ako zistiť tesnosť systému turba
ako zistiť tesnosť systému turba
Ahoj.
Neviete niekto s týmto poradiť? Pravdepodobne mi niekde klesá tlak na turbe a neviem dôjsť na to kde to je.
Prejavuje sa to tak, že pri plnom zošliapnutí plynového pedála napr. z 0 na 100km/h striedavo klesá a stúpa výkon motora. Je to jemné ale citelné. Pripadá mi to ako keby niekde unikol tlak s turba a on so ho opäť natlačil. Ale zaujímavé na tom je to, že pri vyššej rýchlosti niekde nad 100km/h to už nerobí.
Jedná sa o motor T6 na XC90-ke.
Prezrel som všetky trubky a gumové hadice od turba k medzichladiču a nikde som nenašiel známky úniku tlaku. Mohol by to robiť samotný medzichladič?
Ďakujem za každý názor.
Neviete niekto s týmto poradiť? Pravdepodobne mi niekde klesá tlak na turbe a neviem dôjsť na to kde to je.
Prejavuje sa to tak, že pri plnom zošliapnutí plynového pedála napr. z 0 na 100km/h striedavo klesá a stúpa výkon motora. Je to jemné ale citelné. Pripadá mi to ako keby niekde unikol tlak s turba a on so ho opäť natlačil. Ale zaujímavé na tom je to, že pri vyššej rýchlosti niekde nad 100km/h to už nerobí.
Jedná sa o motor T6 na XC90-ke.
Prezrel som všetky trubky a gumové hadice od turba k medzichladiču a nikde som nenašiel známky úniku tlaku. Mohol by to robiť samotný medzichladič?
Ďakujem za každý názor.
- DOD
- Administrátor
- Príspevky: 1523
- Dátum registrácie: 25 Jan 2009, 15:50
- Vek:: 35
- Bydlisko: SL
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 8 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
preco si myslis ze to robi turbo? pocut prestavky v sycani?
je XC60 D5 136kW 2009 6r.aut....skoro stvorkolka
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
To nebude netesnost ale reakcia RJ turba na klepanie motora.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
Prestávky v syčaní ani nie.DOD napísal:preco si myslis ze to robi turbo? pocut prestavky v sycani?
- royal555
- MUDrc
- Príspevky: 576
- Dátum registrácie: 10 Jún 2009, 22:36
- Vek:: 33
- Bydlisko: RV vidiek + Kosice Juh
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
Myslis detonacne spalovanie?sergej napísal:To nebude netesnost ale reakcia RJ turba na klepanie motora.
Sice sa do toho az tak nevyznam ale intercooler je komplet kovovy, right? ( ) Ak by bol kov deravy, bude tlak unikat vzdy, skor by som patral po hadiciach a hlavne spojoch.
papekov "vyrobok"
VW Golf 1,6 TDI
VW Golf 1,6 TDI
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
Presne, tak potom nema tlak co kolisat, ale byt trvalo nizky alebo normalny so zvukovymi efektami. Netvrdim ze to nejaka netesnost nebude, ale na moj motor sa sprava pri plnom plyne rovnako. Na druhu stranu moze to indikovat problemy s motorom samotnym.royal555 napísal:Myslis detonacne spalovanie?sergej napísal:To nebude netesnost ale reakcia RJ turba na klepanie motora.
Sice sa do toho az tak nevyznam ale intercooler je komplet kovovy, right? ( ) Ak by bol kov deravy, bude tlak unikat vzdy, skor by som patral po hadiciach a hlavne spojoch.
Ak by mal tlak vdaka nejakej netesnosti cyklovat hore-dole, musela by sa netesnost zvacsovat s tlakom.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 9 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
Neviem do akej miery je to citelne, lebo kazdy moror (a diesel predovsetkym) meni svoju charakteristiku s otackami (hoci to kompenzuju priamym vstrekom a naklapanim lopatiek turba.
