Uhnut alebo nie?

tu môžte písať o všetkom..aj keď to nesúvisí s Volvom
Užívateľov profilový obrázok
lakio
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 969
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 09:23
Vek:: 39
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 7 krát

Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa lakio » 23 Okt 2009, 13:36

mne sa to stalo tiez na spominanom useku ale nerozumiem co tym chcel autor povedat.. uhnut teda alebo nie?
http://natankuj.sme.sk/c/5070231/autu-s ... rvenu.html

Užívateľov profilový obrázok
royal555
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 576
Dátum registrácie: 10 Jún 2009, 22:36
Vek:: 33
Bydlisko: RV vidiek + Kosice Juh
Kontaktovať užívateľa:

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa royal555 » 23 Okt 2009, 13:41

jednoznacne uhnut, samozrejme tak, aby ma niekto nesejmul
papekov "vyrobok"
VW Golf 1,6 TDI

Užívateľov profilový obrázok
lakio
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 969
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 09:23
Vek:: 39
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 7 krát

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa lakio » 23 Okt 2009, 13:51

royal555 napísal:jednoznacne uhnut, samozrejme tak, aby ma niekto nesejmul
neviem, nepochopil som tych borcov co maju majak na chladici.. co je to zac a co robit

Užívateľov profilový obrázok
boss
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 322
Dátum registrácie: 22 Máj 2009, 11:02
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa boss » 23 Okt 2009, 14:14

lakio napísal:neviem, nepochopil som tych borcov co maju majak na chladici.. co je to zac a co robit
Ja som to pochopil tak, že majú súčasne používať zvukové výstražné znamenie spolu s výstražným svetlom modrej alebo červenej farby, prípadne kombináciou týchto svetiel.
Takže čisto teoreticky by som sa mohol na nejaké blikajúce auto bez sirény "vykadiť"... aj keď môžem peniaze použiť na oveľa rozumnejšie investície :mrgreen:

"typickým zvukovým znamením doplneným zvláštnym výstražným modrým svetlom alebo červeným svetlom, prípadne ich kombináciou".

a je to tam ( v tom článku ) jasne napísané, že to nie je doriešené, takže proti DOG SOLDIERS nášho štátu budeš aj tak zbytočne bojovať... :evil:
XC90 D5 (D5244T) '05, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V 70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Užívateľov profilový obrázok
BOSON
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 179
Dátum registrácie: 05 Okt 2009, 12:47
Vek:: 48
Bydlisko: Roztoky (u Prahy) občas Prešov
Poďakoval: 2 krát
Bolo mu poďakované: 5 krát

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa BOSON » 23 Okt 2009, 15:31

Keby som mal BVPěčko, tak neuhnem. Ale. kedže mám rád svoj život a auto, tak je lepšie uhnúť. Pokiaľ nejaký blbec do mňa vrazí zoza¨du pri 180-siatke, tak mi nepomože ani svetená voda. V takýchto čierných limuzínach obyčajne jazdia exoti z iných vrstiev a tý majú políciu pod palcom, takže odnesie to vždycky navynný. Toť moj názor.
V70 I, 2,5TDI, 103kw, r.v.1997, (D5252T) strieborný metal v manualu

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 921
Dátum registrácie: 02 Aug 2009, 14:28
Vek:: 31
Bydlisko: Zeliezovce
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 11 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa iconmaster » 23 Okt 2009, 15:36

Ja som to pochopil tak, ze kym nema majak na streche nemozno ho brat za vozidlo s vystraznym znamenim. Tie blikajuce LEDky v maskach su pridavne vystazne svetla, ktore sa daju kupit hocikde, a necudoval by som sa keby sa to zneuzivalo takymto sposobom.
Boson asi ma pravdu a kym je moznost uhnut sa, treba ho pustit, nech sa vylepi niekde na novovyrobenu betonovu stenu :twisted:

BTW - parkrat som chodil na doprovody k nadrozmernym prepravam. Tam sa pouzivaju oranzove majaky aj na kamionoch, aj na doprovodoch. Smutne je, ze vela ludi to ani nevsima a nerobia z toho problem. "Sak co tu blika ten osobak, na ceste nic nie je.." a potom boli prekvapeni ked zo zakruty vysiel kamion s 5 metrov sirokym nakladom. :roll:
hľadá sa nasledovník V40
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG :D /skodu nikdy viac, LPG ano/

