Žhavenie nereaguje - zlý štart - zlý predvstrek

Opravy, ktoré su všeobecne aplikovatelné na rôzne modely alebo diely...
Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Žhavenie nereaguje - zlý štart - zlý predvstrek

Príspevok od užívateľa mato.20 » 09 Aug 2010, 09:39

Mám volvo S70 2,5 TDi ... mám taký problém že kontrolka žhavenia sa vôbec nerozsvecuje a ani na žhaviče neprichádza 12V .. môže to byť nefunkčným relátkom? prípadne že relé úplne chýba ? kde by sa toto relé malo nachádzať ? mám volvo 5 dní takže ešte ho nemám preštudované, kedže knižku som nedostal k nemu :-(
Naposledy upravil/-a mato.20 v 17 Okt 2010, 21:16, upravené celkom 2 krát.
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie - nereaguje

Príspevok od užívateľa sergej » 09 Aug 2010, 10:25

mato.20 napísal:Mám volvo S70 2,5 TDi ... mám taký problém že kontrolka žhavenia sa vôbec nerozsvecuje a ani na žhaviče neprichádza 12V .. môže to byť nefunkčným relátkom? prípadne že relé úplne chýba ? kde by sa toto relé malo nachádzať ? mám volvo 5 dní takže ešte ho nemám preštudované, kedže knižku som nedostal k nemu :-(
A auto startuje ? Lebo mozno je tak teplo ze zhavit netreba.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie - nereaguje

Príspevok od užívateľa mato.20 » 09 Aug 2010, 10:36

ráno hlavne ked je studený točí dobrých 5 - 8 sekund... a za tepla po jedej otáčke motora chytí.. ale za studena je to dobrých 10 pretočení motora až začne chytať a bolo dnes ráno 16 st. a nič ... ani nebliklo .. ani neviem kde je tá kontrolka, kedže nebliká ... :D a majitel mi to predal s tým, že ani v zime to nechcelo chytať a ani vtedy že kontrolka nešla... {zmyslajuci}
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie - nereaguje

Príspevok od užívateľa sergej » 09 Aug 2010, 10:46

Tak potom treba najst rele zeravenia. Ide k nemu hruby kabel z baterky a z neho ide rovnako hruby kabel k zhavicom - treba skontrolovat aj tie. Potom treba pozret ziarovku v pristrojovke, ci je vobec dobra a skontrolovat kabelaz k rele. Niekde na motore by malo byt aj cidlo teploty, ktore ide do zeraviaceho rele. Je mozne ze je zle.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie - nereaguje

Príspevok od užívateľa mato.20 » 09 Aug 2010, 11:03

ako skontrolujem to čidlo ? {nervoznypripc} aj ked ho nájdem nemám ho ako odskúšať ...
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie - nereaguje

Príspevok od užívateľa sergej » 09 Aug 2010, 11:25

Chod do Billy tam si pri pokladni kup za 8 Eur multimeter, vyber cidlo, navol multimeter na Ohmy priloz k cidlu a so zmenou teploty sa musi menit odpor cidla. Pokial velmi nevies o com rozpravam, zanes auto nejakemu elektrikarovi. Ale typujem ze ciidlo bude OK, chyba bude asi v kabelazi, konektoroch alebo pokazenom rele.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie - nereaguje

Príspevok od užívateľa mato.20 » 09 Aug 2010, 11:31

Multimeter mám za 50 eur.. elektrike rozumiem ... len tým jedine vylúčim čidlo, a tei sa kazia minimálne... večer prezrem kabeláž ale hlavne skúsim nájsť relé žhavenia :roll:
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie - nereaguje

Príspevok od užívateľa mato.20 » 10 Aug 2010, 09:14

prikladám foto škrtiacej klapky koli tempomatu ....
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: Žhavenie - nereaguje

Príspevok od užívateľa kwiko » 10 Aug 2010, 09:34

Rele by sa malo nachadzat pri pohlade spred auta pri pravom tlmici spolu s ostatnymi elektrovecami v tej krabicke.
Rele ako samotne by som hladal aj z VW transporter a LT, pripadne na audi A6
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie - nereaguje

Príspevok od užívateľa mato.20 » 10 Aug 2010, 10:17

sú tam dve žlté 70A relátka vedľa seba... jedno je ako žhaviace... a jedno ako hlavné relé ... potom je tam relé kompresora klímy a štartér... aj ked tie silné dve zamením medzi sebou nič sa nestane... asi je problém inde... poistky ? káble ? malá 15 A poistka je dobrá. ešte mrknem tú 80A aj tá je označená ako poistka žhavenia.... ak aj tá bude dobrá tak musím všetko premerať ... teoreticky nie je to podmienené žiarovkou v kontrolke ? ak sa tá vypáli že by to potom nešlo? na starších autách tak raplovalo dobíjanie, že to šlo cez kontrolku ...
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: Žhavenie - nereaguje

Príspevok od užívateľa kwiko » 10 Aug 2010, 21:39

ides na to dobre, mna by snad este zaujimala hodnota rezistencie senzoru teploty,pre RJ. Urcite budu minimalne dva.
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie - nereaguje

