zvolavacka - D5

Užívateľov profilový obrázok
naffots
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 10:26
Vek:: 43
Bydlisko: Bratislava

zvolavacka - D5

Príspevok od užívateľa naffots » 28 Apr 2010, 12:52

hovoril som s PLKW auto BA ohladom mierneho pribudania oleja z nafty a povedali mi, ze sa chysta nejaka zvolavacka v tej veci. nevie niekto o tom nieco?
Naposledy upravil/-a naffots v 30 Apr 2010, 12:28, upravené celkom 1 krát.
ex: V50 1.6D 2006 Momentum

Užívateľov profilový obrázok
michalmalcek
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 785
Dátum registrácie: 17 Sep 2009, 19:43
Vek:: 5
Bydlisko: Zvolen
Bolo mu poďakované: 16 krát

Re: zvolavacka

Príspevok od užívateľa michalmalcek » 29 Apr 2010, 20:00

pribuda ti olej?
Volvo V90 cc 2.0 T6 r.v. 2017
Volvo S80 3.2 AWD 2007
Volvo S60 2.4i 103KW + LPG r.v. 2006
Bolo - Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Bolo - Volvo S40 1.6 + LPG r.v 2003
bolo - volvo S40 1.9 DI r.v 1999
bolo - volvo 440 1.7T R:V 1993

Diagnostika DICE 

Užívateľov profilový obrázok
naffots
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 10:26
Vek:: 43
Bydlisko: Bratislava

Re: zvolavacka

Príspevok od užívateľa naffots » 29 Apr 2010, 20:34

no ako som pisal vedla, sakra ano. tomu autu nic nie je, vsetko slape ako hodiny a teraz si hovorim, "co na mna kamarat chystas". ja to pripisujem tomu DPF a 4 mesiace jazdy len po meste. budem musiet chodit von aj ked len tak. ved ide leto, mala uz nie je taka mala. asi. ale tu zlvolavacku preverim a ked ma zoberu, urcite pojdem.
ex: V50 1.6D 2006 Momentum

Užívateľov profilový obrázok
michalmalcek
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 785
Dátum registrácie: 17 Sep 2009, 19:43
Vek:: 5
Bydlisko: Zvolen
Bolo mu poďakované: 16 krát

Re: zvolavacka

Príspevok od užívateľa michalmalcek » 30 Apr 2010, 10:20

daj potom vediet .Mne tiez trosku pribuda .Sem tam ked je moznost idem sa previest BA RV a kade tade .A na druhej strane menim olej kazdych 10tis KM takze tak .A ako si prisiel nato ze ti pribuda olej .Lebo uz som sa stretol u nasich tatosov ze na riske bolo nad mierku .Ale to bolo sposobene ze tam dali oleja podla normi 5.5L a to je vela .ja som dal 4.5 a mam medzi riskami .
Volvo V90 cc 2.0 T6 r.v. 2017
Volvo S80 3.2 AWD 2007
Volvo S60 2.4i 103KW + LPG r.v. 2006
Bolo - Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Bolo - Volvo S40 1.6 + LPG r.v 2003
bolo - volvo S40 1.9 DI r.v 1999
bolo - volvo 440 1.7T R:V 1993

Diagnostika DICE 

Užívateľov profilový obrázok
naffots
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 10:26
Vek:: 43
Bydlisko: Bratislava

Re: zvolavacka

Príspevok od užívateľa naffots » 30 Apr 2010, 10:36

no ja som si pri poslednej vymene nechal schvalne 3mm pod rysku. chodim do oil partner a som stale pri tom ked to robia a rozpravame sa o tom. schvalne som nechcel maximum, nemam rad krajnosti. no a neskor som sa na to pozrel a co nevidim, je to 1mm nad. voda mi neubuda, takze to musi byt nafta. potom som sa cez rozne clanky a prispevky dostal na tu teoriu o DPF a neukoncenych regeneraciach. skusim ho aj ja vetrat raz za cas. olej tento krat asi vymenim skor, ale ked to nebude teraz rast, tak asi to nie je katastrofa.

do toho PLKW este zavolam a zistim o tej zvolavacke. mozno je na to realne riesenie od volva. neviem ako je to so zvolavackami, ci su povinni zobrat kazde auto, co do toho spada aj ked je dovezene atd. keby to bolo financne unosne, asi by som isiel aj na vlastne naklady, nech s tym nie je problem. predpokladam, ze pojde len o novy softver
ex: V50 1.6D 2006 Momentum

