Zlý studený štart V60 D3
- Charlie
- Nováčik
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 25 Júl 2016, 14:59
- Vek:: 33
- Poďakoval: 3 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
Zlý studený štart V60 D3
Ahojte. Máte niekto skúsenosti so zlým studeným štartom s motorom D3 120kW MY11? Ak je teplota okolo -10 tak štart je na prvý krát bez problémov. Ale ak teplota klesne k -15 tak to nenašlo či na prvý krát. Dnes -18 a štart na tretí pokus. Na posledné diagnostike (Delphi) to napísalo žhaviče a relé žhavenia. Žhaviče som vymenil (Bosch) relé žhavenia taktiež (Hüco). Baterka je nová (dva dni) 80 Ah 700A. Palivový filter som nemenil. Motor točí ako divý ale na prvý krát to nechytí. Kontrolka žhavenia pred štartom svieti povedal by som primerane dlho aktuálnej teplote vonku. Asi tri krát sa mi stalo že na druhý pokus to chytilo ale motor následne zhasol asi po 2 sekundach. Ďalší pokus zasa len točí a ak chytí tak až na ten ďalší pokus. Je možné že je blbá štartovacia dávka? Ukáže to diagnostika (Delphi) alebo len VIDA? A teraz babo raď. Už som z toho na nervy. Ďakujem za vaše postrehy.
Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku
Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku
- lkopcansky
- MUDrc
- Príspevky: 834
- Dátum registrácie: 27 Máj 2013, 10:33
- Vek:: 31
- Bydlisko: Bratislava
- Poďakoval: 16 krát
- Bolo mu poďakované: 26 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
možno to bude len naftou. Kde tankuješ? vif používaš? toto sa nám stalo na ročnom aute minulý rok cez zimu. V noci -20 a ráno auto nenaštartovalo...upchatý palivový filter od parafínu v nafte...
- Charlie
- Nováčik
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 25 Júl 2016, 14:59
- Vek:: 33
- Poďakoval: 3 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Slovnaft. Nikdy som s ich naftou nemal problém. VIF nedávam. Mám obavu kvôli DPF (možno neoprávnenú ) Po obede idem preventívne po novy filter a na diagnostiku, uvidím čo tam. Len divné mi je že ak by bol filter upchatý parafinom tak by som nenatocil vôbec. Či? Ale zasa v prospech tejto teórie s naftou by hralo to že auto naskočili na pár sekúnd a potom zhaslo... Fakt už má napádajú také veci ako sú vadne vstreky. Ale pri vyšších teplotách problém so štartom nie je a auto ide normálne nedymi, spotreba v norme.lkopcansky napísal:možno to bude len naftou. Kde tankuješ? vif používaš? toto sa nám stalo na ročnom aute minulý rok cez zimu. V noci -20 a ráno auto nenaštartovalo...upchatý palivový filter od parafínu v nafte...
Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku
- lkopcansky
- MUDrc
- Príspevky: 834
- Dátum registrácie: 27 Máj 2013, 10:33
- Vek:: 31
- Bydlisko: Bratislava
- Poďakoval: 16 krát
- Bolo mu poďakované: 26 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
aj naše bolo tankované slovnaftom, aj naše sa najskôr naštartovalo, chvíľu fungovalo,vyplo a znova už nešlo prisudzujem to, že sa asi palivo minulo čo bolo za filtrom...ale tento náš prípad prisudzujem aj osudu. Bol to Ford, asi je prekliaty. Za 2,5 roka 4 čelné sklá, dva krát nepojazdný...Kupovaný nový...
- Charlie
- Nováčik
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 25 Júl 2016, 14:59
- Vek:: 33
- Poďakoval: 3 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
No dúfam že tym mi je nijaká karma. Dám vedieť čo povedal doktor v servise. A hlavne som zvedavý na zajtrajší štart. Hlásia že má byť menej ako -20...lkopcansky napísal:aj naše bolo tankované slovnaftom, aj naše sa najskôr naštartovalo, chvíľu fungovalo,vyplo a znova už nešlo prisudzujem to, že sa asi palivo minulo čo bolo za filtrom...ale tento náš prípad prisudzujem aj osudu. Bol to Ford, asi je prekliaty. Za 2,5 roka 4 čelné sklá, dva krát nepojazdný...Kupovaný nový...
Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku
- lkopcansky
- MUDrc
- Príspevky: 834
- Dátum registrácie: 27 Máj 2013, 10:33
- Vek:: 31
- Bydlisko: Bratislava
- Poďakoval: 16 krát
- Bolo mu poďakované: 26 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Stačí možno len auto odtiahnť do nákupného centra alebo garáže, kde je stála teplota nad 0. Možno by to stačilo...
- Charlie
- Nováčik
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 25 Júl 2016, 14:59
- Vek:: 33
- Poďakoval: 3 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Ono keď naštartuje tak normálne všetko funguje. Žiadne cukanie že by nešla nafta alebo čo. Len ten štart... Ale tak zasa keď to stojí vonku pri -18 celú noc a je tam nejaká voda vo filtri tak stuhne a problém je na svete.
Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku
Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku
- BaDDog
- Pokročilý
- Príspevky: 192
- Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 22:56
- Vek:: 31
- Bydlisko: Nitra
- Poďakoval: 7 krát
- Bolo mu poďakované: 4 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Skúsil by som odcerpať naftu a nasledne aj vymenit palivovy filter.
Tym by som vylúčil palivovy systém okrem trisiek a cerpadla...
Potom ak by nepomáhalo tak skontrolovať prepady na tryskach (davkovacie množstvo) a aj tlaky kolko ukazuje na nizkotlakej aj vysokotlakej vetve...
Co sa tyka vzhavicov merali ste aj kolko voltov tam ide?... Pripade ci nieje zaoxidovana kostra a pod..
Tym by som vylúčil palivovy systém okrem trisiek a cerpadla...
Potom ak by nepomáhalo tak skontrolovať prepady na tryskach (davkovacie množstvo) a aj tlaky kolko ukazuje na nizkotlakej aj vysokotlakej vetve...
Co sa tyka vzhavicov merali ste aj kolko voltov tam ide?... Pripade ci nieje zaoxidovana kostra a pod..
Volvo V60 D4 R-Desing TF-80SC MY2013 (RebelBlue / Polestar)
Once:
BMW 545i
Volvo V60 D2 eDrive
Once:
BMW 545i
Volvo V60 D2 eDrive
- Charlie
- Nováčik
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 25 Júl 2016, 14:59
- Vek:: 33
- Poďakoval: 3 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Bol som v servise, diagnostika ukázala všetkých 5 zhavičov + relé žhavenia. Bol to ale pozostatok po výmene pretože tieto veci som menil. Servisak vymazal chyby, potom sa už žiadne neukázali. Dotankoval som doplna, pretože vtedy som mal len cca 1/4 nádrže. Pravdepodobne toto bol problém. Asi skondenzovala voda v nádrži a v kombinácii s tým mrazom to asi narobilo kryštáliky. No po návšteve servisu, zmazani chýb a natankovaní doplna sa už problém neobjavil a bolo aj -17 a startlo to na prvý krát. Tlaky na rampach sme nemerali (Delphi diagnostika- neviem či to dokaze). Kostru som vylúčil pretože kostra je priamo na motore na žhavič sa pripája len plus cez pin konektor.BaDDog napísal:Skúsil by som odcerpať naftu a nasledne aj vymenit palivovy filter.
Tym by som vylúčil palivovy systém okrem trisiek a cerpadla...
Potom ak by nepomáhalo tak skontrolovať prepady na tryskach (davkovacie množstvo) a aj tlaky kolko ukazuje na nizkotlakej aj vysokotlakej vetve...
Co sa tyka vzhavicov merali ste aj kolko voltov tam ide?... Pripade ci nieje zaoxidovana kostra a pod..
Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 9 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Do zhavicv ide 4.5V, ak to riesis mimo volvoservisov, daj si pozor aby ti tam nenamontovali 11V... nejak sa to mnozi, a ono to potom moc nestartuje
kwiko
- Charlie
- Nováčik
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 25 Júl 2016, 14:59
- Vek:: 33
- Poďakoval: 3 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Sám som sa takto vybabral. Najskôr som tam dal NGK a tie boli len na 4V. No samozrejme že odišli. Nevšimol som si že sú na iné volty. Ale čo má zarazilo bola reakcia výrobcu že tie žhaviče sú na % pre tento model a motor. A reklamáciu zamietli. Že chyba je v elektroinštalácii vozidla. Oni majú v katalógu že sú vhodne. Potom som dal Bosch 7V( take isté tam boli pôvodne)kwiko napísal:Do zhavicv ide 4.5V, ak to riesis mimo volvoservisov, daj si pozor aby ti tam nenamontovali 11V... nejak sa to mnozi, a ono to potom moc nestartuje
Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku
- Charlie
- Nováčik
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 25 Júl 2016, 14:59
- Vek:: 33
- Poďakoval: 3 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Ešte otazocka: čo reguluje výšku napätia ktore je privadzane na žhaviče? Relé žhavenia? Alebo to reguluje len čas žhavenia?
Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku
Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku
- BaDDog
- Pokročilý
- Príspevky: 192
- Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 22:56
- Vek:: 31
- Bydlisko: Nitra
- Poďakoval: 7 krát
- Bolo mu poďakované: 4 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Rele zhavenia... Preto sa pytam na kostru a prechodovy odpor.. Ci uz na zhavici alebo rele..
Volvo V60 D4 R-Desing TF-80SC MY2013 (RebelBlue / Polestar)
Once:
BMW 545i
Volvo V60 D2 eDrive
Once:
BMW 545i
Volvo V60 D2 eDrive
- Charlie
- Nováčik
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 25 Júl 2016, 14:59
- Vek:: 33
- Poďakoval: 3 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
To sme nemerali. Dá sa to diagnostikou, alebo len pekne ručne voltmetrom?BaDDog napísal:Rele zhavenia... Preto sa pytam na kostru a prechodovy odpor.. Ci uz na zhavici alebo rele..
Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku
- BaDDog
- Pokročilý
- Príspevky: 192
- Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 22:56
- Vek:: 31
- Bydlisko: Nitra
- Poďakoval: 7 krát
- Bolo mu poďakované: 4 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Neviem ci cez diag ti v meranych hodnotach vie toto prezradiť, ale voltmetrom by som volil tu najlepšiu cestu..
Volvo V60 D4 R-Desing TF-80SC MY2013 (RebelBlue / Polestar)
Once:
BMW 545i
Volvo V60 D2 eDrive
Once:
BMW 545i
Volvo V60 D2 eDrive
- Charlie
- Nováčik
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 25 Júl 2016, 14:59
- Vek:: 33
- Poďakoval: 3 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Asi áno. No predpokladám že tento problém (ak aj bol) by mal byť výmenou relé vyriešený. Alebo sa mýlim?BaDDog napísal:Neviem ci cez diag ti v meranych hodnotach vie toto prezradiť, ale voltmetrom by som volil tu najlepšiu cestu..
Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku
- BaDDog
- Pokročilý
- Príspevky: 192
- Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 22:56
- Vek:: 31
- Bydlisko: Nitra
- Poďakoval: 7 krát
- Bolo mu poďakované: 4 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Rele je rele.. Ale kable k nemu ste nemenili ci hej?....?premeraj na privode kostry kolko ohmov ma voci karoserie..
Volvo V60 D4 R-Desing TF-80SC MY2013 (RebelBlue / Polestar)
Once:
BMW 545i
Volvo V60 D2 eDrive
Once:
BMW 545i
Volvo V60 D2 eDrive
- Charlie
- Nováčik
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 25 Júl 2016, 14:59
- Vek:: 33
- Poďakoval: 3 krát
- Bolo mu poďakované: 2 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Koľko má byť?BaDDog napísal:Rele je rele.. Ale kable k nemu ste nemenili ci hej?....?premeraj na privode kostry kolko ohmov ma voci karoserie..
Odoslané z Moto G (5S) Plus pomocou Tapatalku
- laci
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1710
- Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
- Vek:: 61
- Bydlisko: MARTIN-SK
- Poďakoval: 29 krát
- Bolo mu poďakované: 170 krát
Re: Zlý studený štart V60 D3
Nesmie byt Viac ako 5 ohmov.Po nastartovani ak ti to chcipa alebo chcipalo vymen palivovy filter a nalej do nadrze koktail.Mne to nedavno robilo 2dni koktail to spravil.Bud sa vytvori parafin vo filtry,alebo ti sekne vstrek a ostava otvoreny prepad-vtedy to chcipne.Treba to premazat-koktailom.
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811