Užívateľov profilový obrázok
Peťo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1717
Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 01:35
Vek:: 5
Bydlisko: ♥Bratislava♥

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa Peťo » 23 Okt 2009, 16:03

iconmaster napísal:Ja som to pochopil tak, ze kym nema majak na streche nemozno ho brat za vozidlo s vystraznym znamenim. Tie blikajuce LEDky v maskach su pridavne vystazne svetla, ktore sa daju kupit hocikde, a necudoval by som sa keby sa to zneuzivalo takymto sposobom.
Boson asi ma pravdu a kym je moznost uhnut sa, treba ho pustit, nech sa vylepi niekde na novovyrobenu betonovu stenu :twisted:

BTW - parkrat som chodil na doprovody k nadrozmernym prepravam. Tam sa pouzivaju oranzove majaky aj na kamionoch, aj na doprovodoch. Smutne je, ze vela ludi to ani nevsima a nerobia z toho problem. "Sak co tu blika ten osobak, na ceste nic nie je.." a potom boli prekvapeni ked zo zakruty vysiel kamion s 5 metrov sirokym nakladom. :roll:
Tak k tým doprovodom oranžové svetlá -blikačky = pozor nebezpečie NEMÁ PREDNOSŤ A NESMIE OHROZIŤ akéhokoľvek účastníka premávky.
Takže mňa Ty blikajúci oranžovy borci aj doprovody dosť serú. Majú právo Ťa len upozorniť nie Ťa ohroziť.
Ak by sa stala nehoda tak na vine je borec s 5m nákladom a doprovod. Pretože zasahoval do prierezu. Takže ja uhýbam iba tým 5m kamiónom -nechcem si rozdrbať auto a blikajúcim modrým či červeným majákom. A pozor na dopravnú zdravotnú službu TÁ NEMÁ OPRÁVNENIE ak nemajú povolenie z dispečingu alebo neprevážajú biologický materiál-krvné deriváty, transpl. používať výstražné znamenia.

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 921
Dátum registrácie: 02 Aug 2009, 14:28
Vek:: 31
Bydlisko: Zeliezovce
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 11 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa iconmaster » 23 Okt 2009, 16:23

Na prepravu rozmernejsich nakladov, ake dovoluju zakony potrebujeme vzdy povolenie, ktore vydavaju len na urcitu trasu na urcity casovy interval. Cize mame dovolene pouzivat cestu a doprovodak ma pravo uzavriet usek cesty aby kamion vedel prejst. Lenze by to nebolo mozne pri dnesnej premavke, tak sa to robi tak ze odstavi protiiduce auta kym nakladiak prejde vedla nich a ktori zase idu za nim, tym nemozu dovolit obist. Kazdy robi len svoju pracu, z ktoreho zivi a doprovodaci su tam len kvoli bezpecnosti t.j. kvoli ostatnym ucastnikom a kvoli ich bezpecnosti. Nad 5 metrov uz je potrebny aj policajny doprovod - vtedy su uz ludia akosi slusnejsi :lol:
Ak by sa stala nehoda tak na vine je borec s 5m nákladom a doprovod.
- toto nie je pravda, a mozem to podlozit realnym pripadom - sef hovori, ze raz niesli nieco sirsie do kopca cez zakruty. On bol vtedy na doprovode, isiel dopredu aby uzavrel ten kriticky usek aby protiduce auta pockali kym transport prejde cez tu uzku cast. Samozrejme nasiel sa medzi vodicmi aj velmi dolezity clovek z BA, ktory to nevedel pochopit ze nema sancu prejst, a nech pocka 2 minuty a moze ist dalej.. Nie, on to nepochopil a isiel do toho. Skoncilo to tak, ze naklad (nejaky tazky zvarenec) spravil z jeho octavky cabrio verziu a jeho uniesli bezvedomeho do nemocnice. Firma, ani sef ani vodic kamionu nemal z toho ziaden problem (a to boli aj na sude) ale oni za to nemohli. Keby tam nebol doprovod, nemali povolenky alebo neboli by oznaceni vtedy asi ano.

