NAFTA
NAFTA
caute, neviem kam som mal hodit tuto temu aby si ju aj niekto vsimol no chcel som nieco rozbehnut ohladom nafty kto ma s akymi cerpackami (slovnaft,omw.....) skusenosti po tom co tam natankoval ci to nebol nejaky bordel a aku naftu tankujete. Tankuje z vas niekto Shell V-Power Diesel ze vraj to je nafta ktora uz obsahuje aditiva, tak ci ju niekto tankuje a citi rozdiel alebo je to len reklamny tah.
Volvo S40 ,1997 1,9td 66kw
- DOD
- Administrátor
- Príspevky: 1523
- Dátum registrácie: 25 Jan 2009, 15:50
- Vek:: 35
- Bydlisko: SL
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 8 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: NAFTA
presuvam do pokecu, tam sa to ujme
je XC60 D5 136kW 2009 6r.aut....skoro stvorkolka
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny
Re: NAFTA
len koli tomu som toto nacal lebo je bezne ze po kadejakych palivach sa v nadrzi vyzraza voda no ze vraj Shell V power obsahuje aditiva tak by tomu malo predchadzat , s tym shell si mal v zime ake starty??
Volvo S40 ,1997 1,9td 66kw
- Ortový
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
- Vek:: 46
- Bydlisko: Handlová
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 29 krát
Re: NAFTA
Ja som tankoval najprv Shell,sem tam aj aditivovaný.Potom som prešiel na Slovnaft,základnú naftu,do ktorej pridávam Vif.Na dovolenke v zahraničí som sa snažil do auta tankovať aspoň nejakú "prémiovku".Rozdiely medzi značkami vo výkone auta nie sú,ledajak v peňaženke.Veď všetka nafta,ktorá je na SK v predaji je "vyrobená" v Slovnafte,jednotlivé značky si do nej primiešavajú svoje aditíva.A tak je to aj s benzínmi.
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
- pecaa
- Pokročilý
- Príspevky: 360
- Dátum registrácie: 15 Dec 2009, 11:30
- Vek:: 43
- Bydlisko: sobotište
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: NAFTA
...V-power diesel je síce drahší ale ujdeš na ňom väčšiu vzdialenosť a má v sebe aditívum...ono je to tak že sú väčšinou spoločné sklady phm a každá značka si pridá do phm svoje aditíva.čiže niektoré značky berú tú istú naftu len si do nej pridajú "svoje" aditíva alebo aj nič.ja čerpám na Tescu (nízka cena v okolí) a pridávam aditívum.behom 100 000km som nemal problém.občas to prepláchnem niečim iným ale pohoda.a na bezsírovú naftu ma peňaženka nepustí.
S40 2.0D 2006 SE-560BC
Re: NAFTA
ano to je pravda ze dodavatel spolocny a odberatel si pridava co chce, len som chcel pocut ci su nejake rozdiely a hej kolko vlastne stoji l shell v power, nevsimol som si ze o kolko je drahsi od normal nafty
Volvo S40 ,1997 1,9td 66kw
- pecaa
- Pokročilý
- Príspevky: 360
- Dátum registrácie: 15 Dec 2009, 11:30
- Vek:: 43
- Bydlisko: sobotište
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: NAFTA
http://natankuj.sme.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benzin.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benzin.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
S40 2.0D 2006 SE-560BC
Re: NAFTA
u mna nebol problem s naftou a to tam davam z cerpacky METRO ... cena ... dotankujem plnu a o5 sa tam zastavim az ked zasvieti vecne svetlo, najazdim od 700 do 750km a tankujem cca 42l nafty ... podla tazkej nohy
... zatial je to 20tkm ...
... zatial je to 20tkm ...