Avsak citelnejsie je to ked mas defektny vstrekovac (horsie rozprasuje naftu, al. prelina naftu). ak to neni v pamati zavad, malo by sa to prejavit vacsou dymivostou za studena (aj ked lapace sadzi to zredukuju..) Nemas to este v zaruke?
Ps: dizel funguje na detonacnom spalovani....
Avsak citelnejsie je to ked mas defektny vstrekovac (horsie rozprasuje naftu, al. prelina naftu). ak to neni v pamati zavad, malo by sa to prejavit vacsou dymivostou za studena (aj ked lapace sadzi to zredukuju..) Nemas to este v zaruke?
Ps: dizel funguje na detonacnom spalovani....
kwiko
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
kwiko:
Ale ja mám 2,9 T6, benzín.
Všetky hadice a spoje som skontroloval a sú v poriadku . Fakt mi to skôr pripadá na tú riadiacu jednotku turba. Už som mal raz odídené čidlo turba a prejavilo sa to tak, že turbo tlačilo tretinu s pôvodného tlaku a tak bol výkon podstatne nižší. Z 272PS mi namerali len 200PS. Diagnostika zistila vadné čidlo tlaku turba. Po výmene sa výkon vrátil a normálnu hodnotu. Ale teraz sa to prejavuje inak. Výkon tam je ale v tom maxime tlaku turba si naraz jemne uberie z výkonu a následne zasa pridá. Nemohol by to robiť a? - prevodovka ?
Ale ja mám 2,9 T6, benzín.
Všetky hadice a spoje som skontroloval a sú v poriadku . Fakt mi to skôr pripadá na tú riadiacu jednotku turba. Už som mal raz odídené čidlo turba a prejavilo sa to tak, že turbo tlačilo tretinu s pôvodného tlaku a tak bol výkon podstatne nižší. Z 272PS mi namerali len 200PS. Diagnostika zistila vadné čidlo tlaku turba. Po výmene sa výkon vrátil a normálnu hodnotu. Ale teraz sa to prejavuje inak. Výkon tam je ale v tom maxime tlaku turba si naraz jemne uberie z výkonu a následne zasa pridá. Nemohol by to robiť a? - prevodovka ?
- royal555
- MUDrc
- Príspevky: 576
- Dátum registrácie: 10 Jún 2009, 22:36
- Vek:: 33
- Bydlisko: RV vidiek + Kosice Juh
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
Hm, mohla by to byt aj prevodovka ak kolise zrychlenie a nie otacky.
papekov "vyrobok"
VW Golf 1,6 TDI
VW Golf 1,6 TDI
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
Ešte ma napadla jedna vec ktorú som neskúšal. Natankujem tam natural 98-mičku aby som vylúčil tú hore spomínanú reakciu RJ turba na klepanie motora. Pri 98 by sa to malo zmeniť. Nie?
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
Ako by a mohol hybat plniacim tlakom turba ? Ozaj kao vies ze sa ti hybe tlak ? Mas tlakomer plniaceho tlaku ?bober napísal:kwiko:
Ale ja mám 2,9 T6, benzín.
Všetky hadice a spoje som skontroloval a sú v poriadku . Fakt mi to skôr pripadá na tú riadiacu jednotku turba. Už som mal raz odídené čidlo turba a prejavilo sa to tak, že turbo tlačilo tretinu s pôvodného tlaku a tak bol výkon podstatne nižší. Z 272PS mi namerali len 200PS. Diagnostika zistila vadné čidlo tlaku turba. Po výmene sa výkon vrátil a normálnu hodnotu. Ale teraz sa to prejavuje inak. Výkon tam je ale v tom maxime tlaku turba si naraz jemne uberie z výkonu a následne zasa pridá. Nemohol by to robiť a? - prevodovka ?