Príspevok od užívateľa mato.20 » 10 Aug 2010, 22:26

fúúúha len kde sa nachádzajú tei čidlá ? už som sa o nich bavil so sergejom ... ale neviem kde ho hľadať to čidlo {plac}
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: Žhavenie - nereaguje

Príspevok od užívateľa kwiko » 10 Aug 2010, 23:53

Na rure , medzi 1. a 2. valcom, pri vstrekovacoch je hlavne cidlo teploty z ktoreho RJ riadi aj zhavenie
Volvo udava hodnoty vo voltoch kde diagnostika dava makkych 5V)
Odpor sa musi kazdopadne menit od teplotyObrázok A snad sa da aj spocitat...
10stup U=4,2V
80stup U=1,6V
100stup U=1,2V
a dalsiu hodnotu berie RJ z teploty paliva. Tam je senzor niekde zhora na naftovom cerpadle.
Ale ten riadi hlavne mnozstvo paliva...
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie - nereaguje

Príspevok od užívateľa mato.20 » 04 Sep 2010, 09:58

Je možné, že mi to žhaví a len nesvieti kontrolka ? bolo mi povedané že to žhavenie nejde, tak štartujem ráno tak že zapnem klúč a hned štartujem s plným plynom.. točí asi 5 -10 sekund a natočí ... dnes ráno som zapol klúč, že svietili kontrolky (žhavenie však nie) ale kým som si zapínal pás a dával dolu hovadiny zo sedačky spolujazdcovej bol klúčik zapnutý asi tých 10 - 15 sekund a natočilo to na druhú otáčku motora bez väčšieho pridania plynu ... teraz som z toho mimo {zmyslajuci}
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie nereaguje - zlý štart

Príspevok od užívateľa mato.20 » 08 Okt 2010, 08:10

No ako je ráno zima, napr dnes 7 st. ukazoval palubák mi bliklo žhavenie a naštartovalo to pomerne slušne, lepšie ako ked nežhaví, aj v pondelok boli 4st a žhavilo... inak nič a točím 10 sekund kým naskočí za studena. Na diagnostike v utorok sme zistili, že ten kto menil rozvody naposledy pootočil naftové čerpadlo o 2 zuby voči značke {palecdole} takže to dáva naftu v iných intervaloch ako má tým pádom, zajtra ráno sa na to so známym pozreme, skúsime to vrátiť späť a uvidí sa ... {anjel}
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 921
Dátum registrácie: 02 Aug 2009, 14:28
Vek:: 31
Bydlisko: Zeliezovce
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 11 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie nereaguje - zlý štart

Príspevok od užívateľa iconmaster » 08 Okt 2010, 12:33

2 zuby? Potom to auto by nevladalo tahat :roll:
hľadá sa nasledovník V40
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG :D /skodu nikdy viac, LPG ano/

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie nereaguje - zlý štart

Príspevok od užívateľa mato.20 » 08 Okt 2010, 13:27

No jeden alebo dva, ale marí sa mi dva.. aj húli, aj ho za studena šklbe, blbé štarty, aj za tepla nič moc, a 140 koní pri točivom momente 2,5 TDI som si inak predstavoval pravdu povediac...
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Užívateľov profilový obrázok
boss
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 322
Dátum registrácie: 22 Máj 2009, 11:02
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: Žhavenie nereaguje - zlý štart

Príspevok od užívateľa boss » 08 Okt 2010, 13:28

Ako dlho máš auto ?
Ak to aj dáš správne, tak na 99% bude potrebné nastaviť predvstrek na diagnostike, inak to bude v chladnom počasí a hlavne v zime štartovať s problémami stále.
Ak je to iba posunuté, možno to nebude treba, ale ja by som to poistil ...
XC90 D5 (D5244T) '05, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V 70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 921
Dátum registrácie: 02 Aug 2009, 14:28
Vek:: 31
Bydlisko: Zeliezovce
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 11 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie nereaguje - zlý štart

Príspevok od užívateľa iconmaster » 08 Okt 2010, 13:30

Ako pise Boss, zober to na diagnostiku. Ta velmi presne zisti predvstrek (malo by to byt okolo 4 stupnov). Keby to bolo prilis velky, nemal by si mozno ani sancu nastartovat za studena...
hľadá sa nasledovník V40
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG :D /skodu nikdy viac, LPG ano/

Užívateľov profilový obrázok
mato.20
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 725
Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
Vek:: 26
Bydlisko: Senec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Žhavenie nereaguje - zlý štart

Príspevok od užívateľa mato.20 » 08 Okt 2010, 13:47

Na počítači bolo auto v utorok, vlastním ho od augusta... povedal že o 2 zuby to je potočené... aj pozeral rozvody manuálne, a že čerpadlo nesedí na značku !? že je to posunuté, treba to vrátiť späť a znova na PC doladiť ... že mám sa objednať a to urobia... ale bolsom tam prvýkrát a neverím im moc že ako to urobia, mám 100x lepšieho mechanika, ale on nemá PC na autá {zmyslajuci} {plac}

trúfol by si na to niekto z Vás ? samozrejme z okolia BA - TT ? záhorie ?
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza

Napísať odpoveď