Volvo S40 2.0D, 100kW, 136ps, 2004, silver, xenony
bolo:
- VW bora, 1.6i, 74kW, biela
- Skoda felicia 1.3i, 50 kW, granitova
- Skoda 120L, seda
bolo:
- VW bora, 1.6i, 74kW, biela
- Skoda felicia 1.3i, 50 kW, granitova
- Skoda 120L, seda
- michalmalcek
- MUDrc
- Príspevky: 785
- Dátum registrácie: 17 Sep 2009, 19:43
- Vek:: 5
- Bydlisko: Zvolen
- Bolo mu poďakované: 16 krát
Re: NAFTA
Ja tankujem klasickú naftu omw alebo shell plus aditiva Vif.Jedine čo som mal problém bolo Jet teraz luck oil a na Metre .A už som to tu raz písal raz som na Omw v zime natantokol Alpin diesel a nedal som Vif .Vtedy boli -23ky a ráno som ltt nakopol a hnet som išiel do volva lebo mi hodili núdzovo režim auto nešlo viac ako 10Km .Voda v nafte .Takze aj tKa cerpacka ako Omw nieje 100 percentna .Toľko z mojich skusenosti
Volvo V90 cc 2.0 T6 r.v. 2017
Volvo S80 3.2 AWD 2007
Volvo S60 2.4i 103KW + LPG r.v. 2006
Bolo - Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Bolo - Volvo S40 1.6 + LPG r.v 2003
bolo - volvo S40 1.9 DI r.v 1999
bolo - volvo 440 1.7T R:V 1993
Diagnostika DICE
Volvo S80 3.2 AWD 2007
Volvo S60 2.4i 103KW + LPG r.v. 2006
Bolo - Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Bolo - Volvo S40 1.6 + LPG r.v 2003
bolo - volvo S40 1.9 DI r.v 1999
bolo - volvo 440 1.7T R:V 1993
Diagnostika DICE
- shineonyou
- Pokročilý
- Príspevky: 233
- Dátum registrácie: 12 Apr 2009, 13:06
Re: NAFTA
Ja už rok preferujem Slovnaft. Väčšinou dávam aj VIF, ale v lete málokedy. Považujem "domovskú" za kvalitnejšiu ako bežné obyčajné z iných čerpačiek. Aj to mám overené - na slovnafťáckej nafte som urobil bežne viac km ako napr. na nafte od Lukoil, Shell a OMW, ktoré boli o málo lacnejšie. Na OMW, Shell, Agip/Eni nie o veľa, ale predsa. Oproti Lukoil dosť.
Na českom fóre ( dávnejšie ) bola rozoberaná kvalita bežných PHM a prémiových na základe testu z výskumného ústavu.
Jednoznačne platí: v západnej EU, zvlášť na severe majú najkvalitnejšiu naftu, nemci kvalitu a viac na východ to ide dole vodou.... V ČR a SR nič moc, akurát cena v SR je teraz o niečo lepšia ako v D. A rozdiel medzi prémiovou a bežnou naftou na jednej čerpačke je veľmi malý, čo sa týka kvality a cetánového čísla, ale v peniažkoch dosť podstatný
Nenahováram nikoho, aby prestal tankovať prémiovú naftu, ale mne sa to v SR vidí zbytočné a zvlášť v tom prípade, ak pridávate aditíva. V Nemecku je to "iné kaffe" - tam je rozdiel markantný a aj tá najobyčajnejšia nafta v D je kvalitnejšia ako prémiovka v SR ....
Kamoš, čo má Superb hovoril, že na plnú nádrž pri tankovaní na Hypernovskej čerpačke urobil 80-100km menej.
Ja mám skúsenosť, že pri ceste na dovolenku do HR, cca 920km som natankoval plnú na Slovnaftke a po príchode a nejakých drobných cestách som mal stále štvrť nádrže. A určite nejazdím ako dôchodca ...
Naspäť som tankoval v HR na INNE a už Maďarsku som dotankoval, pretože mi naftu auto cucalo nejako kua rýchlo.