Užívateľov profilový obrázok
DOD
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1523
Dátum registrácie: 25 Jan 2009, 15:50
Vek:: 35
Bydlisko: SL
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 8 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: zvolavacka

Príspevok od užívateľa DOD » 30 Apr 2010, 11:02

pokial viem tak pricinou ako hovoris moze byt to neukoncene a tym padom casto krat znovuaktivovane vypalovanie DPF/FAP a nasledne vstrekovanie paliva do valcov v case ked ho vyplachuje a nasledne horenie paliva na filtry...asi v tomto je pes zakopany ale netusim ako sa toho zbavit, snad len modifikovat mapy aby to vstrekovalo bud menej alobo inokedy {premyslajuci} (mozem sa mylit)
je XC60 D5 136kW 2009 6r.aut....skoro stvorkolka :)
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny

Užívateľov profilový obrázok
michalmalcek
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 785
Dátum registrácie: 17 Sep 2009, 19:43
Vek:: 5
Bydlisko: Zvolen
Bolo mu poďakované: 16 krát

Re: zvolavacka

Príspevok od užívateľa michalmalcek » 30 Apr 2010, 12:07

Mne to na tych 10tis KM spravilo z polky risky na tristvrte .Co sa tyka DPF tak uz som to riesil pred tym na svedskych tankoch .Lebo ked jazdim casto po meste a este nejaka nekvalitna nafta napr Luk Oil mi zacne auto pri cca 2tis otackach trhat a spotreba raz taka .Prebehnem auto a pohoda .Opet sa vratim k tej nafte pokial tankujem Shell alebo OMW tak sa mi to stane raz za mesiac .Ako nahle Luk oil kazde dva tri dni . Uz som sa pytal kamarata ci sa da DPF odstavit .Vravel ze na Peugeote to uz robil ked ho cipovali .Lenze Pugeot ma riadiacu jednotku Bosh a mi mame Siemens alebo naopak .Ale nemal by byt problem .Ked som sa bol pytat na cenu Filtra tak som skoro drbol na zem cez 1000€ .Takze som toho nazoru ked odide uz tam nebude .Cez emisie to prejde aj bez neho
Volvo V90 cc 2.0 T6 r.v. 2017
Volvo S80 3.2 AWD 2007
Volvo S60 2.4i 103KW + LPG r.v. 2006
Bolo - Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Bolo - Volvo S40 1.6 + LPG r.v 2003
bolo - volvo S40 1.9 DI r.v 1999
bolo - volvo 440 1.7T R:V 1993

Diagnostika DICE 

Užívateľov profilový obrázok
pecaa
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 360
Dátum registrácie: 15 Dec 2009, 11:30
Vek:: 43
Bydlisko: sobotište
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: zvolavacka

Príspevok od užívateľa pecaa » 30 Apr 2010, 12:31

teraz sa dáva DPF filter štandartne.ja keď som kupoval auto v 2006 tak bola tam možnosť si ho doplatiť ale kašlal som na to načo vyhadzovať 23000sk.tak mám iba FAP.snáď sa mi oň v servise starajú. :) ...dá sa DPF vykuchať ale musí sa prepáliť software.
S40 2.0D 2006 SE-560BC

Užívateľov profilový obrázok
naffots
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 10:26
Vek:: 43
Bydlisko: Bratislava

Re: zvolavacka - D5

Príspevok od užívateľa naffots » 30 Apr 2010, 12:33

takze hovoril som so servisom. zvolavacka sa vztajuhe len na motory D5, urobia aj individualne dovezene. tam je princip regeneracie zalozeny na dodatocnom vstrekovani nafty kvoli zvyseniu teploty vyfukovych plynov, co moze sposobovat problem pribudania. naprava je prehratim software.

nase auta regeneruju filter iba pridavanim aditiva, ktore znizuje teplotu horenia nahromadeneho bordelu a tym sa vypali aj bez dodatocneho vstrekovania nafty. cize zas neviem na com som. budem sledovat, pripadne skocim na diag. zatial ale ziaden problem nemam okrem toho 1mm, ale zere ma to :(
ex: V50 1.6D 2006 Momentum

