2.5TDi zle studene štarty

Užívateľov profilový obrázok
peter121
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 03 Feb 2013, 13:28
Vek:: 27
Bydlisko: Žilina
Bolo mu poďakované: 1 krát

2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa peter121 » 03 Feb 2013, 13:57

Zdravim Vás,som tu nový. Mám Volvo s70 2.5tdi 103kw ešte len mesiac,hneď ako som ho kúpil,dal som spraviť dynamické meranie čerpadla, nastavili sme predvstrek,ďalej kontrola žhavičov, prívod prúdu k žhavičom,všetko funguje ako má, ale keď je vonku teplota viac ako -10 stupňov je problém naštartovať, točí cca.20 sekund a viac v zavislosti od vonkajšej teploty. Nema niekto skúsenosť s takýmto niečim? Za odpovede vopred ďakujem.
VOLVO S70 2.5TDi 103kw 1997,D5252T 375 000
Fiat Ulysse 1.9TD 66kw 1998 306 000
Opel Astra G 1.7DTI 55kw 2000 295 000
bolo:Peugeot Boxer 1.9TD 68kw 1997 422 000
bolo:Citroen ZX 1.9D 1992 300 000

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa lucki » 03 Feb 2013, 15:16

peter121 napísal:Zdravim Vás,som tu nový. Mám Volvo s70 2.5tdi 103kw ešte len mesiac,hneď ako som ho kúpil,dal som spraviť dynamické meranie čerpadla, nastavili sme predvstrek,ďalej kontrola žhavičov, prívod prúdu k žhavičom,všetko funguje ako má, ale keď je vonku teplota viac ako -10 stupňov je problém naštartovať, točí cca.20 sekund a viac v zavislosti od vonkajšej teploty. Nema niekto skúsenosť s takýmto niečim? Za odpovede vopred ďakujem.
kde ti to robili? mali originalnu diagnostiku (volvo nie bosch)? ak je na ruhu otazku odpoved nie, asi je chyba tam. kontaktuj uzivatela martinopel alebo laci.
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
Jofan
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 22 Máj 2012, 22:58
Vek:: 25
Bydlisko: Bratisalva / Trenčín
Poďakoval: 11 krát
Bolo mu poďakované: 28 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa Jofan » 03 Feb 2013, 15:20

ja stim mam porblem tiez :? takze ma tato tema dost zaujima ...ja ho necham 10/15 sekund tocit a nic (nemusi byt ani - 10).. a na druhy krat chyti asi po 3 sekundach ale aj tak je to vela... diagnostika nepisala ziadne chyby.
S60 2,5T / AWD / MY 2004 / Geartronic / Tmavo šedá metalíza
Bola / teraz brachova V70 2,5 TDi / 1998 / 4st. Automat / čierny DIP
Galéria

Grafický dizajnér / Kontakt

Užívateľov profilový obrázok
peter121
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 03 Feb 2013, 13:28
Vek:: 27
Bydlisko: Žilina
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa peter121 » 03 Feb 2013, 15:42

Nie nemali origo diagnostiku ale myslim si ze na dynamicke meranie nemusi byt origo diagnostika. Ale ak sa myslim tak ma opravte. Lebo povodne mi nameral hodnotu -1.20 tak sme to doladili trosku do plusu cca. +0,25 - 0,35.
VOLVO S70 2.5TDi 103kw 1997,D5252T 375 000
Fiat Ulysse 1.9TD 66kw 1998 306 000
Opel Astra G 1.7DTI 55kw 2000 295 000
bolo:Peugeot Boxer 1.9TD 68kw 1997 422 000
bolo:Citroen ZX 1.9D 1992 300 000

Ďuri
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 553
Dátum registrácie: 27 Aug 2011, 21:30
Vek:: 30
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa Ďuri » 03 Feb 2013, 21:14

Presne toto mi robilo moje a bol to predvstrek - podla Bosch O.K. Teraz je nastavený podľa "oka" a aj pri najväčšej zime auto štartovalo na pol otáčky štartérom... :)
Fiat Multipla 1.6
...Kto nemal, nepochopí.. :)

