D5 vs. TDi

Užívateľov profilový obrázok
BaDDog
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 192
Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 22:56
Vek:: 31
Bydlisko: Nitra
Poďakoval: 7 krát
Bolo mu poďakované: 4 krát

D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa BaDDog » 03 Feb 2013, 22:36

Zdravím, nikde som nenašiel konkretnu temu ohladom tohoto...

Jedna sa o to ako zhrnút pozitíva a negativa D5 a 2.5TDI (R5 - 5valec od AUDI)

D5:
ako u každeho comonn-railu je problem vstreky (trisky) dalej to bude asi čerpadlo (zrejme to podavacie), lebo ešte som sa nestretol s vadným vysokotlakym čerpadlom...
Turbo je samozrejmost... kedže sa jedna o VGT... pri eko jazdach hrozi zatuhnutie klapiek... ťo sa asi prejavy nižším výkonom pri vyšších otačkach..
Dalej som niečo čítal o poruchách s tlakovým čidlom paliva na raile... a že stoji cca 500€ pripadne použite za cca 100-150€..
Rozvody vychadzaju vraj lacnejšie ako na R5 2.5 TDi...

2,5 TDI
Turbo jednoduche bez VGT, vstrekovače nesmrtelne..
Len velky problem asi prikladam palivovemu čerpadlu... i ked je to rotačka...
Dalej su drahšie rozvody...
A ako plus vraj vie jazdiť lacnejšie na spotrebu ako D5..

Čo sa tyka aov.. tak neviem to presne.. ale D5 ma novšie prevodovky...

Mal som kedysi R5 TDi.. ale len chvilku.. a nemal som s nou žiaden problem..
Tak to neviem posudiť... a poznatky hore niesu 100% smerodajne...

Preto by som rad keby sa k tomu vyjadrili kompetentny...
Majitelia čo maju D5 alebo TDi.. (jedno či S80 či V70... kludne aj majitelia S60)...

Vopred ďakujem... za prispevky k tejto teme.
Volvo V60 D4 R-Desing TF-80SC MY2013 (RebelBlue / Polestar)

Once:
BMW 545i
Volvo V60 D2 eDrive

Užívateľov profilový obrázok
suflonr
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 01 Dec 2011, 22:03
Vek:: 35
Bydlisko: Nitra

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa suflonr » 03 Feb 2013, 22:58

jazdim na D5ke, maximalna spokojnost po vsetkych strankach. Pravidelny servis, spravny a vcas meneny motorovy olej, kvalitna nafta, nechat vychladnut turbo po jazde atd atd, ak sa tak choval predosli majitel a budes sa aj ty tak ta to auto prezije. K 103kW motoru sa vyjadrovat nebudem lebo som ho nikdy nevlastnil.

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa lucki » 03 Feb 2013, 23:44

ono asi nie je d5 ako d5. d5 bez dpf je nieco ine ako s dfp.
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
suflonr
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 01 Dec 2011, 22:03
Vek:: 35
Bydlisko: Nitra

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa suflonr » 03 Feb 2013, 23:49

jasne, zabudol som mam D5 bez DPF

martinopel
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
Vek:: 45
Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Bolo mu poďakované: 18 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa martinopel » 04 Feb 2013, 06:27

vzhledem k nekvalitní naftě bych šel do TDI rozvody jsou jen o málo dražší než D5 zato vstřikovače mnohonásobně dražší.
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW

Užívateľov profilový obrázok
zorg1
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2457
Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
Vek:: 43
Poďakoval: 19 krát
Bolo mu poďakované: 35 krát

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa zorg1 » 04 Feb 2013, 07:49

Ktorý je technologicky modernejší ? myslím si že D5 jednoznačne.
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

Užívateľov profilový obrázok
tomaszvolen
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 446
Dátum registrácie: 13 Mar 2012, 21:58
Vek:: 43
Bydlisko: Zvolen
Poďakoval: 31 krát
Bolo mu poďakované: 24 krát

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa tomaszvolen » 04 Feb 2013, 10:34

Nie všetko čo je technologicky novšie nemusí byť zákonite lepšie ale každému podľa jeho gusta osobne si myslím že sú to jedny z najlepších dieslov. {usmevisko}
V70 TDi 2.5 103kW r.v.99 hnedá metalíza (Sandstone Pearl Mettalic)
MB 124 T 2.5D 66kW r.v. 92 červená metalíza tmavá.
Ex:V740 GLE 2.4D biela

Užívateľov profilový obrázok
Ján Števko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1809
Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
Vek:: 40
Bydlisko: Banská Bystrica
Poďakoval: 45 krát
Bolo mu poďakované: 77 krát

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa Ján Števko » 04 Feb 2013, 18:47

No neviem. Ja mám predposlednú verziu D5 a maximálna spokojnosť. Turbo chladené vodou, k zatuhnutie lopatiek myslím, že
u mňa nedôjde, ikeď, tiež ho veľmi nenaháňam, ale občas tiež nevydržím. Jediné čo ma dráždi je EGR ventil, pretože ako som zistil, u týchto motorov sa patrične zasiera. Takže na jar sa na neho chystám. DPF sa čistí sám, močovinu nepotrebuje, takže tak.
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa kwiko » 04 Feb 2013, 19:29

tdi je legenda a D5 prvej generacie je jej uspesnym pokracovatelom.
Oba motory su vyborne.

Na Tdi je obvykle nacase menit pri rozvodoch aj tlmic vibrácii (ta velka remenica), kde sa oplati si priplatit za origo, co celu vymenu vyrazne predrazi, dalej vakuova pumpa je celkom bezne klepkadlo. Pri starsich rocnikoch je treba najst spravne vybaveny servis na kontrolu predvstreku cerpadla.