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
Nie, motor sa bude klepat pri kazdom benzine. Pomoct to samozrejme moze. Aby nevzniklo bedorozumenie: RJ meni permanentne predstih smerom hore dovtedy, dokial cidla na motore (su 2) nezaregistruju naznaky klepania. Vtedy RJ prestane menit predstih, alebo ho zacne menit opacnym smerom. Nasledne zacne cez riadeny wastegate turba znizovat plniaci tlak. Ked klepanie ustane zacne vsetko odznova. RJ sa tieto hranicne hodnoty nauci ale vplyvom opotrebovavania sucasti motora sa tieto hodnoty menia a RJ si ich stale overuje.bober napísal:Ešte ma napadla jedna vec ktorú som neskúšal. Natankujem tam natural 98-mičku aby som vylúčil tú hore spomínanú reakciu RJ turba na klepanie motora. Pri 98 by sa to malo zmeniť. Nie?
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- royal555
- MUDrc
- Príspevky: 576
- Dátum registrácie: 10 Jún 2009, 22:36
- Vek:: 33
- Bydlisko: RV vidiek + Kosice Juh
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
Popis to presnejsie, aby nedochadzalo k nedorozumeniam, domnievas sa, ze ti klesa tlak na turbe a kolise ti vykon motora, pricom ani jednu z tychto velicin (pravdepodobne) nemerias. Ako sa to presne prejavuje? Nekolise nahodou skor zrychlenie ako tlak alebo vykon?
papekov "vyrobok"
VW Golf 1,6 TDI
VW Golf 1,6 TDI
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
Či sa mi hýbe tlak v turbe to neviem, nemám to ako odmerať. Iba mi to tak pripadá. Pri kickdowne či ako sa tomu vraví ten ťah nemá stály priebeh ale kolíše , otáčky sa nemenia, ale výkon kolíše. Proste auto chvíľu ťahá jak blázom na okamih poľaví ( to mi príde ako keby turbo stratilo tlak) a zasa začne ťahať rovnako ako pred tým. A to sa opakuje do rýchlosti cca120km/h cca 2až 3krát. Potom je to už veľmi jemné až si myslím že to už nerobí. Ale napr. pri rýchlosti 120km/h stlačím plyn na podlahu auto si preradí tuším aj o dva stupne otáčky vyskočia niekde tuším k 5000, auto začne nenormálne ťahať a v tom maxime ťahu opäť jemne uberie a následne si pridá. Je to veľmi, veľmi zaujímavé a som z toho jeleň. Asi najlepšia bude diagnostika. To môže robiť kľudne aj nejaké čidlo alebo milión ďalších vecí
Ale Ďakujem za záujem .
Ale Ďakujem za záujem .
- royal555
- MUDrc
- Príspevky: 576
- Dátum registrácie: 10 Jún 2009, 22:36
- Vek:: 33
- Bydlisko: RV vidiek + Kosice Juh
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
Presne pre toto to moze byt aj prevodovka, keby turbo stratilo tlak padli by aj otacky. A myslim, ze aj riadiaca jednotka by pokles tlaku zaregistrovala a vyhodilo by to nejaku hlasku.bober napísal: otáčky sa nemenia, ale výkon kolíše. .
papekov "vyrobok"
VW Golf 1,6 TDI
VW Golf 1,6 TDI
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 9 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
Sorry nejako som mal v hlave tu V70..
No nepoviem ti novinku, ale asi to mas pokazene...
(motor T6 som videl len na obrazku)
No nepoviem ti novinku, ale asi to mas pokazene...
(motor T6 som videl len na obrazku)
kwiko
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
Ak sa nemenia otacky, ale meni sa tah auta, tak to naozaj ukazuje na nieco za motorom, teda asi prevodovka...
