Mozem prispiet mojou trochou,
Bol som u Dzambora na diagnostike kde sme zistili ze mam DPF k.o. cidlo tlaku na dpf k.o.
Auto beha paradne, ked mu pridam v zatazi - obiehanie, rozbiehanie sa na dialnici, pridavanie do kopca dym ako z lokomotivy. Spozoroval som to rovnako ako ty, videl som dym vo svetlach za mnou. Bolo mi povedane, ze to diesel musi. tie dynosaury z nadrze sa hold tak uplne nestratia, len zmenia skupenstvo z kvapalneho na pevne
Co do renegeracie. Stava sa mi pri jazde cez mesto, zaradena 4, 1600+- rpm, rychlost 55kmh+- , spotreba je viditelne vacsia o 2,5L/100. Podla diagnostiky sme usudili, nakolko moje DPF aj Cidlo tlaku je K.O. ze riadiacka to robi podla najazdenych km. Vychadza to raz za nadrz, zriedka 2x (po tankovani, pred tankovanim).
Vsetko naznacuje, ze ked pocas tejto regenracie prudko pridam, regeneracia sa prerusi, a auto taha tak ako ma. Myslim ze auto vyhodnoti nahlu poziadavku na vykon ako nejaky manever a preto taha.
Standardne sa pri tomto jave idem previezt do nedalekej dediny, cez ktoru idem predpisovo, regenerujem, na konci dediny sa otocim, a kym pridem domov, cela trasa asi 15km/dedina asi 2x3km, regeneracia je vacsinou ukoncena.
Dva krat sa mi stalo, na poziadanie dodam video, pravdepodobne z dovodu vela nespozorovanych a prerusenych regeneracii, ze mi ju spustilo po nastartovani na mieste. Auto nemalo vykon, otacky sli len do 2000rpm. Oba krat som cakal viac ako 15 minut, vzdy som to nakoniec ukoncil vypnutim motora.
Zhrnutie, kedze moje DPF aj Cidlo tlaku je k.o. tak sa u mna asi da pozorovat aspon ako ten cyklus prebieha, ked uz sa spusti. tj: bezi len do 2000rpm, ked pridam viac, cyklus sa asi prerusi a auto taha. Cyklus sa da spozorovat podla spotreby +2,5L/100 a auto kope pri 1600rpm +-
Neviem povedat, ako dlho sa realne DPF regeneruje, kolko trva vypálenie štupľa
