Strana 1 z 2

Ťažké radenie

Napísané: 15 Feb 2017, 20:47
od užívateľa norbi3
Zdravím Vás páni.
Obraciam sa na Vás s prosbou o radu.
Mám problém so zaradením jednotky alebo spiatočky keď je auto v klude. je cítiť taký odpor v radiecej páke akoby tam niečo zavadzalo a nejde to pretlačiť.Dám trojku potom štvorku a už to nejak tam potom dostanem.Zaujimavé že sa to deje len občas.Spojka je odvzdušnená zaberá pekne od spodu. silentbloky skontrolované - su ok.
Vopred ďakujem za každú radu

Re: Ťažké radenie

Napísané: 15 Feb 2017, 21:28
od užívateľa Arkaz
skus pozriet ci tie tiahla co su na prevodovke pekne behaju. niekto nech hadze v kulise rychlosti a druhy pozera pod kapotu.

Re: Ťažké radenie

Napísané: 15 Feb 2017, 22:01
od užívateľa norbi3
Už sa stalo,Aj šalt páku som rozobral a všetko premazal VD-čkom...Už ma nič nenapadá jedine že by boli nejak vydraté tie umele puzdra po šalt pákou {premyslajuci}

Re: Ťažké radenie

Napísané: 16 Feb 2017, 21:29
od užívateľa Jasko
Aj to je možné(tie puzdra) zameral by som sa na olej v prevodovke robi to pri studenom alebo teplom? Pokial všetko ostatne je ok ostava ešte spojka.

Re: Ťažké radenie

Napísané: 16 Feb 2017, 21:58
od užívateľa norbi3
Spojka bola menena,ma 2 roky a zabera pekne. Zajtra prebehne kontrola a vymena oleja v prevodovke a potom sa uvidi..

Re: Ťažké radenie

Napísané: 17 Feb 2017, 00:05
od užívateľa laci
Pozri si ulozenie bowdenu lanka na prevodovke -v drziaku.Bovden sa nesmie hybat.Naposledy som to opravoval na S60-bola prasknuta koncovka kde sa zaistuje a manzeta bola popraskana.Bowden sa hybal asi 1cm a neslo niekedy radit predne rychlosti.Nevylucujem zavadu v prevodovke,alebo olej ako pisal Jasko.Takisto treba pozriet aj tiahla na prevodovke,ci niesu ohnute,aj to som uz mal-cest riesit. ;)

Re: Ťažké radenie

Napísané: 18 Feb 2017, 18:05
od užívateľa norbi3
Zdravím.
Takže olej v prevodovke vymeneny a lanovody premazene.Rychlosti už idú radit akurad to neni stále to pravé orechové...
Ďakujem všetkým za príspevky..

Re: Ťažké radenie

Napísané: 19 Feb 2017, 09:32
od užívateľa martinopel
V další fázi ti převodovka zřejmě pukne.

Re: Ťažké radenie

Napísané: 20 Feb 2017, 22:03
od užívateľa norbi3
martinopel prosím ta nestraš ma... :?: :?: :?

Dovod,prečo by sa tak malo stat??? Maš niečo konkrétne na mysli???
Dakujem

Re: Ťažké radenie

Napísané: 21 Feb 2017, 07:31
od užívateľa Arkaz
ma na mysli problemy s mazanim loziska pri m66 prevodovke.(tusim su uzke mazacie kanaliky ) zacina to tazkym radenim pri 1ke alebo spiatocke. az sa nakoniec lozisko zadre a rozomelie vnutro prevodovky alebo aj roztrhne jej obal.

Re: Ťažké radenie

Napísané: 21 Feb 2017, 14:01
od užívateľa Robo82
Tak touto temou ste ma vobec nepotesili :( ...ja som sa tu uz v nejakom vlakne pytal na problem s radenim spiatocky a obcas aj jednotky, ale nikto mi nic zrozumitelne neporadil...
Mam V70 2.0T (r.v. 2011) s 6st. manualom ( je to prevodovka M66 ??? )

Ak ano, ako sa tento problem riesi? Nerad by som ho dotiahol az do toho katastrofickeho scenara :o

Re: Ťažké radenie

Napísané: 21 Feb 2017, 15:15
od užívateľa Arkaz
myslim ze pravidelnou vymenou oleja tomu urcite pomozes. odporuca sa vraj okolo 80tis km. ja som menil teraz pri kupe auto ma 190tis km a menip som hlavne kvoli vymene spojky a zotrvaku tak rovno aj komplet s olejom. idu tam 2L. leje sa dovtedy nez zacne cez nalievaci otvor vytekat.

