ja tankujem na Shelke V-power diesel, tiež prémiovú naftu + dávam Vif a chodí to v pohode, nebadám v žiadnom prípade nejaké negatívne účinky, ale asi sa vrátim ku klasickej nafte+ Vif, myslím , že je to zbytočné prémiová nafta + Vif, len preplácam naftu.... {premyslajuci}
Volvo XC 60 D5, 136 kW / 185 PS, Rv 2009, D5244T4, M66 AWD
Volvo V 50 1,6D 81KW / 109 PS Rv 2007 D4164T, M5

Užívateľov profilový obrázok
MarekV
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2213
Dátum registrácie: 27 Apr 2010, 16:30
Vek:: 33
Bydlisko: Nitra
Bolo mu poďakované: 35 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa MarekV » 21 Okt 2011, 11:24

zobacny napísal:pre majcco1
Ja tankujem na Shelke V-power diesel, tiež prémiovú naftu + dávam Vif a chodí to v pohode, nebadám v žiadnom prípade nejaké negatívne účinky, ale asi sa vrátim ku klasickej nafte+ Vif, myslím , že je to zbytočné prémiová nafta + Vif, len preplácam naftu.... {premyslajuci}
ja som do D5 co som mal daval primium diesel bez VIF a bolo to v pohode

Užívateľov profilový obrázok
majcco1
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 225
Dátum registrácie: 17 Aug 2009, 22:10
Vek:: 37
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 2 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa majcco1 » 21 Okt 2011, 15:18

MarekV napísal:
zobacny napísal:pre majcco1
Ja tankujem na Shelke V-power diesel, tiež prémiovú naftu + dávam Vif a chodí to v pohode, nebadám v žiadnom prípade nejaké negatívne účinky, ale asi sa vrátim ku klasickej nafte+ Vif, myslím , že je to zbytočné prémiová nafta + Vif, len preplácam naftu.... {premyslajuci}
ja som do D5 co som mal daval primium diesel bez VIF a bolo to v pohode
No kedze na Agipe je premiova nafta za cenu normalnej, tak nepreplacam nic. Otazka je na kolko su tie nase nafty oznacovane ako premiove naozaj premiove. Zatial som u nas nezaznamenal ziadny nezavisly prieskum, kde by sa porovnavala nafta z jednotlivych pump. Viem, ze v Cechach taky prieskum robili a vela pump co malo mat premiovu naftu dam davalo naftu obycajnu. Preto aj ked zoberem akoze premiovu naftu, tak tam radsej capnem aj VIF-ko.
Volvo XC90, rv.2004, D5 (120kW)AWD, modra metaliza, 5D AT, Summum
predtym: Volvo V50 2.0D, Mitshubishi Lancer 1997, 1.4i

Užívateľov profilový obrázok
zobacny
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 938
Dátum registrácie: 02 Okt 2010, 15:47
Vek:: 5
Bydlisko: Banska Bystrica
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 22 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa zobacny » 24 Okt 2011, 18:43

pre majcco1
tak ako ti to šlape po odstránení filtru, spotreba, akcelerácia, vplyv na iné komponenty auta a podobne???
Teším sa na tvoj obsiahly rozbor {zmyslajuci}
Volvo XC 60 D5, 136 kW / 185 PS, Rv 2009, D5244T4, M66 AWD
Volvo V 50 1,6D 81KW / 109 PS Rv 2007 D4164T, M5

Užívateľov profilový obrázok
majcco1
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 225
Dátum registrácie: 17 Aug 2009, 22:10
Vek:: 37
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 2 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa majcco1 » 24 Okt 2011, 21:50

zobacny napísal:pre majcco1
tak ako ti to šlape po odstránení filtru, spotreba, akcelerácia, vplyv na iné komponenty auta a podobne???
Teším sa na tvoj obsiahly rozbor {zmyslajuci}
Diky za zaujem {palechore} . Kedze na aute bol nahodeny aj chip, musim to zahrnut do "rozboru", kedze neviem posudit, samostatne vplyv len na odstanenie filtra. Ako sa hovori, na dobre sa rychlo zvyka, takze clovek to uz tak nevnima. Ako negativum vnimam to, ze som zacal jazdit v nizsich otackach, auto to utiahne a cloveku sa casto nechce podradit(auto sa teraz pozbiera aj z 1200-1300 otacok a to idem do kopca). Ale motoru to asi neprospieva, musim si na to davat pozor. Spotreba sa pomalicky vracia hore, momentalne je na 6,2l (priemer za cca 10 000km). Je to hlavne tym, ze jazdim skoro stale mesto a asi aj tym ze sa ochladilo, takze asi aj studene starty mozu usrknut viac.
Dynamika auta je skvela, hlavne v meste to celkom citit, ci uz na semaforoch alebo pri predbiehani alebo radeni z pruhu do pruhu {typekscigaretou} . Kto jazdi v Ba asi vie o com hovorim. Jazdi sa tu dost agresivne, takze silne auto vie sem tam zabranit zbytocnej konfrontacii (alebo ju aj vyvolat - zalezi od sofera).
Este chcem dat vycistit EGR, co by mohlo pomoct ako dynamike tak aj kulture chodu motora.
Tento "rozbor" ber s rezervou,kedze nie som ziadny mechanik, takze je to len velmi laicke. Vplyv na ine komponenty v aute tiez neviem posudit. Ale laicky to asi nebude mat vplyv ziadny, kedze DPF filter ako taky je len pasivna sucast vyfukoveho systemu. Kazdopadne som rad, ze to mam z auta von, lebo kedze mam malu dceru, tak by som nerad niekde ostal vysiet kvoli plnemu DPF filtru.
Tak snad som na nic nezabudol a ak by si mal nejaku konkretnu otazku, tak sa kludne ozvi.
Volvo XC90, rv.2004, D5 (120kW)AWD, modra metaliza, 5D AT, Summum
predtym: Volvo V50 2.0D, Mitshubishi Lancer 1997, 1.4i

Užívateľov profilový obrázok
zobacny
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 938
Dátum registrácie: 02 Okt 2010, 15:47
Vek:: 5
Bydlisko: Banska Bystrica
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 22 krát

Re: Odstranenie FAP filtru (DPF-filter)+chip motoru-vyriesene

Príspevok od užívateľa zobacny » 25 Okt 2011, 11:08

jasne, podla tvojho vyjadrenia nemáš asi žiadne problémy v riadiacej jednotke a o to mi išlo, ostatné veci sú OK, len si potvrdil všeobecné otázky ktoré sa stále v súvislosti s DPF a jeho odstránením vyskytujú. Tak nech ti slúži volváčik aj ďalej!!Ak by sa "nedajbože" niečo zvrtlo daj vedieť {usmevisko}
Volvo XC 60 D5, 136 kW / 185 PS, Rv 2009, D5244T4, M66 AWD
Volvo V 50 1,6D 81KW / 109 PS Rv 2007 D4164T, M5

Napísať odpoveď