V40 1.9TD 66kW - Tlak oleja po studenom starte
- iconmaster
- MUDrc
- Príspevky: 921
- Dátum registrácie: 02 Aug 2009, 14:28
- Vek:: 31
- Bydlisko: Zeliezovce
- Poďakoval: 6 krát
- Bolo mu poďakované: 11 krát
- Kontaktovať užívateľa:
V40 1.9TD 66kW - Tlak oleja po studenom starte
Ahojte,
potreboval by som rady od "TD-znalych"
Asi mesiac po vymene oleja (nezmenil som viskozitu, znacku ani typ) som si vsimol, ze po studenom starte ostava dlhsie svietit kontrolka mazania, cca. 4-5 sekund. Pokial je motor zahriaty, uz zhasina hned, ako predtym.
Najprv som podorzrieval cidlo tlaku oleja. Napojili sme namiesto neho manometer a po studenom starte veru nebolo tlaku nejakych 4-5 sekund, potom uz naskocil a na volnobehu mal okolo 5 barov. Po druhom startovani tlak uz hned naskocil - cize cidlo je zrejme OK a ukazuje realitu.
Dnes som zhodil dole vanu, reku pozrieme sa na nasavaci kos ci nie je zaneseny. Vana aj cerpadlo peknucke, bez husteho nanosu (a to davam len francuzky ELF).
Rozobral som aj cerpadlo, vyzera byt dobre (vole OK, obezne plochy OK). Rozobral som aj supatko - spatny ventil - a aj to vyzera byt v pohode.
A teraz moja otazka za milion: mohol byt tento problem sposobeny spinou/zasekavanim spatneho ventilu v cerpadle? Ze by nezatvaral dobre a po dlhsom stati stiekol olej dole.
A druha otazka za 500 tisic : je v olejovom systeme este dalsi spatny ventil alebo iba ten v cerpadle? Nenasiel som to ani v manualoch Volva ani Renaultu..
Vopred dakujem za postrehy!
potreboval by som rady od "TD-znalych"
Asi mesiac po vymene oleja (nezmenil som viskozitu, znacku ani typ) som si vsimol, ze po studenom starte ostava dlhsie svietit kontrolka mazania, cca. 4-5 sekund. Pokial je motor zahriaty, uz zhasina hned, ako predtym.
Najprv som podorzrieval cidlo tlaku oleja. Napojili sme namiesto neho manometer a po studenom starte veru nebolo tlaku nejakych 4-5 sekund, potom uz naskocil a na volnobehu mal okolo 5 barov. Po druhom startovani tlak uz hned naskocil - cize cidlo je zrejme OK a ukazuje realitu.
Dnes som zhodil dole vanu, reku pozrieme sa na nasavaci kos ci nie je zaneseny. Vana aj cerpadlo peknucke, bez husteho nanosu (a to davam len francuzky ELF).
Rozobral som aj cerpadlo, vyzera byt dobre (vole OK, obezne plochy OK). Rozobral som aj supatko - spatny ventil - a aj to vyzera byt v pohode.
A teraz moja otazka za milion: mohol byt tento problem sposobeny spinou/zasekavanim spatneho ventilu v cerpadle? Ze by nezatvaral dobre a po dlhsom stati stiekol olej dole.
A druha otazka za 500 tisic : je v olejovom systeme este dalsi spatny ventil alebo iba ten v cerpadle? Nenasiel som to ani v manualoch Volva ani Renaultu..
Vopred dakujem za postrehy!
hľadá sa nasledovník V40
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG /skodu nikdy viac, LPG ano/
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG /skodu nikdy viac, LPG ano/
- majo823
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1504
- Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 21:10
- Vek:: 40
- Bydlisko: Rožňava
- Poďakoval: 58 krát
- Bolo mu poďakované: 50 krát
Re: V40 1.9TD 66kW - Tlak oleja po studenom starte
ja by som mal na teba otázku. vaňa ide ťažko dole? pozeral som a kvôli nosníku je ťažký prístup k šróbam,čo idú do prevodovky. tie na orech sa dá v pohode. pýtam sa, lebo idem meniť tesnenie. vďaka za radu.
je:V40 1,9D 70kW(95PS) r.v. 2000 strieborná
je:fiat tipo 66kW r.v. 1990 šedá
0907238458
je:fiat tipo 66kW r.v. 1990 šedá
0907238458
- iconmaster
- MUDrc
- Príspevky: 921
- Dátum registrácie: 02 Aug 2009, 14:28
- Vek:: 31
- Bydlisko: Zeliezovce
- Poďakoval: 6 krát
- Bolo mu poďakované: 11 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: V40 1.9TD 66kW - Tlak oleja po studenom starte
Kwiko - to si ako zistil ze mam filter Alco Asi ta tvoja legendarna vestecka gula.. Inac aj predtym som mal taky isty filter, ale s tym nerobilo. Kazdopadne nasiel som doma este jeden Fram, skusim to nahodit.
