Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

jeffy
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 06 Júl 2014, 12:35
Vek:: 26

Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa jeffy » 28 Júl 2016, 10:53

Vie niekto ako mozem sam vyvolat regeneraciu dpf? Stava sa mi totizto ze sa zacne niekedy dpf vypalovat akurat ked uz prichadzam na parkovisko alebo v meste kde po chvilke zastavim napriklad na semafore a regeneracia sa zastavi co sa stava niekedy velmi casto a urcite to neprospieva ani filtru.. Dost vela krat mi to robi v nevhodnej situacii a ked mam moznost nasledne vybehnut na dialnicu alebo dlhsiu cestu akurat vtedy sa ako naschval nespusti... Viem ju vyvolat sam napriklad ked vidim ze sa blizi pocet km po ktorych sa bezne regeneruje a mam zrovna na to idealnu trasu? Alebo ak sa zastavi z nejakeho dovodu (v meste) a chcem ju spustit sam? Stalo sa mi uz par krat ze som ho musel regenerovat na 2-3 krat.

Užívateľov profilový obrázok
shreky517
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2749
Dátum registrácie: 21 Nov 2010, 23:57
Vek:: 34
Bydlisko: prievidza/nove zamky
Poďakoval: 82 krát
Bolo mu poďakované: 79 krát

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa shreky517 » 28 Júl 2016, 22:54

pokial viem regeneracia sa da spustit ale len cez diagnostiku cize ty ako uzivatel bars kde na ceste to nevplivnis....
bolo...peugeot 405
fiat uno
lancia kappa
volvo s40 1.6 16v
felicia 1.3 LX
je.... volvo s40 1.8 16v r.v1997 B4184S 85kw 115 losov..
fiat punto evo 1.4 multiair r.v2010...77kw 105 ps

jeffy
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 06 Júl 2014, 12:35
Vek:: 26

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa jeffy » 29 Júl 2016, 00:17

A podla coho konkretne a kedy po prvej sa spusta opakovana regeneracia ked sa prva prerusila by ma tiez zaujimalo. O tom ze sa vyvolava cez diagnostiku viem ale myslel som ze by ju mohol vediet vodic spustit dajme tomu ak splni nejake podmienky (napr. iste otacky, ista rychlost)

Užívateľov profilový obrázok
Ján Števko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1809
Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
Vek:: 40
Bydlisko: Banská Bystrica
Poďakoval: 45 krát
Bolo mu poďakované: 77 krát

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa Ján Števko » 29 Júl 2016, 08:30

Ahoj. DPF je zaludná záležitosť. Regenerácia sa spustí len ak sú dodržané podmienky, teplota za katalyzátorom teplota motora, optimálne otáčky a zaťaženie motora. V tedy ani nezistíš, že prebieha regenerácia, len podľa aktuálnej spotreby. Prípadne riadiaca jednotka ťa informuje hlaškou a v tedy by si nemal vypínať motor a ísť sa " previezť ". Optimálne vyšší prevodový stupeň a otáčky motora okolo 2000. Takže keď vieš, že sa ti spustila a ty si ju prerušil, rada znie, hneď ako sa ti následne dá, choď sa previezť tak na 20 minút a mal by byť pokoj.
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5

jeffy
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 06 Júl 2014, 12:35
Vek:: 26

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa jeffy » 29 Júl 2016, 09:33

Ano dakujem za odpoved ale toto vsetko som uz vedel... Je to pravda ze ak su spnene vsetky podmienky regeneraciu ani nepostrehnem ale to sa stava iba na dialnici a mimo mesto. V meste o nej viem vzdy a prejavuje sa o dost zvysenou aktualnou spotrebou, v niektorych pripadoch cukanim motora a v neposlednom rade ked zastavim pocas regeneracie aj smradom do kabiny

tapkap
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 08 Feb 2016, 14:55
Vek:: 36
Bydlisko: Martin
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa tapkap » 03 Aug 2016, 16:24

Ahojte.
Nemam ziadnu odpoved, ale zato jednu otazku.
Mam V50 s motorom 1.6 D2, 84 kW a stopercentne tam nie je vykuchane DPF. Ale este nikdy som nepostrehol nic z toho co bolo popisane. T.j. ziadne cuknutie, ziadna zvysena spotreba (ked dam nohu dole z plynu pri zaradenej rychlosti spotreba je vzdy 0), ziadna zmena vykonu ani vibracie, olej mi dlhodobo ani nepribuda ani neubuda.
Takze kolegovu otazku by som doplnil takto: ako vobec bez VIDY zistim ze prebieha regeneracia a mam sa dalej vozit?
Diky, J
V50, 1.6 D2 84kW (D4162T), M6, rv. 8.2010, Momentum

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa st_Andy » 04 Aug 2016, 09:17

Symptoms of active regeneration / Priznaky prebiehajucej regeneracie DPF :idea:


