ako zistiť tesnosť systému turba

Opravy, ktoré su všeobecne aplikovatelné na rôzne modely alebo diely...
bober
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 27 Mar 2009, 10:15
Vek:: 5
Bydlisko: Trnava

ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa bober » 09 Aug 2010, 08:07

Ahoj.
Neviete niekto s týmto poradiť? Pravdepodobne mi niekde klesá tlak na turbe a neviem dôjsť na to kde to je.
Prejavuje sa to tak, že pri plnom zošliapnutí plynového pedála napr. z 0 na 100km/h striedavo klesá a stúpa výkon motora. Je to jemné ale citelné. Pripadá mi to ako keby niekde unikol tlak s turba a on so ho opäť natlačil. Ale zaujímavé na tom je to, že pri vyššej rýchlosti niekde nad 100km/h to už nerobí.
Jedná sa o motor T6 na XC90-ke.
Prezrel som všetky trubky a gumové hadice od turba k medzichladiču a nikde som nenašiel známky úniku tlaku. Mohol by to robiť samotný medzichladič?
Ďakujem za každý názor.

Užívateľov profilový obrázok
DOD
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1523
Dátum registrácie: 25 Jan 2009, 15:50
Vek:: 35
Bydlisko: SL
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 8 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa DOD » 09 Aug 2010, 08:50

preco si myslis ze to robi turbo? pocut prestavky v sycani?
je XC60 D5 136kW 2009 6r.aut....skoro stvorkolka :)
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa sergej » 09 Aug 2010, 10:23

To nebude netesnost ale reakcia RJ turba na klepanie motora.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

bober
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 27 Mar 2009, 10:15
Vek:: 5
Bydlisko: Trnava

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa bober » 09 Aug 2010, 18:21

DOD napísal:preco si myslis ze to robi turbo? pocut prestavky v sycani?
Prestávky v syčaní ani nie.

Užívateľov profilový obrázok
royal555
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 576
Dátum registrácie: 10 Jún 2009, 22:36
Vek:: 33
Bydlisko: RV vidiek + Kosice Juh
Kontaktovať užívateľa:

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa royal555 » 09 Aug 2010, 20:53

sergej napísal:To nebude netesnost ale reakcia RJ turba na klepanie motora.
Myslis detonacne spalovanie?

Sice sa do toho az tak nevyznam ale intercooler je komplet kovovy, right? ( :roll: ) Ak by bol kov deravy, bude tlak unikat vzdy, skor by som patral po hadiciach a hlavne spojoch.
papekov "vyrobok"
VW Golf 1,6 TDI

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa sergej » 10 Aug 2010, 07:46

royal555 napísal:
sergej napísal:To nebude netesnost ale reakcia RJ turba na klepanie motora.
Myslis detonacne spalovanie?

Sice sa do toho az tak nevyznam ale intercooler je komplet kovovy, right? ( :roll: ) Ak by bol kov deravy, bude tlak unikat vzdy, skor by som patral po hadiciach a hlavne spojoch.
Presne, tak potom nema tlak co kolisat, ale byt trvalo nizky alebo normalny so zvukovymi efektami. Netvrdim ze to nejaka netesnost nebude, ale na moj motor sa sprava pri plnom plyne rovnako. Na druhu stranu moze to indikovat problemy s motorom samotnym.
Ak by mal tlak vdaka nejakej netesnosti cyklovat hore-dole, musela by sa netesnost zvacsovat s tlakom.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa kwiko » 10 Aug 2010, 08:34

Neviem do akej miery je to citelne, lebo kazdy moror (a diesel predovsetkym) meni svoju charakteristiku s otackami (hoci to kompenzuju priamym vstrekom a naklapanim lopatiek turba.
Avsak citelnejsie je to ked mas defektny vstrekovac (horsie rozprasuje naftu, al. prelina naftu). ak to neni v pamati zavad, malo by sa to prejavit vacsou dymivostou za studena (aj ked lapace sadzi to zredukuju..) Nemas to este v zaruke?

