tuning vs. zakon

tu môžte písať o všetkom..aj keď to nesúvisí s Volvom
fritzko
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 15 Júl 2012, 20:14
Vek:: 26

tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa fritzko » 18 Mar 2015, 21:44

caute
zaujimalo by ma ako sme u nas v SR na tom s tuningom..?
ake upravy motora su mozne? su v zakone nejake medzery?
povedzme ze by som atmosferu prerobil na turbo motor, ak neberieme do uvahy stk/ek moze ma este nieco/niekto ohrozit/odhalit?
dik D.

Užívateľov profilový obrázok
Ján Števko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1809
Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
Vek:: 40
Bydlisko: Banská Bystrica
Poďakoval: 45 krát
Bolo mu poďakované: 77 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa Ján Števko » 19 Mar 2015, 07:51

Tak konkrétne táto úprava musí byť schválená výrobcom. Čo si si neobstaral turbo motor?
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5

fritzko
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 15 Júl 2012, 20:14
Vek:: 26

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa fritzko » 19 Mar 2015, 08:52

ok, to celkom rozumiem,ale ak nebereme do uvahy STK a EK, kto a ako mi moze prist na to,ze tam to turbo nemam povodne? resp. kto alebo preco by ma ziadal o otvorenie kapoty. a ak uz aj ano, ako moze usudit ci to turbo tam ma byt,alebo nema byt. uz teraz mam v TP zapisany iny motor ako je s skutocnosti v aute..cize.. hm? (bavime sa o starsom aute ako 20r.)

Užívateľov profilový obrázok
stpaddy
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2507
Dátum registrácie: 25 Okt 2014, 23:30
Vek:: 50
Bydlisko: Livingston-Scotland
Poďakoval: 45 krát
Bolo mu poďakované: 78 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa stpaddy » 19 Mar 2015, 10:34

Aké Volvo to vlastne máš?
Paddy
actual:Volvo V70R Laser Blue AWD 195kW 265hp auto AW5
ex:Volvo XC90 D5 136kW automat
ex:VolvoC70 T5 manual 169kW
ex:VolvoS80 D5 120kW automat
ex:Volvo S70 2.4 automat

fritzko
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 15 Júl 2012, 20:14
Vek:: 26

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa fritzko » 19 Mar 2015, 13:00

245 {typekscigaretou}

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa st_Andy » 19 Mar 2015, 13:51

šup s ním do podpisu! 8-) .. však to poznáš ;)

fritzko
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 15 Júl 2012, 20:14
Vek:: 26

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa fritzko » 19 Mar 2015, 20:20

chlapci, sak dajte aj nieco k teme..

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa kwiko » 19 Mar 2015, 20:29

co xces k teme, STK je tu od toho co je legalne a co nie, Formana mam prevareneho skrz naskrz, Interier komplet z ineho auta, prevareny podvozok, dvere, brzdy, riadenie, motor, elektroinstalacia, klima, ale STK s tym nema velky problem. Obcas tiez pouzivaju zdravy rozum... a vsetky stitky mi papierovo sedia :lol:
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
wickey
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2179
Dátum registrácie: 09 Apr 2009, 11:47
Vek:: 35
Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 17 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa wickey » 19 Mar 2015, 22:53

zmeneny vykon motora nemaju na TK ako zistit. principialne pokial nedas do auta namiesto R4 motora V8, tak to priemerny technik neodhali. lepsi podvozok, lepsie brzdy dtto. a plasty si na auto nevesaj prosim ta.
'01 C70 T5 cabrio
'00 V70 XC AWD Cross Country
'08 XC90 V8 AWD Sport
'03 S60 T5
ex 760 GLE TD, 940 GLE, 850 2.5 20V, 440 1.8K, V70 R AWD, 850 R, V70 R AWD, 740 GL, 850 GLE, S60 R AWD, V70 XC AWD, V70 XC AWD, S70 2.5 20V

fritzko
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 15 Júl 2012, 20:14
Vek:: 26

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa fritzko » 19 Mar 2015, 23:07

vykon viem ze nevedia. to by ma museli postavit na brzdu. cize v podstate sa nemam coho velmi bat. leda ak by som spravil karambol.. ci?
Kwiko od teba som este nejak nedostal odpoved na predoslu spravu.