- Cooling fans running / Chladic bezi
- Increased idle speed / Otacky na volnobehu sa zvysia
- A slight increase in fuel consumption / Mierne sa zvysi spotreba
- A hot, acrid smell from the exhaust / horuci štipľavý smrad z vyfuku
- Engine note change / Zvuk motora sa mierne zmeni (ako pri zapnuti klimy - u slabsich motorov citelnejsie)

malo by to trvat 10-15 minut
tapkap napísal: ako vobec bez VIDY zistim ze prebieha regeneracia a mam sa dalej vozit?Diky, J
je fajn napriklad mat vzdy prepnutu momentovu spotrebu, zacne na chvilu behat hore dole +- 2L ;)
kazdopadne pokial sa s autom jazdi na seladona a otacky malokedy presiahnu 2tis. a vyfuk sa nema kedy dostatocne zohriat, vypalovanie je znemoznene.. a auto vyhodi chybu.
Preto treba tieto auta vytacat aj nad tuto hranicu a najma nejazdit len kratke trasy so stundenym motorom.

U V50 to vyzera cca takto:



U D5 takto:


Užívateľov profilový obrázok
Slavomir
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 182
Dátum registrácie: 27 Máj 2009, 21:57
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa Slavomir » 04 Aug 2016, 10:38

... este by som si podla VINka zistil ci tam to DPF vobec mate ... kedze na V50 sa to miesa vseliako, niektore starsie rocniky ich nemaju, niektore novsie ano,
daval som sem popis toho ako to najst vo VIN kode, treba hladat

zalezi aj odkial to mas kupene, ak na SK tak tam DPF nemusi byt, ak zvonka tak aj 2005ky ich maju kvoli eko dani a moznosti chodit do centra mesta
downsizing objemu aj rozmerov V50 2.0D MY08

ex: V70 2.5T AWD '97 v kožke so spotrebou...Obrázok

ex: Tatra 613 3.5 V8 '87 parádny kočiar so spotrebou KLIK!

tapkap
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 08 Feb 2016, 14:55
Vek:: 36
Bydlisko: Martin
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa tapkap » 06 Aug 2016, 17:15

Slavomir napísal:... este by som si podla VINka zistil ci tam to DPF vobec mate ... kedze na V50 sa to miesa vseliako, niektore starsie rocniky ich nemaju, niektore novsie ano,
daval som sem popis toho ako to najst vo VIN kode, treba hladat

zalezi aj odkial to mas kupene, ak na SK tak tam DPF nemusi byt, ak zvonka tak aj 2005ky ich maju kvoli eko dani a moznosti chodit do centra mesta
Ako som písal, DPF v jednej kope s katalyzátorom v aute určite mám, o tom škoda viesť polemiku.
Stále mám zapnutu na palubaku aktualnu spotrebu. Ak sa náhodou aj občas zdvihne, potom určite nie tak ako na vyššie uvedenom videu.
Nevadi, voľakedy to dám pozrieť lacimu cez VIDu zo zvedavosti.
Diky, j
V50, 1.6 D2 84kW (D4162T), M6, rv. 8.2010, Momentum

Užívateľov profilový obrázok
southpark
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1715
Dátum registrácie: 15 Okt 2009, 15:50
Vek:: 36
Bydlisko: MARTIN
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa southpark » 06 Aug 2016, 22:44

Tak ja sa teda spytam, kde presne a ako je nazvana NUTENA regeneracia DPF (V50, rocnik 2006)? Ked to robim cez VIDU, je to cez vehicle communication, dalej ECM alebo ADM? Potom viem, ze to bude advanced, co tam dalej? :D Raz som to uz robil na novsej V50 (asi rocnik 2008), no nevedel som sa z toho dnes vysomarit.
je: VOLVO XC60, MY2010, D5, 151kW, D5244T10, A/T 6 st. AWD
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)

VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine

Užívateľov profilový obrázok
5ulo
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1224
Dátum registrácie: 24 Jún 2010, 19:58
Vek:: 41
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 21 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa 5ulo » 07 Aug 2016, 02:32

... a preto jazdím často po R1 na piatom rýchlostnom stupni, 2400 otáčok a rýchlosť cca 110 :)) vždy sa mi tam spustí regenerácia. Spotreba ale lieta o 3-4l viac. Mňa skôr zaujíma, ako často sa ťa regenerácia môže spustiť počas jazdy. Napr ja príznaky pozorujem na trase TT-ZV asi trikrát.

Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Je: Volvo V50 2.0 D Momentum, 100kW, r.v.2005 MY06
Bolo: Octavia Combi 1.9TDi L&K Navi, 96kW, r.v. 2004

Užívateľov profilový obrázok
MrXo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1326
Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
Vek:: 55
Bydlisko: Šamorín
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa MrXo » 07 Aug 2016, 10:20

Mne sa regenerácia asi ani sama nespúšťala :)
Nerobil som také trasy, aby boli splnené podmienky. A keď som niekedy aj na D1 či R1 vybehol, taktiež som nič nespozoroval. Auto však jazdilo v pohode, žiadne šklbanie, žiadny čierny dym. Pravidelne som mal však celkovú priemernú spotrebu vysokú - 6,5 ÷ 7 l/100km. Robil som aj výplach DPF po 140k, nakoniec som dával aj nový DPF. Občas som robil regeneráciu cez VIDA, a len vtedy bol dym čierny :)

@southpark: Lubko, ked budem zasa v MT, ukážem ti to.
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika

Užívateľov profilový obrázok
5ulo
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1224
Dátum registrácie: 24 Jún 2010, 19:58
Vek:: 41
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 21 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa 5ulo » 07 Aug 2016, 10:59

Ujo MrXo, tebe by sa asi do ruk zisiel skor benzin :)
Je: Volvo V50 2.0 D Momentum, 100kW, r.v.2005 MY06
Bolo: Octavia Combi 1.9TDi L&K Navi, 96kW, r.v. 2004

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa laci » 07 Aug 2016, 12:17

Dobre Peťko,dobre.Tak ako popisujes, ti to funguje dobre. :P
Regeneracia sa da spustit medzi 2000 az 3000 otackami.Idealne je Zvolit 2500ot.a 3-prevodovy stupen.Vtedy ak mame vsetko v poriadku-cize cidlo tlaku,cidlo teploty,hadicky k cidlu a dpf su ok-vtedy sa nam podari spustit regeneraciu dpf.(samozrejme ak je znecisteny).U motorov co maju mat aditivum na vypalovanie-musi byt v nadrzke aditivum! Napr:V50 ma obsah nadrzky1,8L.Toto mnozstvo by malo postacit asi na 100 000km. 1L =60 000km.Aditivum vhodne do tychto aut su: Eolys 176,Dpx 42,Infineum F7995,Eolys Power flex.
Toto aditivum nam po case sposobuje trosku problem.Vytvara sa nespalitelny popolcek vo filtri DPF.Aditivum obsahuje tekuty parafin a chemicky prvok -Cer,ktory nam zanechava prave ten popolcek.Dpf filter je nutne demontovat a vycistit.(asi pri 200az250tis.Km). Spozname to tak ako popisuje 5ulo.Caste vypalovanie Dpf-filtra na relativne kratkej vzdialenosti. :cry:
Nedokoncenou regeneraciou pribuda nafta do oleja.Samozrejme u niektorych volviciek aj vadnym guferom na cerpadle.
Novodobym a castym problemom aj u novych aut sa vyskytuje caste vypalovanie alebo caste zaplnenie filtra.
Pohladom cez diag. zistime ze filter je prazdny a predsa sa chce vypalovat.Co to sposobuje? Mola by to byt prasknuta hadicka k filtru,ale najcastejsie to byva vadne cidlo tlaku Dpf filtra,Napriek tomu,ze cez diagnostiku sa javi ako dobre a dokonca ukazuje aj dif.tlak Dpf. Cidlo teploty je vzdy v poriadku.(Nestretol som sa ani 1x s vadnym cidlom teploty Dpf u volva).Cidlo tlaku nieje zrovna najlacnejsiou suciastkou,a predsa v niektorych pripadoch sa my ho podarilo opravit.O tom
pomlcim-lebo je to bastlenie. :lol:
Je tu kopec specialistov-diagnostikou.Preto sa pytam,ze ci nam vie niekto vysvetlit ako vypalovat novsie rocniky cez-VIDU?
tak ako popisuje Southpark vysie?
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: Vyvolanie regeneracie DPF 2.0d s40/v50

Príspevok od užívateľa laci » 07 Aug 2016, 12:24

Miloško pri tvojom jazdeni-ti to vypalovalo stale! :D R.Jednotky nestihali sa ani prepnut na nejake vypalovanie.
Ta tvoja V50 bola skutocne dobra.Bola rychla a mala vykon-jak hovado. :lol:
Cistenie sania,Egr,klapky,otvorov v hlave,vstrekov a pod urobilo svoje.
Nech sa nik necuduje,ze mu vypaluje casto-aj to auto potrebuje-kyslik! Pri znecistenych vnutornostiach a nemenenom
vzduchovom filtri sa zvysi spotreba-zvysi sa davka paliva-lebo nema dostatok vzduchu a je problem.Velka davka paliva-
ktoru nedokaze spalit-ujde :P cez piestne kruzky po stenach valca do oleja.Toto je tiez jedna z pricin.
Ujo Mrxo mal vsetko vycistene-bol za kazdu srandu,aj ked ho to stalo bubaciky,ale to jeho byvale islo jak šip a nemal problemy ani s EGR ani s DPF.Prave DPF menil na odporucanie autorizaku v Blave-ze sa mu znizi spotreba.Neznizila sa! :mrgreen: aj to sa stava.
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

Napísať odpoveď