S70 nežhaví ako má
- mato.20
- MUDrc
- Príspevky: 725
- Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
- Vek:: 26
- Bydlisko: Senec
- Kontaktovať užívateľa:
S70 nežhaví ako má
Zdravím, mám s volvíkom taký problém:
TDI motor akože nežhaví ak nie je teplota okolo 5 stupňov, pravdou je, že žhaví hned ako začneme štartovať no ak je tých 5 stupnov a menej tak si predžhavuje a svieti aj kontrolka žhavenia. Predžhavovanie mi funguje správne. No žhavenie počas štartu mi funguej asi tak, že začnem pretáčať motor, točí, točí, hrkoce, horko ťažko naskočím ustália sa otáčky na tých cca 800 a vtedy sa zapne žhavenie - po štarte je to už zbytočné. Čím to prosím Vás može byť ? Niekt mi radil, že relé, ale relé je jednoduchá súčiastka, prečo by zoplo kontakty oneskorene ? Je to nekjak ovládané cez RJ ? Nejaké časovanie žhavenia ? Mám asi aj menší predvstrek, ten nie je problém dvihnúť... no motor nežhaví a neverím, že motor so 267 000 km má v pohode naskočiť bez žhavičov, to je nemožné.... nafta mi už nepadá, to je vyriešené novou palivovou sústavou a pridaním ručnej pumpy.... ide zima a už to potrebujem riešiť ... dakujem Vám za postrehy...
TDI motor akože nežhaví ak nie je teplota okolo 5 stupňov, pravdou je, že žhaví hned ako začneme štartovať no ak je tých 5 stupnov a menej tak si predžhavuje a svieti aj kontrolka žhavenia. Predžhavovanie mi funguje správne. No žhavenie počas štartu mi funguej asi tak, že začnem pretáčať motor, točí, točí, hrkoce, horko ťažko naskočím ustália sa otáčky na tých cca 800 a vtedy sa zapne žhavenie - po štarte je to už zbytočné. Čím to prosím Vás može byť ? Niekt mi radil, že relé, ale relé je jednoduchá súčiastka, prečo by zoplo kontakty oneskorene ? Je to nekjak ovládané cez RJ ? Nejaké časovanie žhavenia ? Mám asi aj menší predvstrek, ten nie je problém dvihnúť... no motor nežhaví a neverím, že motor so 267 000 km má v pohode naskočiť bez žhavičov, to je nemožné.... nafta mi už nepadá, to je vyriešené novou palivovou sústavou a pridaním ručnej pumpy.... ide zima a už to potrebujem riešiť ... dakujem Vám za postrehy...
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza
- Ortový
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
- Vek:: 46
- Bydlisko: Handlová
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 29 krát
Re: S70 nežhaví ako má
ako je to pozapájané neviem,nie som mechanik,ale čo tak pridať aj ručné ovládanie žhavenia nejakým vypínačom...keď už máš aj ručnú pumpu na naftu...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
- mato.20
- MUDrc
- Príspevky: 725
- Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
- Vek:: 26
- Bydlisko: Senec
- Kontaktovať užívateľa:
Re: S70 nežhaví ako má
to mám pridané, dosť to pomáha, no chcem aby to fungovalo správne, lebo držať vypínač ma nebaví... mám volgu 24 z roku 1975 a tam mám aické žhavenie tak volvo z 1998 by ho mohlo mať tiež
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza
- laci
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1710
- Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
- Vek:: 61
- Bydlisko: MARTIN-SK
- Poďakoval: 29 krát
- Bolo mu poďakované: 170 krát
Re: S70 nežhaví ako má
mato je to ovladane cez RJ.Je na to cidlo ktore sa nachadza pri termostate.(Napriklad VW group ho ma stvorvyvodove).Da sa to upravit odporom 1Kohm 0.6W ktory zapojis do serie s cidlom.Potom ti hned zhavi pri kazdom startovani.Nema potom na to vliv teplotny rosah 0 az +5 stupnov.Da sa to riesit aj casovym spinacom ktory by spinal v rozsahu 5 az 10 sec.Neviem preco to vyrobca takto robi?Tento problem sa obavuje u spominaneho VW.Treba najprv vymenit cidlo,ak nepomoze tak len upravit povodne zapojenie.Ak by si si nevedel rady napis ss.K tomuto problemu by sa mohol vyjadrit aj Kwiko je velmi sikovny.