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- mbm
- Pokročilý
- Príspevky: 322
- Dátum registrácie: 13 Dec 2009, 00:08
- Vek:: 45
- Bydlisko: Košice
- Poďakoval: 2 krát
- Bolo mu poďakované: 6 krát
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
.... hmm tak princip je myslim jednoznacny... ak zoslapnes pedal na podlahu "kickdown ti podradi o 2 stupne, takze turbo aj nizsi stupen tlacia auto do vykonu / otacok, ale kedze mas 4 rychlostnu prevodovku, tak tvoja akceleracia zacina na 2, resp 1. rychlostnom stupni a tak logicky musi a preradovat a sice 2 az 3 krat a kazde preradenie ma samozrejme za nasledok kratkodoby vypadok tahu... to iste ti spravi ak pri 120 km/h, kickdownom podradis na 2 stupen a tak 2x musi radit nazad od 120km/h to uz nerobi, lebo uz si spat na 4-ke a 5 a 6 rychlostny stupen u tejto prevodovky absentujebober napísal: Pri kickdowne či ako sa tomu vraví ten ťah nemá stály priebeh ale kolíše , otáčky sa nemenia, ale výkon kolíše. Proste auto chvíľu ťahá jak blázom na okamih poľaví ( to mi príde ako keby turbo stratilo tlak) a zasa začne ťahať rovnako ako pred tým. A to sa opakuje do rýchlosti cca120km/h cca 2až 3krát. Potom je to už veľmi jemné až si myslím že to už nerobí. Ale napr. pri rýchlosti 120km/h stlačím plyn na podlahu auto si preradí tuším aj o dva stupne otáčky vyskočia niekde tuším k 5000, auto začne nenormálne ťahať a v tom maxime ťahu opäť jemne uberie a následne si pridá. Je to veľmi, veľmi zaujímavé a som z toho jeleň. Asi najlepšia bude diagnostika. To môže robiť kľudne aj nejaké čidlo alebo milión ďalších vecí
Ale Ďakujem za záujem .
VOLVO XC90 T6 AWD 2005
AUDI A6 2,6 AVANT 1995
AUDI A6 2,6 AVANT 1995
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
A to stratenie tahu je odomknutie menica prevodovky
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
Re: ako zistiť tesnosť systému turba
sorry, ale bohvie ako si nepochopil čo som tu vysvetloval. to čo si tu napísal je asi turbodiera a tú nepociťujem. Mne auto podradí otáčky sa vyšplhajú na maximum a motor začne ťahať, ale z nejakej neznámej príčiny v ťahu poľaví aj keď na to nieje žiaden dôvod ako je preradenie alebo podobne.Jednoducho mierne klesne výkon- ťah. Pod slovom mierne myslím tak cca.30-50 koní. A kam tie koňe odbiehajú od stáda za boha neviem zistiťmbm napísal:.... hmm tak princip je myslim jednoznacny... ak zoslapnes pedal na podlahu "kickdown ti podradi o 2 stupne, takze turbo aj nizsi stupen tlacia auto do vykonu / otacok, ale kedze mas 4 rychlostnu prevodovku, tak tvoja akceleracia zacina na 2, resp 1. rychlostnom stupni a tak logicky musi a preradovat a sice 2 az 3 krat a kazde preradenie ma samozrejme za nasledok kratkodoby vypadok tahu... to iste ti spravi ak pri 120 km/h, kickdownom podradis na 2 stupen a tak 2x musi radit nazad od 120km/h to uz nerobi, lebo uz si spat na 4-ke a 5 a 6 rychlostny stupen u tejto prevodovky absentujebober napísal: Pri kickdowne či ako sa tomu vraví ten ťah nemá stály priebeh ale kolíše , otáčky sa nemenia, ale výkon kolíše. Proste auto chvíľu ťahá jak blázom na okamih poľaví ( to mi príde ako keby turbo stratilo tlak) a zasa začne ťahať rovnako ako pred tým. A to sa opakuje do rýchlosti cca120km/h cca 2až 3krát. Potom je to už veľmi jemné až si myslím že to už nerobí. Ale napr. pri rýchlosti 120km/h stlačím plyn na podlahu auto si preradí tuším aj o dva stupne otáčky vyskočia niekde tuším k 5000, auto začne nenormálne ťahať a v tom maxime ťahu opäť jemne uberie a následne si pridá. Je to veľmi, veľmi zaujímavé a som z toho jeleň. Asi najlepšia bude diagnostika. To môže robiť kľudne aj nejaké čidlo alebo milión ďalších vecí
Ale Ďakujem za záujem .