chiptuning na 2.4 D5

lubomirp
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 05 Feb 2011, 18:53
Vek:: 32
Bydlisko: Záhorie

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa lubomirp » 07 Apr 2012, 20:40

ako mozem pridam sa do diskusie, ked som kupil moje volvo s60 d5 ( papierova slabsia verzia 96kw) majite povedal ze to dal vo volve chipnut na 120 KW, povedal som si fajn, je to tovarenske motor je na to stavany. Hned po kupe odisiel intercooler, tak som poriesil FMIC, auto spravilo 25 000km a stalo sa nasledovne: odislo cerpadlo v nadrzi, vstreky sli na repas, odiislo mi naraz CR cerpadlo a klaklo turbo, aboslutne som nechapal ako je to mozne v priebehu par dni( auto nenahanam, nechodim kratke trate lejem len full syntetiku a pridavam VIFko). Prisiel na to az jeden p mechanik, odobornik an volva , ktory cez VIDu odhalil ze auto sice bolo chipnute ale urcite nie na 120 KW a nie vo VOLVE. cize POSRATý chip odpalil uplne vsetko!!! Ak ches vykon kup si benal t5 a daj to na plyn, chip na dizil je lakavy ale VZDY je to na ukor zivotnosti!!!! moze vravet kto chce co chce mali sme v rodine alfu 156 2,4 JTD ez chipu vydrzala 350 000km a potos la z domu, este furt sla, otec ma 159 s lahkym chipom ( pri 85 000 km nova spojka+nove turbo!!!!) lebo ved logicky, keby to nebolo na ukor spolahlivosti, snad by to vyslo uz fabriky s 200 konmi a 500NM, ja ti to urcite neodporucam, sam teraz konecne dam auto do kopy, mam tam novu RJ aj s original softom na 120KW a verim ze motor este potiahne dalsich 100 000km ( teraz je tam cca 230 000km ale origo a chip tam bol asi 1,5 r, zaver si sprav sam,

Lubo

Užívateľov profilový obrázok
southpark
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1715
Dátum registrácie: 15 Okt 2009, 15:50
Vek:: 36
Bydlisko: MARTIN
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa southpark » 07 Apr 2012, 21:40

neviem o tom, ze by sa volvo dalo dodatocne chipnut v autorizaku, na to su externe firmy... inak vsetkemu ostatnemu rozumiem {potlesk}
a ako tu uz bolo spomenute, nie je chip ako chip a netreba na nom setrit :) predsalen ide o motor, jeho riadiacu cast a samozrejme ostatne komponenty suvisiace s chodom auta
je: VOLVO XC60, MY2010, D5, 151kW, D5244T10, A/T 6 st. AWD
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)

VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine

lubomirp
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 05 Feb 2011, 18:53
Vek:: 32
Bydlisko: Záhorie

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa lubomirp » 07 Apr 2012, 21:47

neslo o dodatocny chip, ale o preporgramovanie slabsej verzie D5ky motora s kodom d5244t2 (96 KW) na vykon 120 KW (D5244t) motory su inak identicke....

Užívateľov profilový obrázok
reskator99
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 171
Dátum registrácie: 16 Apr 2010, 19:14
Vek:: 5
Bydlisko: Hlohovec
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa reskator99 » 07 Apr 2012, 23:04

Inak, prečo sa tento topic volá 2.4 D5 ??? Pokiaľ mám znalosť tak existuje niečo s označením 2.4D a niečo iné je vec s označením D5. Či ???
S 80 2,4 D Summum, r.v. 08/2005, čierna metla

lubomirp
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 05 Feb 2011, 18:53
Vek:: 32
Bydlisko: Záhorie

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa lubomirp » 07 Apr 2012, 23:25

podla mojich amaterkych znalosti su 2,4 d5 a 2,4d identicke motory s rozne naladenou ECU ( zrejme aj CEM modulom) 2,4 D5 povodne 120kw, a 2,4 D povodne 96Kw, neskor sa tie vykony menili, to teraz vsak nie je pdostatne, ale ked otvoris kapoty uvidis na vlas rovnake motory

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa Ortový » 08 Apr 2012, 01:26

D5 sa označuje vždy len najsilnejšia verzia naftového motora volvo,ktorá bola v tom roku k dispozícii...
takže do 06/2005 boli dve verzie,D5 (120kW) a 2,4D (96 kW),potom prišlo nové rozdelenie,a to D (93kW), 2,4D (120 kW), D5 (136 kW)...
momentálne má D5 151 kW (215 koní),ale to nejako nesledujem,lebo na to nemám bubáčiky...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Ďuri
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 553
Dátum registrácie: 27 Aug 2011, 21:30
Vek:: 30
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa Ďuri » 08 Apr 2012, 09:41

lubomirp napísal:auto spravilo 25 000km a stalo sa nasledovne: odislo cerpadlo v nadrzi, vstreky sli na repas, odiislo mi naraz CR cerpadlo a klaklo turbo, aboslutne som nechapal ako je to mozne v priebehu par dní
Lubo
O autách a motoroch toho moc neviem, ale nieje mi jasné aký súvis má podávacie čerpadlo v nádrži s chipom? Tak isti CR čerpadlo - prečo by malo kvoli chipu odísť? A vstrekovače už vôbec nechápem? Čo na nich odišlo? Aký negatívny dosah má chip na tieto komponenty? Keby spojka, prevodovka, turbo... to hej, ale hentomu nerozumiem. :shock:
Fiat Multipla 1.6
...Kto nemal, nepochopí.. :)