Ps: dizel funguje na detonacnom spalovani....
kwiko

bober
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 27 Mar 2009, 10:15
Vek:: 5
Bydlisko: Trnava

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa bober » 10 Aug 2010, 09:54

kwiko:
Ale ja mám 2,9 T6, benzín.
Všetky hadice a spoje som skontroloval a sú v poriadku . Fakt mi to skôr pripadá na tú riadiacu jednotku turba. Už som mal raz odídené čidlo turba a prejavilo sa to tak, že turbo tlačilo tretinu s pôvodného tlaku a tak bol výkon podstatne nižší. Z 272PS mi namerali len 200PS. Diagnostika zistila vadné čidlo tlaku turba. Po výmene sa výkon vrátil a normálnu hodnotu. Ale teraz sa to prejavuje inak. Výkon tam je ale v tom maxime tlaku turba si naraz jemne uberie z výkonu a následne zasa pridá. Nemohol by to robiť a? - prevodovka ?

Užívateľov profilový obrázok
royal555
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 576
Dátum registrácie: 10 Jún 2009, 22:36
Vek:: 33
Bydlisko: RV vidiek + Kosice Juh
Kontaktovať užívateľa:

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa royal555 » 10 Aug 2010, 10:55

Hm, mohla by to byt aj prevodovka ak kolise zrychlenie a nie otacky.
papekov "vyrobok"
VW Golf 1,6 TDI

bober
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 27 Mar 2009, 10:15
Vek:: 5
Bydlisko: Trnava

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa bober » 10 Aug 2010, 13:32

Ešte ma napadla jedna vec ktorú som neskúšal. Natankujem tam natural 98-mičku aby som vylúčil tú hore spomínanú reakciu RJ turba na klepanie motora. Pri 98 by sa to malo zmeniť. Nie?

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa sergej » 10 Aug 2010, 15:57

bober napísal:kwiko:
Ale ja mám 2,9 T6, benzín.
Všetky hadice a spoje som skontroloval a sú v poriadku . Fakt mi to skôr pripadá na tú riadiacu jednotku turba. Už som mal raz odídené čidlo turba a prejavilo sa to tak, že turbo tlačilo tretinu s pôvodného tlaku a tak bol výkon podstatne nižší. Z 272PS mi namerali len 200PS. Diagnostika zistila vadné čidlo tlaku turba. Po výmene sa výkon vrátil a normálnu hodnotu. Ale teraz sa to prejavuje inak. Výkon tam je ale v tom maxime tlaku turba si naraz jemne uberie z výkonu a následne zasa pridá. Nemohol by to robiť a? - prevodovka ?
Ako by a mohol hybat plniacim tlakom turba ? Ozaj kao vies ze sa ti hybe tlak ? Mas tlakomer plniaceho tlaku ?
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa sergej » 10 Aug 2010, 16:02

bober napísal:Ešte ma napadla jedna vec ktorú som neskúšal. Natankujem tam natural 98-mičku aby som vylúčil tú hore spomínanú reakciu RJ turba na klepanie motora. Pri 98 by sa to malo zmeniť. Nie?
Nie, motor sa bude klepat pri kazdom benzine. Pomoct to samozrejme moze. Aby nevzniklo bedorozumenie: RJ meni permanentne predstih smerom hore dovtedy, dokial cidla na motore (su 2) nezaregistruju naznaky klepania. Vtedy RJ prestane menit predstih, alebo ho zacne menit opacnym smerom. Nasledne zacne cez riadeny wastegate turba znizovat plniaci tlak. Ked klepanie ustane zacne vsetko odznova. RJ sa tieto hranicne hodnoty nauci ale vplyvom opotrebovavania sucasti motora sa tieto hodnoty menia a RJ si ich stale overuje.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
royal555
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 576
Dátum registrácie: 10 Jún 2009, 22:36
Vek:: 33
Bydlisko: RV vidiek + Kosice Juh
Kontaktovať užívateľa:

