rezim <W na snehu

Užívateľov profilový obrázok
volvo888
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 17 Nov 2011, 18:33
Vek:: 50
Bydlisko: skalica
Poďakoval: 12 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa volvo888 » 09 Feb 2015, 22:59

zdravím ,chcem sa opytat znalých,čo sa deje z autom ak na zasneženej ceste zapnem na prevodovke ,,W,, ďakujem za odpoveď
volvo xc90 rv 2006 automat plna vybava nafta 136 kw seda metaliza summum

Užívateľov profilový obrázok
Dodike 850
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 1704
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 14:54
Vek:: 31
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 80 krát
Bolo mu poďakované: 68 krát

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa Dodike 850 » 10 Feb 2015, 00:10

Ahoj,
lde do väčších otacok ale pomalsie sa rozbiehas cize ide do Nm a nie do vykonu {pivo}
06/2011 XC70 D5+POLESTAR AWD -ELECTRIC SILVER
01/1981 244GL B19A M45 -SOLID WINE RED

-----
Bolo:
10/2003 S80 2,5T AWD -CRYSTAL GREEN PEARL
11/2003 S80 2,5T AWD -DARK BLUE PEARL (NAUTIC)
11/1994 850 2,4i+LPG -ONYX GREEN METALLIC

Užívateľov profilový obrázok
volvo888
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 17 Nov 2011, 18:33
Vek:: 50
Bydlisko: skalica
Poďakoval: 12 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa volvo888 » 10 Feb 2015, 09:48

vdaka
volvo xc90 rv 2006 automat plna vybava nafta 136 kw seda metaliza summum

martinopel
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
Vek:: 45
Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Bolo mu poďakované: 18 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa martinopel » 10 Feb 2015, 11:58

Jen si budeš kurvit převodovku.Osobně jsem našel nejvhodnější variantu a tou je vytáhlá pojistka č.19 na ABS pumpu.V ten moment mi do řízení auta nic nekecá.Podtrženo ještě PneuVraník Ice Special.
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa Ortový » 10 Feb 2015, 14:33

nečítame manuály k autám....

W – Zimní program.
Zimní program W zařadíte
a vyřadíte tlačítkem W
na
páce voliče. Pokud je zimní
program aktivován, na
kombinované přístrojové
desce se zobrazí symbol
W.
Zimní program umožní rozjezd na 3.
rychlostní stupeň, čímž usnadňuje rozjezd
na kluzkém povrchu. Pokud zvolíte tento
program, nižší rychlostní stupně je možné
zařadit pouze prostřednictvím funkce kickdown.
Program W můžete vybrat pouze tehdy, jeli páka voliče v poloze D
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa st_Andy » 10 Feb 2015, 15:14

priznam sa dobrovolne ze sa mi zatial W(inter) rezim nejak moc neosvedcil.. skusal som par krat na lade.. ale je to presne to iste ako prevodovka hodena v nudzovom rezime = ked ide len na 3-jku... Otacky idu hore, huci to, a auto sa ledva rozbieha... samozrejme to je prave cielom.. no mozno je to fajn na zamrznutom jazere v Laponsku ale myslim, ze zimny rozbeh na ceste sa da pekne zvladat aj na klasickom rezime s jemnou pracou s plynom a bez lietajucich otacok ci trapenia tak motora ako aj prevodovky... ;)

Kazdopadne rad si vypocujem aj opacnu skusenost.

Užívateľov profilový obrázok
Ares
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 493
Dátum registrácie: 27 Jan 2010, 12:08
Vek:: 39
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 17 krát
Bolo mu poďakované: 20 krát

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa Ares » 10 Feb 2015, 15:46

W nemam, ale navod radi presne to, co sa pise vyssie. Zaradit 3. prevodovy stupen a rozbehnut sa. Samozrejme len v pripade, ze na D sa rozbeh nedari. typicky priklad je mierny zladovately kopec, alebo topiaca sa clapkanica. Na D to normalne kruti kolesami, keca do toho DSTC a aj tak sa auto nepohne.
Na 3. prevodovom stupni krasne pomalicky pohne auto dopredu a az ma urcitu rychlost, tak staci hodit D a ist dalej.

