Strana 1 z 2

V 50 2D

Napísané: 24 Jan 2019, 10:04
od užívateľa panostan
Zdravím Páni potrebujem radu chcem kúpiť V 50 je to ročník 06.2006 generácia vozidla 545 M/W. P. M 6 ako zistím podľa vin či má mať DPF filter lebo píše raz Euro 3 a inde Euro 4 VIN je YV1MW753152055508 Ďakujem za radu.

Re: V 50 2D

Napísané: 24 Jan 2019, 10:22
od užívateľa Gondil
8. cislica by mala zodpovedat EURO norme ak sa nemylim YV1MW75 3 152055508

Re: V 50 2D

Napísané: 24 Jan 2019, 18:21
od užívateľa MarekV
euro 3 a 4 je bez DPF
euro 5 je s DPF pokial sa nemylim

hento by mala byt 3jka ako uz bolo pisane, cize bez DPF

Re: V 50 2D

Napísané: 24 Jan 2019, 21:21
od užívateľa kwiko
euro 3 je bez dpf, 4 a 5 s dpf

Re: V 50 2D

Napísané: 18 Apr 2019, 08:28
od užívateľa Fn_
Prispejem svojou troskou...

podla VIN YV1MW75517... mam Euro5
Vo velkom technicaku mam Euro4

Na samotnom aute je DPF k.o. Bol som na VIDA diagnostike, zistili sme ze riadiacka ADM nekomunikuje.
Predosly majitel mi tvrdil ze to DPF nema, odhadujem ze to niekto vytunil pri dovoze z BG v 2011
Posledna STK nebol problem, dalsia ma caka o mesiac, tak som zvedavy.

Daval som si nacenit: DPF,ADM napln,ADM SW, senzor differencneho tlaku => 1700€ (len material)
Za tie prachy som sa rozhodol to neriesit, auto beha super, cca raz za nadrz pusti regeneraciu a ked tomu dupnem pri zatazi tak z toho vyletia nejake zbitky mrtvych dinosaurov, inac ziadny problem :)
(predosly majitel na tom spravil 45kkm a ja som zatial pridal 55kkm)

Re: V 50 2D

Napísané: 27 Apr 2019, 07:49
od užívateľa martin.mydla.90
Tieto voľba sú Euro4

Re: V 50 2D

Napísané: 29 Apr 2019, 20:52
od užívateľa mark232
Fn_ napísal:
18 Apr 2019, 08:28
Prispejem svojou troskou...

podla VIN YV1MW75517... mam Euro5
Vo velkom technicaku mam Euro4

Na samotnom aute je DPF k.o. Bol som na VIDA diagnostike, zistili sme ze riadiacka ADM nekomunikuje.
Predosly majitel mi tvrdil ze to DPF nema, odhadujem ze to niekto vytunil pri dovoze z BG v 2011
Posledna STK nebol problem, dalsia ma caka o mesiac, tak som zvedavy.

Daval som si nacenit: DPF,ADM napln,ADM SW, senzor differencneho tlaku => 1700€ (len material)
Za tie prachy som sa rozhodol to neriesit, auto beha super, cca raz za nadrz pusti regeneraciu a ked tomu dupnem pri zatazi tak z toho vyletia nejake zbitky mrtvych dinosaurov, inac ziadny problem :)
(predosly majitel na tom spravil 45kkm a ja som zatial pridal 55kkm)
S toho si nič nerob . Aj mne ADM hlasi zavadu v komunikacii . Premeral som snad všetko aj cez VIDU testy , a všetko je OK. Takže by som to neriešil

Tiež mam VIN YW1MW755 a v techničaku je uvedená norma EURO4. Bud rad že je tam EURO4 a nie 5. Pri EURO 5 sú prisnejšie emisné normy , ktore by ten motor v živote nesplnil .

EDIT: Senzor diferenčneho tlaku by som preventivne vymenil stojí cca 89€ a ma to vplyv na regeneraciu . Ked to začneš moc točiť pri vadnom senzore tak to spusí regeneraciu aj ked ju robil nedavno.

A DPF by som nemenil. Ja som ho vymenil pri 150000 km a bol ako nový. A diagnostika hlasila vymenu DPF.