Takže bude to asi tak, že na kvalitnejšej nafte urobíte viac km, čo pri prerátaní vyjde oproti lacnejšej narovnako ( lacnejšia=menej km ) za tie isté peniaze...
Bratrancov spolužiak je celkom slušne hore v rebríčku vedenia Slovnaft, a.s. a moje teórie mi ( nie otvorene, ale nepriamo ) potvrdil. A preto si ilúzie o kvalite nafty v SR nerobím
Na českom fóre ( dávnejšie ) bola rozoberaná kvalita bežných PHM a prémiových na základe testu z výskumného ústavu.
Jednoznačne platí: v západnej EU, zvlášť na severe majú najkvalitnejšiu naftu, nemci kvalitu a viac na východ to ide dole vodou.... V ČR a SR nič moc, akurát cena v SR je teraz o niečo lepšia ako v D. A rozdiel medzi prémiovou a bežnou naftou na jednej čerpačke je veľmi malý, čo sa týka kvality a cetánového čísla, ale v peniažkoch dosť podstatný
Nenahováram nikoho, aby prestal tankovať prémiovú naftu, ale mne sa to v SR vidí zbytočné a zvlášť v tom prípade, ak pridávate aditíva. V Nemecku je to "iné kaffe" - tam je rozdiel markantný a aj tá najobyčajnejšia nafta v D je kvalitnejšia ako prémiovka v SR ....
Kamoš, čo má Superb hovoril, že na plnú nádrž pri tankovaní na Hypernovskej čerpačke urobil 80-100km menej.
Ja mám skúsenosť, že pri ceste na dovolenku do HR, cca 920km som natankoval plnú na Slovnaftke a po príchode a nejakých drobných cestách som mal stále štvrť nádrže. A určite nejazdím ako dôchodca ...
Naspäť som tankoval v HR na INNE a už Maďarsku som dotankoval, pretože mi naftu auto cucalo nejako kua rýchlo.
Takže bude to asi tak, že na kvalitnejšej nafte urobíte viac km, čo pri prerátaní vyjde oproti lacnejšej narovnako ( lacnejšia=menej km ) za tie isté peniaze...
Bratrancov spolužiak je celkom slušne hore v rebríčku vedenia Slovnaft, a.s. a moje teórie mi ( nie otvorene, ale nepriamo ) potvrdil. A preto si ilúzie o kvalite nafty v SR nerobím
XC90 D5 (D5244T) '05, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V 70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V 70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: NAFTA
Na to, ze po instalacii novych technologii v 90tych rokoch mal slovnaft prakticky najmodernejsiu vyrobu minimalne v EU, to nie je s kvalitou nafty bohvieco...
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- shineonyou
- Pokročilý
- Príspevky: 233
- Dátum registrácie: 12 Apr 2009, 13:06
Re: NAFTA
Pani, rakuska nafta je kvalitnejsia ako Slovenska, pokial ide o zname pumpy: AGIP, SHELL, OMV
K pumpe napr. vo Wolfstahle sa radsej nevyjadrim.
Slovnaft je drahy a porovnatelny s JURKI a Lukoilom u nas, urcite nie so Shell, alebo OMV v Reichu
K pumpe napr. vo Wolfstahle sa radsej nevyjadrim.
Slovnaft je drahy a porovnatelny s JURKI a Lukoilom u nas, urcite nie so Shell, alebo OMV v Reichu
V 70 2,5 D, rok 2000
Re: NAFTA
nafta ze Slovnaftu je široko daleko nejkvalitnější, jak v porovnání zimních vlastností tak i z hlediska cetanového čísla bodu vzplanutí a dalších sledovaných parametrů. Zatímco nafta z českých ale i rakouských a německých rafinerií má hodnoty většinou těsně na normě tak Slovnaft je o dost překračuje. Je to docela paradox neboť aby nafta konkurenčních rafinérií tyto hodnoty dosáhla používají se aditiva a produkt se pak vydává za prémiový. Slovnaft má některé parametry tzv. prémiových paliv v pohodě i bez aditiv.
