český software na V50 2006

mik11
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 30 Nov 2010, 21:39

český software na V50 2006

Príspevok od užívateľa mik11 » 30 Nov 2010, 22:33

ahoj nevíte kde by se dal staáhnout software nebo kdo by mě to nahrál za pár kaček nechce se m do toho cpat moc peněz
a kdyb někdo znam i odkaz na novou českou lokalizaci navigace ve volvu V50 1.6 2006

díkec moc všem

Užívateľov profilový obrázok
5ulo
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1224
Dátum registrácie: 24 Jún 2010, 19:58
Vek:: 41
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 21 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: český software na V50 2006

Príspevok od užívateľa 5ulo » 30 Nov 2010, 23:11

1. soft do V50 sa robi v autorizovanych servisoch, myslim, ze sa to paruje priamo so serverom Volva niekde v tramtarii, takze to asi len tak nestiahnes a urcite nie za par kacek... ja som to mal tusim okolo 120-130 €, ale uz si nepamatam
2. este som nepocul o cestine do navigacie V50
== prosim, opravte moje odpovede, nedam za ne ruku do ohna
Je: Volvo V50 2.0 D Momentum, 100kW, r.v.2005 MY06
Bolo: Octavia Combi 1.9TDi L&K Navi, 96kW, r.v. 2004

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: český software na V50 2006

Príspevok od užívateľa Ortový » 01 Dec 2010, 01:52

je to tak...
hoci nedávno na cz fóre prebehla správa,že nejaká cz firma sa pokúša o češtinu do navi(palubáku?),ale za pár kaček to tiež asi nebude...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
MrXo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1326
Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
Vek:: 55
Bydlisko: Šamorín
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: český software na V50 2006

Príspevok od užívateľa MrXo » 16 Dec 2010, 21:36

Možno toto práve sem nepatrí ale priamo súvisí s názvom témy. Príspevok je síce veľmi dlhý ale verím, že niekto si rád rozšíri obzor o "jednoduchosti" svojho miláčika.

Určite chce každý ušetriť ale práve na zmene jazyka to určite nepôjde. Dokonca som niekde na fóre čítal, že nejaký chytrák to chcel hacknúť. {valajuci} V každom prípade, zmena SW na iný jazyk sa musí robiť vo VOLVO servise, pretože táto operácia sa robí On-line do Švédska. V prvom rade, nejde o nejakých 200 slov v palubnom počítači ale ide o DVA počítače, DIM a ICM a to najhlavnejšie, zmena "CarConfig" súboru. Tento CarConfig má v sebe všetku informáciu o vybavení auta a podľa toho sa všetky druhé počítace v aute správajú . Dá sa to prirovnať k BIOS-u v PC-čku. Keď "pohnojíš" BIOS, počitač nenaštartuje. Pred MY05 sa tento file dal extrahovať z auta, redigovať a vložiť naspäť. Dnes, vlastne od MY05 toto už nejde. Každý program v počítači má nejaký Checksum. Tak isto aj tieto programy v počítačoch v aute. Tak to povedzme polopaticky. Tebe povie palubný počítač (ICM) po taliansky "kaco" lebo si niečo urobil, čo sa niekomu nepáčilo. Ty ale nechceš aby ti hovoril "kaco" ale chceš to zmeniť na české "blbec" (slovenčina sa spraviť nedá). To jedno slovo má 4 pozície, to druhé ma 5 pozícií, samozrejme, výsledok bude úplne iný checksum. ICM počítaču je to jedno, len si v určitej pozícii, vo svojej vlasntej checksum, na miesto 0 dá 1, čo v tomto prípade znamená: Manipulovaný sw. Každy jeden počítač má takýto špeciálny checksum, ktorý obsahuje údaje o chybách, či naštartoval bez chyby alebo z nejakou chybou a akou chybou, či to bolo prvý krát alebo už sa to stalo predtým, alebo vždy, keď naštartuje, alebo iba niekedy, kedy sa ta chyba ukázala v globálnom čase a lokálnom čase v sekundách. Povedzme, že "Juro" zmenil niečo v DIM a v ICM, tak sa zmenili aj tie checksum. CarConfig zmeniť nemohol, lebo ten je VLASTNICTVOM VOLVA, čiže preto operácia online zo Švédskom. No a tento file, CarConfig, už neobsahuje relevantnú informáciu, (korrupt bios = pc neštartuje) v našom prípade, neštartuje auto.