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
- southpark
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1715
- Dátum registrácie: 15 Okt 2009, 15:50
- Vek:: 36
- Bydlisko: MARTIN
- Poďakoval: 6 krát
- Bolo mu poďakované: 6 krát
Re: S70 nežhaví ako má
Laci ta posladna veta je za 100 bodovlaci napísal:mato je to ovladane cez RJ.Je na to cidlo ktore sa nachadza pri termostate.(Napriklad VW group ho ma stvorvyvodove).Da sa to upravit odporom 1Kohm 0.6W ktory zapojis do serie s cidlom.Potom ti hned zhavi pri kazdom startovani.Nema potom na to vliv teplotny rosah 0 az +5 stupnov.Da sa to riesit aj casovym spinacom ktory by spinal v rozsahu 5 az 10 sec.Neviem preco to vyrobca takto robi?Tento problem sa obavuje u spominaneho VW.Treba najprv vymenit cidlo,ak nepomoze tak len upravit povodne zapojenie.Ak by si si nevedel rady napis ss.K tomuto problemu by sa mohol vyjadrit aj Kwiko je velmi sikovny.
je: VOLVO XC60, MY2010, D5, 151kW, D5244T10, A/T 6 st. AWD
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)
VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)
VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine
- mayo251
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1372
- Dátum registrácie: 22 Aug 2009, 07:55
- Vek:: 41
- Bydlisko: Kežmarok - Malý Slavkov
- Poďakoval: 5 krát
- Bolo mu poďakované: 17 krát
Re: S70 nežhaví ako má
moj tatko ma vw transpoporter 2.4 d a tiez mal podobny problem.dorobil tam rucne zhavenie a no problem.
Volvo XC60 D5 SUMMUM 2009
VOLVO XC70 D5 SUMMUM 2006
EX:VOLVO XC60 D5 AWD SUMMUM 151 kW 2009
VOLVO S60 D5 136 kW, MY 2009
VOLVO XC90 D5 AWD 147 kW, 2012, EXECUTIVE
VOLVO S80 2,4i125kW 2004
Volvo V40 TD 1998
Volvo XC60 D5 AWD SUMMUM 136 kW 2009
VOLVO XC70 D5 SUMMUM 2006
EX:VOLVO XC60 D5 AWD SUMMUM 151 kW 2009
VOLVO S60 D5 136 kW, MY 2009
VOLVO XC90 D5 AWD 147 kW, 2012, EXECUTIVE
VOLVO S80 2,4i125kW 2004
Volvo V40 TD 1998
Volvo XC60 D5 AWD SUMMUM 136 kW 2009
- mato.20
- MUDrc
- Príspevky: 725
- Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
- Vek:: 26
- Bydlisko: Senec
- Kontaktovať užívateľa:
Re: S70 nežhaví ako má
ked napr odpojím kábel z toho čidla tak žhavenie ide stále,ale nevypína sa ventilátor na chladenie motora, možno tam bude chyba fakt
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza
- laci
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1710
- Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
- Vek:: 61
- Bydlisko: MARTIN-SK
- Poďakoval: 29 krát
- Bolo mu poďakované: 170 krát
Re: S70 nežhaví ako má
Som rad ze sme postupili.Ale sam neviem kolko vyvodov ma to cidlo?Je pohodlnejsie zaradit do serie ten odpor ako tahat 2vodice aj s tlacitkom na pristrojovku.To cidlo ma zrejme 4 vyvody ked sa spusti ventilator.Skus ho vymenit( samzrejme cidlo),ak nepomoze,co si myslim,tak tam rozcvikni kablik a zarad ten odpor.Takuto upravu som previedol cez 20x a nik neprisiel spat ze to nefunguje.Je to na tebe.Tlacidlo by som volil v krajnom pripade,.zhavice nemusia rovnako zhavit ked kratko podrzis.A pri dnesnej vyrobe budu mat kratsiu zivotnost.A este dodatok-zhavice davam vylucne 11Voltove i ked su predpisane na 12V.Nezhavime napetim ale prudom.V zime netreba zhavit 2az3x.Setrime spinacku aj bateriu.
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
- mato.20
- MUDrc
- Príspevky: 725
- Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
- Vek:: 26
- Bydlisko: Senec
- Kontaktovať užívateľa:
Re: S70 nežhaví ako má
má tuším 2 káble to čidlo... idem sa na to pozrieť a zmerám či pri odpojení ide prúd do žhavičov, ale viem že t oodpojím, zapnem kluč a naskočí kontrolka žhavenia a ventilátor a ten beží aj po vypnutí klúča kým nepripojím späť káble na čidlo a po tejto akcii mi nejaký čas svieti kontrolka "lambda sondy" a potom zhasne....a ak je to zakotvené v RJ nemože tam byť niečo nastavené? nejaký čas žhavenia ?
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza
- mato.20
- MUDrc
- Príspevky: 725
- Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
- Vek:: 26
- Bydlisko: Senec
- Kontaktovať užívateľa:
Re: S70 nežhaví ako má
takže, káble sú 2, pri odpojení a zapnutí kluča sa rozsvieti kontrolka žhavenia, do žhavičov ide prúd a ventilátor sa zapne... taktiež sa rozsvieti i kontrolka lambda sondy a svieti ešte nejaký čas po pripojení... čiže vložím klsický valčekový odpor 1Kohm napr tento http://www.gme.sk/metalizovane-rezistor ... -p110-073/" onclick="window.open(this.href);return false; ...na hociktorý z tých dvoch káblov ?