Užívateľov profilový obrázok
zorg1
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2457
Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
Vek:: 43
Poďakoval: 19 krát
Bolo mu poďakované: 35 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa zorg1 » 19 Mar 2015, 23:19

http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=15871" onclick="window.open(this.href);return false;
rozklikat novely a vyhlášky / dovi dopo /
všeobecne platí že na vozidle sa smú použiť veci, ktoré sú schválené výrobcom daného typu vozidla...motor je len súčiastka, nekotroluje sa pri prepise ani na STK ..mimo spalín... skontrolovať sa dá to čo je v technickom prekukaze...
myslím su že o tom máš vačší prehlad ako vačšina fora...
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa kwiko » 19 Mar 2015, 23:27

vykon sa ale na atmosfere tazko zvysuje, turbo si vsimne aj slepi, ale taky kompresor... :D
fritzko, informacie co si potreboval som ti dal, iba skorej, nez si polozil otazku, skus citat pozornejsie. zvysok cez SZ. {typekscigaretou}
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
BaDDog
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 192
Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 22:56
Vek:: 31
Bydlisko: Nitra
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa BaDDog » 20 Mar 2015, 01:31

Tak tak.. T5 od klasiky s turbom (2,0t alebo 2.4t) by asi nezistil...
Jedine čo može zistit je deravy vyfuk.. :mrgreen:
Volvo V60 D4 R-Desing TF-80SC MY2013 (RebelBlue / Polestar)

Once:
BMW 545i
Volvo V60 D2 eDrive

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa sergej » 23 Mar 2015, 20:45

Na STK moze (a mal by) kontrolovat TYP motora, ktory je v TP zapisany. Zatial sa mi to nestalo a to obcas chodim aj na poctive STK. Pokial na tom bude napis VOLVO a bude to +- autobus vyzerat povodne tak do toho technik nebude rypat.
Ina vec su plasty, dieravy vyfuk, nezapisane disky a pod. Vo vseobecnosti sa da povedat ze nekontroluju co ma alebo nema na aute v skutocnosti byt, ale suhlas s TP - Po mne realne pozadovali aby malo auto v predu 185/65 R15 a vzadu 205/60 R16... Nakoniec som ich ukecal, ze aspon nieco z toho na oboch napravach...
Pri pripadnej nehode sa kontroluje platna STK/EK a suhlas identifikacnych znakov vozidla. Technicky stav az pri policajnom vysetrovani, ked je prizvany znalec na posudenie pricin nehody.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Ďuri
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 553
Dátum registrácie: 27 Aug 2011, 21:30
Vek:: 30
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa Ďuri » 28 Mar 2015, 20:29

Az sa stanes ucasnikom nejakej vaznejsej nehody, tak je sanca, ze pri skumani sa dostanu k tomu, ze je nieco v nesulade.. inak nikto, nikdy.. To ze mas turbo je jedno.. co ak nie je zapojene? Ani s turbom nemusis mat viac koni jak bez neho. Jedine snad kolesa su take okatejsie. Sprav si jak potrebujes, plne staci pouzivat hlavu a zdravy rozum.. :)
Fiat Multipla 1.6
...Kto nemal, nepochopí.. :)

EX: V70II 2,5TDI :(

Užívateľov profilový obrázok
Ján Števko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1809
Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
Vek:: 40
Bydlisko: Banská Bystrica
Poďakoval: 45 krát
Bolo mu poďakované: 77 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa Ján Števko » 29 Mar 2015, 20:14

A motor čo to vydrží.
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5

fritzko
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 15 Júl 2012, 20:14
Vek:: 26

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa fritzko » 29 Apr 2015, 21:06

iba pre ozivenie temy. ako tak navstevujem i zahranicme fora, napady a info sa na mna len tak lepia. vidim coho su fans schopni a tak sa pohravam s myslienkou ze by som mozno rad aj do svojho non abs wagona prehodil abs system z novsej 240. dovod? do novsej sa neoplati investovat,lebo bolo by treba urobit vela klampiarciny a moj starsi wagon je na tom o doost lepsie.. predpokladam ale ze aj takato montaz by mozno nebola v sulade s nasimi zakonmi,vsak?

