prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
- Ares
- Pokročilý
- Príspevky: 493
- Dátum registrácie: 27 Jan 2010, 12:08
- Vek:: 39
- Bydlisko: Bratislava
- Poďakoval: 17 krát
- Bolo mu poďakované: 20 krát
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
3000 ot/min predsa nie su nijak vysoke otacky. Dosiahnes ich aj v beznej prevadzke, napriklad tahanie karavanu do kopca rychlostou 30km/h.
A tam dostane zabrat hlavne prevodovka, motoru je to suma fuk, kym nie je v cervenych cislach.
To som si tak na STK vsimol, ze D5 do cerveneho v podstate nevytocis, obmedzovac to zahaltuje niekde pri 4700 ot/min a cervene beriem od 5000
A tam dostane zabrat hlavne prevodovka, motoru je to suma fuk, kym nie je v cervenych cislach.
To som si tak na STK vsimol, ze D5 do cerveneho v podstate nevytocis, obmedzovac to zahaltuje niekde pri 4700 ot/min a cervene beriem od 5000
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
MaxMotion Diesel;
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
MaxMotion Diesel;
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
- Nováčik
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 17 Feb 2015, 15:07
- Vek:: 22
- Bydlisko: Snina
- Poďakoval: 22 krát
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
no olej som ešte len nedávno menilkwiko napísal:Obe okolnosti obmedzia regeneraciu DPF, a odporucam vymenit aj olejovu napln na 1,6...
Volvo V50
2008
1,6D
2008
1,6D
- Ján Števko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1809
- Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
- Vek:: 40
- Bydlisko: Banská Bystrica
- Poďakoval: 45 krát
- Bolo mu poďakované: 77 krát
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Pri nútenej manuál vraví: kapota zavretá, spustená klimatizácia, zapnuté svetlá, aby bola zvýšená záťaž motora. Preto sa nútená neodporúča robiť často.
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5
-
- Pokročilý
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 24 Aug 2014, 15:34
- Vek:: 36
- Bydlisko: Bratislava
- Poďakoval: 9 krát
- Bolo mu poďakované: 5 krát
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
inak podla doleuvedeneho linku napr pre C70 D5 sa regeneracia spusta kazdych cca 500-1000 km a trva 20 minut
zdroj: https://www.volvoclub.org.uk/press/rele ... 0-d5.shtml
Regeneration (the process of burning soot particles in the filter), which takes approximately 20 minutes, is done automatically at 500-1,000 km intervals, depending on driving conditions.
z inych zdrojov som zachytil ze treba ist aspon 80 km/h rychlostou (aj ked aj tu boli rozne nazory) z coho vyplyva ze treba ist aspon 27 km trat aby bola rozumna sanca na regeneraciu (aj ked ta vzdialenost by mala byt asi este vacsia aby sa auto stihlo zahriat)
a este poznamka, neviem ako to ma volvo, ale aby sa spustila regeneracia (nepamatam si znacku) je potrebne mat aspon 1/4 nadrze
zdroj: https://www.volvoclub.org.uk/press/rele ... 0-d5.shtml
Regeneration (the process of burning soot particles in the filter), which takes approximately 20 minutes, is done automatically at 500-1,000 km intervals, depending on driving conditions.
z inych zdrojov som zachytil ze treba ist aspon 80 km/h rychlostou (aj ked aj tu boli rozne nazory) z coho vyplyva ze treba ist aspon 27 km trat aby bola rozumna sanca na regeneraciu (aj ked ta vzdialenost by mala byt asi este vacsia aby sa auto stihlo zahriat)
a este poznamka, neviem ako to ma volvo, ale aby sa spustila regeneracia (nepamatam si znacku) je potrebne mat aspon 1/4 nadrze
Volvo S60 2011 D3 120kw A6
Volvo XC60 2009 T6 210kw A6
Volvo C70 2007 D5 132kw A5
ex: Volvo S60 2004 D5 120kw M5 (model 2005)
Volvo XC60 2009 T6 210kw A6
Volvo C70 2007 D5 132kw A5
ex: Volvo S60 2004 D5 120kw M5 (model 2005)
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Moja momentalne vypozorovana teoria o fungovani regeracie pri D5ke je ze jej dlzka variabilna podla zaplnenosti DPF a zo skusenosti sa spusta ked su prihodne okolnosti. Niekedy aj kazdych 50km na par minut. RJ sa snazi udrziavat DPF prazdny, co ma priazdnivy vplyv na vsetko na motore. Tj. na par gramoch (1-5g) a to si ani moc clovek nevsimne.