Re: Ťažké radenie

Napísané: 21 Feb 2017, 19:46
od užívateľa norbi3
Ked sme pri tom nalievaní oleja do prevodovky tak sa nalieva pokial nezacne vytekat olej cez naliavaci otvor alebo tam treba naliat cele 2 litre ako je napln napisana v navode???

Re: Ťažké radenie

Napísané: 21 Feb 2017, 21:01
od užívateľa laci
norbi3 napísal:Ked sme pri tom nalievaní oleja do prevodovky tak sa nalieva pokial nezacne vytekat olej cez naliavaci otvor .......
Ano,ked zacne vytekat von.Vsak v skutocnosti by mal byt 1cm pod nalievacim otvorom. ;)

Re: Ťažké radenie

Napísané: 21 Feb 2017, 21:20
od užívateľa norbi3
ok dakujem za usmernenie..po riadnom premazani lanovodov,kulisy radenia a vsetkych klbov co su tam sa radenie vratio do normalu.
Tak len dufam ze to vydrzi co najdlhsie....

Re: Ťažké radenie

Napísané: 21 Feb 2017, 21:50
od užívateľa Robo82
uff... a neexistuje teda aj nejaka sofistikovanejsia prevencia, ako vymenenie oleja? ...inak co som pozeral nejake materialy k M66, tak tam sa radi spiatocka od seba dozadu. U mna sa radi ako zatlacena jednotka... je viac generacii M66?
...a taktiez som vygooglil, ze tento problem mali prevodovky r.v. 2002-2005. Kedze mam 2011, musim este pogooglit, ci tam to uz nie je vyriesene...

Ja som kontroloval hladinu oleja a je ho tam dost. Taktiez som premazal tiahla... chvilku sa mi zdalo, ze to pomohlo, ale potom som zistil, ze ono to raz zaradim ako do masla a inokedy zase ako keby som tam na nieco narazal a nie a nie tu spiatocku zaradit... :?

Da o sebe to odchadzajuce lozisko nejak vediet tym, ze sa zacnu tazko radit aj ine rychlosti? ...alebo to proste len prdne? :?:

Re: Ťažké radenie

Napísané: 22 Feb 2017, 00:41
od užívateľa laci
Robo82 napísal:uff... Ja som kontroloval hladinu oleja a je ho tam dost.....
Da o sebe to odchadzajuce lozisko nejak vediet tym, ze sa zacnu tazko radit aj ine rychlosti? ...alebo to proste len prdne? :?:
Ak mas nabehane 120000km a viac-bolo by prijatelne vymenit ten olej v prevodovke.Dozivotne naplne neexistuju!
Skontrolovat olej ci je ho tam dost-nestaci.Kazdy olej sa vzdusnou vlhkostou a opotrebovanim-degeneruje.
Tazsie radenie-priciny:Zla obsluha,suche(skorodovane)capy a tiahla,sucha kulisa(alebo opotrebena),zdegenerovany olej(alebo nevhodny),prihnute radiace ramena na prevodovke,opotrebene puzdra presuvacov(alebo vydlicky),vadne loziska na hriadeli v prevodovke,zle mazane loziska,vadne synchrony v prevodovke,opotrebovane ozubenie(nabehy na nich),kovove piliny v oleji.
Aky olej do mech.prevodovky? 75w80 GL4. Ja pouzivam na servis Swag do tychto mech.prevodoviek.Osobne mam vo V40 prevodovy olej Mobil 3309. Tento olej je urceny pre ay.Preco ho tam mam? aby som radil aj cez zimu lahucko,aby bolo vsetko lepsie mazane a hlavne rychlejsie.Lahsie sa dostava do lozisk.Preco som ho tam dal? aby som nemal problemy ako mate vy. :shock: :lol:

Re: Ťažké radenie

Napísané: 22 Feb 2017, 01:42
od užívateľa Jasko
laci napísal:
Robo82 napísal:uff... Ja som kontroloval hladinu oleja a je ho tam dost.....
Da o sebe to odchadzajuce lozisko nejak vediet tym, ze sa zacnu tazko radit aj ine rychlosti? ...alebo to proste len prdne? :?:
Ak mas nabehane 120000km a viac-bolo by prijatelne vymenit ten olej v prevodovke.Dozivotne naplne neexistuju!
Skontrolovat olej ci je ho tam dost-nestaci.Kazdy olej sa vzdusnou vlhkostou a opotrebovanim-degeneruje.
Tazsie radenie-priciny:Zla obsluha,suche(skorodovane)capy a tiahla,sucha kulisa(alebo opotrebena),zdegenerovany olej(alebo nevhodny),prihnute radiace ramena na prevodovke,opotrebene puzdra presuvacov(alebo vydlicky),vadne loziska na hriadeli v prevodovke,zle mazane loziska,vadne synchrony v prevodovke,opotrebovane ozubenie(nabehy na nich),kovove piliny v oleji.
Aky olej do mech.prevodovky? 75w80 GL4. Ja pouzivam na servis Swag do tychto mech.prevodoviek.Osobne mam vo V40 prevodovy olej Mobil 3309. Tento olej je urceny pre ay.Preco ho tam mam? aby som radil aj cez zimu lahucko,aby bolo vsetko lepsie mazane a hlavne rychlejsie.Lahsie sa dostava do lozisk.Preco som ho tam dal? aby som nemal problemy ako mate vy. :shock: :lol:
Ako vravi Laci ten atf,jws olej v mechanickej almare robi divy tiež ho tam mam a ide aj pri -20 zaradiť lahko.

Re: Ťažké radenie

Napísané: 22 Feb 2017, 10:38
od užívateľa Robo82
...no ja som auto kupoval minuly rok v lete. Ma nabehane malo nad 60.000km (po mojich zistovaniach verim, ze by to mohla byt pravda).

Co sa tyka tiahiel, tak pri kupe bol ten motor vyumyvany tak, ze vsetko bolo total cistucke, odmastene... Odpojil som preto tie plastove "klipy" co idu z radiacej paky na tiahla prevodovky a premazal som ich. Najprv vyzeralo, ze to pomohlo, ale ako som pisal, ono to ide raz dobre, raz tazko... takze po case som zistil, ze nepomohlo...
Tiahla pokrivene nevyzeraju byt, hrdza nikde ziadna, vsetko cistucke...

Kulisu radenia som nepozeral... dostanem sa k nej nejak odspodu, alebo aj zvnutra od radiacej paky?

Mozno skusim naozaj vymenit ten olej... Predsalen ma vyse 5 rokov, urcite tym nic nepokazim. Len z akeho dovodu ide teda do mechanickej skrine iny olej ako do aickej, ked pises, ze ty davas aicky... nie su tam este nejake ine dovody, preco je v manuali hustejsi?

Inak dik aj za vsetky predosle odpovede :)
IgorS, Tebe vdaka za zistenie, ze nemam M66, ale MMT6 {tanec} (otazka je, ci ta problemom s loziskom trpi, alebo nie :idea: )

Re: Ťažké radenie

Napísané: 22 Feb 2017, 10:51
od užívateľa Arkaz
ja som teraz menil spojku aj s dvojhmotou na s60 D4 my2013 a pri tej prilezitosti aj gufero na prevodovke a olej v nej a dal som tento. je to sice castrol ktory som nikdy nemusel ale bol dostupny a skladom. splna normu tak myslim ze bude ok.
http://www.castrol.com/sk_sk/slovakia/p ... e-75w.html

laci mozes prosim viac napisat ohladim toho ze olej ma byt 1cm pod nalievaci otvor? preco je tomu tak ? a vyslovene odporucas do m66 len ten atf olej alebo ked uz som dal ten vyssie spominany nic tym nepokazim? Dakujem