BTW: Neviete nahodou čo je to za senzor pod nasávaním do motora kde do neho idú všetky palivove hadice zo spiatočky ???

Re: V 50 2D

Napísané: 29 Apr 2019, 21:11
od užívateľa mark232
kwiko napísal:
24 Jan 2019, 21:21
euro 3 je bez dpf, 4 a 5 s dpf
Nemaš pravdu .. Mam EURO4 a nemá dpf , má len EGR. Nezáleží na tom či tam je nejaký filter alebo nie aby splnal EURO normu.
Už motor common rail bez EGR je schopný s prehľadom dodržať normu E3 .S EGR je možnosť hranicu posunúť na E4 a s DPF na E5 . Ale pri E4 a E5 je zaroveň nutná upráva datasetu EDC..

Je to len pomôcka automobilky aby sa dostala na požadovanú normu. Vela zaleží na výrobcovi motora , kvalite použitých materiálov a presnosti výroby..

Re: V 50 2D

Napísané: 29 Apr 2019, 22:50
od užívateľa kwiko
mark232 napísal:
29 Apr 2019, 21:11
kwiko napísal:
24 Jan 2019, 21:21
euro 3 je bez dpf, 4 a 5 s dpf
Nemaš pravdu .. Mam EURO4 a nemá dpf , má len EGR. Nezáleží na tom či tam je nejaký filter alebo nie aby splnal EURO normu.
Už motor common rail bez EGR je schopný s prehľadom dodržať normu E3 .S EGR je možnosť hranicu posunúť na E4 a s DPF na E5 . Ale pri E4 a E5 je zaroveň nutná upráva datasetu EDC..

Je to len pomôcka automobilky aby sa dostala na požadovanú normu. Vela zaleží na výrobcovi motora , kvalite použitých materiálov a presnosti výroby..
Presvedcte ma ze mate dieselove Volvo Euro4 bez DPF... (nemam na mysli to, ze v papieroch Vam pri dovoze napisali hovadiny)

Re: V 50 2D

Napísané: 30 Apr 2019, 00:13
od užívateľa mark232
Ako vás presvedčím ??? vo VIN-e mam 754. Samozrejme s technického hľadiska ten motor spĺňa normu E0. Ale tým že tam pridali odvetranie vane cez filter spätne do nasávania motora a je tam riadiaca jednotka motora + CR vstrekovače tak už spĺňa normu E3. Ono je tam toho daleko viacej ale to tu rozpisovať nebudem. Tak isto by spĺňal aj pri PD vstrekovačoch E3. Ďalej pridáme EGR na recirkuláciu spalín + uprava EDC datasetu a máme E4. Toto iste platí aj pre nákladne vozidlá takže akože to nie je E4 ?

A ak sa prida DPF (nákladné PM-KAT) tak s toho mame E5-EEV.

Re: V 50 2D

Napísané: 30 Apr 2019, 00:38
od užívateľa mark232
Euro I (1993)
Euro II (1996)
Euro III (2000)
Euro IV (2005)
Euro V (september 2009)
Euro VI (september 2014)

V mojom prípade by to mala byť uz E5, ale nie je. Pretože sa to vsťahuje na výrobu a nie na prvé prihlásenie.Takže v každom prípade je to E4. Inak by to auto bolo nepredajne kôli zakonom o emisiach. Naštudujte si to.

Re: V 50 2D

Napísané: 30 Apr 2019, 14:42
od užívateľa Fn_
Zamesiac robim emisnu, tak dam vediet ake hodnoty mi namerali...

ak mi ich daju...