Ale ak sa jazdi po meste kde sa nazbiera za par tyzdnoch kratkych startov takych povezme 20g, to bude vypalovat nepretrzite pol hodinku.
Samozrejme ked motor funguje spravne a nema tam nieco pokazene...
Ale ak sa jazdi po meste kde sa nazbiera za par tyzdnoch kratkych startov takych povezme 20g, to bude vypalovat nepretrzite pol hodinku.
Samozrejme ked motor funguje spravne a nema tam nieco pokazene...
kwiko
- st_Andy
- Globálny moderátor
- Príspevky: 4222
- Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
- Vek:: 5
- Bydlisko: Košice - Staré mesto
- Poďakoval: 71 krát
- Bolo mu poďakované: 209 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
niekde som cital ze vypaluje v priemere raz za nadrz = 500-1000km, ale podla mna je to ako pises najma podla toho kde a akym stylom auto jazdi, naozaj vyslovene asi len raz 5 tis km dozadu som pozoroval citelne dlhsie kolisanie spotreby od 6 po 9 L sinusoida hore dolu a trvalo to cca 15 min. na dialnici.. Vyslovene len kvoli dpf mam prakticky stale zapnutu momentovu spotrebu a odvtedy cakam a cakam a zatial sa to odvtedy nikdy neopakovalo.. to kratsie obcasne vypalovanie musi byt jedine racionalne vysvetlenie, lebo na PC mam stale normalne nizke cisla.. s V-ckom jazdim len mimo mesto a vacsinou na najvyssich kvaltoch + na okreskach potom casto podradujem a predbieham s pedalom na podlahe aby som sa opat co najrychlejsie mohol dostat k najvyssiemu kvaltu.. inak fakt pocet jazd v meste mam max 5-10% z celkoveho uzivania auta.. do umyvarky a na pumpu maximalne inak len mimo mesto a vacsinou to drzim na 2200 otackach to mi tak nejak k D5-ke sedi najviac.. Proste ked viem ze mam cestu kratsiu ako 30km beriem druhe auto..
Co ma ale velmi prekvapilo bolo ze som jeden vecer nedavno za tmy predbiehal kolonu tahacov celkom sviznym odpichom a v spataku som v odraze ich svetiel spozoroval z mojho vyfuku mensi obláček (zrejme asi sadzi?!-snad to nebol len prach )..myslel som ze z vyfuku s dfp nema lietat nic tak som zneistel.. dalsi den ma ale tiez za tmy predbiehalo najnovsie BMW 730d (2016) a z vyfuku mu pri zrychleni vyletelo to iste.. tak som sa ukludnil.. vychadza mi z toho, ze tie sadze proste snad lietaju von aj priebezne, len tomu treba castejsie kvalitne prisolit.. a cez den to nieje vidiet..
ale stale sa prakticky snazim hacknut to, pri akom style jazdy sa filter upchava najmenej..
Co ma ale velmi prekvapilo bolo ze som jeden vecer nedavno za tmy predbiehal kolonu tahacov celkom sviznym odpichom a v spataku som v odraze ich svetiel spozoroval z mojho vyfuku mensi obláček (zrejme asi sadzi?!-snad to nebol len prach )..myslel som ze z vyfuku s dfp nema lietat nic tak som zneistel.. dalsi den ma ale tiez za tmy predbiehalo najnovsie BMW 730d (2016) a z vyfuku mu pri zrychleni vyletelo to iste.. tak som sa ukludnil.. vychadza mi z toho, ze tie sadze proste snad lietaju von aj priebezne, len tomu treba castejsie kvalitne prisolit.. a cez den to nieje vidiet..
ale stale sa prakticky snazim hacknut to, pri akom style jazdy sa filter upchava najmenej..
Seashell V70 III D5 '08 (M66) 2.4 / 185 pss... (click to gallery) je
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper PARK LANE '06 (M5) / 116 ps..
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper PARK LANE '06 (M5) / 116 ps..
- Ján Števko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1809
- Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
- Vek:: 40
- Bydlisko: Banská Bystrica
- Poďakoval: 45 krát
- Bolo mu poďakované: 77 krát
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Ono je to tak, že riadiačka si vždy ako náhle sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu, skontroluje hodnoty na DPF-ku a podľa zaplnenia ho preventívne vypáli( ako vyššie uviedol Kwiko). A môžu to byť skutočne krátkodobé záležitosti rovnajúce sa 5 až 10 kilometrom. A z tým dymom z výfuku je to tak ako píšeš, občas treba vyfúknuť komín
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5
- lkopcansky
- MUDrc
- Príspevky: 837
- Dátum registrácie: 27 Máj 2013, 10:33
- Vek:: 31
- Bydlisko: Bratislava
- Poďakoval: 16 krát
- Bolo mu poďakované: 26 krát
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Ahojte, u S60 D3 2012 je aká hranica, pro ktorej sa DPF vypaluje? Pri prvom pozreti som mal cca 17 gramov, po 50 km v meste, plno kolón mi stúplo na 22 gramov. Vida nehlási žiadne chyby po napuchnutú...