Proces štartovania je úplne jednoduchý: CEM, (central electronic module, čiže hlavný počítač) v aute má jednu tabuľku, ktorá obsahuje 16 relevantných checksum z určitých počítačov v aute ktoré sa počítajú ako nevyhnutné pre bezpečnosť jazdy. Na taký počítač ako AEM (audio) alebo MPM (mediaspelare) sa kašle. Hneď, ako otočíš kľúčikom v aute, požiada CEM 4 hociktoré počítace s týchto 16 o checksum. Odpovede musia sedieť s tými čo sú v tej tabuľke. On si potom s tej odpovedi čo dostane (4 checksumy čo sedia) vypočíta svoj vlastný checksum a skontroluje si výsledok v inej tabuľke. Ak toto sedí,štartuješ! Ak nie - smola. Čiže, ako vidno, úplne elementárne. Aby si mohol manipulovať CarConfig, potrebuješ program CarConfig edit, k tomu potrebuješ samozrejme file CarConfigxxxxxx.vbf, ďalej jeden špeciálny P1xxxxx.ini, potom môžeš editovať parametre, čo potrebuješ. V našom prípade je to pozícia 64, MO - Language, teraz tam máme 0x08 Italian a potrebujeme tam dostať 0x18 Czeck. Teraz potrebuješ k tomu 4 špeciálne kódy z počítača, čo sa volá ECM (Engine Control Module), tie vložíš na patričné miesto do nášho editovaného CarConfig a uložíš ho ako nový CarConfig. Teraz potrebujeme ďalší program, čo sa volá CEM.sbl (subloader) a tento program nám vloží náš nový Car Config na patričné miesto, čiže do ECM. Ak sa to podarí, (skoro) sláva. Sú tam totiž dva údaje (CarConfig Doc No: 0030667834 a Car Config Issue No: 001), ktoré sa zmeniť nedajú. To môže robiť len aická databáza, ktorá je vo Švédsku.

Ešte dávam úryvok z testprotokolu kde sa dá vidieť, že sa jedná o modul AUM na adresese 60Hex a otázka je AE 1B, za tým je vysvetlenie, čo to znamená a pod tým je kompletná odpoveď. EE 1B znamená, že eventuálne chyby nikomu nevadia. 46 atď sú chyby a pod tým tie vtákoviny, popísané trochu vyššie.

Tester -> AUM: 60 AE 1B/ AE-Read DTC/1B-Request 2 byte DTC with counter 1, 3-7

Complete Response: EE 1B 46 FE 00 00 03 BB 03 A6 0A 86 09 FF FF FF 00 03 A7

46FE CD-C not required, recording to vehicle data

Counter 1 0 driving cycle without fault (since last fault detection)
Counter 3 955 driving cycle in total (since DTC was set)
Counter 4 934 driving cycle with fault (since DTC was set)
Counter 5 689 673 seconds of ECU operating (since DTC was set)
Counter 6 16 777 215 seconds, possible to detect the fault (since DTC was set)
Counter 7 935 seconds of detected fault (since DTC was set)

Toto s tými countermi ale v žiadnom servise neuvidíte, na to nemajú výbavu (ani volvo servis u nás). Takže ak si uvedomíte rozsiahlosť problematiky, určite sa nebude chcieť niekomu do toho rýpať a dá si spraviť zmenu jazyka v servise. ;)

Inak cena za zmenu jazyka 40€ je správna, ale nie na slovensku ale vo švédsku. Inak toto celé info nie je odo mňa, nie som až taký lumen ale od brata, ktorý priamo v Goteborgu robil.
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika

Užívateľov profilový obrázok
5ulo
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1224
Dátum registrácie: 24 Jún 2010, 19:58
Vek:: 41
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 21 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: český software na V50 2006

