Moment utiahnutia ventiloveho veka
Moment utiahnutia ventiloveho veka
Ahojte,
aký je moment utiahnutia ventilového veka?
Vďaka
aký je moment utiahnutia ventilového veka?
Vďaka
S80 manual
B5204T4
B5204T4
- laci
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1710
- Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
- Vek:: 61
- Bydlisko: MARTIN-SK
- Poďakoval: 29 krát
- Bolo mu poďakované: 170 krát
Re: Moment utiahnutia ventiloveho veka
Igor,aj to je jedna z moznosti.IgorS napísal:Prikrúť to tak "primerane"
Ja davam tmel medzi viko a hlavu: AFD 2018.
Nepouzivat silikon-tmel medzi hlavu a toto viko! Vzika velka vola na ulozeni vackoveho hriadela a casom nam zacne vacka pri nisich otackach strpat. Vsetko zalezi od tvrdosti skrutky od stupania zavitu.Taktiez je rozdiel pouzita skrutka,namazana skrutka alebo nova skrutka.Namiesto ADF 2018 (Elring) mozeme pouzit tmel aj od Loctice.
Ospravedlnujem sa za momenty-chlapci to popisali dole dobre.Tak som to radsej vymazal,aby som nezavadzal blbostou.
Naposledy upravil/-a laci v 17 Jún 2017, 19:44, upravené celkom 1 krát.
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: Moment utiahnutia ventiloveho veka
Takto, na benzinoch su M7. Pochybujem ze ten zavit v hlave 24Nm vydrzi. Veko samozrejme zaistene pripravkom (inak realna sanca ze strhnes zavit v hlave pre dotahovani) a aerobny tmel. Pricasto som to videl postrhavane. Ak si dobre pamatam okolo 15 a 17Nm (inak to bude aj uvedene vo Vida len treba hladat v tabulkach pre danu sekciu, nie priamo v postupe, preto si to nepamatam).
Som zvedavy ci aj Martinopel da skusenost (M7 vlozky sa tazko zhanaju)
Som zvedavy ci aj Martinopel da skusenost (M7 vlozky sa tazko zhanaju)
kwiko
Re: Moment utiahnutia ventiloveho veka
Ďakujem Vám,
ten moment bude podľa mňa dosť dôležity, keďže títo súdruhovia to vymysleli celkom blbo (podľa fotiek čo som videl), že hlava a dekel je vlastne klzné ložisko vačiek. Ak dôjde k opotrebeniu, treba vymeniť hlavu aj dekel - myslím si, ešte som to otvorené nemal, možno je to inak.
Kupil som na pretesneni loctite 510 to by tam malo byť v poriadku.
Idem totižto meniť guferá ventilov.
Bojím sa aby mi nepadli ventily do valcov
ten moment bude podľa mňa dosť dôležity, keďže títo súdruhovia to vymysleli celkom blbo (podľa fotiek čo som videl), že hlava a dekel je vlastne klzné ložisko vačiek. Ak dôjde k opotrebeniu, treba vymeniť hlavu aj dekel - myslím si, ešte som to otvorené nemal, možno je to inak.
Kupil som na pretesneni loctite 510 to by tam malo byť v poriadku.
Idem totižto meniť guferá ventilov.
Bojím sa aby mi nepadli ventily do valcov
S80 manual
B5204T4
B5204T4
Re: Moment utiahnutia ventiloveho veka
Ešte by som chcel veľmi poprosiť ak by niekto vedel - na variabilnom kolese vačky je O-kruzok, a na vackach gufera, ak by niekto vedel rozmery aspon O-kruzku aby som ho vymenil, lebo chcem to robit cez vikend a asi nezozeniem nikde v sobotu a auto by som potreboval uz v pondelok.
Vďaka
Vďaka
S80 manual
B5204T4
B5204T4
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: Moment utiahnutia ventiloveho veka
Tak to nie, nieze by sa nedali menit gufera bez demontaze hlavy. Na skodofke sa to robilo bezproblemov, ale tu ich je 20... tam ich bolo 8 a trvalo to dlhsie nez demontaz a montaz hlavy
A na Volve aj ked mam dole hlavu ma z toho ide porazit kolko ich tam je (ale kazdy sme iny).
Ten o kruzok nikdy nerobil problem, nezda sa mi ze by si ho musel menit (a za neorigo by som sa bal)...
Plus ak ides davat dole dekel len kvoli ventilom, remenice vaciek povolovat pri troche sikovnosti netreba.
Moment je, aj nieje dolezity, nieje tam tesnenie co by sa mohlo stlacit, a tym padom je vola na vackach rovnaka pokial nezdeformujes veko alebo tam nedas silikon napr.)
A ani ja by som to nikomu, ani sebe nesluboval ze za den to bude takato operacia hotova... Lebo je tam dost vela potencialnych komplikacii.
A na Volve aj ked mam dole hlavu ma z toho ide porazit kolko ich tam je (ale kazdy sme iny).
Ten o kruzok nikdy nerobil problem, nezda sa mi ze by si ho musel menit (a za neorigo by som sa bal)...
Plus ak ides davat dole dekel len kvoli ventilom, remenice vaciek povolovat pri troche sikovnosti netreba.
Moment je, aj nieje dolezity, nieje tam tesnenie co by sa mohlo stlacit, a tym padom je vola na vackach rovnaka pokial nezdeformujes veko alebo tam nedas silikon napr.)
A ani ja by som to nikomu, ani sebe nesluboval ze za den to bude takato operacia hotova... Lebo je tam dost vela potencialnych komplikacii.
kwiko
Re: Moment utiahnutia ventiloveho veka
Tak da sa to aj bez demontáže hlavy, je to obtiaznejsie...
Auto má 220tis, takže gufera už asi budú zlé keďže to predtým dlho stalo a je tam spotreba oleja
Auto má 220tis, takže gufera už asi budú zlé keďže to predtým dlho stalo a je tam spotreba oleja
S80 manual
B5204T4
B5204T4