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
- Arkaz
- MUDrc
- Príspevky: 954
- Dátum registrácie: 02 Aug 2014, 22:48
- Vek:: 24
- Bydlisko: Láb/Malacky
- Poďakoval: 7 krát
- Bolo mu poďakované: 41 krát
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Koľko v priemere maximálne vydrží DPF? pozeral som autá, čo majú 200 000, dokonca aj 300 000+ km a keď som telefonoval majiteľom tak nikto ešte nemenil DPF
- Fn_
- Nováčik
- Príspevky: 88
- Dátum registrácie: 24 Aug 2018, 10:23
- Vek:: 30
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Mozem prispiet mojou trochou,
Bol som u Dzambora na diagnostike kde sme zistili ze mam DPF k.o. cidlo tlaku na dpf k.o.
Auto beha paradne, ked mu pridam v zatazi - obiehanie, rozbiehanie sa na dialnici, pridavanie do kopca dym ako z lokomotivy. Spozoroval som to rovnako ako ty, videl som dym vo svetlach za mnou. Bolo mi povedane, ze to diesel musi. tie dynosaury z nadrze sa hold tak uplne nestratia, len zmenia skupenstvo z kvapalneho na pevne
Co do renegeracie. Stava sa mi pri jazde cez mesto, zaradena 4, 1600+- rpm, rychlost 55kmh+- , spotreba je viditelne vacsia o 2,5L/100. Podla diagnostiky sme usudili, nakolko moje DPF aj Cidlo tlaku je K.O. ze riadiacka to robi podla najazdenych km. Vychadza to raz za nadrz, zriedka 2x (po tankovani, pred tankovanim).
Vsetko naznacuje, ze ked pocas tejto regenracie prudko pridam, regeneracia sa prerusi, a auto taha tak ako ma. Myslim ze auto vyhodnoti nahlu poziadavku na vykon ako nejaky manever a preto taha.
Standardne sa pri tomto jave idem previezt do nedalekej dediny, cez ktoru idem predpisovo, regenerujem, na konci dediny sa otocim, a kym pridem domov, cela trasa asi 15km/dedina asi 2x3km, regeneracia je vacsinou ukoncena.
Dva krat sa mi stalo, na poziadanie dodam video, pravdepodobne z dovodu vela nespozorovanych a prerusenych regeneracii, ze mi ju spustilo po nastartovani na mieste. Auto nemalo vykon, otacky sli len do 2000rpm. Oba krat som cakal viac ako 15 minut, vzdy som to nakoniec ukoncil vypnutim motora.
Zhrnutie, kedze moje DPF aj Cidlo tlaku je k.o. tak sa u mna asi da pozorovat aspon ako ten cyklus prebieha, ked uz sa spusti. tj: bezi len do 2000rpm, ked pridam viac, cyklus sa asi prerusi a auto taha. Cyklus sa da spozorovat podla spotreby +2,5L/100 a auto kope pri 1600rpm +-
Neviem povedat, ako dlho sa realne DPF regeneruje, kolko trva vypálenie štupľa
Bol som u Dzambora na diagnostike kde sme zistili ze mam DPF k.o. cidlo tlaku na dpf k.o.
Auto beha paradne, ked mu pridam v zatazi - obiehanie, rozbiehanie sa na dialnici, pridavanie do kopca dym ako z lokomotivy. Spozoroval som to rovnako ako ty, videl som dym vo svetlach za mnou. Bolo mi povedane, ze to diesel musi. tie dynosaury z nadrze sa hold tak uplne nestratia, len zmenia skupenstvo z kvapalneho na pevne
Co do renegeracie. Stava sa mi pri jazde cez mesto, zaradena 4, 1600+- rpm, rychlost 55kmh+- , spotreba je viditelne vacsia o 2,5L/100. Podla diagnostiky sme usudili, nakolko moje DPF aj Cidlo tlaku je K.O. ze riadiacka to robi podla najazdenych km. Vychadza to raz za nadrz, zriedka 2x (po tankovani, pred tankovanim).
