Strana 1 z 1

S60 skrat

Napísané: 24 Jún 2016, 14:56
od užívateľa flip____
nazdar,
stale ked je vonku horucava tak mi zacne skratovat auto. pod volantom zacnu cvakat relatka a vsetko sa vypne. motor ide dalej ale vsetko ostatne sa vypne. okna, pristrojovka, smerovky a vsetko ostatne. potom vypnem auto klucom, a ked zapnem tak ide vsetko ako ma. ale iba chvilku a hned zacne skratovat.

to sa deje iba ked je velka horucava vonku, ked nieje tak vsetko ide ok.

niekto ma napad co s tym ?

Re: S60 skrat

Napísané: 24 Jún 2016, 17:35
od užívateľa Ares
Mŕtva jednotka?

Re: S60 skrat

Napísané: 24 Jún 2016, 18:28
od užívateľa Aprox
Pricinou je pouzitie bezolovnatej spajky. CEMka absolvovala infarkt. Repas nutny, nedavaj to robit pokusnym elektrikarom, potrebna je mikropajka a skusenosti.

Re: S60 skrat

Napísané: 25 Jún 2016, 09:57
od užívateľa laci
Filip-pricinou nieje skrat,ale prehrievanie,alebo nedokonale kontakty. Pouzitie bezolovnatej spajky-nemusi byt pricinou!
Zle nastavena teplota-pri pajkovani vo vyrobe a zrejme nevhodne tavidlo-sposobuju tento jav.Je zaujimave ze ked pajkujem procesori na moduloch napriklad-DIM-nepridavam nic ine len kolofoniovy lak.Spoje su potom leskle.
Ak su leskle kde sa tu zrazu objavilo olovo? Mam napriklad cin so striebrom tam su spoje matne!-pritom su kvalitne.
Tak isto spajkovacia pasta na smd suciastky-das nizku teplotu a je matny spoj.
Aprox-tieto opravy-niesu len o pajkovani,ale aj o znalostiach elektrotechniky.Ked budes znaly z elektotechniky-zistis,ze
Autoelektronika je uple inde.Bohuzial mikropajka a skusenosti ti nepomozu,ak sa nevyznas v obvodoch a nemas k tomu
potrebne pristrojove vybavenie a znalosti z komunikacnych procesov.
Filip-Jednoducho odpoj bateriu,povyberaj vsetky pojistky-vycisti ich brusnym platnom(smirglom).Prestrekni kontakty a vrat vsetky pojistky tam kde boli.To iste urob na CEM-module.Nachadzaju sa tam aj relatka aj tie treba premerat -ci nemaju medzi kontaktami prechodovy odpor! Odpojit konektory na CEM module a prestreknut ich.
Ide ti o vypadavanie napajania alebo strata komunikacie.Je to prehrievanim.Tento jav vznika pri prechodovom odpore v
konektoroch.Samozrejme nejdem tvrdit ,ze to nemoze byt vadnou suciastkou alebo chladnym spojom v CEM-module.
Filip-ako prvy krok-Diagnostika(origo),ako druhy krok vycistenie ako popisujem,az potom by som dal na opravu modul
CEM ktory sposobuje problemy-ktore popisujes.
Tento tyzden sme mali dvoch adeptov s volvami a mali rovnake priznaky-vyriesene-Precistenim!
Velka rada na zaver:Vsetci si nakupte Mikropajky,nazbierajte Skusenosti a hrrrrrr-sa do riadiacich jednotiek.Pajkovat a pajkovat-krizom krazom.Hlavne to nedavajte robit odbornikom a odbornym servisom-lebo oni pytaju za to peniaze a kedze uz mame skusenosti a mikropajku tak poje..me co sa da. :P

Re: S60 skrat

Napísané: 27 Jún 2016, 16:47
od užívateľa ferorista
casom sa to bude zhorsovat a bude to kolabovat aj pri nizsej teplote u mna bola na vine CEMka
vahal som co spravit dal som ju chalanovi co ju cel precinoval a potom prelakoval auto jazdi {tanec}

Re: S60 skrat

Napísané: 03 Júl 2016, 18:17
od užívateľa DOD
Ako píše Laci, symptómy poukazujú na prehrievanie spoja (asi nepajania +12V popr GND) lebo inde také prúdy netecu aby sa ten spoj prehrial. Postupoval by som ako Laci. V komunikácii medzi RJ to nebude...stavil by som sa ze diag vypíše v riadiackach vypadavanie napájania.

Re: S60 skrat

Napísané: 04 Júl 2016, 14:58
od užívateľa Ortový
ja by som v tejto súvislosti upozornil na toto vlákno http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50867a v ďalšom na toto : http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50451
príjemné vzdelávanie sa!... {usmevisko}

Re: S60 skrat

Napísané: 05 Júl 2016, 17:19
od užívateľa flip____
ok dik za odpovede, vyzera to ze aspon viem cim to je.

vymontovat a mikropajkovat to aj so zavretymi ocami dam, ale co tak pozeram fotky na nete, je tam dost vela cipov. kto vie ci by som nenarobil viac skody ako uzitku. :shock:
a potom kupovat novy modul :?