V40 1,9td 66kw_problémy so štartom

MMG
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 13 Mar 2016, 20:15
Vek:: 26
Bydlisko: Lučenec / Banská Bystrica
Poďakoval: 2 krát

V40 1,9td 66kw_problémy so štartom

Príspevok od užívateľa MMG » 13 Mar 2016, 20:26

Pozdravujem.

Priznám sa, nevedel som, že existuje aj SK VolvoForum, tak som začal riešiť môj problém na CZ fóre.

Tu je link na môj príspevok, kde o probléme píšem:
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=53&t=53132

V skratke:
- mal som problém s prisávaním vzduchu - vyriešil som opravou AC pumpy a vzduch už nejde
- vymenil som všetky prepadové hadice a hadice okolo čerpadla
-žhaviče sú tam BERU vymenené predchádzajúcim majiteľom, všetky sú funkčne po otestovaní žiarovkou (vizuálne, či žhavia všetky tak isto rýchlo a dostatočne, som ich ešte netestoval)
- zlé štartovanie ostalo, štartuje to dlhšie väčšinou prvý štart ráno, niekedy po odstavení na jednu/dve hodiny

Momentálne riešim elektromagnet. vypínacie zariadenie / STOP ventil na čerpadle. Je tam namontovaný neoriginálny ventil napájaný len jedným káblikom s 12V, biely káblik od immobilizéra nie je zapojený.
Uvažujem, že tam dám originál, teda alternatívnu náhradu od výrobcu FAE a podobne:
http://www.comco.sk/vypinacie-zariadeni ... 794237#use

Pretože si myslím, že tento namontovaný neoriginálny ventil nie je z hľadiska funkčnosti úplne ok, viď. posledný príspevok v téme na CZ klube.

Ak náhodou niekto vie poradiť, usmerniť ma, že čo a ako ďalej, na čo dať pozor ... budem veľmi vďačný.
Naposledy upravil/-a MMG v 13 Mar 2016, 20:56, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
majo823
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1504
Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 21:10
Vek:: 40
Bydlisko: Rožňava
Poďakoval: 58 krát
Bolo mu poďakované: 50 krát

Re: V40 1,9td 66kw_problémy so štartom

Príspevok od užívateľa majo823 » 13 Mar 2016, 20:54

mne to robilo pri vymenení palivového filtra. dal som dve podložky na jednu stranu a na druhú žiadnu ( omylom ) a padala mi nafta. akonáhle som to opravil, štartovanie na šmrnc.
u teba to môže byť iná vec, len som napísal moje postrehy ;)
je:V40 1,9D 70kW(95PS) r.v. 2000 strieborná
je:fiat tipo 66kW r.v. 1990 šedá
0907238458

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: V40 1,9td 66kw_problémy so štartom

Príspevok od užívateľa laci » 13 Mar 2016, 22:54

Ach jo! To je trapenia. :cry:
Daj si žhaviče Bosch-11V. Nova cievka na uzatvaranie paliva? IMMO tam zapojene nemusi byt.Je to iba kvoli ukradnutiu.
Vyber si piestik z cievky a oskusaj bez neho.Pozor-nepojde ti zhasit motor! Budes musiet dat 4-ku a zhasit ho udusenim na nizkych-volnobeznych otackach.Pisem to preto,lebo padajuci piestik v cievke ti moze zapricinit-zdochnutie motora -kedykolvek.
Dalsiou pricinou moze byt vadne gufero na cerpadle-od remenice moze si prisavat vzduch.
Dalej moze byt cievka predvstreku-pripchata.(auto potom spomali a zdochyna.Pri vypnuti a zapnuti zapalovania ide zasa kusok dobre). Volnobezne otacky ma na starost vstrek-so snimaciou cievkou.Tato cievka musi mat na konektore okolo 100 ohmov!
Dlhodobe startovanie na tomto motore nepoznam iba dlhe žhavenie.Ked zhasne prekrižene auticko a zhavenie musi chytit na brnk.Musi byt dobra bateria a aj dobry starter. :P
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

MMG
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 13 Mar 2016, 20:15
Vek:: 26
Bydlisko: Lučenec / Banská Bystrica
Poďakoval: 2 krát

Re: V40 1,9td 66kw_problémy so štartom

Príspevok od užívateľa MMG » 14 Mar 2016, 14:40

Do tej starej cievky na uzatvaranie paliva bolo zvnútra zasahované, nedržal tam ten piestik a chýbala tam pružinka... asi to niekto predomnou už tak testoval, ako mi radíš ty. Na to všetko sa mi tú starú cievku podarilo aj prasknúť na vrchu pri doťahovaní kontaktu a začala tadiaľ slziť nafta (ten zelený plast hore bol už akýsi extrémne krehký).
Takže dnes som tú zatvaraciu cievku vymenil za novú, taký istý typ len s jedným kontaktom na 12V bez pripojenia na immo. Pripájam fotku.