Majo823 - zhodit vanu by nebola taka narocna uloha, pokial su tam normalne sroby (a nie s mini-torxovou hlavou E8 a navyse M7 ). Niektore som musel povolit sekacom alebo odvrtat (samozrejme je tam dost znemozneny pristup). Zajtra idem pozhanat sesthranne skrutky M7x25, hentie sa bojim dat naspat...
Toho nosnika sa neboj, to sa davalo dole najjednoduchsie - 4 skrutky ho drzia ku karoserii + vyberes 2 skrutky zo silentblokov a pojde dolu. Musis ho zhodit v kazdom pripade, az tak sa dostanes ku zvysnym styrom srobom olejovej vane!
Majo823 - zhodit vanu by nebola taka narocna uloha, pokial su tam normalne sroby (a nie s mini-torxovou hlavou E8 a navyse M7 ). Niektore som musel povolit sekacom alebo odvrtat (samozrejme je tam dost znemozneny pristup). Zajtra idem pozhanat sesthranne skrutky M7x25, hentie sa bojim dat naspat...
Toho nosnika sa neboj, to sa davalo dole najjednoduchsie - 4 skrutky ho drzia ku karoserii + vyberes 2 skrutky zo silentblokov a pojde dolu. Musis ho zhodit v kazdom pripade, az tak sa dostanes ku zvysnym styrom srobom olejovej vane!
hľadá sa nasledovník V40
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG /skodu nikdy viac, LPG ano/
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG /skodu nikdy viac, LPG ano/
- majo823
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1504
- Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 21:10
- Vek:: 40
- Bydlisko: Rožňava
- Poďakoval: 58 krát
- Bolo mu poďakované: 50 krát
Re: V40 1.9TD 66kW - Tlak oleja po studenom starte
ale motor treba podoprieť,či?
tesnenie už mám, ale nezdá sa mi to, dúfam že bude pasovať. podľa motorizácie bola objednaná.
tesnenie už mám, ale nezdá sa mi to, dúfam že bude pasovať. podľa motorizácie bola objednaná.
je:V40 1,9D 70kW(95PS) r.v. 2000 strieborná
je:fiat tipo 66kW r.v. 1990 šedá
0907238458
je:fiat tipo 66kW r.v. 1990 šedá
0907238458
- iconmaster
- MUDrc
- Príspevky: 921
- Dátum registrácie: 02 Aug 2009, 14:28
- Vek:: 31
- Bydlisko: Zeliezovce
- Poďakoval: 6 krát
- Bolo mu poďakované: 11 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: V40 1.9TD 66kW - Tlak oleja po studenom starte
Nemusis podoprierat.
Pokial si kupil taketo tesnenie, na 99% musi pasovat:
Pokial si kupil taketo tesnenie, na 99% musi pasovat:
hľadá sa nasledovník V40
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG /skodu nikdy viac, LPG ano/
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG /skodu nikdy viac, LPG ano/
- majo823
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1504
- Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 21:10
- Vek:: 40
- Bydlisko: Rožňava
- Poďakoval: 58 krát
- Bolo mu poďakované: 50 krát
Re: V40 1.9TD 66kW - Tlak oleja po studenom starte
je to ono
je:V40 1,9D 70kW(95PS) r.v. 2000 strieborná
je:fiat tipo 66kW r.v. 1990 šedá
0907238458
je:fiat tipo 66kW r.v. 1990 šedá
0907238458
- iconmaster
- MUDrc
- Príspevky: 921
- Dátum registrácie: 02 Aug 2009, 14:28
- Vek:: 31
- Bydlisko: Zeliezovce
- Poďakoval: 6 krát
- Bolo mu poďakované: 11 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: V40 1.9TD 66kW - Tlak oleja po studenom starte
Aby som dokoncil historku..
Ujo Kwiko to zase raz dobre vyvestil Minuly vikend som schvalne len dal naspat vanu a vycistene cerpadlo, ale problem pretrvaval. Tak v druhom kroku som vymenil filter Alco za Fram a dnes rano pri starte zhasla kontrolka uz vtedy, ako starter natacal motor
Dik Kwiko za radu, odteraz budem silno ignorovat tuto "made in Germany" znacku s nazvom ALCO.
Ujo Kwiko to zase raz dobre vyvestil Minuly vikend som schvalne len dal naspat vanu a vycistene cerpadlo, ale problem pretrvaval. Tak v druhom kroku som vymenil filter Alco za Fram a dnes rano pri starte zhasla kontrolka uz vtedy, ako starter natacal motor
Dik Kwiko za radu, odteraz budem silno ignorovat tuto "made in Germany" znacku s nazvom ALCO.
hľadá sa nasledovník V40
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG /skodu nikdy viac, LPG ano/
Volvo S40 1.9 DI / 70kW 1999
bolo: Volvo V40 1.9 TD / 66kW 1999, Skoda 120 L LPG /skodu nikdy viac, LPG ano/