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza
- laci
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1710
- Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
- Vek:: 61
- Bydlisko: MARTIN-SK
- Poďakoval: 29 krát
- Bolo mu poďakované: 170 krát
Re: S70 nežhaví ako má
Vymenil by som naprv cidlo. Ale odskusat to mozes aj s povodnym.Ano je prakticky jedno na ktory ho das,Lebo cidlo je odporove.Odpis ako si dopadol,ci ti to funguje.Na volve som to este nerobil,budes prvy ak to zmaknes.Prajem vela uspechov.Skoda ze nebyvas blisie podaval by som ti kopec suciastok nemusel by si kupovat.Jo a na odskusanie mozes pouzit akykolvek odpor 1k,az 1k5. Southpark-Lubko preco posledna veta za 100 bodv?Kwiko je jediny ktory sa vie pobavit na danu temu,a vie hodit k danemu problemu schemu-co ja neviem.U mna je IN.
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
- southpark
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1715
- Dátum registrácie: 15 Okt 2009, 15:50
- Vek:: 36
- Bydlisko: MARTIN
- Poďakoval: 6 krát
- Bolo mu poďakované: 6 krát
Re: S70 nežhaví ako má
Mali by ste spolupracovatlaci napísal:Vymenil by som naprv cidlo. Ale odskusat to mozes aj s povodnym.Ano je prakticky jedno na ktory ho das,Lebo cidlo je odporove.Odpis ako si dopadol,ci ti to funguje.Na volve som to este nerobil,budes prvy ak to zmaknes.Prajem vela uspechov.Skoda ze nebyvas blisie podaval by som ti kopec suciastok nemusel by si kupovat.Jo a na odskusanie mozes pouzit akykolvek odpor 1k,az 1k5. Southpark-Lubko preco posledna veta za 100 bodv?Kwiko je jediny ktory sa vie pobavit na danu temu,a vie hodit k danemu problemu schemu-co ja neviem.U mna je IN.
je: VOLVO XC60, MY2010, D5, 151kW, D5244T10, A/T 6 st. AWD
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)
VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)
VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine
- southpark
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1715
- Dátum registrácie: 15 Okt 2009, 15:50
- Vek:: 36
- Bydlisko: MARTIN
- Poďakoval: 6 krát
- Bolo mu poďakované: 6 krát
Re: S70 nežhaví ako má
vzdy je lepsie ked rozmyslaju viaceri, kazdy ma nieco a dokopy z toho moze byt rozumne riesenie problemu
je: VOLVO XC60, MY2010, D5, 151kW, D5244T10, A/T 6 st. AWD
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)
VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)
VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine
- laci
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1710
- Dátum registrácie: 09 Dec 2010, 03:02
- Vek:: 61
- Bydlisko: MARTIN-SK
- Poďakoval: 29 krát
- Bolo mu poďakované: 170 krát
Re: S70 nežhaví ako má
Duri ty srandista! K teme,K teme lebo zase pojdem do zumpy Ze by tu niekto hodil schemu? som zvedavy co odpise mato,ci sa mu to podarilo poriesit.
VOLVO V70 r.v.2002 II. D5 120Kw
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
Volvo XC70 r.v.2008 P3 D5 136Kw
Servis-0907109811
- Ortový
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
- Vek:: 46
- Bydlisko: Handlová
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 29 krát
Re: S70 nežhaví ako má
Neboj,to len keď je diskuzia úplne mimo,alebo sa schyluje k hádke...
K tej schéme,na fóre máme aj wiring diagrams,stačí len pohladať...
K tej schéme,na fóre máme aj wiring diagrams,stačí len pohladať...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
- mato.20
- MUDrc
- Príspevky: 725
- Dátum registrácie: 06 Aug 2010, 08:42
- Vek:: 26
- Bydlisko: Senec
- Kontaktovať užívateľa:
Re: S70 nežhaví ako má
Objednal som čidlo. Do víkendu by mali prísť tak ho vymením a odskúšam to celé. je fakt možné, že po 14 rokochslužby proste to čidlo odišlo... vymenime a uvidíme... dám vedieť
Aktuálne : S80 D5 120 kW, rok 2004, A5 tmavomodrá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza
Rodičia : S60 D5, 120 kW, rok 2003, A5 vínovo červená matalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5 medeno-hnedá metalíza
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: S70 nežhaví ako má
Tak toto prosim rozved. Aky je rozdiel medzi zhavenim napatim a prudom, a hlavne ako toho dosiahnes ?laci napísal:.Nezhavime napetim ale prudom.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- MrXo
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1326
- Dátum registrácie: 16 Dec 2010, 09:19
- Vek:: 55
- Bydlisko: Šamorín
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 3 krát
Re: S70 nežhaví ako má
Napatie je "nic", vsetko svinstvo spravi prietok prudu. Ked strcis prst do zastrcky a ta to kopne, nepostekli ta napatie ale prud
Zhavic je v podstate ako obycajna ziarovka. Prechodom prudu sa rozzeravi vlakno a ona svieti. V zhavici je to obdobne.
Zhavic je v podstate ako obycajna ziarovka. Prechodom prudu sa rozzeravi vlakno a ona svieti. V zhavici je to obdobne.
XC70 AWD, 120kW, D5, MY04
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika
Ex: V50, 2.0D, Momentum, 100kW, manual 6Q, DPF, MY06
Volvo diagnostika