EX: V70II 2,5TDI :(

lubomirp
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 05 Feb 2011, 18:53
Vek:: 32
Bydlisko: Záhorie

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa lubomirp » 08 Apr 2012, 10:48

opdoved je jednoducha, na to aby sa ti zvysil vykon nestaci tlacit vacej vzduchu ale logicky treba zvysit vstrekovacie tlaky paliva-cize ti chipom dvihnu tlaky na CR cerpadle, vyssie tlaky znamena skorsie opotrebenie, a ako CR cepradlo pomaly odcchadza bordel z neho - mechanicke ciastocky ti likviduju potichu aj vstreky, tak mi to bolo vysvetlene v servise, ono uz z fabriky su tie tlaky vysoke, cize motoru chip len negativne pridava ( z hladiska zivotnosti) a co viacej, mne smykala spojka na 4ke a na 5ke( jednoducho povodna spojka co ma cez 100 000 km krutak nepreniesla, s novou ECU to uz nerobi....

Ďuri
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 553
Dátum registrácie: 27 Aug 2011, 21:30
Vek:: 30
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa Ďuri » 08 Apr 2012, 11:16

No ja neviem, ale podla mňa je max. vstrekovací tlak mechanicky daná záležitosť. Aj CR čerpadlo je v podstate len "pumpa" zvýšiť sa tak maximálne dá vstrekovaná dávka, ale tlak sotva... Aspoň, tak si myslím ja teda... :?
Fiat Multipla 1.6
...Kto nemal, nepochopí.. :)

EX: V70II 2,5TDI :(

Užívateľov profilový obrázok
kope
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 11 Júl 2011, 21:46
Vek:: 80
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 9 krát

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa kope » 08 Apr 2012, 13:42

No jo a ako zvysis tu davku pri rovnakych fyzikalnych parametroch ? To jest rovnaky priemer hadiciek, rovnaka velkost lopatiek cerpadla, priemer celeho "kolieska" s lopatkami, atd ... Aby si zvysil davku vstreku, potrebujes viac nafty tlacit do sustavy a tym padom sa musi cerpadlo viac tocit. Vacsie otacky = vacsie namahanie = vacsie opotrebenie ...
To iste plati aj pre ine komponenty pri chiptuningu, btw, 26marek, mas v aute dvojhmotu ? Si si isty, ze ten chiptunning zvladne bez problemov, ze ten diel je rovnaky pre dizlovu D5 ako aj pre benzinove eRko ? Lubomir ma pravdu, ak chces zmykat z auta, co zvladne, necakaj, ze ti dlho vydrzi a nebud potom o dva roky prekvapeny, ked sa ti zacne sypat jedna vec za druhou.
Ak chces vykon, predaj usporny dizel a kup si vykonny benzinak. Ked budes s nim jazdit kludne a nebudes spekulovat, bude sa na nom este aj tvoj syn ucit jazdit (aspon v to dufam pri svojom tatosovi) {anjel}
Minulosť: Volvo S70 - B5254T - 1998
Súčasnosť: Mazda 5, 2.0 MZR DISI
Budúcnosť: Volvo V70

Ďuri
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 553
Dátum registrácie: 27 Aug 2011, 21:30
Vek:: 30
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa Ďuri » 08 Apr 2012, 14:28

kope: 1 otacka motoru je rovna 1 otacke cerpadla - to je konstrukcne dane! Ako to softverom zmenis??? - zvysis otacky cerpadla. Ako?
Velkost vstrekovacej davky zvysis prdlzenim casu vstreku (otvorenia trysky). Ako je teda vdaka cipu toto namahane?
Fiat Multipla 1.6
...Kto nemal, nepochopí.. :)

EX: V70II 2,5TDI :(

26marek
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 15 Mar 2012, 22:40
Vek:: 29
Bydlisko: Jarok

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa 26marek » 08 Apr 2012, 14:31

no podla mna Common rail riadi elektronyka.tlak v systeme ostava len sa meni dlzka casu vstreku a tym sa zvysi aj davka nafty.
otacky cerpadla sa nedaju zmenit lebo su dane cez vackovy hriadel.a cerpadlo v nadrzi?stale tlaci rovnaky tlak ani to sa neda zmenit.
takze ja neviem.a chipom sa upravuje len pomer vzduchu a paliva a cas vstreku a tlak turba.
pred tym: SKODA OCTAVIA 1.9TDI 81kw-110koni chip na 134koni
teraz: VOLVO S60 2.4D5 120kw 01˝

Užívateľov profilový obrázok
kope
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 11 Júl 2011, 21:46
Vek:: 80
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 9 krát