A teraz zase k môjmu problému, ktorý sa neskončil ani výmenou cievky:

Dnes sa auto od rána správalo super. Hneď prvý ranný studený štart bol dobrý.
Prvá cesta bola do mesta, kde som auto asi 3 krát štartoval po krátkych odstaveniach pri obchodoch a podobne ešte s tou starou cievkou. Vždy som počkal so žhavením aj po zhasnutí kontrolky, nech to relé cvakne), motor chytal vždy krásne na brnk.

Potom moja cesta viedla do autodielov, kde mi skladom dali tú novú cievku. Vymenil som si ju hneď na parkovisku.
Zohriaty motor po výmene cievky zase štartoval super po kratších zastávkach v meste miminálne 6 - 7 krát bezproblémovo na brnk.
Z tohto usudzujem, že tie žhaviče a baterka (ktorá síce nie je nová ) by mali byť OK nie?
Štartér som dával repasovať necelý rok dozdu.

Po jednej krátkej zastávke ale zase prišlo na rad katastrofické štartovanie. Nejak som to nahodil s plynom a šiel domov ca. 18km.
Doma som auto odstavil zase len na 5 minút cca. a urobil toto video, kde je tá katastrofa v priamom prenose zachytená:
VIDEO
https://www.youtube.com/watch?v=SX5QPvF_QQ4

Vždy som nechal dožhaviť/cvaknúť relé, nechytalo to vôbec, nakoniec iba zase s pomocou plynového pedála.
Keď to chytilo, tak voľnobežné otáčky výrazne klesli, ako by to niekde stratilo/nedržalo tlak. Je to počuť a aj vidieť na otáčkomere, že sú tie voľnobežné otáčky nižšie o jednu paličku, ako pri normálnom voľnobehu.

Predtým tam bol problém aj s prisávaním vzduchu pred čerpadlom, ale to som už vyriešil opravou AC pumpy (bublinky už priesvitnou hadičkou nejdu).
To prisávanie vzduchu od gufera pri remenici čerpadla otestovať asi neviem však?

Alebo čo toto ešte môže byť?? Keď sa auto od rána správalo perfektne, chytalo na brnk a potom si to na obed rozmyslelo a ledva to ide nahodiť len s plynom.

EDIT a dôležitá info:
Po polhodine od natacania toho videa to zase vôbec nechytalo, len tocilo tocilo a nič, naštartovalo len s pridaním plynu, zase nízky voľnobeh a jazda s tým autom, ako keby ubralo na výkone.

Po 2 hodinách to isté, dokonca keď som tomu naraz pridal z voľnobehu na 2tisic otáčok, skapal motor. Potom zase len štart s plynom a nízky voľnobeh.

Ale asi po minúte znizeneho voľnobehu nastala zásadná zmena. Voľnobeh sa sám od seba upravil a zvýšil na normálnu hodnotu, hneď to bolo aj počuť, že motor ide pekne. Vypol som ho a hneď ďalšie 2 štarty už boli v poriadku, pekne na brnk.

Niečo teda motor "udusí" a neštartuje to, potom sa to napraví a štartuje na brnk.
Čo to môže byť? Žeby ten regulator tlaku, alebo niečo iné?

Ďakujem páni za reakcie a prípadné ďalšie rady co ďalej.
Prílohy
IMG_20160314_105153.jpg
IMG_20160314_105153.jpg (79.25 KiB) 2570 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: V40 1,9td 66kw_problémy so štartom

Príspevok od užívateľa laci » 14 Mar 2016, 21:16

Ci neprisava vzduch cez gufero na cerpadle zistis tak,ze budes pri nastartovanom motore striekat poza remenicu startovaci spray.Ja to robim s cisticom brzd.Ak sa ti nezdvihnu otacky bude gufero v poriadku.Pozri si tu cievku pomocneho predvstreku-ktoru nazyvate:regulator tlaku.Cievku mozes vybrat a zaslepit ju holendrovou skrutkou s medenou podlozkou.
Odskusas pri jazde ci to nerobi ona.(cievku nechas zapojenu a vysiet).Vopred ta upozornujem,ze sa zmeni hlaaasok motora.Bude ostrejsi-nezlakni sa nic sa nepokazi.Skontroluj si vedla cievky velku maticu po lavej strane ci nieje uvolnena! Dokaze to chcipnut-prisava vzduch alebo strieka spod nej.Vstreky mas dufam ok.Na lucas cerpadlo sa nastavuju na 125 az 138bar.(140).
Mozes skontrolovat aj odvzdusnenie.Pumpickou natlac palivo a na cerpadle je odvzdusnovak.(na vrchu).Ked ho povolis nechas ho odstreknut.Zopakuj 3X.Bud ti prisava stale vzduch,alebo mas vadne cidlo kluky.Kazdopadne by to chcelo urobit diagnostiku.
Jemnucke bublinky od palivoveho filtra nema rado.S takymi si vie poradit iba comon rayl. :P
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: V40 1,9td 66kw_problémy so štartom

