D5 vs. TDi
- BaDDog
- Pokročilý
- Príspevky: 192
- Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 22:56
- Vek:: 31
- Bydlisko: Nitra
- Poďakoval: 7 krát
- Bolo mu poďakované: 4 krát
D5 vs. TDi
Zdravím, nikde som nenašiel konkretnu temu ohladom tohoto...
Jedna sa o to ako zhrnút pozitíva a negativa D5 a 2.5TDI (R5 - 5valec od AUDI)
D5:
ako u každeho comonn-railu je problem vstreky (trisky) dalej to bude asi čerpadlo (zrejme to podavacie), lebo ešte som sa nestretol s vadným vysokotlakym čerpadlom...
Turbo je samozrejmost... kedže sa jedna o VGT... pri eko jazdach hrozi zatuhnutie klapiek... ťo sa asi prejavy nižším výkonom pri vyšších otačkach..
Dalej som niečo čítal o poruchách s tlakovým čidlom paliva na raile... a že stoji cca 500€ pripadne použite za cca 100-150€..
Rozvody vychadzaju vraj lacnejšie ako na R5 2.5 TDi...
2,5 TDI
Turbo jednoduche bez VGT, vstrekovače nesmrtelne..
Len velky problem asi prikladam palivovemu čerpadlu... i ked je to rotačka...
Dalej su drahšie rozvody...
A ako plus vraj vie jazdiť lacnejšie na spotrebu ako D5..
Čo sa tyka aov.. tak neviem to presne.. ale D5 ma novšie prevodovky...
Mal som kedysi R5 TDi.. ale len chvilku.. a nemal som s nou žiaden problem..
Tak to neviem posudiť... a poznatky hore niesu 100% smerodajne...
Preto by som rad keby sa k tomu vyjadrili kompetentny...
Majitelia čo maju D5 alebo TDi.. (jedno či S80 či V70... kludne aj majitelia S60)...
Vopred ďakujem... za prispevky k tejto teme.
Jedna sa o to ako zhrnút pozitíva a negativa D5 a 2.5TDI (R5 - 5valec od AUDI)
D5:
ako u každeho comonn-railu je problem vstreky (trisky) dalej to bude asi čerpadlo (zrejme to podavacie), lebo ešte som sa nestretol s vadným vysokotlakym čerpadlom...
Turbo je samozrejmost... kedže sa jedna o VGT... pri eko jazdach hrozi zatuhnutie klapiek... ťo sa asi prejavy nižším výkonom pri vyšších otačkach..
Dalej som niečo čítal o poruchách s tlakovým čidlom paliva na raile... a že stoji cca 500€ pripadne použite za cca 100-150€..
Rozvody vychadzaju vraj lacnejšie ako na R5 2.5 TDi...
2,5 TDI
Turbo jednoduche bez VGT, vstrekovače nesmrtelne..
Len velky problem asi prikladam palivovemu čerpadlu... i ked je to rotačka...
Dalej su drahšie rozvody...
A ako plus vraj vie jazdiť lacnejšie na spotrebu ako D5..
Čo sa tyka aov.. tak neviem to presne.. ale D5 ma novšie prevodovky...
Mal som kedysi R5 TDi.. ale len chvilku.. a nemal som s nou žiaden problem..
Tak to neviem posudiť... a poznatky hore niesu 100% smerodajne...
Preto by som rad keby sa k tomu vyjadrili kompetentny...
Majitelia čo maju D5 alebo TDi.. (jedno či S80 či V70... kludne aj majitelia S60)...
Vopred ďakujem... za prispevky k tejto teme.
Volvo V60 D4 R-Desing TF-80SC MY2013 (RebelBlue / Polestar)
Once:
BMW 545i
Volvo V60 D2 eDrive
Once:
BMW 545i
Volvo V60 D2 eDrive
Re: D5 vs. TDi
jazdim na D5ke, maximalna spokojnost po vsetkych strankach. Pravidelny servis, spravny a vcas meneny motorovy olej, kvalitna nafta, nechat vychladnut turbo po jazde atd atd, ak sa tak choval predosli majitel a budes sa aj ty tak ta to auto prezije. K 103kW motoru sa vyjadrovat nebudem lebo som ho nikdy nevlastnil.
-
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2827
- Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
- Vek:: 10
- Bydlisko: PRG
- Bolo mu poďakované: 4 krát
Re: D5 vs. TDi
ono asi nie je d5 ako d5. d5 bez dpf je nieco ine ako s dfp.