tolko osobna skusenost. Keby som necital manual, tak tam stojim mozno do leta.
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázokMaxMotion Diesel; Obrázok
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Užívateľov profilový obrázok
volvo888
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 17 Nov 2011, 18:33
Vek:: 50
Bydlisko: skalica
Poďakoval: 12 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa volvo888 » 10 Feb 2015, 18:46

chlapi dik za reakcie ,chcel som len vediet ,tak ako pisete co to robi ,cez vikend som sa vracal cez les niekolko kilometrov z kopca a podklad lad a vela snehu ,auto to zvladlo na vybornu ,len ked som bol uz na normalnej vozovke som si uvedomil {usmevisko} ze tam mam to W a ze som to ani nezapol tak som chcel vediet do buducna ,sice mam ho uz 4 roky a zatial som ho ani raz nezapol :D
volvo xc90 rv 2006 automat plna vybava nafta 136 kw seda metaliza summum

Užívateľov profilový obrázok
xc90brano
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 385
Dátum registrácie: 29 Apr 2012, 10:17
Vek:: 35
Bydlisko: Prievidza, SR
Bolo mu poďakované: 8 krát

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa xc90brano » 10 Feb 2015, 19:29

Možem potvrdiť, skúšal som a režim W nič moc na rozbeh. Ja vypnem DSTC a potom je rozbeh lepší, odskúšané aj dnes. Auto sa začalo zahrabávat v hlbokom snehu a potom som vyšiel.prisla tam aj x5 a ta mala väčšie problemi ako ja(Starší model nemala x drive).vypinam to aj pri jazde, odskúšané do 80 km/h na čerstvom snehu. A to mam 4rocne pneu cca 5mm.Na riadnej poľadovici asi nepomôže nič
Volvo XC90 r.v.07 175kw 3.2 +LPG, Summum(Inscription),cierna metalizaObrázok
http://xc90brano.rajce.idnes.cz/XC90_3.2" onclick="window.open(this.href);return false;
bolo:
Volvo V50 r.v.04 100kw 2D, Momentum, strieborna metaliza
10/2008-3/2012

Užívateľov profilový obrázok
volvo888
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 17 Nov 2011, 18:33
Vek:: 50
Bydlisko: skalica
Poďakoval: 12 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa volvo888 » 10 Feb 2015, 20:55

brano bol som za hornou vsou v sobotu ,tam som zazil tu kalamitu {usmevisko}
volvo xc90 rv 2006 automat plna vybava nafta 136 kw seda metaliza summum

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa laci » 11 Feb 2015, 00:02

Ja nemam W-a zatial som sa vyhrabal vsade. :lol:
Poznam aj jedneho pana s V70 zo Ziliny-Zapol Winter a odvtedy mu tlaci tlak v prevodovke.Prevodovka na repas! Martinopel ma pravdu,je to na prd.Je skutocne na dve veci a zrejme je to lepsie odstavit,alebo nepouzivat.Moj nazor-serie to automaty! Nedokonaly system. :cry:
A na kolesach mam pneu-Kenda-kdyz mas na kolech Kenda,nemusi te tlacit Venda. :lol:
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

alfonz
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 09 Sep 2014, 14:08
Vek:: 31
Poďakoval: 3 krát

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa alfonz » 12 Feb 2015, 12:12

Mňa by zaujímalo aký program automatu zvoliť keď chcem nechať naštartované a vystúpiť z auta na dlhší čas.

Užívateľov profilový obrázok
stpaddy
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2507
Dátum registrácie: 25 Okt 2014, 23:30
Vek:: 50
Bydlisko: Livingston-Scotland
Poďakoval: 45 krát
Bolo mu poďakované: 78 krát

Re: rezim

Príspevok od užívateľa stpaddy » 12 Feb 2015, 14:09

Aj mňa :mrgreen:
Paddy
actual:Volvo V70R Laser Blue AWD 195kW 265hp auto AW5
ex:Volvo XC90 D5 136kW automat
ex:VolvoC70 T5 manual 169kW
ex:VolvoS80 D5 120kW automat
ex:Volvo S70 2.4 automat

Užívateľov profilový obrázok
volvo888
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 17 Nov 2011, 18:33
Vek:: 50
Bydlisko: skalica
Poďakoval: 12 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa volvo888 » 12 Feb 2015, 15:34

????
volvo xc90 rv 2006 automat plna vybava nafta 136 kw seda metaliza summum

Užívateľov profilový obrázok
lkopcansky
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 834
Dátum registrácie: 27 Máj 2013, 10:33
Vek:: 31
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 26 krát

Re: rezim

Príspevok od užívateľa lkopcansky » 12 Feb 2015, 15:49

Riešili to na českom fóre, výsledok bol P
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY15, 133 000 km, Mobil 0w-20
Obrázok
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 247 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázok
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 172 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY04, 245 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa st_Andy » 12 Feb 2015, 15:52

alfonz napísal:Mňa by zaujímalo aký program automatu zvoliť keď chcem nechať naštartované a vystúpiť z auta na dlhší čas.
No, na tento zapeklitý problém môžeme ísť aj filozoficky...

s D, R, L, 3, 4... Ti auto ujde..
s N.. Ti auto ujde... pokiaľ nezatiahneš ručnú..