Užívateľov profilový obrázok
pecaa
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 360
Dátum registrácie: 15 Dec 2009, 11:30
Vek:: 43
Bydlisko: sobotište
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: zvolavacka - D5

Príspevok od užívateľa pecaa » 30 Apr 2010, 12:36

DPF: Bezúdržbový časticový filtračný systém pre vznetové motory pôvodne vyvinutý spoločnosťami Opel a GM Powertrain. Filter z keramického jadra so štruktúrou včelieho plástu je perforovaný veľkým množstvom mikroskopických kanálikov, v ktorých sa zachytávajú škodlivé pevné častice z prúdiacich výfukových plynov. K spaľovaniu zachytených častíc dochádza po vstreknutí malého množstva paliva, takže zariadenie nevyžaduje žiadne prídavné aditívum.,

FAP: Hlavnou výhodou generácie dieselových motorov s priamym vstrekovaním s názvom HDi (High pressure Direct Injection) v porovnaní s klasickým dieselovým motorom s priamym vstrekovaním je zníženie emisií kysličníka uhličitého (CO2) o 20 % , ale aj zníženie emisie kysličníka uhoľnatého (-40%), uhľovodíkov (-50%) a pevných častíc (-60%). Motor Hdi FAP je vybavený filtrom pevných častíc (FAP), ktorý slúži na zachytávanie emisií znečisťujúcich sadzí (čierneho dymu). Ako to funguje?

Fáza 1 : filtrácia

Táto prvá fáza spočíva v zachytávaní častíc sadze vo filtri z karbidu kremíka pórovitej štruktúry.

Fáza 2 : odstránenie (eliminácia) častíc

Následne prebieha vo fáze regenerácie eliminácia častíc sadze. Táto pravidelná operácia (po niekoľkých stovkách kilometrov) je aická a vodič ju nijak nepocíti. Spočíva jednoducho v spálení častíc sadze nahromadených vo filtri pri veľmi vysokej teplote.

Táto sekvenčná regenerácia sa vykoná vďaka spojenej akcii:

- systému Common Rail , ktorý zabezpečuje postvstrekovanie paliva vhodné na zvýšenie teploty výfukových plynov tak, aby sa táto teplota priblížila k teplote spaľovania častíc sadze.

- aditíva, ktoré sa aicky pridáva vo veľmi malých dávkach do nádrže na naftu a ktorého úlohou je znížiť na 450°C teplotu potrebnú na spálenie sadzí. Táto technika FAP s aditívami je jedinečná na svete a zaručuje vozidlám Peugeot...atd... neustále a spoľahlivé odstráňovanie pevných častíc.

Pravidelná údržba filtra sa postupne zmenila z 80 000 km na 120 000 km a vzhľadom na postupné optimalizovanie filtra a aditíva je táto periodicita údržby v súčasnosti nad 180 000 km.
S40 2.0D 2006 SE-560BC

Užívateľov profilový obrázok
naffots
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 10:26
Vek:: 43
Bydlisko: Bratislava

Re: zvolavacka

Príspevok od užívateľa naffots » 30 Apr 2010, 12:38

pecaa napísal:teraz sa dáva DPF filter štandartne.ja keď som kupoval auto v 2006 tak bola tam možnosť si ho doplatiť ale kašlal som na to načo vyhadzovať 23000sk.tak mám iba FAP.snáď sa mi oň v servise starajú. :) ...dá sa DPF vykuchať ale musí sa prepáliť software.
DPF a FAP je jedno a to iste. jedno je anglicky, druhe francuzsky. typy sa lisia iba tym, ze starsie potrebuju aditivum a novsie to vedia bez neho dovstrekovanim nafty - ako som pisal vyssie.

zaujimal som sa aj o odstranenie. fyzicky to nie je problem. potom ale treba zmenit software, aby nehlasil chybu, kedze on meria rozdiely tlakov pred a za filtrom. ak filter odstranis, rozdiely nebudu a to bude hlasit ako problem - auto pojde do nudzoveho rezimu. zatial mi ale nikto co sa odstranovanim zaobera nepotvrdil, ze to vie pre volvo... robia to bezne pre fordy a peugeoty, napriklad tu http://www.rls-chiptuning.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
ex: V50 1.6D 2006 Momentum

Užívateľov profilový obrázok
DOD
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1523
Dátum registrácie: 25 Jan 2009, 15:50
Vek:: 35
Bydlisko: SL
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 8 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: zvolavacka - D5

Príspevok od užívateľa DOD » 30 Apr 2010, 13:23

RLS-chiptuning je kamos, mozem sa ho opytat ci to vie, volvo v50 2.0D aj peugot 2.0 hdi ma tu istu siemens jednotku SID803/SID803A takze je to priam identicke...
je XC60 D5 136kW 2009 6r.aut....skoro stvorkolka :)
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny

Užívateľov profilový obrázok
naffots
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 10:26
Vek:: 43
Bydlisko: Bratislava

Re: zvolavacka - D5

Príspevok od užívateľa naffots » 30 Apr 2010, 14:08

pripadne V50 1.6D poprosim ak na to pride...
dik
ex: V50 1.6D 2006 Momentum

Užívateľov profilový obrázok
DOD
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1523
Dátum registrácie: 25 Jan 2009, 15:50
Vek:: 35
Bydlisko: SL
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 8 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: zvolavacka - D5

Príspevok od užívateľa DOD » 30 Apr 2010, 14:16

kolko to ma kW ta 1.6D??
je XC60 D5 136kW 2009 6r.aut....skoro stvorkolka :)
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny

Užívateľov profilový obrázok
DOD
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1523
Dátum registrácie: 25 Jan 2009, 15:50
Vek:: 35
Bydlisko: SL
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 8 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: zvolavacka - D5

Príspevok od užívateľa DOD » 30 Apr 2010, 14:28

80kW, riadiacka Bosch, ano vie to urobit/odstranit DPF...
je XC60 D5 136kW 2009 6r.aut....skoro stvorkolka :)
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: zvolavacka - D5

Príspevok od užívateľa Ortový » 30 Apr 2010, 16:44

uff,ďalší chrobák v hlave,takže zvolávačka sa týka aj mňa?
ináč volvík šlape ako má,zatial som nemal žiadne problémy,ani s filtrom
podobná debata:http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=24066
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
DOD
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1523
Dátum registrácie: 25 Jan 2009, 15:50
Vek:: 35
Bydlisko: SL
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 8 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: zvolavacka - D5

Príspevok od užívateľa DOD » 30 Apr 2010, 20:46

a nieje to problem len poslednych D5 co maju 180 konikov? myslim ze hej...
je XC60 D5 136kW 2009 6r.aut....skoro stvorkolka :)
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny

Užívateľov profilový obrázok
naffots
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 10:26
Vek:: 43
Bydlisko: Bratislava

Re: zvolavacka - D5

Príspevok od užívateľa naffots » 02 Máj 2010, 12:32

DOD napísal:80kW, riadiacka Bosch, ano vie to urobit/odstranit DPF...
dakujem za info. je mozne, ze to raz vyuzijem. inakm je to podla vas v pohode ta uprava sw? je to cisto preprogramovanie, ziadna dalsia pridavna "saliaca" elektronika? co ak by som potom isiel do volva a nahraju novy soft? prepise sa to a zacne pindat, ze nema DPF?
ex: V50 1.6D 2006 Momentum

Užívateľov profilový obrázok
DOD
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1523
Dátum registrácie: 25 Jan 2009, 15:50
Vek:: 35
Bydlisko: SL
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 8 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: zvolavacka - D5

Príspevok od užívateľa DOD » 02 Máj 2010, 12:36

hej je to prepalenie map a nasledne vykuchanie/prevrtanie DPF, ked by si isiel potom na update softu v ECU tak ti to samozrejme premaze a nahra opät soft s dpf....
je XC60 D5 136kW 2009 6r.aut....skoro stvorkolka :)
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny

Užívateľov profilový obrázok
naffots
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 10:26
Vek:: 43
Bydlisko: Bratislava

Re: zvolavacka - D5

Príspevok od užívateľa naffots » 02 Máj 2010, 13:00

a teda poskytuju na to taky servis, ze po prehrati to daju zas dokopy ako zarucny servis?
prehratie noveho sw z volva moze obnasat ine uzitocne upravy...
ex: V50 1.6D 2006 Momentum

Napísať odpoveď