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989
-
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
- Vek:: 45
- Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
- Bolo mu poďakované: 18 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: D5 vs. TDi
vzhledem k nekvalitní naftě bych šel do TDI rozvody jsou jen o málo dražší než D5 zato vstřikovače mnohonásobně dražší.
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW
- zorg1
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2457
- Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
- Vek:: 43
- Poďakoval: 19 krát
- Bolo mu poďakované: 35 krát
Re: D5 vs. TDi
Ktorý je technologicky modernejší ? myslím si že D5 jednoznačne.
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
- tomaszvolen
- Pokročilý
- Príspevky: 446
- Dátum registrácie: 13 Mar 2012, 21:58
- Vek:: 43
- Bydlisko: Zvolen
- Poďakoval: 31 krát
- Bolo mu poďakované: 24 krát
Re: D5 vs. TDi
Nie všetko čo je technologicky novšie nemusí byť zákonite lepšie ale každému podľa jeho gusta osobne si myslím že sú to jedny z najlepších dieslov.
V70 TDi 2.5 103kW r.v.99 hnedá metalíza (Sandstone Pearl Mettalic)
MB 124 T 2.5D 66kW r.v. 92 červená metalíza tmavá.
Ex:V740 GLE 2.4D biela
MB 124 T 2.5D 66kW r.v. 92 červená metalíza tmavá.
Ex:V740 GLE 2.4D biela
- Ján Števko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1809
- Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 16:38
- Vek:: 40
- Bydlisko: Banská Bystrica
- Poďakoval: 45 krát
- Bolo mu poďakované: 77 krát
Re: D5 vs. TDi
No neviem. Ja mám predposlednú verziu D5 a maximálna spokojnosť. Turbo chladené vodou, k zatuhnutie lopatiek myslím, že
u mňa nedôjde, ikeď, tiež ho veľmi nenaháňam, ale občas tiež nevydržím. Jediné čo ma dráždi je EGR ventil, pretože ako som zistil, u týchto motorov sa patrične zasiera. Takže na jar sa na neho chystám. DPF sa čistí sám, močovinu nepotrebuje, takže tak.
u mňa nedôjde, ikeď, tiež ho veľmi nenaháňam, ale občas tiež nevydržím. Jediné čo ma dráždi je EGR ventil, pretože ako som zistil, u týchto motorov sa patrične zasiera. Takže na jar sa na neho chystám. DPF sa čistí sám, močovinu nepotrebuje, takže tak.
Ice White Volvo S80 II 2012 158 kw / 215 hp
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5
Ice White Volvo C30 2008 100 kw / 136 hp
bolo
Barents Blue Metallic VOLVO V 70III D5 2008 136kw /185hp
predtým VW Golf III 1,9 TD 55kw / 75 hp
Galeria D5
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: D5 vs. TDi
tdi je legenda a D5 prvej generacie je jej uspesnym pokracovatelom.
Oba motory su vyborne.
Na Tdi je obvykle nacase menit pri rozvodoch aj tlmic vibrácii (ta velka remenica), kde sa oplati si priplatit za origo, co celu vymenu vyrazne predrazi, dalej vakuova pumpa je celkom bezne klepkadlo. Pri starsich rocnikoch je treba najst spravne vybaveny servis na kontrolu predvstreku cerpadla.
D5ka je zase nachylna na to podavacie cerpadlo v nadrzi co moze lahko viest k poskodeniu vtrekovacov.
Sanie zaspinene mazutom je tiez pravidelna chutovka.
Osobne by som nevidel ani jednu motorizaciu ako horsiu. Rozhodovat bude skor to ostatne na aute
Oba motory su vyborne.
Na Tdi je obvykle nacase menit pri rozvodoch aj tlmic vibrácii (ta velka remenica), kde sa oplati si priplatit za origo, co celu vymenu vyrazne predrazi, dalej vakuova pumpa je celkom bezne klepkadlo. Pri starsich rocnikoch je treba najst spravne vybaveny servis na kontrolu predvstreku cerpadla.
D5ka je zase nachylna na to podavacie cerpadlo v nadrzi co moze lahko viest k poskodeniu vtrekovacov.
Sanie zaspinene mazutom je tiez pravidelna chutovka.
Osobne by som nevidel ani jednu motorizaciu ako horsiu. Rozhodovat bude skor to ostatne na aute
kwiko
- sendvo
- Pokročilý
- Príspevky: 186
- Dátum registrácie: 26 Apr 2012, 17:12
- Vek:: 30
- Bydlisko: Oesterreich
- Kontaktovať užívateľa:
Re: D5 vs. TDi
pls odkedy sa tam zacali montovat tie EGR a DPF kurvitka? zacinam sa pomaly obzerat po niecom novsom a zrejme to bude V70 D5tka..