EX: V70II 2,5TDI :(

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa Ortový » 04 Feb 2013, 01:54

A čo kompresia?
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

POWERDIESEL
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 19 Okt 2012, 00:13
Vek:: 23
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa POWERDIESEL » 04 Feb 2013, 02:40

Treba nadstavit predvstrek odchylkomerom na hodnotu 0,275+-0,025 je to najpresnejsie-cez diag. aj origo volvo mi to dobre nestartovalo.
peter121 napísal:Nie nemali origo diagnostiku ale myslim si ze na dynamicke meranie nemusi byt origo diagnostika. Ale ak sa myslim tak ma opravte. Lebo povodne mi nameral hodnotu -1.20 tak sme to doladili trosku do plusu cca. +0,25 - 0,35.
VOLVO V7O

martinopel
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
Vek:: 45
Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Bolo mu poďakované: 18 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa martinopel » 04 Feb 2013, 06:25

POWERDIESEL napísal:Treba nadstavit predvstrek odchylkomerom na hodnotu 0,275+-0,025 je to najpresnejsie-cez diag. aj origo volvo mi to dobre nestartovalo.
peter121 napísal:Nie nemali origo diagnostiku ale myslim si ze na dynamicke meranie nemusi byt origo diagnostika. Ale ak sa myslim tak ma opravte. Lebo povodne mi nameral hodnotu -1.20 tak sme to doladili trosku do plusu cca. +0,25 - 0,35.
Správná hodnota dynamického předvstřiku je závislá na teplotě nafty ale orientačně by se měla pohybovat okolo -1

Jaké jsou tlaky na motoru??
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW

Užívateľov profilový obrázok
peter121
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 03 Feb 2013, 13:28
Vek:: 27
Bydlisko: Žilina
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa peter121 » 04 Feb 2013, 10:05

Kompresiu som zatial ešte neriešil,ale už pomaly nad tým rozmýšlam,že si to dam zmerať,či niesu kružky zapečené. Ale najprv by som sa ešte skusil s tym predvstrekom pobaviť,ci sa to nezlepši. Ale teraz už to asi nezistím,lebo nebudú už mrazy viac ako 10stupňov pod nulou. Tak uvidíme, zatial Vam ďakujem za odpovede.
VOLVO S70 2.5TDi 103kw 1997,D5252T 375 000
Fiat Ulysse 1.9TD 66kw 1998 306 000
Opel Astra G 1.7DTI 55kw 2000 295 000
bolo:Peugeot Boxer 1.9TD 68kw 1997 422 000
bolo:Citroen ZX 1.9D 1992 300 000

Ruso
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 08 Feb 2013, 23:27
Vek:: 29
Bydlisko: Brezova

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa Ruso » 09 Feb 2013, 00:08

Zdravím... Mám podobný problém na mojej V70 2,5TDI r.v.97. kupoval som ju cez leto a vtedy štartovala bez problemov. Až teraz keď prituhne -2 a viac, tak už musím viac krát nažhaviť a skúšať kým nechytí. Nova baterka, po par takýchto štartoch som hned vymenil žhaviče...stále taký istý šart...pred mesiacom vymenene rozvody v jednom servise a v druhom Bosch som to dal skontrolovat a nastaviť čerpadlo. Stále to nechce v minusovych teplotach odpáliť hneď po nažhavení. Neviem čo je s tým???

joker
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 171
Dátum registrácie: 12 Okt 2009, 13:47
Vek:: 56
Bydlisko: Lúčnica nad Žitavou
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa joker » 10 Feb 2013, 15:45

Moja skúsenosť. Predvstrek podľa Bosch diag nesedí s origo diagnostikou.
Volvo V70 I 2,5 TDI , 4/2000 , manuál , striebro
Bolo S80 TDI 99, V70 D5 96kW 2004 max full
V práci S70 TDI, S80 D5 120kW 2005 full

Užívateľov profilový obrázok
peter121
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 03 Feb 2013, 13:28
Vek:: 27
Bydlisko: Žilina
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa peter121 » 27 Dec 2014, 14:37

Zdravim Volvaci. Myslim že som vyriešil moje zlé studené štarty. Repas štartéra, nová batéria, prečistenie kontaktov od hlavného relé žhavenia.... A dnes -10 C a auto chytilo lepšie ako cez leto. Podotykam,že predvstrek sme nastavovali minulý rok podľa oka,žiadna diagnostika.

