Ahojte,
tak by ma zaujimalo ako sa bude mat moje benzinove 2.5T 154kw na najblizsej emisnej. Aktualne okolo 250tis km. Ci mam ocakavat problemy alebo by to motor mal dat.
Ake su vase skusenosti po sprisneni EK?
karol
EK po novom
- karol123
- Pokročilý
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 20 Apr 2017, 16:04
- Vek:: 36
- Bydlisko: Moldava n/B
- Poďakoval: 4 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
EK po novom
XC70 2.5T...rodinne vozitko
R Clio mkII ph2 Sport172...pre radost
Octavia 3 2019 2.0 135kw 4x4 AT pack na vyssi podvozok...firemna hrkalka
R Clio mkII ph2 Sport172...pre radost
Octavia 3 2019 2.0 135kw 4x4 AT pack na vyssi podvozok...firemna hrkalka
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: EK po novom
Sprisnenie sa tyka limitov, alebo priebehu ?
Lebo limity stanovuje vyrobca vozidla, nie stat. Priebeh kontroly stanovuje stat.
Lebo limity stanovuje vyrobca vozidla, nie stat. Priebeh kontroly stanovuje stat.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- karol123
- Pokročilý
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 20 Apr 2017, 16:04
- Vek:: 36
- Bydlisko: Moldava n/B
- Poďakoval: 4 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
Re: EK po novom
@sergej
No praveze sa to tak debilne sprisnilo... ze mi to pride nadradene nad vyrobcom. Priznam sa nenasiel som zaznam z poslednej EK ze kolko som mal na volve.
V prvom prípade totiž došlo pre zážihové (benzínové) motory k sprísneniu maximálne povoleného množstva uhľovodíkov pre autá vyrobené/registrované po 01. januári 2005, teda tie, ktoré už používajú OBD II pripojenie pre diagnostiku.
Pôvodná hodnota 100 ppm je od teraz prísnejšia až o 40 percent. Po novom tak nesmie mať motor viac než hodnotu len 60 ppm. Podobne sú na tom moderné naftové motory, vyrobené ešte podľa normy Euro5/Euro6 po 01. januári 2017, ktoré mohli mať korigovaný súčiniteľ absorpcie (ľudovo dymivosť) na úrovni adekvátnej norme platnej v danom čase. Nová hodnota zavedená pre tieto autá je však stanovená len na úroveň 0,3 m-1.
odtial to mam Link
No praveze sa to tak debilne sprisnilo... ze mi to pride nadradene nad vyrobcom. Priznam sa nenasiel som zaznam z poslednej EK ze kolko som mal na volve.
V prvom prípade totiž došlo pre zážihové (benzínové) motory k sprísneniu maximálne povoleného množstva uhľovodíkov pre autá vyrobené/registrované po 01. januári 2005, teda tie, ktoré už používajú OBD II pripojenie pre diagnostiku.
Pôvodná hodnota 100 ppm je od teraz prísnejšia až o 40 percent. Po novom tak nesmie mať motor viac než hodnotu len 60 ppm. Podobne sú na tom moderné naftové motory, vyrobené ešte podľa normy Euro5/Euro6 po 01. januári 2017, ktoré mohli mať korigovaný súčiniteľ absorpcie (ľudovo dymivosť) na úrovni adekvátnej norme platnej v danom čase. Nová hodnota zavedená pre tieto autá je však stanovená len na úroveň 0,3 m-1.
odtial to mam Link
XC70 2.5T...rodinne vozitko
R Clio mkII ph2 Sport172...pre radost
Octavia 3 2019 2.0 135kw 4x4 AT pack na vyssi podvozok...firemna hrkalka
R Clio mkII ph2 Sport172...pre radost
Octavia 3 2019 2.0 135kw 4x4 AT pack na vyssi podvozok...firemna hrkalka
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: EK po novom
Hmmmmm no ten obsah uhlovodikov je v pohode ak mas v poriadku motor.
Na 960 B6304F som nasiel zaznamy z kontroly v AT a tam bol obsah cca 10ppm. Ja som mal na poslednom merani 99-102. Ale viem ze mi jeden valec zle spaluje. Takze budem musiet konecne zlozit druhy motor...
Zas na druhej strane nemam OBDII
Z dieslami je to horsie...
Este by som strasne rad vedel ci je to vymysel EK, alebo si na ministerstve niekto proaktivne spravil nadpracu, ako sa to u nas pri implementacii nariadeni EK stava... (typicky dokumentacia k fondom EU je u nas o 2x taka rozsiahla ako pozaduje EU)
Na 960 B6304F som nasiel zaznamy z kontroly v AT a tam bol obsah cca 10ppm. Ja som mal na poslednom merani 99-102. Ale viem ze mi jeden valec zle spaluje. Takze budem musiet konecne zlozit druhy motor...
Zas na druhej strane nemam OBDII
Z dieslami je to horsie...
Este by som strasne rad vedel ci je to vymysel EK, alebo si na ministerstve niekto proaktivne spravil nadpracu, ako sa to u nas pri implementacii nariadeni EK stava... (typicky dokumentacia k fondom EU je u nas o 2x taka rozsiahla ako pozaduje EU)
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- karol123
- Pokročilý
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 20 Apr 2017, 16:04
- Vek:: 36
- Bydlisko: Moldava n/B
- Poďakoval: 4 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
Re: EK po novom
fuuu nasiel som protokol a mam tam 59 ppm....teda nieco bude zle najskor. Vidim ze nuda nebude....s mojim volvom urcite. Sviecky som menil nedavno. Skusim dat precistit trysky, zrusit hrkalku na wastegate a uvidime, povedal slepy.
XC70 2.5T...rodinne vozitko
R Clio mkII ph2 Sport172...pre radost
Octavia 3 2019 2.0 135kw 4x4 AT pack na vyssi podvozok...firemna hrkalka
R Clio mkII ph2 Sport172...pre radost
Octavia 3 2019 2.0 135kw 4x4 AT pack na vyssi podvozok...firemna hrkalka
- laci
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1710
- Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
- Vek:: 61
- Bydlisko: MARTIN-SK
- Poďakoval: 29 krát
- Bolo mu poďakované: 170 krát
Re: EK po novom
Z dieslami je to horsie... Sergej mozem ta ubezpecit,ze nemas pravdu. Viac z STK lietaju benziny.
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811