Toto som napisal iba pre tych, ktori nevedia pochopit ze aj oni robia len svoju pracu. Samozrejme vinimky sa najdu, nechcem s tym branit kazdeho!
hľadá sa nasledovník V40
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG :D /skodu nikdy viac, LPG ano/

Užívateľov profilový obrázok
Peťo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1717
Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 01:35
Vek:: 5
Bydlisko: ♥Bratislava♥

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa Peťo » 23 Okt 2009, 18:02

iconmaster napísal:Na prepravu rozmernejsich nakladov, ake dovoluju zakony potrebujeme vzdy povolenie, ktore vydavaju len na urcitu trasu na urcity casovy interval. Cize mame dovolene pouzivat cestu a doprovodak ma pravo uzavriet usek cesty aby kamion vedel prejst. Lenze by to nebolo mozne pri dnesnej premavke, tak sa to robi tak ze odstavi protiiduce auta kym nakladiak prejde vedla nich a ktori zase idu za nim, tym nemozu dovolit obist. Kazdy robi len svoju pracu, z ktoreho zivi a doprovodaci su tam len kvoli bezpecnosti t.j. kvoli ostatnym ucastnikom a kvoli ich bezpecnosti. Nad 5 metrov uz je potrebny aj policajny doprovod - vtedy su uz ludia akosi slusnejsi :lol:
Kde je toto vo vyhláške? Toto v zákone nieje a žltý maják má len informatívny charakter. Nikto ani s povolenkou nemôže riadiť dopravu a uzatvárať cestu, to môže len polícia.
Ak sa mýlim pastni mi pasáž zo zákona kde sa o tomto píše.
V zákone je len toto citujem:
"§ 41
(1) Vodič vozidla vybaveného zvláštnym výstražným
svetlom oranžovej farby je povinný toto svetlo používať,
ak by mohol svojou jazdou alebo pracovnou činnosťou
ohroziť bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky
alebo na označenie prekážky cestnej premávky.
(2) Vodič vozidla podľa odseku 1 nie je povinný dodržiavať
ustanovenia tejto hlavy a § 59, ak to povaha jeho
jazdy alebo činnosti vyžaduje; pritom musí dbať na potrebnú
opatrnosť.

(3) Vodič iného vozidla je povinný podľa okolností
znížiť rýchlosť jazdy alebo aj zastaviť vozidlo, ak vozidlo
uvedené v odseku 1 používa zvláštne výstražné svetlo
oranžovej farby."
NIKDE SA NEPÍŠE ŽE SA MU MUSÍM UHNÚŤ ako je to v prípade:
Vozidlá so zvláštnymi výstražnými
zvukovými znameniami alebo svetlami
§ 40 odseku (8)
Vodič iného vozidla je povinný vozidlu s právom
prednostnej jazdy a vozidlu, ktoré sprevádza, umožniť
bezpečný a plynulý prejazd, a ak je to potrebné, aj zastaviť
vozidlo na takom mieste, aby im neprekážalo. Do
skupiny vozidiel tvorenej vozidlami s právom prednostnej
jazdy a vozidlami, ktoré sprevádzajú, sa vodič iného
vozidla nesmie zaraďovať.
Takže uzatvárať cestu doprovod nesmie. Ak čisto hypoteticky zostanem stáť oproti prekážke- nadrozmerný náklad a nemôžem sa mu uhnúť - na krajnicu a pod, vodič ktorý zasahuje do môjho pruhu a mohol by poškodiť moje vozidlo musí zostať stáť :twisted: Preto sa väčšie náklady riešia policajným sprievodom.

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 921
Dátum registrácie: 02 Aug 2009, 14:28
Vek:: 31
Bydlisko: Zeliezovce
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 11 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa iconmaster » 23 Okt 2009, 18:17

Peťo napísal:Takže uzatvárať cestu doprovod nesmie. Ak čisto hypoteticky zostanem stáť oproti prekážke- nadrozmerný náklad a nemôžem sa mu uhnúť - na krajnicu a pod, vodič ktorý zasahuje do môjho pruhu a mohol by poškodiť moje vozidlo musí zostať stáť Preto sa väčšie náklady riešia policajným sprievodom.
Tak prosim dopln este tu cast vyhlasky kde je to napisane ze nesmie. Priznam sa, ze zakony ja nemusim, ale pisem to z vlastnej skusenosti. Tak potom napr. ani cestari nemozu riadit dopravu ked volaco opravuju? Asi nie. Napriek tomu to robia. Preco? Kvoli bezpecnosti.