Príspevok od užívateľa 5ulo » 16 Dec 2010, 21:49

Dik za objasnenie.. v podatete som napisal to iste.. citujem 'jazyk sa nahrava iba vo Volve, lebo je to prepojene s ich serverom' {valajuci} dik, ze si moje slova prekotil do zrozumitelnejsej reci :)))))))
ps. konecne som aj ja mudrejsi
Je: Volvo V50 2.0 D Momentum, 100kW, r.v.2005 MY06
Bolo: Octavia Combi 1.9TDi L&K Navi, 96kW, r.v. 2004

Užívateľov profilový obrázok
MrXo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1326
Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
Vek:: 55
Bydlisko: Šamorín
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: český software na V50 2006

Príspevok od užívateľa MrXo » 16 Dec 2010, 22:24

BTW: Je dobré mať niekoho na správnom mieste: keď som auto kupoval, kým som podpísal papiere, vedel som skoro o každej skrutke v aute a to som v ňom ešte ani nesedel {palechore}
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika

Užívateľov profilový obrázok
DOD
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1523
Dátum registrácie: 25 Jan 2009, 15:50
Vek:: 35
Bydlisko: SL
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 8 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: český software na V50 2006

Príspevok od užívateľa DOD » 16 Dec 2010, 23:53

po nachipovani je v ECU (motora) permanentne ulozena chyba o zlom checksume a auto startuje vzdy a jazdi no problem...ECU motora nieje nebezpecna pre chod automobilu?? co ak by volvo zacalo samo zrychlovat ako toyoty? :D
je XC60 D5 136kW 2009 6r.aut....skoro stvorkolka :)
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny

Užívateľov profilový obrázok
harlequin
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1580
Dátum registrácie: 07 Jan 2010, 20:21
Vek:: 26
Bydlisko: UK
Poďakoval: 2 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: český software na V50 2006

Príspevok od užívateľa harlequin » 17 Dec 2010, 09:19

On-line do Švédska
osobne si myslim, ze je to stahovanie zo servera nie DO :) to poprvé a podruhé ja som bol v tom, že sú to Ford servery v US :)
Volvo S40 2.0D 100kW MY2005 Momentum + doplnky
EX >>> Volvo V40 1.8i 92kW MY2000 125konikov, červená farba
Láka ma ísť, ísť, ísť, ísť, tam kde nik, nechodí...ísť s tebou ísť, čakať čo sa prihodí...

Užívateľov profilový obrázok
MrXo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1326
Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
Vek:: 55
Bydlisko: Šamorín
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: český software na V50 2006

Príspevok od užívateľa MrXo » 17 Dec 2010, 14:58

Jasné, smer toku dát je ZO švédska. Nie, od určitého času (myslím, že ten prelomový rok bol 2005) sa dátový systém (akoby jazyk CEM) Ford a Volvo líšia a taktiež sa rozdelili databázy. Inak áno, máš pravdu, všetko bolo predtým v US.
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika

Užívateľov profilový obrázok
MrXo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1326
Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
Vek:: 55
Bydlisko: Šamorín
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: český software na V50 2006

Príspevok od užívateľa MrXo » 18 Jan 2011, 00:11

Dnes som konecne dostal zopar odpovedi aj z Rakuska. Prepalenie SW 180€, teda drahsie ako v SK. Ak si ale date spravit ci opravit sucasne aj cosi ine, cena sa v rakusoch dost meni, samozrejme zalezi na tom, co robia. Ja som si dal poziadavku na vymenu oleja + prepalenie SW + diagnostika. Vysledok 786€. Ked som sa dotazoval na jednotlive polozky, diagnostika cca 30€, prepalenie SW 120€.
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika

Užívateľov profilový obrázok
5ulo
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 1224
Dátum registrácie: 24 Jún 2010, 19:58
Vek:: 41
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 21 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: český software na V50 2006

Príspevok od užívateľa 5ulo » 18 Jan 2011, 00:14

draha vymena oleja :shock:
viewtopic.php?f=28&t=1010
Je: Volvo V50 2.0 D Momentum, 100kW, r.v.2005 MY06
Bolo: Octavia Combi 1.9TDi L&K Navi, 96kW, r.v. 2004

Napísať odpoveď