ECM-28D0 Heated oxygen sensor (HO2S). Signal too low
ECM-28E0 Heated oxygen sensor (HO2S). Signal too low
Ziadna hlaska na palubaku, iba vo Vide. Okrem toho ziadne ine chyby. Predpokladam ze chyba je kvoli zlej zmesi takze pricina moze byt kdekade.
Vravi mi spravne intuicia ze to nemusi byt lambda?
XC70 D5 - lambda chyba
- laci
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1710
- Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
- Vek:: 61
- Bydlisko: MARTIN-SK
- Poďakoval: 29 krát
- Bolo mu poďakované: 170 krát
Re: XC70 D5 - lambda chyba
lacika,zajdi si ty len pekne na rontgen.lakio napísal:.... ako zistim ci je ok kostra?....
Lambda sonda je snimac mnozstva kyslika vo vyfukovych plynoch. Sklada sa z elektrochemickeho clena, ktory na zaklade chemickej reakcie vytvara elektricky signal. Jeho vystupna hodnota sa meni v zavislosti na pritomnosti kyslika vo vyfukovych plynoch.Hodnota napatia na lambda sonde sa meni od 0,1 do 1V. Lambda sonda zacina pracovat az pri teplote 500 stupnov celzia. Frekvencia lambda sondy je 1 až 10 Hz. Niektore lambda sondy obsahuju aj vyhrevne teliesko na skratenie casu zahriatia lambda sondy.Pri odpalenom vstupe ECU sa najcastejsie objavi na vstupnom porte, kde sa pripaja lambda sonda konstantne napatie 1,4 V. Standardne pri odpojeni lambda sondy ma byt na vstupnom porte ECU napatie 0,16 V.
Karbon na konci- spomaluje reakciu lambdy.Vznika-spalovanim oleja,chladiacej kvapaliny(zle tesnenie),ale aj Aditiva pridavane do paliva.Lambda sonda ma zivotnost asi 160000 az 180000km.
Kostru odkontrolujes ohmetrom alebo multimetrom.Prepnes si ho na pipanie a prilozis-jeden koniec na kostru motora a druhy na kostru karoserie.Musi pipat a nesmie mat viac ako 5ohmov.Potom pripojis na konektor lambdy a odskusas.Na jednom z nich ti musi pipat.su tam 4kabliky.(pisem ti to lajicky aby sa to dalo trochen chapat).
Konektor treba precistit a prepruzit-kontakty.
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
- lakio
- MUDrc
- Príspevky: 969
- Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 09:23
- Vek:: 39
- Poďakoval: 5 krát
- Bolo mu poďakované: 7 krát
Re: XC70 D5 - lambda chyba
Mirko vdaka za postreh, nepochybujem ze mas rentgen po ruke.
Mam sirokopasmovu lambdu ktora je 5 kablova plus siesta do systemu. Ak opisujes meranie sondy pomocou sinusoidy pri napati 0.1 az 0.9V tak to v tomto pripade nema ziadnu vypovednu hodnotu. OBD ano, zmeria hodnotu lambdy 1.6, kolise o desatiny hore dole a dava nizky signal. Skrat, kostra alebo RJ.
Kostra overall - nedavno meneny motor, za posledny cas tri rozne docasne chyby / lambda, egr, vaha / ktore mali spolocneho menovatela a tym bol zly signal. Pri otoceni kluca do polohy II sa rucicky budika myknu o par milimetrov, podobny pripad som mal pri vymene motora na predchadzajucej XC70, tam to bol zle ukostreny starter ktory vsak vystrajal vacsie chyby.
Kostra motora ukazuje nulovy odpor.
Nepochybujem ze na chybu prides, rad si necham poradit a samozrejme ti aj vdacne zaplatim. A nemam vacsej radosti ked si to spravim sam, poznas to.
Laco
Mam sirokopasmovu lambdu ktora je 5 kablova plus siesta do systemu. Ak opisujes meranie sondy pomocou sinusoidy pri napati 0.1 az 0.9V tak to v tomto pripade nema ziadnu vypovednu hodnotu. OBD ano, zmeria hodnotu lambdy 1.6, kolise o desatiny hore dole a dava nizky signal. Skrat, kostra alebo RJ.
Kostra overall - nedavno meneny motor, za posledny cas tri rozne docasne chyby / lambda, egr, vaha / ktore mali spolocneho menovatela a tym bol zly signal. Pri otoceni kluca do polohy II sa rucicky budika myknu o par milimetrov, podobny pripad som mal pri vymene motora na predchadzajucej XC70, tam to bol zle ukostreny starter ktory vsak vystrajal vacsie chyby.
Kostra motora ukazuje nulovy odpor.
Nepochybujem ze na chybu prides, rad si necham poradit a samozrejme ti aj vdacne zaplatim. A nemam vacsej radosti ked si to spravim sam, poznas to.
Laco