Ja k tomu uz viac nenapisem, velky zmysel to nema.
hľadá sa nasledovník V40
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG :D /skodu nikdy viac, LPG ano/

Užívateľov profilový obrázok
wickey
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2179
Dátum registrácie: 09 Apr 2009, 11:47
Vek:: 35
Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 17 krát

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa wickey » 23 Okt 2009, 20:02

sanitke uhynam kludne do krizovatky, policajnemu autu klasickemu tiez, ostatnych som este nestretol.
'01 C70 T5 cabrio
'00 V70 XC AWD Cross Country
'08 XC90 V8 AWD Sport
'03 S60 T5
ex 760 GLE TD, 940 GLE, 850 2.5 20V, 440 1.8K, V70 R AWD, 850 R, V70 R AWD, 740 GL, 850 GLE, S60 R AWD, V70 XC AWD, V70 XC AWD, S70 2.5 20V

Užívateľov profilový obrázok
Peťo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1717
Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 01:35
Vek:: 5
Bydlisko: ♥Bratislava♥

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa Peťo » 23 Okt 2009, 20:20

iconmaster napísal:
Peťo napísal:Takže uzatvárať cestu doprovod nesmie. Ak čisto hypoteticky zostanem stáť oproti prekážke- nadrozmerný náklad a nemôžem sa mu uhnúť - na krajnicu a pod, vodič ktorý zasahuje do môjho pruhu a mohol by poškodiť moje vozidlo musí zostať stáť Preto sa väčšie náklady riešia policajným sprievodom.
Tak prosim dopln este tu cast vyhlasky kde je to napisane ze nesmie. Priznam sa, ze zakony ja nemusim, ale pisem to z vlastnej skusenosti. Tak potom napr. ani cestari nemozu riadit dopravu ked volaco opravuju? Asi nie. Napriek tomu to robia. Preco? Kvoli bezpecnosti.

Ja k tomu uz viac nenapisem, velky zmysel to nema.
Ok :

§ 62
Riadenie cestnej premávky
(1) Cestná premávka je riadená dopravnými značkami,
dopravnými zariadeniami alebo pokynmi policajta.
(2) V rozsahu ustanovenom osobitným predpisom29)
je oprávnený riadiť cestnú premávku aj vojak povolaný
na plnenie úloh Policajného zboru alebo vojenský policajt;
riadiť cestnú premávku je oprávnený aj vojak pri
plnení úloh ozbrojených síl.30)

(3) Podrobnosti o svetelných signáloch a pokynoch
policajta, vojenského policajta, vojaka pri plnení úloh
ozbrojených síl a vojaka povolaného na plnenie úloh
Policajného zboru pri riadení cestnej premávky a ich
význam ustanoví všeobecne záväzný právny predpis,
ktorý vydá ministerstvo vnútra.

TO ZNAMENÁ ŽE NIKTO INÝ NEMOŽE RIADIŤ DOPRAVU ;)

Užívateľov profilový obrázok
Peťo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1717
Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 01:35
Vek:: 5
Bydlisko: ♥Bratislava♥

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa Peťo » 23 Okt 2009, 20:26

Sorry za OT ale nedalo mi to, pretože reálne sú žlté majáky k ničomu ale osobne som žažil, keď sa začala prestavovať diaľnica medzi SC-BA, že zopár debilov so žltými majákmi, čo boli osobné autá manažérov fy zúčastnených na stavbe išli ako "debili" krížom krážom so žltým majákom ;)
Odvtedy viem presne aké možnosti má poúživateľ žltého majáka.. A ani žltý maják neznamená, že užívateľ tohto výstražného znamenia môže riadiť dopravu, obmedzovať alebo ohrozovať ostatných užívateľov cestnej premávky a NEOPRÁVŇUJE HO K PREDNOSTNEJ JAZDE.
Toť všo :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 921
Dátum registrácie: 02 Aug 2009, 14:28
Vek:: 31
Bydlisko: Zeliezovce
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 11 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa iconmaster » 23 Okt 2009, 21:33

