POZOR voda v Nafte

Užívateľov profilový obrázok
michalmalcek
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 785
Dátum registrácie: 17 Sep 2009, 19:43
Vek:: 5
Bydlisko: Zvolen
Bolo mu poďakované: 16 krát

POZOR voda v Nafte

Príspevok od užívateľa michalmalcek » 21 Dec 2009, 20:38

Zdar kolegovia . dost vela ludi si mysli ze aditiva do nafty je zbytocnost Ano mozno v starych dizloch Pripajam moju skusenost z dnesneho rana.Vcera som tankoval na OMF alpin diesel a hovorim si ze nebudem davat aditiva ked hovoria ze alpin dizel je do -25 a je aditivovany.To bola osudova chyba bud bola v nafte voda alebo si to neviem vysvetlit .Dnes rano mi auto ltt nastartovalo a islo 10km maximalne tak som zasiel do Volva .Nesvietila ziadna kontrolka proste nic.Po hodine vrcania to napichli na PC a zistili ze jeden vstrekovac vykazuje chybu .Hovorili ze parafin teda voda ze v poslednej dobe sa stretli z dost castymi pripadmi voda v nafte .Najvecsi paradox je ze som mal pol nadrze a vten isty den som tankoval polovicke do S40 1.9DI tiez na OMF a daval som VIF a dokonca iba nejakych 15L a to rano zvrcalo na prvy krat.Takze ty co vravia ze naco aditiva nato raz pridu .Takze moje ponaucenie ze ani znackovym pumpam netreba verit
Volvo V90 cc 2.0 T6 r.v. 2017
Volvo S80 3.2 AWD 2007
Volvo S60 2.4i 103KW + LPG r.v. 2006
Bolo - Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Bolo - Volvo S40 1.6 + LPG r.v 2003
bolo - volvo S40 1.9 DI r.v 1999
bolo - volvo 440 1.7T R:V 1993

Diagnostika DICE 

Užívateľov profilový obrázok
nitran
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 837
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 18:18
Vek:: 42
Bydlisko: Nitra
Poďakoval: 18 krát
Bolo mu poďakované: 38 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: POZOR voda v Nafte

Príspevok od užívateľa nitran » 22 Dec 2009, 09:36

michalmalcek napísal:Zdar kolegovia . dost vela ludi si mysli ze aditiva do nafty je zbytocnost Ano mozno v starych dizloch Pripajam moju skusenost z dnesneho rana.Vcera som tankoval na OMF alpin diesel a hovorim si ze nebudem davat aditiva ked hovoria ze alpin dizel je do -25 a je aditivovany.To bola osudova chyba bud bola v nafte voda alebo si to neviem vysvetlit .Dnes rano mi auto ltt nastartovalo a islo 10km maximalne tak som zasiel do Volva .Nesvietila ziadna kontrolka proste nic.Po hodine vrcania to napichli na PC a zistili ze jeden vstrekovac vykazuje chybu .Hovorili ze parafin teda voda ze v poslednej dobe sa stretli z dost castymi pripadmi voda v nafte .Najvecsi paradox je ze som mal pol nadrze a vten isty den som tankoval polovicke do S40 1.9DI tiez na OMF a daval som VIF a dokonca iba nejakych 15L a to rano zvrcalo na prvy krat.Takze ty co vravia ze naco aditiva nato raz pridu .Takze moje ponaucenie ze ani znackovym pumpam netreba verit
Vďaka za radu, včera som si bol kúpiť novú batériu aj aditíva do nafty ;)
VolvoDiely.sk
Autoservis, predajňa, eshop, vrakovisko, chip, zmena jazyka, SW, diagnostika a požičovňa
tel.: 0910278211
Moje:
XC90 2.4 D5 2010 R-Design
NA PREDAJ:
XC60 2.4 D5 AT 2009
S60 2.4i 2001
V50 1.6D 2008
V50 1.6D 2006

Užívateľov profilový obrázok
base
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 98
Dátum registrácie: 03 Dec 2009, 10:30
Vek:: 5
Kontaktovať užívateľa:

Re: POZOR voda v Nafte

Príspevok od užívateľa base » 25 Dec 2009, 23:59

No z toho plynie jediné ponaučenie.

Treba liať do nafty aditíva za každých okolností. Nie každý z nás má znalosti a doma laboratórium na testovanie kvality paliva a preto to predajcovia parádne zneužívajú a zarábajú na nás a servisy si tiež prídu na svoje.
Počas tých mrazivých dní som na cestách videl niekoľko nešťastných majiteľov dieslových aut a neboli to len staré dymiace diesle ale aj moderné diesle. Prešiel som popri nich bezstarostne, lebo do nádrže okrem nafty lievam aditívum bez ohľadu, akú naftu tankujem.
To aditívum (VIF) nie je zase až tak drahé, aby to extrémne zaťažilo moju peňaženku. Tých pár EUR mi nepomôže na ceste, ak sa mi pokazí auto kvôli nekvalitnému palivu.
Majiteľom auta s dieslovým motorom nie som dlho, ale na internete je toho dosť veľa popísané o palivách a tiež o aditívach, aby som pochopil, že cesta paliva od výrobcu k predajcovi je dosť dlhá a prechádza cez niekoľko rúk, ktoré nie vždy sú poctivé a palivo pančovaním znehodnocujú. A my to jednoducho pri tankovaní nezistíme.

Takže je len na Vás, či budete veriť tým textom na plechoviciach aditív a príspevkom na Nete od užívateľov, ktorí to lievajú pravidelne pri tankovaní do nádrže svojho miláčika........
Volvo S40 2.0D, r.v.2005 (model 2006),manual 6Q

Užívateľov profilový obrázok
boss
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 322
Dátum registrácie: 22 Máj 2009, 11:02
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: POZOR voda v Nafte

Príspevok od užívateľa boss » 26 Dec 2009, 15:09

Už dlhší čas používam VIF a vrelo odporúčam. Okrem toho, že zvyšuje cetánové číslo, znižuje penivosť, pomáha viskozite, má aj preventívne účinky proti usadeninám.
Po viacročných skúsenostiach jazdenia po EU som dospel už dávnejšie k záveru, že nafta v SR ( aj v ČR ) je odpad oproti všetkým krajinám západnej Európy, a dokonca aj Maďari majú lepšiu naftu. Markantne sa to prejaví na akcelerácii, dymivosti a pod. Vždy, keď sa vraciam do SR, tankujem v D plnú nádrž. Preto potom v SR cez zimu pridávam aj aditív a na prémiové nafty u nás už dávno neverím.
Je to môj názor, testujem to od júna tohto roka - najlepšie skúsenosti mám s naftou od Slovnaftu - v konečnom dôsledku som vždy urobil viac km na plnú ( alebo aj pri cca 30l tankovania ) nádrž oproti iným čerpačkám. Matematicky - drahšia nafta ako LUKOIL, SHELL,... , ale viac km / lacnejšia nafta, ale menej km = za tie isté peniaze urobím v konečnom dôsledku rovnaké km, ale mám ( podľa mňa ) kvalitnejšiu naftu - aj keď sa o kvalite v SR dá iba snívať. Nehodnotím prémiovú naftu, ale klasiku, pretože si myslím, že pri prémiovej to je veľa peňazí za veľmi málo muziky....
Podporím to argumentom - spolužiak môjho bratranca robí v Slovnafte mangera, je asi tretí pod generálnym a vysvetlil mi, že nafta od nich odchádza už namiešaná podľa značky, kam ide.
Prísady si dodá odberateľ a miešajú sa priamo v Slovnafte. A takto nejako mi to vysvetlil aj s kvalitou nafty v SR a príplatkovej nafte...je v nej o cca 5% viac aditív, ale o kvalite sa nechcel so mnou baviť.
Takže ( podľa mňa ) je nafta na Slovnafte asi najmenšie zlo v SR.
XC90 D5 (D5244T) '05, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V 70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Užívateľov profilový obrázok
shineonyou
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 233
Dátum registrácie: 12 Apr 2009, 13:06

Re: POZOR voda v Nafte

Príspevok od užívateľa shineonyou » 27 Dec 2009, 23:53

Tankujem v Rakusku. Nema problema. 8-)
V 70 2,5 D, rok 2000

Užívateľov profilový obrázok
srotat
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 11 Sep 2009, 15:39
Vek:: 5
Bydlisko: Čadca

Re: POZOR voda v Nafte

Príspevok od užívateľa srotat » 28 Dec 2009, 08:58

Tak ja standardne tankujem na benzine v cz, premiovu-teda vervu len ak to dovoli rozpocet (malokedy) a nemal som problemy startovat na prvykrat v -20 stupnoch a negarazujem...
ALE - - pred tyzdnom som bol nuteny natankovat v polsku, tak som si vybral Orlen, predsalen ma najlepsie referencie a v podstate vlastni aj cesku benzinu a ta akoze v cz patri k najlepsim, tak preco nie? Premiova nebola, nalial som klasiku, cca 40 l a na prilepsenie vo vtedajsich mrazoch a pri dovere v poliakov som supol dost aditiva... Druhy den pri - 10 stupnoch sice start tradicne prvykrat, ale po chvilke CHCIPAK a tak sa to opakovalo asi 30x!! Kedze som bol nuteny cestovat tak som mu nedal pokoja a napokon som ho rozhybal a nasledne pri najblizsej SHELLke dolial v-power doplna. A tiez po vyjazdeni nasledujuci den v-power doplna, s troskou aditiva... takze uz som mal cisty premiovy shell. Vysledok o dva dni: -10, start, CHCIPak a tak dookola.......
xc90, D5, 120kw, 2004
vw sharan, 1,9TDi, 85kw, 4motion, 2001, 7-miestny

Užívateľov profilový obrázok
Kajinek
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 20 Nov 2009, 19:16
Vek:: 5
Bydlisko: Poprad

Re: POZOR voda v Nafte

Príspevok od užívateľa Kajinek » 29 Dec 2009, 23:04

Zdravim ,s naftou byvaju v zime casto problemy,a niekedy si ich zapricinuju vodici ,vdaka nevadomosti ,a nieje to ani chybou auta ani nafty. Aditivum pouzivam aj ja ,v zime pravidelne a v lete len niekedy napr. pri tankovani v PL. Pri pouzivani aditiva je nutne tiez dodrzat niekolko zasad, malo by mat urcite plusovu teplotu (nevozit ho v aute v ktorom byvaju nizke teploty jeho reakcna schopnost je potom zla)a malo by byt pouzivane podla pokynov vyrobcu. Voda v nafte tiez nemusi byt chybou cerpacej stanice, ale chybou pri tankovani. Ak tankujeme (hlavne ak je vonku teplota pod nulou )do skoro prazdnej nadrze, je tam pomerne vela vzduchu a do nadrze tankujeme naftu, ktora je uskladnena v zemi ,ktora ma vyzsiu teplotu, ako je okolita teplota. Vysledkom je,ze na stenach nadrze sa nam vyzraza voda. Moja rada je preto netankovat male mnozstvo paliva do skoro prazdnej nadrze. A v pripade akychkolvek problemou s palivom vymenit palivovy filter.Rozhodne by som nepodcenoval problemy, ktore mozu nastat ,pretoze vymena vstrekou je urcite drahsia nez to, co usetrime na aditive a nekvalitnej nafte.
Karol
Volvo V40
r.v.2001
1,9 TD ,85kw
strieborná metalíza

Napísať odpoveď