Príspevok od užívateľa kwiko » 14 Mar 2016, 21:24

osobne sa mi zda ze by si to mohol napichnut na pocitadlo, moc tej elektroniky tam nieje, ale predsa nieco mozno vypadne. Moznosti je zatial dost na tipovanie
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: V40 1,9td 66kw_problémy so štartom

Príspevok od užívateľa laci » 15 Mar 2016, 10:17

Pali a prečo počitadlo? Ved sa da napichnut na VCT2000,Delphi,Focom(orginal),FCR.Vsetky diag.vlastnim a ver tomu ze motor ide vycitat v pohode. :P
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: V40 1,9td 66kw_problémy so štartom

Príspevok od užívateľa kwiko » 15 Mar 2016, 12:09

To su vsetko pocitadla :D
kwiko

MMG
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 13 Mar 2016, 20:15
Vek:: 26
Bydlisko: Lučenec / Banská Bystrica
Poďakoval: 2 krát

Re: V40 1,9td 66kw_problémy so štartom

Príspevok od užívateľa MMG » 15 Mar 2016, 13:05

Ďakujem páni, urobím z týchto rád všetko, čo sa bude dať. Pokúsim sa ísť aj na to POČÍTADLO pozrieť chyby a vymazať, aby sa v prípade, že to bude zase tak zle štartovať, nejaká chyba zapísala... ak sa zapíše :) Škoda, že to k Vám do servisu nemám bližšie.

Tú cievku pomocného predvstreku som mal včera vymontovanú, nemá žiadne okom viditeľné známky poškodenia/znečistenia. Iba som na nej vymenil gumičku.
Potrebujem ale tento test trošku upresniť. Čo všetko zaslepiť a hlavne ako?
Keďže v čerpadle ostane po vymontovaní cievky otvor, logicky asi zaslepím ten otvor na čerpadle s tou holendrovou skrutkou (použiť skrutku s vývodom na hadičku, alebo skrutku + okrúhly holender na hadičku) kvôli tomu, aby som tam mohol pripojiť tú hadičku na prepad? Či nie takto?
Treba nejak zaslepiť aj tú samotnú cievku vysiacu na kábli?
A kde také holendrové skrutky zohnám? To je ešte otázka :shock:

MMG
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 13 Mar 2016, 20:15
Vek:: 26
Bydlisko: Lučenec / Banská Bystrica
Poďakoval: 2 krát

Re: V40 1,9td 66kw_problémy so štartom

Príspevok od užívateľa MMG » 22 Mar 2016, 18:58

laci napísal:Jemnucke bublinky od palivoveho filtra nema rado.S takymi si vie poradit iba comon rayl. :P
No a práve tieto jemné bublinky od filtra som ešte so šťastím objavil pri prudkom pridávaní plynu. Ono to bolo fakt o šťastí, lebo predtým tie veľké bubliny v hadičke boli zjavné aj na voľnobeh, tieto maličké sa objavovali len pri túrovaní motora a nepravidelne.
Keby si ma na ne neupozornil, asi ich ignorujem v domnienke, že sa víri a pení palivo v nádrži :D
Vymenil som tesniace medené podložky na prívode do pumpy (viď. fotka), odvzdušnil a zatiaľ auto štartuje za studena/tepla na brnk už skoro týždeň, tak uvidíme... dúfam, že to nezakríknem.

Hoši ste {palechore}
Ďakujem!!
Prílohy
IMG_20160315_163140.jpg
IMG_20160315_163140.jpg (155.28 KiB) 2402 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DanoS40
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 648
Dátum registrácie: 07 Júl 2009, 17:42
Vek:: 40
Bydlisko: Bardejov
Poďakoval: 17 krát
Bolo mu poďakované: 8 krát

Re: V40 1,9td 66kw_problémy so štartom

Príspevok od užívateľa DanoS40 » 22 Mar 2016, 19:34

Laci je volvo mág {palechore}
S40 r.v.1996 1,8(1731)16V B4 184S tmavá-zelená

Užívateľov profilový obrázok
majo823
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1504
Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 21:10
Vek:: 40
Bydlisko: Rožňava
Poďakoval: 58 krát
Bolo mu poďakované: 50 krát

Re: V40 1,9td 66kw_problémy so štartom

Príspevok od užívateľa majo823 » 22 Mar 2016, 19:54

no vidíš, tak že predsa tie krúžky ;) hlavne že už štartuje {potlesk}
je:V40 1,9D 70kW(95PS) r.v. 2000 strieborná
je:fiat tipo 66kW r.v. 1990 šedá
0907238458

Napísať odpoveď