D5ka je zase nachylna na to podavacie cerpadlo v nadrzi co moze lahko viest k poskodeniu vtrekovacov.
Sanie zaspinene mazutom je tiez pravidelna chutovka.

Osobne by som nevidel ani jednu motorizaciu ako horsiu. Rozhodovat bude skor to ostatne na aute
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
sendvo
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 186
Dátum registrácie: 26 Apr 2012, 17:12
Vek:: 30
Bydlisko: Oesterreich
Kontaktovať užívateľa:

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa sendvo » 04 Feb 2013, 21:22

pls odkedy sa tam zacali montovat tie EGR a DPF kurvitka? zacinam sa pomaly obzerat po niecom novsom a zrejme to bude V70 D5tka..
VOLVO V70 D5, 136kW (D5244T4), MY2009, 150 000 km, 7.10 l/100km
Ex: VOLVO S60 D5, 120kW (D5244T), MY2002, 279 000 km, 5.67 l/100km
Ex: VOLVO C30 D5, 132kW (D5244T8), MY2007, 210 000 km
Ex: VOLVO V40 1.9D, 70kW (D4192T2), MY2000, 173 000 km, 5.73 l/100km

Užívateľov profilový obrázok
MrXo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1326
Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
Vek:: 55
Bydlisko: Šamorín
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa MrXo » 04 Feb 2013, 21:36

Ak hladas diesel, tak radsej nie uplne novy. Od 2010 je povinnost osadzovat do diesla aj DPF. Dovtedy to bolo viac-menej dobrovolne, resp. na poziadanie predajcu.
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa lucki » 04 Feb 2013, 21:42

dpf boli niekedy okolo rocniku tusim 2004. da sa to poznat podla krytu motora. jeden je sivy, druhy cierny, ale ktory je ktory neviem :roll:
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
MrXo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1326
Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
Vek:: 55
Bydlisko: Šamorín
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa MrXo » 04 Feb 2013, 21:45

Ak je to rozoznatelne aj farbou, tak ja mam cierny ;)
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa lucki » 04 Feb 2013, 22:25

MrXo napísal:Ak je to rozoznatelne aj farbou, tak ja mam cierny ;)
ty mas d5?
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
MrXo
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1326
Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
Vek:: 55
Bydlisko: Šamorín
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa MrXo » 04 Feb 2013, 22:27

Nie, sorac, vypadol som z povodnej temy - vid podpis. (Ale aj tak mam cierny dekel :) )
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika

Užívateľov profilový obrázok
Drak3n
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 18 Jan 2011, 10:29

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa Drak3n » 05 Feb 2013, 00:13

dpf nemala iba D5244T a T2 ,cize cierny kryt ,do roku 2005
V70II/D5/120kw/2002/manual+Powerflex/Poly Subframe inserts
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Jofan
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 22 Máj 2012, 22:58
Vek:: 25
Bydlisko: Bratisalva / Trenčín
Poďakoval: 11 krát
Bolo mu poďakované: 28 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa Jofan » 05 Feb 2013, 02:45

kwiko napísal:tdi je legenda a D5 prvej generacie je jej uspesnym pokracovatelom.
Oba motory su vyborne.

Na Tdi je obvykle nacase menit pri rozvodoch aj tlmic vibrácii (ta velka remenica), kde sa oplati si priplatit za origo, co celu vymenu vyrazne predrazi, dalej vakuova pumpa je celkom bezne klepkadlo. Pri starsich rocnikoch je treba najst spravne vybaveny servis na kontrolu predvstreku cerpadla.

D5ka je zase nachylna na to podavacie cerpadlo v nadrzi co moze lahko viest k poskodeniu vtrekovacov.
Sanie zaspinene mazutom je tiez pravidelna chutovka.

Osobne by som nevidel ani jednu motorizaciu ako horsiu. Rozhodovat bude skor to ostatne na aute
k tomu nastaveniu predstreku na tdi ? co znamena spravne vybaveny servis ? co ktomu treba ?
S60 2,5T / AWD / MY 2004 / Geartronic / Tmavo šedá metalíza
Bola / teraz brachova V70 2,5 TDi / 1998 / 4st. Automat / čierny DIP
Galéria

Grafický dizajnér / Kontakt

Užívateľov profilový obrázok
laci
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1710
Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
Vek:: 61
Bydlisko: MARTIN-SK
Poďakoval: 29 krát
Bolo mu poďakované: 170 krát

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa laci » 05 Feb 2013, 03:28

Zrejme indikacne hodinky na nastavenie cerpadla,stroboskop s piezosnimacom na vstrekovaciu rurku. Vybavenie dielne WK1,WK2,WK3.....WK-velke kladiva najlepsie zamastene a nesmie chybat montazna jama s dobrou teplotou na dobre uskladnenie {pivo} :lol:
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811

Johnny55
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 443
Dátum registrácie: 16 Júl 2010, 09:46
Bolo mu poďakované: 2 krát

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa Johnny55 » 05 Feb 2013, 07:14

A v ktorej dielni maku WK100? Lebo minule som uz nemal nervy :D
S80 manual
B5204T4

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: D5 vs. TDi

Príspevok od užívateľa Ortový » 05 Feb 2013, 09:11

EGR má každá D5,DPF od 07/2005,keď nabehla ako D5 136 kW verzia,dekel motora je dvojfarebný,ale to nie je podmienka....
u mňa vyhráva D5,ale to je jasné z podpisu,najlepšie to tu vyhodnotil kwiko...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Napísať odpoveď