S40 2.4i 125kw, motor pri startovani, automat

Užívateľov profilový obrázok
sonyque
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 285
Dátum registrácie: 24 Sep 2009, 16:03
Vek:: 5
Bydlisko: Zvolen, SK

S40 2.4i 125kw, motor pri startovani, automat

Príspevok od užívateľa sonyque » 29 Sep 2009, 19:36

Zdravim,

Mam taky problem, neviem ci je to problem alebo je to v poriadku, ked startujem a auto stoji viac ako hodinu napriklad, tak motor nejako velmi zavrci po nastartovani. Predpokladam ze je to tym, ze olej stecie dole a kym sa dostane vsade kam ma, tak to trva nejake dve sekundy a motor ide vlastne bez oleja tu dobu a preto to zavrci. Olej je tam original Castrol longlife for volvo, uz neviem presny nazov a najazdene nan cez 4000 km, co je v pohode. Meneny bol pred pol rokom priblizne. No a neviem ci je to ok, alebo s tym treba nieco robit.

Dalsi dotaz je ohladne automatu.

Niekedy ale nie vzdy, mi auto ubere o napriklad 500 otacok a samo prida naspet a spravi to v priebehu dvoch sekund mozno pet krat. Je jedno ci drzim plyn konstantne alebo akcelerujem. Neviem ci to sposobuje automat, alebo to ze svieti kontrolka diagnostiky, problem som popisal tu: http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php ... 22#p229622

Auto ma nalietanych 244 tis. km.

Nieze by som bol z obidvoch pripadov zufaly, ale rad by som vediet na com som, aby som predisiel moznym problemom a nemal hlavu v smutku.

Budem vdacny za kazdu radu.
Volvo S60 T5 2001 manual, 250HP + LPG
Volvo S40 2.4i 170 HP r.v. 2004, automat na predaj
Volvo V50 1.6 HDI r.v. 2007

Užívateľov profilový obrázok
dod80
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 287
Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 15:29
Vek:: 5
Bydlisko: Stara Lubovna
Kontaktovať užívateľa:

Re: S40 2.4i 125kw, motor pri startovani, automat

Príspevok od užívateľa dod80 » 29 Sep 2009, 22:35

v prvom rade by som odstranil tie chyby motora...co vsetko je napojene na tu poistku cez ktoru ide aj ohrev lambda sond? pozeral som do vadisu ale nieje tam popis poistiek...
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe nieco cez 300 hp :)
bolo V50 2.0 D r.2005, V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.lubovna.eu

Užívateľov profilový obrázok
sonyque
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 285
Dátum registrácie: 24 Sep 2009, 16:03
Vek:: 5
Bydlisko: Zvolen, SK

Re: S40 2.4i 125kw, motor pri startovani, automat

Príspevok od užívateľa sonyque » 30 Sep 2009, 16:30

No mal by byt na nu napojeny ohrev lambda sond, ohrev palivoveho filtra, ale to len pri diesloch predpokladam, lebo relatko cislo 5 by malo byt na spinanie toho filtra a relatko cislo pet tam nieje, takze predpokladam ze to je len pre diesle a este vakuove podtlakove neviem co je na nu napojene... No bude sa to riesit v kazdom pripade...
Volvo S60 T5 2001 manual, 250HP + LPG
Volvo S40 2.4i 170 HP r.v. 2004, automat na predaj
Volvo V50 1.6 HDI r.v. 2007

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: S40 2.4i 125kw, motor pri startovani, automat

Príspevok od užívateľa sergej » 09 Okt 2009, 08:30

To kolisanie otacok moze byt sposobene zapinanim a vypinanim pomocnej spojky hydromenica prevodovky.
Ked chce automat zmenit rychlost, tak musi pomocnu spojku vypnut a tym stupnu otacky. Nasledne preradi/podradi a spojku znova zapne a otacky klesnu. Ale to co popisujes normalne nie je. Automat je riadeny elektronicky mal by mat vlastnu RJ, ktora spolupracuje s RJ motora. Samotna pomocna spojka by mala byt ovladana solenoidnym ventilom, teda je dobre zistit, ci RJ automatu vobec vie o tom ze spojka sa vypina/zapina. Ale chyba moze byt samozrejme aj v niecom uplne inom.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
sonyque
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 285
Dátum registrácie: 24 Sep 2009, 16:03
Vek:: 5
Bydlisko: Zvolen, SK

Re: S40 2.4i 125kw, motor pri startovani, automat

Príspevok od užívateľa sonyque » 18 Okt 2009, 13:22

Dakujem za odpoved. No v automate to nebude, pretoze ked zaradim rychlost sekvence hydrodinamicky menic sa odstavi a prevod je tam natvrdo a trha to aj tak. Auto bolo u mechanika, ten zavadu z casti odstranil, este tam bude musiet ist. Vsetko sa odvija od ohrevu lambda sond.

To co si mi popisoval s hydrodinamickym menicom mi bolo zname.
Volvo S60 T5 2001 manual, 250HP + LPG
Volvo S40 2.4i 170 HP r.v. 2004, automat na predaj
Volvo V50 1.6 HDI r.v. 2007

Napísať odpoveď