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa royal555 » 10 Aug 2010, 16:30

Popis to presnejsie, aby nedochadzalo k nedorozumeniam, domnievas sa, ze ti klesa tlak na turbe a kolise ti vykon motora, pricom ani jednu z tychto velicin (pravdepodobne) nemerias. Ako sa to presne prejavuje? Nekolise nahodou skor zrychlenie ako tlak alebo vykon?
papekov "vyrobok"
VW Golf 1,6 TDI

bober
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 27 Mar 2009, 10:15
Vek:: 5
Bydlisko: Trnava

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa bober » 10 Aug 2010, 17:18

Či sa mi hýbe tlak v turbe to neviem, nemám to ako odmerať. Iba mi to tak pripadá. Pri kickdowne či ako sa tomu vraví ten ťah nemá stály priebeh ale kolíše , otáčky sa nemenia, ale výkon kolíše. Proste auto chvíľu ťahá jak blázom na okamih poľaví ( to mi príde ako keby turbo stratilo tlak) a zasa začne ťahať rovnako ako pred tým. A to sa opakuje do rýchlosti cca120km/h cca 2až 3krát. Potom je to už veľmi jemné až si myslím že to už nerobí. Ale napr. pri rýchlosti 120km/h stlačím plyn na podlahu auto si preradí tuším aj o dva stupne otáčky vyskočia niekde tuším k 5000, auto začne nenormálne ťahať a v tom maxime ťahu opäť jemne uberie a následne si pridá. Je to veľmi, veľmi zaujímavé a som z toho jeleň. Asi najlepšia bude diagnostika. To môže robiť kľudne aj nejaké čidlo alebo milión ďalších vecí :-(
Ale Ďakujem za záujem .

Užívateľov profilový obrázok
royal555
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 576
Dátum registrácie: 10 Jún 2009, 22:36
Vek:: 33
Bydlisko: RV vidiek + Kosice Juh
Kontaktovať užívateľa:

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa royal555 » 10 Aug 2010, 18:54

bober napísal: otáčky sa nemenia, ale výkon kolíše. .
Presne pre toto to moze byt aj prevodovka, keby turbo stratilo tlak padli by aj otacky. A myslim, ze aj riadiaca jednotka by pokles tlaku zaregistrovala a vyhodilo by to nejaku hlasku.
papekov "vyrobok"
VW Golf 1,6 TDI

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa kwiko » 10 Aug 2010, 21:08

Sorry nejako som mal v hlave tu V70..
No nepoviem ti novinku, ale asi to mas pokazene...
Obrázok
(motor T6 som videl len na obrazku)
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa sergej » 11 Aug 2010, 08:27

Ak sa nemenia otacky, ale meni sa tah auta, tak to naozaj ukazuje na nieco za motorom, teda asi prevodovka...
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
mbm
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 322
Dátum registrácie: 13 Dec 2009, 00:08
Vek:: 45
Bydlisko: Košice
Poďakoval: 2 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa mbm » 15 Aug 2010, 23:47

