Strana 1 z 2

Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 28 Feb 2018, 08:57
od užívateľa Charlie
Ahojte. Máte niekto skúsenosti so zlým studeným štartom s motorom D3 120kW MY11? Ak je teplota okolo -10 tak štart je na prvý krát bez problémov. Ale ak teplota klesne k -15 tak to nenašlo či na prvý krát. Dnes -18 a štart na tretí pokus. Na posledné diagnostike (Delphi) to napísalo žhaviče a relé žhavenia. Žhaviče som vymenil (Bosch) relé žhavenia taktiež (Hüco). Baterka je nová (dva dni) 80 Ah 700A. Palivový filter som nemenil. Motor točí ako divý ale na prvý krát to nechytí. Kontrolka žhavenia pred štartom svieti povedal by som primerane dlho aktuálnej teplote vonku. Asi tri krát sa mi stalo že na druhý pokus to chytilo ale motor následne zhasol asi po 2 sekundach. Ďalší pokus zasa len točí a ak chytí tak až na ten ďalší pokus. Je možné že je blbá štartovacia dávka? Ukáže to diagnostika (Delphi) alebo len VIDA? A teraz babo raď. Už som z toho na nervy. Ďakujem za vaše postrehy.

Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku


Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 28 Feb 2018, 13:27
od užívateľa lkopcansky
možno to bude len naftou. Kde tankuješ? vif používaš? toto sa nám stalo na ročnom aute minulý rok cez zimu. V noci -20 a ráno auto nenaštartovalo...upchatý palivový filter od parafínu v nafte...

Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 28 Feb 2018, 13:33
od užívateľa Charlie
lkopcansky napísal:možno to bude len naftou. Kde tankuješ? vif používaš? toto sa nám stalo na ročnom aute minulý rok cez zimu. V noci -20 a ráno auto nenaštartovalo...upchatý palivový filter od parafínu v nafte...
Slovnaft. Nikdy som s ich naftou nemal problém. VIF nedávam. Mám obavu kvôli DPF (možno neoprávnenú Obrázok) Po obede idem preventívne po novy filter a na diagnostiku, uvidím čo tam. Len divné mi je že ak by bol filter upchatý parafinom tak by som nenatocil vôbec. Či? Ale zasa v prospech tejto teórie s naftou by hralo to že auto naskočili na pár sekúnd a potom zhaslo... Fakt už má napádajú také veci ako sú vadne vstreky. Ale pri vyšších teplotách problém so štartom nie je a auto ide normálne nedymi, spotreba v norme.

Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku


Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 28 Feb 2018, 14:55
od užívateľa lkopcansky
aj naše bolo tankované slovnaftom, aj naše sa najskôr naštartovalo, chvíľu fungovalo,vyplo a znova už nešlo :D prisudzujem to, že sa asi palivo minulo čo bolo za filtrom...ale tento náš prípad prisudzujem aj osudu. Bol to Ford, asi je prekliaty. Za 2,5 roka 4 čelné sklá, dva krát nepojazdný...Kupovaný nový...

Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 28 Feb 2018, 15:22
od užívateľa Charlie
lkopcansky napísal:aj naše bolo tankované slovnaftom, aj naše sa najskôr naštartovalo, chvíľu fungovalo,vyplo a znova už nešlo :D prisudzujem to, že sa asi palivo minulo čo bolo za filtrom...ale tento náš prípad prisudzujem aj osudu. Bol to Ford, asi je prekliaty. Za 2,5 roka 4 čelné sklá, dva krát nepojazdný...Kupovaný nový...
No dúfam že tym mi je nijaká karmaObrázok. Dám vedieť čo povedal doktor v servise. A hlavne som zvedavý na zajtrajší štart. Hlásia že má byť menej ako -20...

Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku


Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 28 Feb 2018, 15:27
od užívateľa lkopcansky
Stačí možno len auto odtiahnť do nákupného centra alebo garáže, kde je stála teplota nad 0. Možno by to stačilo...

Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 28 Feb 2018, 15:42
od užívateľa Charlie
Ono keď naštartuje tak normálne všetko funguje. Žiadne cukanie že by nešla nafta alebo čo. Len ten štart... Ale tak zasa keď to stojí vonku pri -18 celú noc a je tam nejaká voda vo filtri tak stuhne a problém je na svete.

Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku


Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 12 Mar 2018, 08:46
od užívateľa BaDDog
Skúsil by som odcerpať naftu a nasledne aj vymenit palivovy filter.
Tym by som vylúčil palivovy systém okrem trisiek a cerpadla...
Potom ak by nepomáhalo tak skontrolovať prepady na tryskach (davkovacie množstvo) a aj tlaky kolko ukazuje na nizkotlakej aj vysokotlakej vetve...

Co sa tyka vzhavicov merali ste aj kolko voltov tam ide?... Pripade ci nieje zaoxidovana kostra a pod..

Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 12 Mar 2018, 08:54
od užívateľa Charlie
BaDDog napísal:Skúsil by som odcerpať naftu a nasledne aj vymenit palivovy filter.
Tym by som vylúčil palivovy systém okrem trisiek a cerpadla...
Potom ak by nepomáhalo tak skontrolovať prepady na tryskach (davkovacie množstvo) a aj tlaky kolko ukazuje na nizkotlakej aj vysokotlakej vetve...

Co sa tyka vzhavicov merali ste aj kolko voltov tam ide?... Pripade ci nieje zaoxidovana kostra a pod..
Bol som v servise, diagnostika ukázala všetkých 5 zhavičov + relé žhavenia. Bol to ale pozostatok po výmene pretože tieto veci som menil. Servisak vymazal chyby, potom sa už žiadne neukázali. Dotankoval som doplna, pretože vtedy som mal len cca 1/4 nádrže. Pravdepodobne toto bol problém. Asi skondenzovala voda v nádrži a v kombinácii s tým mrazom to asi narobilo kryštáliky. No po návšteve servisu, zmazani chýb a natankovaní doplna sa už problém neobjavil a bolo aj -17 a startlo to na prvý krát. Tlaky na rampach sme nemerali (Delphi diagnostika- neviem či to dokaze). Kostru som vylúčil pretože kostra je priamo na motore na žhavič sa pripája len plus cez pin konektor.

Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku


Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 12 Mar 2018, 09:07
od užívateľa kwiko
Do zhavicv ide 4.5V, ak to riesis mimo volvoservisov, daj si pozor aby ti tam nenamontovali 11V... nejak sa to mnozi, a ono to potom moc nestartuje :D

Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 12 Mar 2018, 09:11
od užívateľa Charlie
kwiko napísal:Do zhavicv ide 4.5V, ak to riesis mimo volvoservisov, daj si pozor aby ti tam nenamontovali 11V... nejak sa to mnozi, a ono to potom moc nestartuje :D
Sám som sa takto vybabral. Najskôr som tam dal NGK a tie boli len na 4V. No samozrejme že odišli. Nevšimol som si že sú na iné volty. Ale čo má zarazilo bola reakcia výrobcu že tie žhaviče sú na Obrázok% pre tento model a motor. A reklamáciu zamietli. Že chyba je v elektroinštalácii vozidla. Oni majú v katalógu že sú vhodneObrázok. Potom som dal Bosch 7V( take isté tam boli pôvodne)

Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku


Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 12 Mar 2018, 09:15
od užívateľa Charlie
Ešte otazocka: čo reguluje výšku napätia ktore je privadzane na žhaviče? Relé žhavenia? Alebo to reguluje len čas žhavenia?

Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku



Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 12 Mar 2018, 09:34
od užívateľa BaDDog
Rele zhavenia... Preto sa pytam na kostru a prechodovy odpor.. Ci uz na zhavici alebo rele..

Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 12 Mar 2018, 09:37
od užívateľa Charlie
BaDDog napísal:Rele zhavenia... Preto sa pytam na kostru a prechodovy odpor.. Ci uz na zhavici alebo rele..
To sme nemerali. Dá sa to diagnostikou, alebo len pekne ručne voltmetrom?

Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku


Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 12 Mar 2018, 09:47
od užívateľa BaDDog
Neviem ci cez diag ti v meranych hodnotach vie toto prezradiť, ale voltmetrom by som volil tu najlepšiu cestu..

Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 12 Mar 2018, 09:50
od užívateľa Charlie
BaDDog napísal:Neviem ci cez diag ti v meranych hodnotach vie toto prezradiť, ale voltmetrom by som volil tu najlepšiu cestu..
Asi áno. No predpokladám že tento problém (ak aj bol) by mal byť výmenou relé vyriešený. Alebo sa mýlim?

Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku


Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 12 Mar 2018, 11:21
od užívateľa BaDDog
Rele je rele.. Ale kable k nemu ste nemenili ci hej?....?premeraj na privode kostry kolko ohmov ma voci karoserie..

Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 12 Mar 2018, 11:23
od užívateľa Charlie
BaDDog napísal:Rele je rele.. Ale kable k nemu ste nemenili ci hej?....?premeraj na privode kostry kolko ohmov ma voci karoserie..
Koľko má byť?

Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku


Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 12 Mar 2018, 12:19
od užívateľa BaDDog
Co najmensi.. k "0"

Re: Zlý studený štart V60 D3

Napísané: 14 Mar 2018, 23:29
od užívateľa laci
Nesmie byt Viac ako 5 ohmov.Po nastartovani ak ti to chcipa alebo chcipalo vymen palivovy filter a nalej do nadrze koktail.Mne to nedavno robilo 2dni koktail to spravil.Bud sa vytvori parafin vo filtry,alebo ti sekne vstrek a ostava otvoreny prepad-vtedy to chcipne.Treba to premazat-koktailom. ;)