Peťo napísal:osobne som žažil, keď sa začala prestavovať diaľnica medzi SC-BA, že zopár debilov so žltými majákmi, čo boli osobné autá manažérov fy zúčastnených na stavbe išli ako "debili" krížom krážom so žltým majákom
Toť všo :twisted:
Ja nehovorim o panoch manazerov ktori to zneuzivaju, ale o ludoch ktori to nevyhnutne pouzivaju k svojej praci kvoli tebe a ostatnym ucastnikom cestnej premavky! A ked to nechces respektovat, tvoja vec, upozorneny si bol... tot vsjo.
hľadá sa nasledovník V40
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG :D /skodu nikdy viac, LPG ano/

Užívateľov profilový obrázok
Peťo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1717
Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 01:35
Vek:: 5
Bydlisko: ♥Bratislava♥

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa Peťo » 23 Okt 2009, 21:48

iconmaster napísal:
Peťo napísal:osobne som žažil, keď sa začala prestavovať diaľnica medzi SC-BA, že zopár debilov so žltými majákmi, čo boli osobné autá manažérov fy zúčastnených na stavbe išli ako "debili" krížom krážom so žltým majákom
Toť všo :twisted:
Ja nehovorim o panoch manazerov ktori to zneuzivaju, ale o ludoch ktori to nevyhnutne pouzivaju k svojej praci kvoli tebe a ostatnym ucastnikom cestnej premavky! A ked to nechces respektovat, tvoja vec, upozorneny si bol... tot vsjo.
Ja to rešpektujem ale .. mám alergiu na žlté majáky :D predsa len je to nerovný súboj V40 vs. nadrozmerný náklad a T72 zatiaľ nemám

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 921
Dátum registrácie: 02 Aug 2009, 14:28
Vek:: 31
Bydlisko: Zeliezovce
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 11 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa iconmaster » 23 Okt 2009, 22:38

To je podobna vec, ako ze vela ludi nenavidi kamionov na cestach... nuz, ale nakupovat a tankovat chodia, jedia a piju, atd. atd.. ako sa tieto veci dostanu na prislusne miesto? Ze by pomocou tych nakladiakov??
Mimochodom mam jednu fotku ktora k tomuto povie asi najviac:
27102008001ju2.jpg
Sorry za OT, viac uz nerypem..
hľadá sa nasledovník V40
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG :D /skodu nikdy viac, LPG ano/

joker
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 171
Dátum registrácie: 12 Okt 2009, 13:47
Vek:: 56
Bydlisko: Lúčnica nad Žitavou
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa joker » 24 Okt 2009, 12:24

Ahojte
Dost ma zaujala Vaša debata a uvedomil som si že všetci máme s vozidlami s majákmi určitý problém.Ja osobne každú službu /jazdím s RLP/.Privítal by som Vaše reakcie na moje názory.
V prvom rade vysvetlím, že s majákmi jazdíme len na adresu a z adresy do nemocnice ak si to vyžaduje stav pacienta. To znamená že bez pacienta ideme na majáky len na adresu. Nikto nám neprikazuje kedy ich používat ale funguje to takto. Zneužitie sa kontroluje a trestá.
Používanie húkačky je stále pretriasané.My /vodiči sanitiek tvrdíme že je potrebné hukat len ak sa blížime k nebezpečnému miestu alebo situácii.Viete si predstavit ako by to vyzeralo v mestách ak by sme všetci hukali.Ako by to vyzeralo na uliciach kde sídlia stanice, v dedine od 20 hod. a pod..Vo vyhláške sme v nevýhode pretože ak sa niečo stane nemal si húkačku.To ale nie je najvačší problém pretože aj tak prednosť nemáme. Je dokázané že použivatelovi tých min 115 db škodí.Je dokázané že v idúcom osobnom aute, ktoré normálne používa autorádio húkačku počut na 8-12m!!!!
Teraz nejaké moje odporúčania:
Jazdiť podla vyhlášky t.j umožniť prejazd aj zastavením vozidla.Ak ide proti Vám radšej zastaviť. Ak ide pomaly má na to dôvod,nepretekať sa s ním. Určite nazastaviť tak že razantne zabrzdíte /hlavne ked nie je priestor na prejazd /. Všetko je to o ohladuplnosti / z oboch strán/ a uvedomení si, že na použitie majákov majú fakt dôvod.
Robím teraz jednu prácu o tomto všetkom tak sa chcem ne záver spýtať ako hodnotíte výučbu v autoškole zameranú na túto problemetiku? Zaujíma ma či frekventantov učia ako sa chovať v podobných situáciách. Čo by ste Vy odporúčali a pod.Volvistov pokladám za vyjazdených ludí s prehladom.
Dakujem za názory.
A
Volvo V70 I 2,5 TDI , 4/2000 , manuál , striebro
Bolo S80 TDI 99, V70 D5 96kW 2004 max full
V práci S70 TDI, S80 D5 120kW 2005 full