Užívateľov profilový obrázok
zorg1
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2457
Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
Vek:: 43
Poďakoval: 19 krát
Bolo mu poďakované: 35 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa zorg1 » 29 Apr 2015, 21:27

Nerád sa vyjadrujem k takej téme ale minule som počúval Zákrutu na SRO, a tam mal mladík dotaz, že dostal pokutu za to, že mal tuningové svetlá na koncerne..... ktoré mali zhodu na CE a pod...moderátor oslovil priamo viceprezidenta PZ plk. Abela...prafrázujem :
pokuta bola oprávnená, každá zmena na vozidle musí byť zapísaná v TP Okresným úradom odborom dopravy....teda pokuta bola oprávnená..... čiže každé tuzingové svetlá, denne a podobné dorobené hlúposti musia byť schválené. Nehovorím o zásahoch do brzdnej sústavy a pod...!!,, pride poisťovák resp. znalec v prípade nehody a ste v prdeli...rozmýšlajme...
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa sergej » 30 Apr 2015, 07:15

Lenze pokial pouzije originalne komponenty pre dany typ vozu tak ani znalec nespozna co tam ma byt a nema byt. Toboz nie u volva. Na 120ke mozno ano, na koncerne mozno tiez. Ale nie u 30 rocneho auta.
A za dorobene denne svietenie by snad dostalo pokutu kazde druhe auto jazdiace na cestach. Rovnako by museli dostat pokutu starsie auta na ktore sa musela domontovat zadna hmlovka, tiez to neschvalil vyrobca.
A este raz opakujem ze v pripade beznej buracky ziadny znalec nechodi. Znalecky posudok sa vypracovava ked sa nehoda dostane k sudu, pretoze ju nebolo mozne plne objasnit na mieste cinu, pripadne neexistuju ziadny svedkovia vratane vodica...
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
zorg1
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2457
Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
Vek:: 43
Poďakoval: 19 krát
Bolo mu poďakované: 35 krát

Re: tuning vs. zakon

Príspevok od užívateľa zorg1 » 30 Apr 2015, 11:40

sergej napísal:Lenze pokial pouzije originalne komponenty pre dany typ vozu tak ani znalec nespozna co tam ma byt a nema byt. Toboz nie u volva. Na 120ke mozno ano, na koncerne mozno tiez. Ale nie u 30 rocneho auta.
A za dorobene denne svietenie by snad dostalo pokutu kazde druhe auto jazdiace na cestach. Rovnako by museli dostat pokutu starsie auta na ktore sa musela domontovat zadna hmlovka, tiez to neschvalil vyrobca.
A este raz opakujem ze v pripade beznej buracky ziadny znalec nechodi. Znalecky posudok sa vypracovava ked sa nehoda dostane k sudu, pretoze ju nebolo mozne plne objasnit na mieste cinu, pripadne neexistuju ziadny svedkovia vratane vodica...
To si odkiaľ nabral že znalec nechodí na dopravné nehody ? Priateľu nešír tu dezinformácie pokiaľ nemáš prehľad. Znalecký posudok sa vypracuváva priamo na mieste nehody znalcom, ktorý je tam O S O B N E. Nie na jednej dopravnej nehode som bol v rámci toho, že tam chodím ako profesionál, ak sú pochybnosti.. Sánka by Ti spadla čo všetko znalci vedia aký majú prehľad. Ak je najmenšia pochybnosť, auto TI zaistím a berieme ho na expertízne skúmanie. To vykonáva Kriminalisticko - expertízny ústav , kde pracujú najlpešie kapacity v SR.
Presne toto som hovoril, nerád sa zapájam do debaty a presviedčam.
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

Napísať odpoveď