bober napísal: Pri kickdowne či ako sa tomu vraví ten ťah nemá stály priebeh ale kolíše , otáčky sa nemenia, ale výkon kolíše. Proste auto chvíľu ťahá jak blázom na okamih poľaví ( to mi príde ako keby turbo stratilo tlak) a zasa začne ťahať rovnako ako pred tým. A to sa opakuje do rýchlosti cca120km/h cca 2až 3krát. Potom je to už veľmi jemné až si myslím že to už nerobí. Ale napr. pri rýchlosti 120km/h stlačím plyn na podlahu auto si preradí tuším aj o dva stupne otáčky vyskočia niekde tuším k 5000, auto začne nenormálne ťahať a v tom maxime ťahu opäť jemne uberie a následne si pridá. Je to veľmi, veľmi zaujímavé a som z toho jeleň. Asi najlepšia bude diagnostika. To môže robiť kľudne aj nejaké čidlo alebo milión ďalších vecí :-(
Ale Ďakujem za záujem .
.... hmm tak princip je myslim jednoznacny... ak zoslapnes pedal na podlahu "kickdown ti podradi o 2 stupne, takze turbo aj nizsi stupen tlacia auto do vykonu / otacok, ale kedze mas 4 rychlostnu prevodovku, tak tvoja akceleracia zacina na 2, resp 1. rychlostnom stupni a tak logicky musi a preradovat a sice 2 az 3 krat a kazde preradenie ma samozrejme za nasledok kratkodoby vypadok tahu... to iste ti spravi ak pri 120 km/h, kickdownom podradis na 2 stupen a tak 2x musi radit nazad :) od 120km/h to uz nerobi, lebo uz si spat na 4-ke a 5 a 6 rychlostny stupen u tejto prevodovky absentuje ;)
VOLVO XC90 T6 AWD 2005
AUDI A6 2,6 AVANT 1995

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa sergej » 16 Aug 2010, 07:49

A to stratenie tahu je odomknutie menica prevodovky :)
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

bober
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 27 Mar 2009, 10:15
Vek:: 5
Bydlisko: Trnava

Re: ako zistiť tesnosť systému turba

Príspevok od užívateľa bober » 16 Aug 2010, 08:39

mbm napísal:
bober napísal: Pri kickdowne či ako sa tomu vraví ten ťah nemá stály priebeh ale kolíše , otáčky sa nemenia, ale výkon kolíše. Proste auto chvíľu ťahá jak blázom na okamih poľaví ( to mi príde ako keby turbo stratilo tlak) a zasa začne ťahať rovnako ako pred tým. A to sa opakuje do rýchlosti cca120km/h cca 2až 3krát. Potom je to už veľmi jemné až si myslím že to už nerobí. Ale napr. pri rýchlosti 120km/h stlačím plyn na podlahu auto si preradí tuším aj o dva stupne otáčky vyskočia niekde tuším k 5000, auto začne nenormálne ťahať a v tom maxime ťahu opäť jemne uberie a následne si pridá. Je to veľmi, veľmi zaujímavé a som z toho jeleň. Asi najlepšia bude diagnostika. To môže robiť kľudne aj nejaké čidlo alebo milión ďalších vecí :-(
Ale Ďakujem za záujem .
.... hmm tak princip je myslim jednoznacny... ak zoslapnes pedal na podlahu "kickdown ti podradi o 2 stupne, takze turbo aj nizsi stupen tlacia auto do vykonu / otacok, ale kedze mas 4 rychlostnu prevodovku, tak tvoja akceleracia zacina na 2, resp 1. rychlostnom stupni a tak logicky musi a preradovat a sice 2 az 3 krat a kazde preradenie ma samozrejme za nasledok kratkodoby vypadok tahu... to iste ti spravi ak pri 120 km/h, kickdownom podradis na 2 stupen a tak 2x musi radit nazad :) od 120km/h to uz nerobi, lebo uz si spat na 4-ke a 5 a 6 rychlostny stupen u tejto prevodovky absentuje ;)
sorry, ale bohvie ako si nepochopil čo som tu vysvetloval. to čo si tu napísal je asi turbodiera a tú nepociťujem. Mne auto podradí otáčky sa vyšplhajú na maximum a motor začne ťahať, ale z nejakej neznámej príčiny v ťahu poľaví aj keď na to nieje žiaden dôvod ako je preradenie alebo podobne.Jednoducho mierne klesne výkon- ťah. Pod slovom mierne myslím tak cca.30-50 koní. A kam tie koňe odbiehajú od stáda za boha neviem zistiť {zmyslajuci}

Napísať odpoveď