Strana 1 z 1

Turbo od 3000 ot. prestane fungovať

Napísané: 16 Jan 2017, 21:55
od užívateľa Kevin
Ahojte, videl som tu zopár podobných tém, ale nikde konkrétne riešenie, ktoré by mi pasovalo. Mám V70 2007 s D5 a 136 kW. Ide o to, že keď motor presiahne 3000 ot./min., prestane ísť turbo a vypíše hlášku "Engine system service reqired". Po novom naštartovaní hláška zostáva, ale turbo sa zobudí opäť len do 3000 ot./min.. Po pár dňoch zmizne aj hláška. teda až do kým to opäť neustriehnem a presiahnem kritickú hranicu. V servise mi povedali, že je to chyba 1540 - nízky tlak, chyba variability a čaká ma investícia do opravy turba v hodnote 150 - 500 €. Nie že by som im neveril, ale nezdá sa mi to, že po opätovnom naštartovaní znova ožije. Ak je to tak, viete niekto o spoľahlivom servise na turbo?
Ďakujem.

Re: Turbo od 3000 ot. prestane fungovať

Napísané: 16 Jan 2017, 21:59
od užívateľa martinopel
Asi bych navštívil servis,kde tomu rozumí.Nitran,Laci,nebo můžeš i ke mě.Výběr je na Tobě.Nicméně pokud jezdíš permanentně do 3000 otáček,tak se nediv,že máš problém.

Re: Turbo od 3000 ot. prestane fungovať

Napísané: 16 Jan 2017, 22:20
od užívateľa Kevin
Práveže len zriedkavo. Preto mi dosť dlho trvalo spojiť si príznaky.

Re: Turbo od 3000 ot. prestane fungovať

Napísané: 17 Jan 2017, 08:19
od užívateľa kwiko
Ako, V70 bez AWD, 136kW diesel + 6 rychlostny a mimo kopce a pokial nieje pretekar, dostane clovek nad 3000 naozaj zrietkavo, to nieje turbobenzin v RRRRku... :D
Avsak plne suhlasim, ze zavada turba co sa prejavuje nizkym tlakom vo vyssich otackach je menej pravdepodobna ako netesnost sania, ci ina zavada. {palechore}

Re: Turbo od 3000 ot. prestane fungovať

Napísané: 17 Jan 2017, 13:40
od užívateľa jguzik
Tazko davat riesenie od stola, lebo naoko rovnake priznaky mozu mat rozny povod. Ja som mal na D5 to iste a bolo to Turbo + vaha vzduchu. Treba diagnostiku a klubackeho servismana {palechore}

Re: Turbo od 3000 ot. prestane fungovať

Napísané: 18 Jan 2017, 00:34
od užívateľa laci
Turbo samo o sebe nemusi byt hned vadne.Moze byt zanesene natacanie turba-variabilita,alebo derava membrana v podtlakovej banke-vadny actuator a hlavne kontrola hadic a podtlaku.
Napriklad: V sobotu som opravoval na S60 D5-kabliky od cidla nasavania vzduchu.Boli prepalene a vyhadzovalo poistku č11 v motorovom priestore.Kabliky boli obnazene a dotykali sa kostry EGR. Zaujimava chyba a nebola prva.Samozrejme neslo turbo,respektive islo ale len do 3000ot.
Kazdopadne by to chcelo najprv pozriet a potom robit zavery. :P

Re: Turbo od 3000 ot. prestane fungovať

Napísané: 18 Jan 2017, 10:15
od užívateľa Kevin
Páni, vďaka za názory. Presne tento typ informácií som chcel vedieť. Keď sa dopracujem k príčine tejto chyby na mojom tanku, podelím sa s Vami o výsledok.

Re: Turbo od 3000 ot. prestane fungovať

Napísané: 18 Jan 2017, 11:02
od užívateľa volvo888
mne tiež turbo z nicoho nic pri volnobehu poslalo odkaz na palubku ,diagnostika vysoky tlak turba ,asi ten moj fesak chce vidiet laciho ,sice pri mojom najazde 340 tis a este je povodne už ma narok na niaku prehliadku ,ale ked pocuvam v servisoch po kolkych km odchadzaju turba na novych autach ...............laci v nedelu volam trdelnik kupeny {palechore}

Re: Turbo od 3000 ot. prestane fungovať

Napísané: 20 Jan 2017, 13:14
od užívateľa Kevin
Jeden drobný detail: Zle popísaný výstup diagnostiky zo servisu. Malo tam byť "chyba 1540 - vysoký tlak, chyba variability. Teraz už to dáva zmysel aj mne ako laikovi. Každopádne auto už je zaparkované v Kwikodielni.

Re: Turbo od 3000 ot. prestane fungovať

Napísané: 20 Jan 2017, 14:44
od užívateľa jguzik
parada {palechore} daj vediet ked to bude opravene :) vidis, ze nakoniec stacilo zbehnut za klubackym servismanom a vsetko dobre dopadne

Re: Turbo od 3000 ot. prestane fungovať

Napísané: 28 Jan 2017, 14:14
od užívateľa Kevin
Auto už mám doma. Keďže mám turbo s variabilnou geometriou, ktorá je riadená elektricky, sú tam nejaké tie ku*vítka naviac. Niečo podobné ako na videu:


V mojom prípade sa zasekol mechanizmus, ktorý mení polohu klapiek v turbe. Pri vyšších otáčkach sa skrátka nepohol tak ako mal, v systéme vznikol vysoký tlak a tak radšej turbo vyplo.
Týmto by som chcel Kwikovi poďakovať za vyriešenie problému + opravu bufíka a za zapožičanie náhradného vozidla {palechore}