Volvo V50

Pabil
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 09 Máj 2012, 09:43
Vek:: 24

Volvo V50

Príspevok od užívateľa Pabil » 09 Máj 2012, 09:59

Ahojte,


Cca predtyzdnom som kupil ojazdene Volvo V50 2.0D 2004 . Mam par otazok ci daktore veci co robi su normalne alebo to bude treba dat riesit =) .


1. Ked zastavim a je vonka okolo 30 stupnov tak sa takmer hned ci po par sekundach jak vystupim spusti ventinlator pomocny a zacne chladit motor aj napriek tomu ze nie je prehriaty ( Usuzdujem jednak podla ukazovatela ale aj s z predoslej jazdy ). Ked je vonka okolo 10Moja otazky su
a. Ci je to normlane ?
b. Zapinato len preventivne a mozem vypnut motor ci mam cakat kym sa vypne ventilator ?(trva to aj 5 minut ) .

2. Dnes som si vsimol ze ked prejdem cez elektrickvu trat ktora je fajne hrbolata tak preblikne na palubnej doske svetielko alebo ako to nazvat , presne v intervaloch jak idem po hrboloch . Je to daka chyba v kontaktke niekde ? netusite ?


3. Nemam vo vybave palubny pocitac a v manualy je spomenute zmenenie casu len pomocou neho , neviete ako inak sa da zmenit ?


4. Na akych otackach je vhodne jazdit pri tomto motore . Vsimol som si ze medzi 1500 a 2000 pri pridany plyn ma taky , jak to nazvat , horsi , skradesi , strojovejsi zvuk . Je to len zvuk preto ze je to diesel alebo tie otacky aj skodia motoru.


5. Toto bude moznost hlupost ale ked som mal stiahnute stiahnute okna tak som pocul pri dojazde do krizovatky ked som podradil do 3ky namiesto brzdenie take cvaknutie po zaradeni ( boli nizke otazky , medzi 1200-1800 ) . Tak isto sa mi zda ze som to pocul aj ked som preradil na vyssi stupen pri takto nizkych otackach po preradi. Pri vyssych otackach to nerobi. Je to normlany zvuk alebo nieco zle ? neviete ? robi vam to tiez ? ci len si privelmi vsimam zvuky ? Jazdil som predtym totiz na ocovom audi a bmw co boli obidvna benziny a potom na hladkom diesli .

Užívateľov profilový obrázok
naffots
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 10:26
Vek:: 43
Bydlisko: Bratislava

Re: Volvo V50

Príspevok od užívateľa naffots » 09 Máj 2012, 11:00

ahoj,

za mna, k tomu co viem:

1. ak mas DPF, snazi sa robit nudzovu regeneraciu a nepodari sa mu ju dokocit lebo ho vypnes.
neber to na lahku vahu a chod to prevetrat niekde mimo mesta najlepsie na dialnicu pri trvalej zatazi a vyse 100kmh uplne zohriaty motor a chod takto stabilne nejakych 20 minut. ak nemas DPF tak iba dochladzuje, neries. ale kazdopadne motor nevypinaj hned ako dojazdis. pockaj minutku a poslednu cast cesty pred planovanym koncom jazdi kludne..

3. cudlik pri tachometri vedla resetu trip-metra ? skus s nim krutit

4. ja mam 1.6D, ale pod 1400ot na 3., 4. a 5. stupni sa snazim nechodit
ex: V50 1.6D 2006 Momentum

Pabil
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 09 Máj 2012, 09:43
Vek:: 24

Re: Volvo V50

Príspevok od užívateľa Pabil » 09 Máj 2012, 11:06

1. Ako zistim ci mam DPF :D ? Ja si myslim ze nemam.

3. Krutit som skusil a nic , netreba daku kombinaciu postlacat ?

Užívateľov profilový obrázok
naffots
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 10:26
Vek:: 43
Bydlisko: Bratislava

Re: Volvo V50

Príspevok od užívateľa naffots » 09 Máj 2012, 11:18

1. v TP emisna norma EURO kolko?
3. ale teda mas 2 cudliky? ak ano, tak ten prvy je trip reset a druhy hodiny. ak to nefunguje, urcite je to vadne... ja palubny mam, ale tam sa cas menit neda, jedine tym cudlikom. zmenu cez PP som videl az v novsich volvach. skus stlacit 'menu', ci tam nieco nenajdes...
ex: V50 1.6D 2006 Momentum

Pabil
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 09 Máj 2012, 09:43
Vek:: 24

Re: Volvo V50

Príspevok od užívateľa Pabil » 09 Máj 2012, 11:24

1. euro 3 , tak to pochybujem ze ma DPF =)
3. Hmm a len tocit a nic nestlacat ? no skusim este raz ale neslo to sa mi zda . V manualy som videl ze sa to meni cez packu v lavo kde mas palubny pocitac ( tam kde si preklikvas priemrnu spotrebu dojazd a tak , toto ja nemam ).

