prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

tu môžte písať o všetkom..aj keď to nesúvisí s Volvom
Užívateľov profilový obrázok
Ares
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 493
Dátum registrácie: 27 Jan 2010, 12:08
Vek:: 39
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 17 krát
Bolo mu poďakované: 20 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Ares » 09 Sep 2016, 09:02

3000 ot/min predsa nie su nijak vysoke otacky. Dosiahnes ich aj v beznej prevadzke, napriklad tahanie karavanu do kopca rychlostou 30km/h.
A tam dostane zabrat hlavne prevodovka, motoru je to suma fuk, kym nie je v cervenych cislach.
To som si tak na STK vsimol, ze D5 do cerveneho v podstate nevytocis, obmedzovac to zahaltuje niekde pri 4700 ot/min a cervene beriem od 5000
:-)
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázokMaxMotion Diesel; Obrázok
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Pipo
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 17 Feb 2015, 15:07
Vek:: 22
Bydlisko: Snina
Poďakoval: 22 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Pipo » 09 Sep 2016, 12:17

kwiko napísal:Obe okolnosti obmedzia regeneraciu DPF, a odporucam vymenit aj olejovu napln na 1,6...
no olej som ešte len nedávno menil {zmyslajuci}
Volvo V50
2008
1,6D

Užívateľov profilový obrázok
Ján Števko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1809
Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
Vek:: 40
Bydlisko: Banská Bystrica
Poďakoval: 45 krát
Bolo mu poďakované: 77 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Ján Števko » 09 Sep 2016, 14:04

Pri nútenej manuál vraví: kapota zavretá, spustená klimatizácia, zapnuté svetlá, aby bola zvýšená záťaž motora. Preto sa nútená neodporúča robiť často.
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5

Luboo
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 24 Aug 2014, 15:34
Vek:: 36
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 5 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Luboo » 13 Sep 2016, 23:00

inak podla doleuvedeneho linku napr pre C70 D5 sa regeneracia spusta kazdych cca 500-1000 km a trva 20 minut

zdroj: https://www.volvoclub.org.uk/press/rele ... 0-d5.shtml
Regeneration (the process of burning soot particles in the filter), which takes approximately 20 minutes, is done automatically at 500-1,000 km intervals, depending on driving conditions.

z inych zdrojov som zachytil ze treba ist aspon 80 km/h rychlostou (aj ked aj tu boli rozne nazory) z coho vyplyva ze treba ist aspon 27 km trat aby bola rozumna sanca na regeneraciu (aj ked ta vzdialenost by mala byt asi este vacsia aby sa auto stihlo zahriat)

a este poznamka, neviem ako to ma volvo, ale aby sa spustila regeneracia (nepamatam si znacku) je potrebne mat aspon 1/4 nadrze
Volvo S60 2011 D3 120kw A6
Volvo XC60 2009 T6 210kw A6
Volvo C70 2007 D5 132kw A5

ex: Volvo S60 2004 D5 120kw M5 (model 2005)

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa kwiko » 14 Sep 2016, 08:48

Moja momentalne vypozorovana teoria o fungovani regeracie pri D5ke je ze jej dlzka variabilna podla zaplnenosti DPF a zo skusenosti sa spusta ked su prihodne okolnosti. Niekedy aj kazdych 50km na par minut. RJ sa snazi udrziavat DPF prazdny, co ma priazdnivy vplyv na vsetko na motore. Tj. na par gramoch (1-5g) a to si ani moc clovek nevsimne.
Ale ak sa jazdi po meste kde sa nazbiera za par tyzdnoch kratkych startov takych povezme 20g, to bude vypalovat nepretrzite pol hodinku.
Samozrejme ked motor funguje spravne a nema tam nieco pokazene...
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa st_Andy » 14 Sep 2016, 09:41

{palechore} niekde som cital ze vypaluje v priemere raz za nadrz = 500-1000km, ale podla mna je to ako pises najma podla toho kde a akym stylom auto jazdi, naozaj vyslovene asi len raz 5 tis km dozadu som pozoroval citelne dlhsie kolisanie spotreby od 6 po 9 L sinusoida hore dolu a trvalo to cca 15 min. na dialnici.. Vyslovene len kvoli dpf mam prakticky stale zapnutu momentovu spotrebu a odvtedy cakam a cakam a zatial sa to odvtedy nikdy neopakovalo.. to kratsie obcasne vypalovanie musi byt jedine racionalne vysvetlenie, lebo na PC mam stale normalne nizke cisla.. s V-ckom jazdim len mimo mesto a vacsinou na najvyssich kvaltoch + na okreskach potom casto podradujem a predbieham s pedalom na podlahe aby som sa opat co najrychlejsie mohol dostat k najvyssiemu kvaltu.. inak fakt pocet jazd v meste mam max 5-10% z celkoveho uzivania auta.. do umyvarky a na pumpu maximalne inak len mimo mesto a vacsinou to drzim na 2200 otackach to mi tak nejak k D5-ke sedi najviac.. Proste ked viem ze mam cestu kratsiu ako 30km beriem druhe auto..

