Volvo S60 2.4i 170 HP
Napísané: 01 Jan 2016, 17:18
Popis vozidla: Volvo S60 2,4i 170 HP, rok výroby 3/2004, 5 stupňový manuál M56. Je to jeden z posledných pred FL modelov. Výbava je taký lepší priemer - bledá polokoža, DSTC, bixenóny, HU 603, atď.
Po bezpohlavných vozidlách hlavne z VW koncernu som sa dostal k Volvu. Už ako malého chalana ma zaujalo na Volve 760 jeho „harmonikové“ riešenie nárazníkov. No čo Vám poviem, bol som z toho paf.
Pred cca rokom nastal čas výberu jazdeného presúvadla pre moju drahú. Ona predala koncernovú popolnicu, ja som predal koncernový výtvor, ďalší mi bol pridelený ako firemné vozidlo (no čo už, keď to musí byť ). Výber typu motorizácie bol jednoznačný: benzín, atmosféra, väčší objem, spotreba nepodstatná. Keďže moja drahá jazdí väčšinou krátke trasy, pre ňu bola Volga kupovaná, tým pádom som diesel ako potencionálnu motorizáciu zrušil. Riadil som sa takisto heslom „čo v aute nieje, to sa nemôže pokaziť.“ Vyberal som cca 2 mesiace, drahá bola znova za koncernové vozítka, mihla sa tam aj nejaká vrtulka. Mňa to však ťahalo k na našich cestách k severskej „exotike“ typu Saab, Volvo. Preštudoval som kluby a recenzie majiteľov, ale na rozdiel od ostatných klubov ma Volvoklub zaujal svojou prívetivosťou a členmi, ktorý sú ochotní poradiť a vysvetliť (dúfam, že to tak zostane ), nie ako na iných fórach negatívnym prístupom a aroganciou (hlavne fórum venované priaznivcom vrtulky). Aj preto bolo Volvo vo finálnom výbere. Ďalším obrovským plusom bola bezpečnosť. Nevýhody ako malý rajd sa dajú prekusnúť, málo priestoru na zadných sedadlách – aj tak z 95% jazdíme sami.
Jedného dňa som natrafil pri hľadaní budúceho približovadla na naše budúce Volvo. Cena vzhľadom na ročník viac ako priaznivá, majiteľ po telefóne v pohode. Dohodli sme sa na skúšobnej jazde. Hneď ako som ho uvidel, nechcel som dať badať na sebe pozitívne emócie a hral som „kamennú tvár“. Už vtedy som vedel, že bude môj. Skúšobná jazda prebehla ok, aj keď chybičky krásy sa našli. Upútal ma hlavne zvuk 5-valca a jeho lineárny ťah. Doteraz niečo, čo som nemal vžité, keďže som si celý život vyvážal prdel v koncernových diesel-och s obmedzeným rozsahom použitelných otáčok. Upútala ma schopnosť motora brázdiť mesto na štvorku cca 1500 ot./min. bez akýchkoľvek problémov.
Po ceste domov som si uvedomil ešte jeden fakt, ktorý si potvrdzujem vždy, keď do Volva sadnem. V momente keď sa zvalím do geniálnych sedadiel, okamžite sa stávam kľudnejším človekom.
Za rok čo ho vlastním, prebehlo:
- výmena rozvodov + vodná pumpa + drážkový remeň a napínák, pz silentbloku v ramene, výmena termostatu + nemrznúca zmes, olej Mobil 1 5W 50 Peak Life + olejový filter Mann + palivový filter, výmena oleja v prevodovke.
- výmena manžety radenia, žiarovky podsvietenia a osvetlenia EČ.
- cúvacie senzory.
- nové stierače svetiel a čelného skla.
- výmena servo pumpy + servo olej (zelený).
- komplet nové brzdy ATE + platničky.
- nový predný silentblok motora.
- vyčistenie a doplnenie klimatizácie.
- nové dorazy riadenia.
M.
Po bezpohlavných vozidlách hlavne z VW koncernu som sa dostal k Volvu. Už ako malého chalana ma zaujalo na Volve 760 jeho „harmonikové“ riešenie nárazníkov. No čo Vám poviem, bol som z toho paf.
Pred cca rokom nastal čas výberu jazdeného presúvadla pre moju drahú. Ona predala koncernovú popolnicu, ja som predal koncernový výtvor, ďalší mi bol pridelený ako firemné vozidlo (no čo už, keď to musí byť ). Výber typu motorizácie bol jednoznačný: benzín, atmosféra, väčší objem, spotreba nepodstatná. Keďže moja drahá jazdí väčšinou krátke trasy, pre ňu bola Volga kupovaná, tým pádom som diesel ako potencionálnu motorizáciu zrušil. Riadil som sa takisto heslom „čo v aute nieje, to sa nemôže pokaziť.“ Vyberal som cca 2 mesiace, drahá bola znova za koncernové vozítka, mihla sa tam aj nejaká vrtulka. Mňa to však ťahalo k na našich cestách k severskej „exotike“ typu Saab, Volvo. Preštudoval som kluby a recenzie majiteľov, ale na rozdiel od ostatných klubov ma Volvoklub zaujal svojou prívetivosťou a členmi, ktorý sú ochotní poradiť a vysvetliť (dúfam, že to tak zostane ), nie ako na iných fórach negatívnym prístupom a aroganciou (hlavne fórum venované priaznivcom vrtulky). Aj preto bolo Volvo vo finálnom výbere. Ďalším obrovským plusom bola bezpečnosť. Nevýhody ako malý rajd sa dajú prekusnúť, málo priestoru na zadných sedadlách – aj tak z 95% jazdíme sami.
Jedného dňa som natrafil pri hľadaní budúceho približovadla na naše budúce Volvo. Cena vzhľadom na ročník viac ako priaznivá, majiteľ po telefóne v pohode. Dohodli sme sa na skúšobnej jazde. Hneď ako som ho uvidel, nechcel som dať badať na sebe pozitívne emócie a hral som „kamennú tvár“. Už vtedy som vedel, že bude môj. Skúšobná jazda prebehla ok, aj keď chybičky krásy sa našli. Upútal ma hlavne zvuk 5-valca a jeho lineárny ťah. Doteraz niečo, čo som nemal vžité, keďže som si celý život vyvážal prdel v koncernových diesel-och s obmedzeným rozsahom použitelných otáčok. Upútala ma schopnosť motora brázdiť mesto na štvorku cca 1500 ot./min. bez akýchkoľvek problémov.
Po ceste domov som si uvedomil ešte jeden fakt, ktorý si potvrdzujem vždy, keď do Volva sadnem. V momente keď sa zvalím do geniálnych sedadiel, okamžite sa stávam kľudnejším človekom.
Za rok čo ho vlastním, prebehlo:
- výmena rozvodov + vodná pumpa + drážkový remeň a napínák, pz silentbloku v ramene, výmena termostatu + nemrznúca zmes, olej Mobil 1 5W 50 Peak Life + olejový filter Mann + palivový filter, výmena oleja v prevodovke.
- výmena manžety radenia, žiarovky podsvietenia a osvetlenia EČ.
- cúvacie senzory.
- nové stierače svetiel a čelného skla.
- výmena servo pumpy + servo olej (zelený).
- komplet nové brzdy ATE + platničky.
- nový predný silentblok motora.
- vyčistenie a doplnenie klimatizácie.
- nové dorazy riadenia.
M.