Vsetko naznacuje, ze ked pocas tejto regenracie prudko pridam, regeneracia sa prerusi, a auto taha tak ako ma. Myslim ze auto vyhodnoti nahlu poziadavku na vykon ako nejaky manever a preto taha.
Standardne sa pri tomto jave idem previezt do nedalekej dediny, cez ktoru idem predpisovo, regenerujem, na konci dediny sa otocim, a kym pridem domov, cela trasa asi 15km/dedina asi 2x3km, regeneracia je vacsinou ukoncena.
Dva krat sa mi stalo, na poziadanie dodam video, pravdepodobne z dovodu vela nespozorovanych a prerusenych regeneracii, ze mi ju spustilo po nastartovani na mieste. Auto nemalo vykon, otacky sli len do 2000rpm. Oba krat som cakal viac ako 15 minut, vzdy som to nakoniec ukoncil vypnutim motora.
Zhrnutie, kedze moje DPF aj Cidlo tlaku je k.o. tak sa u mna asi da pozorovat aspon ako ten cyklus prebieha, ked uz sa spusti. tj: bezi len do 2000rpm, ked pridam viac, cyklus sa asi prerusi a auto taha. Cyklus sa da spozorovat podla spotreby +2,5L/100 a auto kope pri 1600rpm +-
Neviem povedat, ako dlho sa realne DPF regeneruje, kolko trva vypálenie štupľa
Volvo V50 2.0D 2006(MY07)199kkm - 335kkm (uz je prec)
Volvo XC70 2,4D 2009(MY10) 299kkm - 303kkm
#Fn_ #Volvoadventure
(VIDA <2014, PB a okolie)
Volvo XC70 2,4D 2009(MY10) 299kkm - 303kkm
#Fn_ #Volvoadventure
(VIDA <2014, PB a okolie)
- Arkaz
- MUDrc
- Príspevky: 954
- Dátum registrácie: 02 Aug 2014, 22:48
- Vek:: 24
- Bydlisko: Láb/Malacky
- Poďakoval: 7 krát
- Bolo mu poďakované: 41 krát
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
to je hlulost. ked mas dpf a cidlo KO nemoze vypalovat. a dym z vyfuku uz vobec nie. nema byt ani koncovka vyfuku zaciernena ked dobre funguje dpf.
- 5ulo
- Administrátor
- Príspevky: 1224
- Dátum registrácie: 24 Jún 2010, 19:58
- Vek:: 41
- Bydlisko: Trnava
- Poďakoval: 21 krát
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Pri regenerácii počas jazdy auto nekope. A regeneráciu so studeným motorom taktiež asi neurobis.
Je: Volvo V50 2.0 D Momentum, 100kW, r.v.2005 MY06
Bolo: Octavia Combi 1.9TDi L&K Navi, 96kW, r.v. 2004
Bolo: Octavia Combi 1.9TDi L&K Navi, 96kW, r.v. 2004
- lkopcansky
- MUDrc
- Príspevky: 837
- Dátum registrácie: 27 Máj 2013, 10:33
- Vek:: 31
- Bydlisko: Bratislava
- Poďakoval: 16 krát
- Bolo mu poďakované: 26 krát
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
Podľa akých parametrov a ich hodnôt sa dá zistiť, že je DPF a čidlo KO? diky
- Fn_
- Nováčik
- Príspevky: 88
- Dátum registrácie: 24 Aug 2018, 10:23
- Vek:: 30
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra
ECM-Pressure sensor particulate filter
mne tam hadze permanentne nulu, obcas poskoci o nejake desatiny, a padne zase na nulu, vid graf...
niekde som tu zazrel ze pri 100hPa by mal ziadat vymenu DPF
mne tam hadze permanentne nulu, obcas poskoci o nejake desatiny, a padne zase na nulu, vid graf...
niekde som tu zazrel ze pri 100hPa by mal ziadat vymenu DPF
- Prílohy
-
- volvo11.JPG (64.44 KiB) 8668 zobrazení
Volvo V50 2.0D 2006(MY07)199kkm - 335kkm (uz je prec)
Volvo XC70 2,4D 2009(MY10) 299kkm - 303kkm
#Fn_ #Volvoadventure
(VIDA <2014, PB a okolie)
Volvo XC70 2,4D 2009(MY10) 299kkm - 303kkm
#Fn_ #Volvoadventure
(VIDA <2014, PB a okolie)
- lkopcansky
- MUDrc
- Príspevky: 837
- Dátum registrácie: 27 Máj 2013, 10:33
- Vek:: 31
- Bydlisko: Bratislava
- Poďakoval: 16 krát
- Bolo mu poďakované: 26 krát