Užívateľov profilový obrázok
Peťo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1717
Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 01:35
Vek:: 5
Bydlisko: ♥Bratislava♥

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa Peťo » 24 Okt 2009, 14:09

joker napísal:Ahojte
Dost ma zaujala Vaša debata a uvedomil som si že všetci máme s vozidlami s majákmi určitý problém.Ja osobne každú službu /jazdím s RLP/.Privítal by som Vaše reakcie na moje názory.
V prvom rade vysvetlím, že s majákmi jazdíme len na adresu a z adresy do nemocnice ak si to vyžaduje stav pacienta. To znamená že bez pacienta ideme na majáky len na adresu. Nikto nám neprikazuje kedy ich používat ale funguje to takto. Zneužitie sa kontroluje a trestá.
Používanie húkačky je stále pretriasané.My /vodiči sanitiek tvrdíme že je potrebné hukat len ak sa blížime k nebezpečnému miestu alebo situácii.Viete si predstavit ako by to vyzeralo v mestách ak by sme všetci hukali.Ako by to vyzeralo na uliciach kde sídlia stanice, v dedine od 20 hod. a pod..Vo vyhláške sme v nevýhode pretože ak sa niečo stane nemal si húkačku.To ale nie je najvačší problém pretože aj tak prednosť nemáme. Je dokázané že použivatelovi tých min 115 db škodí.Je dokázané že v idúcom osobnom aute, ktoré normálne používa autorádio húkačku počut na 8-12m!!!!
Teraz nejaké moje odporúčania:
Jazdiť podla vyhlášky t.j umožniť prejazd aj zastavením vozidla.Ak ide proti Vám radšej zastaviť. Ak ide pomaly má na to dôvod,nepretekať sa s ním. Určite nazastaviť tak že razantne zabrzdíte /hlavne ked nie je priestor na prejazd /. Všetko je to o ohladuplnosti / z oboch strán/ a uvedomení si, že na použitie majákov majú fakt dôvod.
Robím teraz jednu prácu o tomto všetkom tak sa chcem ne záver spýtať ako hodnotíte výučbu v autoškole zameranú na túto problemetiku? Zaujíma ma či frekventantov učia ako sa chovať v podobných situáciách. Čo by ste Vy odporúčali a pod.Volvistov pokladám za vyjazdených ludí s prehladom.
Dakujem za názory.
A
Toto všetko beriem a sám som jazdil sanitkou, jedine som chcel poukázať na arogantnosť žltých majákov. čo sa týka tých kamiónov- to už ani nemám chuť niečo písať.
Ja osobne sa pohotovo uhnem pred čímkoľvek aj do križovatky, alebo na zvodidlá.

Užívateľov profilový obrázok
michalmalcek
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 785
Dátum registrácie: 17 Sep 2009, 19:43
Vek:: 5
Bydlisko: Zvolen
Bolo mu poďakované: 16 krát

Re: Uhnut alebo nie?

Príspevok od užívateľa michalmalcek » 24 Okt 2009, 18:27

Plne suhlasim joker :JA osobne mam tiez skusenosti z oranzovimi majakmi .Mali sme ich na 815 8X8 co su uz ine hoveda zapinali sme ich iba pri znizenej viditelnosti a ked sme viezli nebezpecny matros atd. Nemal som ziadny problem iba sem tam z par jedincami ale pochopili to ked sa take hebedo zacalo tlacit neboj vtedy ti vsetko nieje jedno :o
Volvo V90 cc 2.0 T6 r.v. 2017
Volvo S80 3.2 AWD 2007
Volvo S60 2.4i 103KW + LPG r.v. 2006
Bolo - Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Bolo - Volvo S40 1.6 + LPG r.v 2003
bolo - volvo S40 1.9 DI r.v 1999
bolo - volvo 440 1.7T R:V 1993

Diagnostika DICE 

Napísať odpoveď