Minuloročný opakovaný štart pomocou štartovacích káblov -11 C

Dnešný štart po trojdňovom státi auta -10 C

Dúfam že už to bude stále takto chytať,nie len dnes. :D
S pozdravom Peter
VOLVO S70 2.5TDi 103kw 1997,D5252T 375 000
Fiat Ulysse 1.9TD 66kw 1998 306 000
Opel Astra G 1.7DTI 55kw 2000 295 000
bolo:Peugeot Boxer 1.9TD 68kw 1997 422 000
bolo:Citroen ZX 1.9D 1992 300 000

Užívateľov profilový obrázok
ferorista
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 20 Aug 2012, 21:59
Vek:: 37
Bydlisko: puchov
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 15 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa ferorista » 27 Dec 2014, 16:52

otec ked kupil 740 td tak dlho tocila dal sa zrepasovat starter nova bateria a chytalo na jednotku ;)
na start moze vselico vplyvat aj padannie nafty byvacasto problem
bolo volvo v70 2.5tdi 1998 aktualne ma najazdene 405 000km a nejake drobne :) skoncilo na streche :( totalka...
je volvo s60 2.4d 2003
pribudol peugeot 206 sw 2,0hdi 66kw

Užívateľov profilový obrázok
M4jky
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 10 Júl 2013, 23:00
Vek:: 24
Bydlisko: Bánovce n/B // Brno
Poďakoval: 8 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa M4jky » 30 Dec 2014, 19:41

Jofan, Ruso:

Základ je predvstrek. Tak ako martinopel písal optimum je -1. Potom by som skontroloval aj kabel k žhavičom či nie je už vekom rozpadnutý. Ja som mal rozsypaný kábel a ešte som mal aj studeňák na plusovom kontakte batérie. Pomerajte si pre istotu napätie raz za plusovou a raz za mínusovou svorkou a porovnajte ho s napätím na baterke.

peter121 nech ti autíčko dlho takto dobre štartuje :)
Čmoud: V70 2,5TDI '97, D5252T 103kW, manuál

Užívateľov profilový obrázok
peter121
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 03 Feb 2013, 13:28
Vek:: 27
Bydlisko: Žilina
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa peter121 » 31 Dec 2014, 18:58

Ďakujem M4jky.Ale tešil som sa len par dni. Dnes v noci -17 C a do rána sa oteplilo na -11 C. A takto to štartovalo.

Tak neviem čo s tým ďalej mám robiť. {zmyslajuci}
VOLVO S70 2.5TDi 103kw 1997,D5252T 375 000
Fiat Ulysse 1.9TD 66kw 1998 306 000
Opel Astra G 1.7DTI 55kw 2000 295 000
bolo:Peugeot Boxer 1.9TD 68kw 1997 422 000
bolo:Citroen ZX 1.9D 1992 300 000

Užívateľov profilový obrázok
M4jky
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 10 Júl 2013, 23:00
Vek:: 24
Bydlisko: Bánovce n/B // Brno
Poďakoval: 8 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa M4jky » 02 Jan 2015, 13:38

Skús skontrolovať ten úbytok napätia na lisovaných svorkách káblov k baterke. V podstate stačí, keď po takomto štarte otvoríš kapotu a opatrne sa chytíš rukou jednej a druhej svorky. Ak bude niektorá teplá, tak je to jasné. Pri tomto motore stačí, keď štartér točí trochu pomalšie ako by mal, aspoň som to už viackrát počul. Mne to tiež štartovalo podľa nálady. Ešte by si prípadne mohol skúsiť zmerať čidlo teploty chladiacej kvapaliny či ukazuje správne. Ak je dosť mimo, tak by mohlo blbnúť elektroniku. Mrkni na volvopedia.de sú tam hodnoty odporu aké by si mal pri danej teplote na čidle namerať. Potom po štarte ti bude chvílu svietiť diagnostika, tak sa nezľakni.
Čmoud: V70 2,5TDI '97, D5252T 103kW, manuál