...ak nepojdem domov peši :D

Re: V 50 2D

Napísané: 30 Apr 2019, 19:27
od užívateľa kwiko
mark232 napísal:
30 Apr 2019, 00:38
Euro I (1993)
Euro II (1996)
Euro III (2000)
Euro IV (2005)
Euro V (september 2009)
Euro VI (september 2014)

V mojom prípade by to mala byť uz E5, ale nie je. Pretože sa to vsťahuje na výrobu a nie na prvé prihlásenie.Takže v každom prípade je to E4. Inak by to auto bolo nepredajne kôli zakonom o emisiach. Naštudujte si to.
Emisne normy poznam, a poznam aj ako ich Volvo uplatnovalo pri svojich autach. Preto som presvedceny ze Volvo nepredalo v EU dieselove osobne auto ktore by splnovalo Euro IV a viacej bez toho aby nemalo filter pevnych castic

Re: V 50 2D

Napísané: 30 Apr 2019, 22:14
od užívateľa Jakub2712
Tak isto V50 euro4 originál od výroby bez FAP, overené vo Volve

Re: V 50 2D

Napísané: 01 Máj 2019, 02:35
od užívateľa mark232
Nemohli vyrabat a predavat vozidla po uvedených rokoch s emisnou normou nizsou ako požadovala EU. To by im neprešlo.Obist by sa to dalo jedine, ze tie vozidla by boli vyrobene skôr este pred E4 normou a ležali na sklade. Inak to nie je mozne.
A moje je vyrobene 28.10.2008 takze musi podla zákona mat E4.

Pracujem v podobnom odvetvi a viem ze napr. od noveho roku tj 2020 bude norma E7 a ta sa dá dosiahnut len hybridom. Takže vozidlo vyrobene 1.1.2020 už musí splnat normu E7.
Vyrobene 31.12.2019 , aj ked bude predane v 2020 tak mu staci E6.

Re: V 50 2D

Napísané: 01 Máj 2019, 02:38
od užívateľa mark232
Fn_ napísal:
30 Apr 2019, 14:42
Zamesiac robim emisnu, tak dam vediet ake hodnoty mi namerali...

ak mi ich daju...

...ak nepojdem domov peši :D
Ok . Napis ich sem nech to viem porovnat .. Ja idem s tou C30 7.5.2019 tak sem hodim tiez.

Re: V 50 2D

Napísané: 03 Jún 2019, 11:54
od užívateľa 5ulo
Mam MY2006 EURO4 s kurvitkom DPF.. myslim, ze len 2004 verzie boli bez DPF

Re: V 50 2D

Napísané: 12 Jún 2019, 13:12
od užívateľa Fn_
Tak moja EURO 4 dnes bola splnena.
Nemam pri sebe protokol s hodnotami, v ramci pripravy som jazdil tyzden WRC rezim(275km na hornu polku nadrze - novy rekord) a natankoval som Vpower na shell.

Emisie merali na mieste, a asi 5 krat cyklus volnobeh-podlaha, dost mi odlahlo ked tam na konci naskakali zelene fajky :)

Re: V 50 2D

Napísané: 09 Júl 2021, 11:09
od užívateľa Fn_
Rok sa s rokom zisiel, a potom este s jednym, a dalsia emisna splnena.

Technik chvilu pindal, ze to dymi (kedze mam DPF off a EGR off), ale po 12tich cykloch to nameral a povedal mi:

nabuduce pred emisnou, by som mal auto stojace, nastartovane, zohriate, aspon 10krat vytocit z volnobehu po obmedzovac, aby vychrchlalo usadeniny. Ja som tomu dupal skor zajazdy, a sice to vtedy dymi jak lokomitiva na uhlie, vyfuku a meraniu emisii to zrejme nepomaha...

PS: Pred rokom som menil pletenec

Re: V 50 2D

Napísané: 09 Júl 2021, 14:47
od užívateľa Mirekdoda
Fn_:
tenhle motor nehulí ani bez DPF, ikdyž se mu šlape na krk. Máš EGR OFF, ale je i mechanicky zaslepen? Pokud ne, stlačený vzduch za turbem ten EGR ventil přetlačí a místo do válců uniká rovnou do výfuku. Motor má hodně nafty a málo vzduchu, proto hulí. Anebo máš díru v gumovém koleni na vstupu stlačeného vzduchu do mezichladiče vzduchu. To byl i náš případ. Díra na dva prsty. Když turbo začalo více tlačit, díra se otevřela a stlačený vzduch místo do válců unikal rovnou pod auto. A v tu chvíli to začalo nechutně hulit. Při ustálené rychlosti s málo sešlápnutým plynem se díra neotevřela a motor nehulil. Po výměně kolena motor nehulí, ani když tomu šlápneš na krk.