VOLVO V70 D5, 136kW (D5244T4), MY2009, 150 000 km, 7.10 l/100km
Ex: VOLVO S60 D5, 120kW (D5244T), MY2002, 279 000 km, 5.67 l/100km
Ex: VOLVO C30 D5, 132kW (D5244T8), MY2007, 210 000 km
Ex: VOLVO V40 1.9D, 70kW (D4192T2), MY2000, 173 000 km, 5.73 l/100km
Ex: VOLVO S60 D5, 120kW (D5244T), MY2002, 279 000 km, 5.67 l/100km
Ex: VOLVO C30 D5, 132kW (D5244T8), MY2007, 210 000 km
Ex: VOLVO V40 1.9D, 70kW (D4192T2), MY2000, 173 000 km, 5.73 l/100km
- MrXo
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1326
- Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
- Vek:: 55
- Bydlisko: Šamorín
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: D5 vs. TDi
Ak hladas diesel, tak radsej nie uplne novy. Od 2010 je povinnost osadzovat do diesla aj DPF. Dovtedy to bolo viac-menej dobrovolne, resp. na poziadanie predajcu.
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika
-
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2827
- Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
- Vek:: 10
- Bydlisko: PRG
- Bolo mu poďakované: 4 krát
Re: D5 vs. TDi
dpf boli niekedy okolo rocniku tusim 2004. da sa to poznat podla krytu motora. jeden je sivy, druhy cierny, ale ktory je ktory neviem
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989
- MrXo
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1326
- Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
- Vek:: 55
- Bydlisko: Šamorín
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: D5 vs. TDi
Ak je to rozoznatelne aj farbou, tak ja mam cierny
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika
-
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2827
- Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
- Vek:: 10
- Bydlisko: PRG
- Bolo mu poďakované: 4 krát
Re: D5 vs. TDi
ty mas d5?MrXo napísal:Ak je to rozoznatelne aj farbou, tak ja mam cierny
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989
- MrXo
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1326
- Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
- Vek:: 55
- Bydlisko: Šamorín
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: D5 vs. TDi
Nie, sorac, vypadol som z povodnej temy - vid podpis. (Ale aj tak mam cierny dekel )
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika
- Jofan
- MUDrc
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 22 Máj 2012, 22:58
- Vek:: 25
- Bydlisko: Bratisalva / Trenčín
- Poďakoval: 11 krát
- Bolo mu poďakované: 28 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: D5 vs. TDi
k tomu nastaveniu predstreku na tdi ? co znamena spravne vybaveny servis ? co ktomu treba ?kwiko napísal:tdi je legenda a D5 prvej generacie je jej uspesnym pokracovatelom.
Oba motory su vyborne.
Na Tdi je obvykle nacase menit pri rozvodoch aj tlmic vibrácii (ta velka remenica), kde sa oplati si priplatit za origo, co celu vymenu vyrazne predrazi, dalej vakuova pumpa je celkom bezne klepkadlo. Pri starsich rocnikoch je treba najst spravne vybaveny servis na kontrolu predvstreku cerpadla.
D5ka je zase nachylna na to podavacie cerpadlo v nadrzi co moze lahko viest k poskodeniu vtrekovacov.
Sanie zaspinene mazutom je tiez pravidelna chutovka.
Osobne by som nevidel ani jednu motorizaciu ako horsiu. Rozhodovat bude skor to ostatne na aute
- laci
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1710
- Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
- Vek:: 61
- Bydlisko: MARTIN-SK
- Poďakoval: 29 krát
- Bolo mu poďakované: 170 krát
Re: D5 vs. TDi
Zrejme indikacne hodinky na nastavenie cerpadla,stroboskop s piezosnimacom na vstrekovaciu rurku. Vybavenie dielne WK1,WK2,WK3.....WK-velke kladiva najlepsie zamastene a nesmie chybat montazna jama s dobrou teplotou na dobre uskladnenie
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
- Ortový
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
- Vek:: 46
- Bydlisko: Handlová
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 29 krát
Re: D5 vs. TDi
EGR má každá D5,DPF od 07/2005,keď nabehla ako D5 136 kW verzia,dekel motora je dvojfarebný,ale to nie je podmienka....
u mňa vyhráva D5,ale to je jasné z podpisu,najlepšie to tu vyhodnotil kwiko...
u mňa vyhráva D5,ale to je jasné z podpisu,najlepšie to tu vyhodnotil kwiko...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE