2.0D Hrubý chod pri nízkych otáčkach
2.0D Hrubý chod pri nízkych otáčkach
Ahojte, potrebujem poradit s dlhodobym problemom.
Pri pomalych rozbehoch a pohynani v zapche auto velmi drsne reaguje na plyn. Je citit schodovity narast krutiaceho momentu a auto niekedy doslova kopne/cukne pri jemnom obnoveni plynu. Citit to je aj v opacnom smere pri pusteni plynu - autom sklbne ako pri prudkom pusteni spojky. Pri zaradeni D alebo R vacsinou prvy pohyb bez plynu alebo s jemnym plynom sposobi na zlomok sekundy prepad otacok tak na 750 (rucicka to ani nezachyti) a motor sa dusi na zdochnutie. Zo 2 krat mi dokonca aj zdochol.
Kedze ide o a, tazko sa diagnostikuje pricina, lebo nemam kontrolu nad spojkou.
Auto inak ma dobry vykon, pod plnym plynom a rychlostiach nad 50 ma celkom dobru kulturu chodu, prevodovka radi rychlo a plynulo. Myslim si, ze ten problem tam je stale, ale pri vyssich rychlostiach a zatazi sa menej prejavi.
Moje dosavadne poznatky:
-priznaky su niekedy silnejsie, niekedy slabsie (dni, tyzdne). Minulu zimu auto celkovo jazdilo priserne, ale po postati v teplej garazi sa to skokovo zlepsilo a postupne na jar uz auto jadilo fajn. Teraz mam pocit ze na jesen sa to opat zhorsuje. Je pritom jedno ci je auto studene alebo teple. Vyzera ze to je iba o vonkajsej teplote, cize mozno MAF? Dnes bolo vonku 14° a maf mi cely cas hlasil 19-21. To sa mi nezda.
-vo VIDE ziadne kody
-nemyslim ze to je turbo, lebo v case kedy sa to deje sa prakticky ani netoci
-nemyslim ze to je prevodovka, symptomy sa deju aj pri zaradenej rychlosti. Problem ale ovlyvnuje aj radenie.
-vo VIDE som som zistil rozdiel medzi digitalnym signalom plynu a analogovym. Digitalny je ma pri realnom stlaceni na 5% uz cca 40% pri 30% uz je na 100% a dalej nerastie. Ziadne kody a auto sa riadi zjavne tou spravnou hodnotou. Toto je tam uz dlhsie a zrejme nesuvisi s problemom.
-Test vstrekov vo VIDE mi pri vypnuti vstrekovaca na prvom valci nespravi absolutne ziadnu zmenu v otackach. Zrejme je uplne na kraji korecie, ale nemam ziadne kody, auto nedymi a taha. Emisna este lepsia ako z pred 2 rokov. Robil som priame cistenie vstrekov pomocou liqui moly diesel purge, co problem neodstranilo, ale pocitovo islo auto nejaky cas hladsie a tichsie. Myslim ze toto by mohla byt aspon ciastocna pricina. Chystam sa dat vstretky premerat.
-DPF nemam od vyroby
-EGR sa mi este nepodarilo vybrat kvoli spodnej imbusovej skrutke.
-na jar som cistil skrtiacu klapku a cele sanie. Obe su v dobrom stave.
-mozno mechanicky problem? neviem ci ma tento powershift dvojhmotovy zotrvacnik. NIekedy sa to javi ako keby bola vola niekde medzi motorom a kolesami.
-olej, filtre menene kazdy rok vsetky
Budem vdacny za kazde usmernenie. Mam VIDU, takze ak mate niekto napad co odmerat, tak to skusim a hodim sem vystup. Uz som nieco pozeral ale nemam referenciu co je normalne, takze mi to vela nehovori.
Pri pomalych rozbehoch a pohynani v zapche auto velmi drsne reaguje na plyn. Je citit schodovity narast krutiaceho momentu a auto niekedy doslova kopne/cukne pri jemnom obnoveni plynu. Citit to je aj v opacnom smere pri pusteni plynu - autom sklbne ako pri prudkom pusteni spojky. Pri zaradeni D alebo R vacsinou prvy pohyb bez plynu alebo s jemnym plynom sposobi na zlomok sekundy prepad otacok tak na 750 (rucicka to ani nezachyti) a motor sa dusi na zdochnutie. Zo 2 krat mi dokonca aj zdochol.
Kedze ide o a, tazko sa diagnostikuje pricina, lebo nemam kontrolu nad spojkou.
Auto inak ma dobry vykon, pod plnym plynom a rychlostiach nad 50 ma celkom dobru kulturu chodu, prevodovka radi rychlo a plynulo. Myslim si, ze ten problem tam je stale, ale pri vyssich rychlostiach a zatazi sa menej prejavi.
Moje dosavadne poznatky:
-priznaky su niekedy silnejsie, niekedy slabsie (dni, tyzdne). Minulu zimu auto celkovo jazdilo priserne, ale po postati v teplej garazi sa to skokovo zlepsilo a postupne na jar uz auto jadilo fajn. Teraz mam pocit ze na jesen sa to opat zhorsuje. Je pritom jedno ci je auto studene alebo teple. Vyzera ze to je iba o vonkajsej teplote, cize mozno MAF? Dnes bolo vonku 14° a maf mi cely cas hlasil 19-21. To sa mi nezda.
-vo VIDE ziadne kody
-nemyslim ze to je turbo, lebo v case kedy sa to deje sa prakticky ani netoci
-nemyslim ze to je prevodovka, symptomy sa deju aj pri zaradenej rychlosti. Problem ale ovlyvnuje aj radenie.
-vo VIDE som som zistil rozdiel medzi digitalnym signalom plynu a analogovym. Digitalny je ma pri realnom stlaceni na 5% uz cca 40% pri 30% uz je na 100% a dalej nerastie. Ziadne kody a auto sa riadi zjavne tou spravnou hodnotou. Toto je tam uz dlhsie a zrejme nesuvisi s problemom.
-Test vstrekov vo VIDE mi pri vypnuti vstrekovaca na prvom valci nespravi absolutne ziadnu zmenu v otackach. Zrejme je uplne na kraji korecie, ale nemam ziadne kody, auto nedymi a taha. Emisna este lepsia ako z pred 2 rokov. Robil som priame cistenie vstrekov pomocou liqui moly diesel purge, co problem neodstranilo, ale pocitovo islo auto nejaky cas hladsie a tichsie. Myslim ze toto by mohla byt aspon ciastocna pricina. Chystam sa dat vstretky premerat.
-DPF nemam od vyroby
-EGR sa mi este nepodarilo vybrat kvoli spodnej imbusovej skrutke.
-na jar som cistil skrtiacu klapku a cele sanie. Obe su v dobrom stave.
-mozno mechanicky problem? neviem ci ma tento powershift dvojhmotovy zotrvacnik. NIekedy sa to javi ako keby bola vola niekde medzi motorom a kolesami.
-olej, filtre menene kazdy rok vsetky
Budem vdacny za kazde usmernenie. Mam VIDU, takze ak mate niekto napad co odmerat, tak to skusim a hodim sem vystup. Uz som nieco pozeral ale nemam referenciu co je normalne, takze mi to vela nehovori.
2009 Volvo V50 2.0D Powershift
-
- Pokročilý
- Príspevky: 417
- Dátum registrácie: 10 Jún 2012, 10:05
- Vek:: 29
- Poďakoval: 9 krát
- Bolo mu poďakované: 21 krát
Re: 2.0D Hrubý chod pri nízkych otáčkach
Vo Vide maš rozpisana všetky parametre v akých by sa mali čidla sondy pohybovať.
Išiel by som sa previesť ku niekomu kto tie auta pozna odkiaľ si?
Išiel by som sa previesť ku niekomu kto tie auta pozna odkiaľ si?
Re: 2.0D Hrubý chod pri nízkych otáčkach
Viem ze su tam rozsahy, ale je tam vacsinou iba hodnota pri volnobehu a min max. To mi nepovie ci je normalne ak niektora hodnota skace v urcitom rozsahu. BTW vida je co sa tyka sledovania hodnot otrasna. Neda sa to ukladat, graf max 5 hodnot, neda sa na grafe zistit aka bola hodnota v case, iba min max tam je. Nemate niekto vyskusany iny soft, ktory funguje s DICE HW? cital som, ze sa da pouzit ako genericky OBD adapter.
Som z okolia BA.
Som z okolia BA.
2009 Volvo V50 2.0D Powershift
- laci
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1710
- Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
- Vek:: 61
- Bydlisko: MARTIN-SK
- Poďakoval: 29 krát
- Bolo mu poďakované: 170 krát
Re: 2.0D Hrubý chod pri nízkych otáčkach
Vida bola stvorena na Volva a nie na otrasne Pegoty.
Vstreky sa daju merat na prepadoch-odmernymi valcami.Hodnoty su vo Vide.Dalej sa daju na tomto motore merat -Vag-diagnostikou.(treba to vediet).
Egr ventil je u tohoto motora-velmi citliva zalezitost.Zaneseny ventil ti dokaze odstavit motor,alebo nastane podtrhavanie,alebo ti nepojde vobec nastartovat. Ty ho nevyberies-lebo ti nejde vyskrutkovat imbusak? je mi to smiesne a hladas problem mozno tam kde nieje.
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
-
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
- Vek:: 45
- Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
- Bolo mu poďakované: 18 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2.0D Hrubý chod pri nízkych otáčkach
Také to mohou být zohlé ojnice.
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW
Re: 2.0D Hrubý chod pri nízkych otáčkach
Dnes islo auto mizerne. Pod plynom hladko, ale v zapche stale nejaka mierne skoky v otackach, miestami pravidelne, napriklad pri pusteni plynu pri cca 15km v zapche bolo brzdenie motorom pravidelne "prerusovane".
Vsimol som si iny zvuk motora a po odstaveni isiel ventilator na chladici aj ked bolo vonku 11°C a jazda leniva.
K EGR: kazdy kto vie, kde ten imbus je, vie preco sa mi ho nepodarilo v domacich podmienkach vybrat. Myslim si, ze to nejak dam, ale ked som sa naposledy pokusal tak som tym zabil 3h a bez vysledku. Oficialny postup hovori, ze treba specialny volvo diel a kladku na naklonenie celeho motora dopredu aby tam bolo viac miesta. Niektori to spravili zospodu X nadstavcami. Aj to som skusal ale ani som na nedovidel na EGR.
Asi ho skusim na skusku odpojit a zaslepit ci to spravi zmenu. Konecne riesenie to, ale nebude, lebo pokial viem tak od 2007 to bez upravy SW bude hadzat chybu.
Uz ma to celkovo nebavi. Nie som mechanik, toto je uz nad moje schopnosti. Zaroven vzdy ked idem do servisu tak aj ked su ochotni tak vacsinou pocujem frazy ako neprejavilo sa, treba pojazdit atd.
Vsimol som si iny zvuk motora a po odstaveni isiel ventilator na chladici aj ked bolo vonku 11°C a jazda leniva.
K EGR: kazdy kto vie, kde ten imbus je, vie preco sa mi ho nepodarilo v domacich podmienkach vybrat. Myslim si, ze to nejak dam, ale ked som sa naposledy pokusal tak som tym zabil 3h a bez vysledku. Oficialny postup hovori, ze treba specialny volvo diel a kladku na naklonenie celeho motora dopredu aby tam bolo viac miesta. Niektori to spravili zospodu X nadstavcami. Aj to som skusal ale ani som na nedovidel na EGR.
Asi ho skusim na skusku odpojit a zaslepit ci to spravi zmenu. Konecne riesenie to, ale nebude, lebo pokial viem tak od 2007 to bez upravy SW bude hadzat chybu.
Uz ma to celkovo nebavi. Nie som mechanik, toto je uz nad moje schopnosti. Zaroven vzdy ked idem do servisu tak aj ked su ochotni tak vacsinou pocujem frazy ako neprejavilo sa, treba pojazdit atd.
2009 Volvo V50 2.0D Powershift
-
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
- Vek:: 45
- Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
- Bolo mu poďakované: 18 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2.0D Hrubý chod pri nízkych otáčkach
Asi potřeba najít pořádný servis.
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW
Re: 2.0D Hrubý chod pri nízkych otáčkach
Dnes rano som po jazde do prace zapojil VIDU. Stale ziadne kody, ale pozrel som sa na EGR hodnoty a vyzeraju divne.
VIDA pise ze do 2 minut na volnobehu (ked sa zohrieva motor) EGR otvorene, cca 30-70%, po 2 minutach 0-2%.
Ja mam po 45 min jazde na volnobehu stabilne 30%. Pri vytoceni na mieste sa hodnoty rozskacu 0-99 ale vacsinou tam je 0 a potom na volnobehu zase 30.
Znie vam to ako EGR seknute v 30% otvorenej polohe? Neviem ci tam je priama umera medzi napatim na solenoide a skutocnou polohou klapky. V kazdom pripade hned ako budem mat chvilu casu to zaslepim a odpojim.
VIDA pise ze do 2 minut na volnobehu (ked sa zohrieva motor) EGR otvorene, cca 30-70%, po 2 minutach 0-2%.
Ja mam po 45 min jazde na volnobehu stabilne 30%. Pri vytoceni na mieste sa hodnoty rozskacu 0-99 ale vacsinou tam je 0 a potom na volnobehu zase 30.
Znie vam to ako EGR seknute v 30% otvorenej polohe? Neviem ci tam je priama umera medzi napatim na solenoide a skutocnou polohou klapky. V kazdom pripade hned ako budem mat chvilu casu to zaslepim a odpojim.
2009 Volvo V50 2.0D Powershift
Re: 2.0D Hrubý chod pri nízkych otáčkach
Vcera som zaslepil a hned je to vyrazne lepsie. Tesne po mi dokonca ani nesvietila kontrolka motora, iba hodilo kod o chybajucom signale EGR, ale rano za studena uz bola aj kontrolka.
Budem teda musiat nejak to EGR dostat von a vycistit alebo vymenit.
Budem teda musiat nejak to EGR dostat von a vycistit alebo vymenit.
2009 Volvo V50 2.0D Powershift