Užívateľov profilový obrázok
peter121
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 03 Feb 2013, 13:28
Vek:: 27
Bydlisko: Žilina
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa peter121 » 02 Jan 2015, 15:04

Svorky na batériach som riešil na jeseň,keď som dal robiť štartér. + svorka vymenená,- je v pohode.Napätie som premeral teraz sa nestráca nič. Čo je na akumulátore,to je aj za svorkami. Dobíja 14.07V. Skusim ešte to čidlo premerať. M4jky ďakujem za link na stránku.
VOLVO S70 2.5TDi 103kw 1997,D5252T 375 000
Fiat Ulysse 1.9TD 66kw 1998 306 000
Opel Astra G 1.7DTI 55kw 2000 295 000
bolo:Peugeot Boxer 1.9TD 68kw 1997 422 000
bolo:Citroen ZX 1.9D 1992 300 000

Užívateľov profilový obrázok
peter121
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 03 Feb 2013, 13:28
Vek:: 27
Bydlisko: Žilina
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa peter121 » 02 Jan 2015, 22:05

Dnes som riešil to čidlo chladiacej kvapaliny. Keď som prišiel z mesta,bola prevádzková teplota nameral som odpor,potom som asi každú hodinu išiel premerať,odpor stúpal. Teraz večer som to bol ešte raz premerať priložím multimeter na čidlo a začal pípať,žiadny odpor. Myslíte že to čidlo je v p..? Alebo to tak má byť?
VOLVO S70 2.5TDi 103kw 1997,D5252T 375 000
Fiat Ulysse 1.9TD 66kw 1998 306 000
Opel Astra G 1.7DTI 55kw 2000 295 000
bolo:Peugeot Boxer 1.9TD 68kw 1997 422 000
bolo:Citroen ZX 1.9D 1992 300 000

Užívateľov profilový obrázok
M4jky
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 10 Júl 2013, 23:00
Vek:: 24
Bydlisko: Bánovce n/B // Brno
Poďakoval: 8 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa M4jky » 02 Jan 2015, 22:21

Skopírované hodnoty odporu na čidle pri odpojenom konektore z tohto odkazu: http://www.volvopedia.de/index.php?title=D5252T" onclick="window.open(this.href);return false;

-10°C 10,0 kΩ
-0°C 6,0 kΩ
15°C 3,5 kΩ
30°C 1,5 kΩ
60°C 0,6 kΩ
80°C 0,25 kΩ

Nedávno som čidlo kontroloval na mojom a potvrdzujem, že tieto údaje sedia.
Čmoud: V70 2,5TDI '97, D5252T 103kW, manuál

Užívateľov profilový obrázok
M4jky
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 10 Júl 2013, 23:00
Vek:: 24
Bydlisko: Bánovce n/B // Brno
Poďakoval: 8 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: 2.5TDi zle studene štarty

Príspevok od užívateľa M4jky » 04 Jan 2015, 16:38

Jofan napísal:ja stim mam porblem tiez :? takze ma tato tema dost zaujima ...ja ho necham 10/15 sekund tocit a nic (nemusi byt ani - 10).. a na druhy krat chyti asi po 3 sekundach ale aj tak je to vela... diagnostika nepisala ziadne chyby.
Môže ti padať nafta. Kde hladať netesnosť ti ale neporadím lebo som také niečo zatiaľ na aute neriešil. Videl som len, že to môže spôsobovať poškodené teleso palivového filtru a ešte zopár tém kde to niekto riešil zapojením spätného ventilu ale neviem presne kde.

Najrozumnejšie ale bude keď si dáte všetci skontrolovať predvstrek na diagnostike, ktorej sa dá veriť aby ste zbytočne nelaborovali a nerozoberali pól auta.
Čmoud: V70 2,5TDI '97, D5252T 103kW, manuál

Napísať odpoveď