Užívateľov profilový obrázok
naffots
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 10:26
Vek:: 43
Bydlisko: Bratislava

Re: Volvo V50

Príspevok od užívateľa naffots » 09 Máj 2012, 11:28

1. ano, nemas DPF
3. fakt neviem. ja s tym viem pohnut do stran, nie krutit dookola, proste pohnem doprava, zopne sa kontakt a hodiny sa pohnu dopredu. rovnako naopak. ten cudlik ma aj taky zdrsneny drazkovany povrch. podla tvojho manualu naco by mal sluzit ten cudlik?
ex: V50 1.6D 2006 Momentum

Pabil
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 09 Máj 2012, 09:43
Vek:: 24

Re: Volvo V50

Príspevok od užívateľa Pabil » 09 Máj 2012, 11:30

Ten som tam nenasiel ale je pravda ze som sa na to vykaslal po chvili :D .
Takze doprava dolava :D ja som krutil , mozno to bude tym , parada skusim to takto jak pises =). vdaka !

Užívateľov profilový obrázok
southpark
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1715
Dátum registrácie: 15 Okt 2009, 15:50
Vek:: 36
Bydlisko: MARTIN
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: Volvo V50

Príspevok od užívateľa southpark » 09 Máj 2012, 12:28

Tak ohladom otacok je to od 2000 do 2500, v tomto rozmedzi je to dobre udrziavat...
A ten ventilator sa spusta preto, lebo mas zapnutu klimu (nemusi byt v AUTO MODE), ale je zapnuta v ON a vtedy ventilator sem tam toci AJ KED JE MOTOR STUDENY!!! To neries :)
je: VOLVO XC60, MY2010, D5, 151kW, D5244T10, A/T 6 st. AWD
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)

VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine

tokra
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 02 Feb 2011, 21:58
Vek:: 5
Bydlisko: SK CZ

Re: Volvo V50

Príspevok od užívateľa tokra » 09 Máj 2012, 13:23

stahni si správny návod, tu http://www.volvocars.com/cz/sales-servi ... -my05.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

a ako to píše southpark, tak to je vetrák klími ak ju máš stále zapnutou

ad 5 - to robí vačšinou závažia na mechanizme radenia , nejazdi tak v nízkych otáčkach {premyslajuci}
VOLVO

Pabil
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 09 Máj 2012, 09:43
Vek:: 24

Re: Volvo V50

Príspevok od užívateľa Pabil » 10 Máj 2012, 09:41

Btw tym pravym cudlikom sa neda nic robit ani tocit ani stlacat ani doprava dolava hore dole stlacat...


Dik za info o ventilatore a cvakani . V meste obcas tazko neist na takych otackach ale budem sa viac snazit.


Este otazka vravite ist medzi 2000-2500 stale ak sa da , takze ak chodim medzi mesto po rovine 100-105 kmh v 6tke a mam 1800 otacok tak to neni vhode a radsej ist v 5ke jo ? =)

jancco
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 19 Sep 2010, 13:02
Vek:: 27
Bydlisko: Žlkovce- TT

Re: Volvo V50

Príspevok od užívateľa jancco » 12 Máj 2012, 08:34

ta 6 pri 100 je v pohode, len tak nechodit do kopcov, a proste trapit auto, ja tiežchodim na 6 ale pri prdbiehani ide do 4 a tak dalej, cize ak ides plinule tie otačky niesu problem
V 50 ,MY 2005 , 2,0D , 6q

Užívateľov profilový obrázok
zobacny
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 938
Dátum registrácie: 02 Okt 2010, 15:47
Vek:: 5
Bydlisko: Banska Bystrica
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 22 krát

Re: Volvo V50

Príspevok od užívateľa zobacny » 12 Máj 2012, 10:32

Pabil napísal:Btw tym pravym cudlikom sa neda nic robit ani tocit ani stlacat ani doprava dolava hore dole stlacat...


Dik za info o ventilatore a cvakani . V meste obcas tazko neist na takych otackach ale budem sa viac snazit.


Este otazka vravite ist medzi 2000-2500 stale ak sa da , takze ak chodim medzi mesto po rovine 100-105 kmh v 6tke a mam 1800 otacok tak to neni vhode a radsej ist v 5ke jo ? =)
auto drž v otáčkach, pod 1800 nie je dobré, ja to držím stále nad 2000 otáčok, ale nevytáčam ešte kým je motor studený, preraďujem zhruba pri 2500-2700otáčok, na diaľnici to držím okolo 2300-2400otáčok, motor je v pohode a aj spotrebu máš dobrú a rýchlosť 125-135 km/h mi stačí s nikým sa nehrám na pretekanie. jednoducho sa snažím ísť podla zvuku motora, netrápim ho, ale nechodím na nom ani lenivo, taký klasický stred.Na spotrebu ak na nej trváš je aj dôležitý štýl jazdy, technický stav auta, gumy, a ďalšie faktory, ale to ti asi nemusím rozpisovať, to vieš aj sám ;)
Volvo XC 60 D5, 136 kW / 185 PS, Rv 2009, D5244T4, M66 AWD
Volvo V 50 1,6D 81KW / 109 PS Rv 2007 D4164T, M5

Napísať odpoveď