Takže čo nám z toho teda vyplýva? {usmevisko}

Užívateľov profilový obrázok
filip.volvo.tn
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 376
Dátum registrácie: 30 Mar 2014, 19:16
Vek:: 29
Bydlisko: Trenčín
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 26 krát

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa filip.volvo.tn » 12 Feb 2015, 16:07

Presne ako píše Andy, N máš predsa v neutrály čiže sa auto môže pohnúť, jednoznačne P a máš kľud {palechore}
Volvo XC60 D5 AWD, D5244T10, r.v. 2010, A6

Užívateľov profilový obrázok
stpaddy
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2507
Dátum registrácie: 25 Okt 2014, 23:30
Vek:: 50
Bydlisko: Livingston-Scotland
Poďakoval: 45 krát
Bolo mu poďakované: 78 krát

Re: rezim

Príspevok od užívateľa stpaddy » 12 Feb 2015, 17:15

Môžeš nechať aj v N ale s klatikom pod kolesom :D:D
Paddy
actual:Volvo V70R Laser Blue AWD 195kW 265hp auto AW5
ex:Volvo XC90 D5 136kW automat
ex:VolvoC70 T5 manual 169kW
ex:VolvoS80 D5 120kW automat
ex:Volvo S70 2.4 automat

Užívateľov profilový obrázok
Dodike 850
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 1704
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 14:54
Vek:: 31
Bydlisko: Bratislava
Poďakoval: 80 krát
Bolo mu poďakované: 68 krát

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa Dodike 850 » 13 Feb 2015, 01:01

Ja som N zivote nepouzival vzdy P a je to bez problemu aj ked sa z niekym zakecam na parkovisku tak dam automaticky P a kecam vonku. Mam taku skusenost cez znameho, mal audi S4 a na kazdej krizovatke vyradoval do N aby sa mu neprehrieval olej v lete tak isto riesil aj zapchy a nakoniec mu povedal automat ze ho to uz snim nebavi a opustil ho :mrgreen:
06/2011 XC70 D5+POLESTAR AWD -ELECTRIC SILVER
01/1981 244GL B19A M45 -SOLID WINE RED

-----
Bolo:
10/2003 S80 2,5T AWD -CRYSTAL GREEN PEARL
11/2003 S80 2,5T AWD -DARK BLUE PEARL (NAUTIC)
11/1994 850 2,4i+LPG -ONYX GREEN METALLIC

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: rezim <W na snehu

Príspevok od užívateľa sergej » 14 Feb 2015, 09:59

P je to iste ako N, navyse je vsak mechanicky blokovane výstupne ozubene sukolie. Cielom je zabranit nechcenemu posunu vozidla.
Rezim W naozaj zaraduje rychlost 3, cize na klasickych automatoch to znamena prevodovy pomer 1:1, ale nezopne sa zamok hydromenica. Navyse moze prevodovka znizit tlak do hydromenica. Vysledkom je zvyseny preklz a tym znizeny krutiaci moment iduci na kolesa, tym pádom nutne vyssie otacky motora. Hydromenic vtedy funguje ako delic krutiaceho momentu. Cely zmysel toho celeho je, aby som neopatrnym zosliapnutim plynu nesposobil odtrhnutie kolies od zladovatelej vozovky (cize stratu adhezie). Teda ak mi pri beznom rezime treba na stratu adhezie stlacit plyn o jednotky mm, pri rezime W to su jednotky cm, teda citlivost narabania s plynom sa vyrazne zvysi.
Rezim W nieje urceny na trvalu jazdu (plati hlavne u predokolkovych prevodoviek s mizernym chladenim oleja) len na rozbehnutie. Nad urcitu rychlost (u AW30-43 je to cca 40km/h) si prevodovka tlak oleja znova zvysi (alebo zacne radit normalne) a preklz sa vrati na normalnu hodnotu cca 5%.
U AW30-43 je rezim W mozno pouzivat ako rucne radenie rychlosti - D = 3 (od urcitej rychlosti 4), 3=3, 2=2, L=1. Avsak pridem o funkciu uzamykania hydromenica.
Este doplnim, ze funkcia Limp Home (tj nudzovy dojazd pri poruche provodovky) nie je nic ine ako W, pripadne spojeny s obmedzenim otacok motora a pod ficurami.
Naposledy upravil/-a sergej v 17 Feb 2015, 12:33, upravené celkom 2 krát.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Napísať odpoveď