Co ma ale velmi prekvapilo bolo ze som jeden vecer nedavno za tmy predbiehal kolonu tahacov celkom sviznym odpichom a v spataku som v odraze ich svetiel spozoroval z mojho vyfuku mensi obláček (zrejme asi sadzi?!-snad to nebol len prach :D )..myslel som ze z vyfuku s dfp nema lietat nic tak som zneistel.. dalsi den ma ale tiez za tmy predbiehalo najnovsie BMW 730d (2016) a z vyfuku mu pri zrychleni vyletelo to iste.. tak som sa ukludnil.. :D vychadza mi z toho, ze tie sadze proste snad lietaju von aj priebezne, len tomu treba castejsie kvalitne prisolit.. a cez den to nieje vidiet.. :D :)

ale stale sa prakticky snazim hacknut to, pri akom style jazdy sa filter upchava najmenej.. :idea: :P

Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Ján Števko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1809
Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
Vek:: 40
Bydlisko: Banská Bystrica
Poďakoval: 45 krát
Bolo mu poďakované: 77 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Ján Števko » 14 Sep 2016, 16:52

Ono je to tak, že riadiačka si vždy ako náhle sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu, skontroluje hodnoty na DPF-ku a podľa zaplnenia ho preventívne vypáli( ako vyššie uviedol Kwiko). A môžu to byť skutočne krátkodobé záležitosti rovnajúce sa 5 až 10 kilometrom. A z tým dymom z výfuku je to tak ako píšeš, občas treba vyfúknuť komín :lol:
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5

Užívateľov profilový obrázok
lkopcansky
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 832
Dátum registrácie: 27 Máj 2013, 10:33
Vek:: 31
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 26 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa lkopcansky » 26 Apr 2018, 20:42

Ahojte, u S60 D3 2012 je aká hranica, pro ktorej sa DPF vypaluje? Pri prvom pozreti som mal cca 17 gramov, po 50 km v meste, plno kolón mi stúplo na 22 gramov. Vida nehlási žiadne chyby po napuchnutú...


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY15, 133 000 km, Mobil 0w-20
Obrázok
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 247 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázok
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 172 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY04, 245 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Užívateľov profilový obrázok
Arkaz
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 954
Dátum registrácie: 02 Aug 2014, 22:48
Vek:: 24
Bydlisko: Láb/Malacky
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu poďakované: 41 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Arkaz » 26 Apr 2018, 21:24

tusim pri 24g. vo vide to je napisane tiez.
AktualVolvo XC70 D5 136KW 2009 / TF-80SC / Momentum /
Volvo S60 D4 120KW 2013 / M66 / Kinetic
ExVolvo S80 2.9 150kw /M56 LPG 1999 / B6304s3- Engine swap B6294s 147kw

Valga
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 05 Máj 2018, 13:26
Vek:: 26

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Valga » 05 Máj 2018, 13:31

Koľko v priemere maximálne vydrží DPF? pozeral som autá, čo majú 200 000, dokonca aj 300 000+ km a keď som telefonoval majiteľom tak nikto ešte nemenil DPF

Užívateľov profilový obrázok
Fn_
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 24 Aug 2018, 10:23
Vek:: 30
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 2 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Fn_ » 25 Apr 2019, 13:06

Mozem prispiet mojou trochou,

Bol som u Dzambora na diagnostike kde sme zistili ze mam DPF k.o. cidlo tlaku na dpf k.o.
Auto beha paradne, ked mu pridam v zatazi - obiehanie, rozbiehanie sa na dialnici, pridavanie do kopca dym ako z lokomotivy. Spozoroval som to rovnako ako ty, videl som dym vo svetlach za mnou. Bolo mi povedane, ze to diesel musi. tie dynosaury z nadrze sa hold tak uplne nestratia, len zmenia skupenstvo z kvapalneho na pevne :)

Co do renegeracie. Stava sa mi pri jazde cez mesto, zaradena 4, 1600+- rpm, rychlost 55kmh+- , spotreba je viditelne vacsia o 2,5L/100. Podla diagnostiky sme usudili, nakolko moje DPF aj Cidlo tlaku je K.O. ze riadiacka to robi podla najazdenych km. Vychadza to raz za nadrz, zriedka 2x (po tankovani, pred tankovanim).

Vsetko naznacuje, ze ked pocas tejto regenracie prudko pridam, regeneracia sa prerusi, a auto taha tak ako ma. Myslim ze auto vyhodnoti nahlu poziadavku na vykon ako nejaky manever a preto taha.

Standardne sa pri tomto jave idem previezt do nedalekej dediny, cez ktoru idem predpisovo, regenerujem, na konci dediny sa otocim, a kym pridem domov, cela trasa asi 15km/dedina asi 2x3km, regeneracia je vacsinou ukoncena.

Dva krat sa mi stalo, na poziadanie dodam video, pravdepodobne z dovodu vela nespozorovanych a prerusenych regeneracii, ze mi ju spustilo po nastartovani na mieste. Auto nemalo vykon, otacky sli len do 2000rpm. Oba krat som cakal viac ako 15 minut, vzdy som to nakoniec ukoncil vypnutim motora.

Zhrnutie, kedze moje DPF aj Cidlo tlaku je k.o. tak sa u mna asi da pozorovat aspon ako ten cyklus prebieha, ked uz sa spusti. tj: bezi len do 2000rpm, ked pridam viac, cyklus sa asi prerusi a auto taha. Cyklus sa da spozorovat podla spotreby +2,5L/100 a auto kope pri 1600rpm +-

Neviem povedat, ako dlho sa realne DPF regeneruje, kolko trva vypálenie štupľa :)
Volvo V50 2.0D 2006(MY07)199kkm - 335kkm (uz je prec)
Volvo XC70 2,4D 2009(MY10) 299kkm - 303kkm
#Fn_ #Volvoadventure
(VIDA <2014, PB a okolie)

Užívateľov profilový obrázok
Arkaz
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 954
Dátum registrácie: 02 Aug 2014, 22:48
Vek:: 24
Bydlisko: Láb/Malacky
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu poďakované: 41 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Arkaz » 25 Apr 2019, 15:28

to je hlulost. ked mas dpf a cidlo KO nemoze vypalovat. a dym z vyfuku uz vobec nie. nema byt ani koncovka vyfuku zaciernena ked dobre funguje dpf.
AktualVolvo XC70 D5 136KW 2009 / TF-80SC / Momentum /
Volvo S60 D4 120KW 2013 / M66 / Kinetic
ExVolvo S80 2.9 150kw /M56 LPG 1999 / B6304s3- Engine swap B6294s 147kw

Užívateľov profilový obrázok
5ulo
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1224
Dátum registrácie: 24 Jún 2010, 19:58
Vek:: 41
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 21 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa 5ulo » 04 Jún 2019, 10:27

Pri regenerácii počas jazdy auto nekope. A regeneráciu so studeným motorom taktiež asi neurobis.
Je: Volvo V50 2.0 D Momentum, 100kW, r.v.2005 MY06
Bolo: Octavia Combi 1.9TDi L&K Navi, 96kW, r.v. 2004

Užívateľov profilový obrázok
lkopcansky
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 832
Dátum registrácie: 27 Máj 2013, 10:33
Vek:: 31
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 26 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa lkopcansky » 04 Jún 2019, 11:15

Fn_ napísal:
25 Apr 2019, 13:06
Mozem prispiet mojou trochou,

Bol som u Dzambora na diagnostike kde sme zistili ze mam DPF k.o. cidlo tlaku na dpf k.o.
Podľa akých parametrov a ich hodnôt sa dá zistiť, že je DPF a čidlo KO? diky
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY15, 133 000 km, Mobil 0w-20
Obrázok
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 247 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázok
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 172 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY04, 245 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Užívateľov profilový obrázok
Fn_
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 24 Aug 2018, 10:23
Vek:: 30
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 2 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa Fn_ » 04 Jún 2019, 12:34

ECM-Pressure sensor particulate filter

mne tam hadze permanentne nulu, obcas poskoci o nejake desatiny, a padne zase na nulu, vid graf...

niekde som tu zazrel ze pri 100hPa by mal ziadat vymenu DPF
Prílohy
volvo11.JPG
volvo11.JPG (64.44 KiB) 6800 zobrazení
Volvo V50 2.0D 2006(MY07)199kkm - 335kkm (uz je prec)
Volvo XC70 2,4D 2009(MY10) 299kkm - 303kkm
#Fn_ #Volvoadventure
(VIDA <2014, PB a okolie)

Užívateľov profilový obrázok
lkopcansky
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 832
Dátum registrácie: 27 Máj 2013, 10:33
Vek:: 31
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 26 krát

Re: prirodzena vs manualna regeneracia DPF filtra

Príspevok od užívateľa lkopcansky » 04 Jún 2019, 14:10

U mňa to je asi v poriadku

Obrázok
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY15, 133 000 km, Mobil 0w-20
Obrázok
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 247 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázok
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 172 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY04, 245 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Napísať odpoveď