Na druhou stranu se vliv některých hodnot, zejména zmíněného cetanového čísla dost přeceňuje. Pokud získám cca 0,2 - 0,5 kW navíc u 120 kW motoru, nemyslím, že to: a) poznám, b) nějak prakticky využiju.
Mnohem důležitější je přidávání detergentů a antioxidantů, to už má dost podstatný vliv nejen na životnost motoru. Bohužel se jejich přítomnost obtížně zjišťuje a tak pro různé tzv. "odborné" testy nejsou moc populární. Narážím tady na nedávné "testování" nafty v ČR.
Na druhou stranu se vliv některých hodnot, zejména zmíněného cetanového čísla dost přeceňuje. Pokud získám cca 0,2 - 0,5 kW navíc u 120 kW motoru, nemyslím, že to: a) poznám, b) nějak prakticky využiju.
Mnohem důležitější je přidávání detergentů a antioxidantů, to už má dost podstatný vliv nejen na životnost motoru. Bohužel se jejich přítomnost obtížně zjišťuje a tak pro různé tzv. "odborné" testy nejsou moc populární. Narážím tady na nedávné "testování" nafty v ČR.
Polar 940, barva bílá, manuál, 2.0 turbo - 114 kW, r.v.1998
- shineonyou
- Pokročilý
- Príspevky: 233
- Dátum registrácie: 12 Apr 2009, 13:06
Re: NAFTA
ja mozem len konstatovat vlastnu skusenost, testami nedisponujem. A ta je taka, ze Slovnaft je drahy a kvalitativne nizsie ako znackove pumpy v Reichu. Mozno je to aj tym, ake podzemne cisterny pouzivaju pumpy a takisto fakt, ze zo Slovnaftu sa od jeho predaja stala cisticka odpadov MOL.
V 70 2,5 D, rok 2000
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: NAFTA
Hmm ja som predvcerom nameral rekordne nizku spotrebu a paradoxne som tankoval na jurki pri danubii
Teraz mam plnu od grcajuceho psa z kittsee.. tak uvidim o kolko km zasvieti smadne oko.
Teraz mam plnu od grcajuceho psa z kittsee.. tak uvidim o kolko km zasvieti smadne oko.
kwiko
Re: NAFTA
Presné meranie spotreby sa robí inak ako podľa "smädného oka".
Natankuj si doplna po okraj tak, aby už hladina neklesala, urob 100km, prípadne aj viac ( môžeš aj menej, ale kvôli objektivite je lepšie viac ) a potom dotankuj zase doplna po okraj tak, aby hladina neklesala a na stojane ti ukáže presnú spotrebu plus/mínus poldeci.
Ak neurobíš presne 100km, tak si to prerátaj.
Natankuj si doplna po okraj tak, aby už hladina neklesala, urob 100km, prípadne aj viac ( môžeš aj menej, ale kvôli objektivite je lepšie viac ) a potom dotankuj zase doplna po okraj tak, aby hladina neklesala a na stojane ti ukáže presnú spotrebu plus/mínus poldeci.
Ak neurobíš presne 100km, tak si to prerátaj.
XC90 D5 (D5244T) '05, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V 70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V 70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
- royal555
- MUDrc
- Príspevky: 576
- Dátum registrácie: 10 Jún 2009, 22:36
- Vek:: 33
- Bydlisko: RV vidiek + Kosice Juh
- Kontaktovať užívateľa:
Re: NAFTA
Aj stojany na benzinke maju nejaku chybu merania, takisto nemusis vzdy natankovat rovnako, ale je to presnejsie meranie ako podla ukazovatela v aute. Cim viac najazdis, tym presnejsie.
papekov "vyrobok"
VW Golf 1,6 TDI
VW Golf 1,6 TDI