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa kope » 08 Apr 2012, 14:54

jop, pravda, neviem nad cim som rozmyslal, ked som to pisal ... :?
Minulosť: Volvo S70 - B5254T - 1998
Súčasnosť: Mazda 5, 2.0 MZR DISI
Budúcnosť: Volvo V70

Ďuri
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 553
Dátum registrácie: 27 Aug 2011, 21:30
Vek:: 30
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa Ďuri » 08 Apr 2012, 15:06

Stava sa ;)
Mna by ale ozaj zaujimalo vysvetlenie aky ma vplyv chip na znizenie zivotnosti cerpadla a trysiek.
Fiat Multipla 1.6
...Kto nemal, nepochopí.. :)

EX: V70II 2,5TDI :(

lubomirp
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 05 Feb 2011, 18:53
Vek:: 32
Bydlisko: Záhorie

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa lubomirp » 08 Apr 2012, 17:52

mozne to s tym cerpadlom je, ze to neovplyvni zivotnost, neviem....avsak, stale to SKOR odpali turbo intercooler zotrvacnik a spojku, kludne, milujem ked tie si Pič- tuningove firmy pisu ze dnesne dizle maju vykonovu rezervu 25-40 perc, to urcite, len ti ludia co tie motory vyvijaju su asi totalne sprosti, este ze mame chiptuning, ktory nam vsetko optimalizuje :D

Ďuri
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 553
Dátum registrácie: 27 Aug 2011, 21:30
Vek:: 30
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa Ďuri » 08 Apr 2012, 18:44

O turbe, dvojhmote, spojke a možno časom aj prevodovke nepochybujem. ALE! Otázne je ale ako sa k autu správaš - či už chipnutému alebo nie. Hovädo dokáže sprasiť čokoľvek... Ak nevyužívaš výkon auta naplno denne, tak ani dobre chipnuté auto nemá problém. Kde bude posadený výkon takéhoto auta? Pri 4000ot/min.? Bežne jazdíš na 4000ot/min.? Ja nie. Ak bude to auto produkovať do povedzme 2700 ot/min (môj normálny režim jazdy) max 120kw, tak nemá problém žiaden komponent auta, lebo na takýto výkon je proste stavané. Ak to budeš denne "honiť" na 4000 resp. po obmedzovač, tak časom klakne aj sériový motor.

...alebo sa v moje teórii mýlim???
Fiat Multipla 1.6
...Kto nemal, nepochopí.. :)

EX: V70II 2,5TDI :(

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa kwiko » 08 Apr 2012, 20:10

Ono je rozdiel chpipovat atmosferu a turbomotor a diesel a benzin. Kazda uprava RJ je vlastne jej zblbnutie (aj LPG) aby robila to co chceme aby robila.

Osobne si myslim ze uprava softu bez hardweru je trocha barbarstvom. Vzdy posuvas hranicu trocha za konstrukcne moznosti nejakeho komponentu. Ak sa prida nafta, zatazis fap, ci zotrvacnik, (porastu Nm pri strednych otackach), ak zvysis tlak v sani (porastu koniky vo vyssich otackach) zatazis turbo, hadice, hlavu ci chladic. A ak niekto prida primalo nafty (aby to nedymilo) moze prepalit piesty. Ak prida privela upcha turbo a vyfuk.

Ale o chipovanie som sa zaujimal okrajovo ked som zistoval ako upravit software na nestandartny hardware :D
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
Drak3n
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 18 Jan 2011, 10:29

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa Drak3n » 09 Apr 2012, 01:48

nastudujte anglicke fora , tam poznaju d5ky do detailov , vsetky ich silne a slabe stranky aj co sa tyka zvysovania vykonu . dokonca tam chlapik mal aj tak upravenu D5 , ze na nu nestacili ani Rka , ale mala smiesnu spotrebu :)
V70II/D5/120kw/2002/manual+Powerflex/Poly Subframe inserts
Obrázok

martinopel
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: 10 Okt 2009, 19:51
Vek:: 45
Bydlisko: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Bolo mu poďakované: 18 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa martinopel » 09 Apr 2012, 07:24

Pokud někdo přeprogramuje 96kW D5244T2 na 120kW D5244T určitě ničemu neublíží.Tyto motory včetně čerpadla vstřikovačů atd jsou naprosto identické.Jediné v čem se docílí rozdílu výkonu je mapa motormanagementu.Takže pokud tyto motory navzájem prohodím,budou jezdit podle toho,jaká je ECM.V žádném případě díky tomuhle nedojde k poškození motoru,nebo jejich komponent.Při zvyšování výkonu na vyšší bude nejvíce "dostávat na frak" spojka,případně převodovka.Do rozumné míry to ale zase na životnosti nijak extrémně nepoznáš.Jinak dávka paliva se opravdu řídí hlavně délkou otevření vstřiku.
http://www.svedsketanky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 775148152
Volvo S90 Royal r.v. 1997 150kW
Volvo S80 T6 r.v.1999 200kW

Užívateľov profilový obrázok
reskator99
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 171
Dátum registrácie: 16 Apr 2010, 19:14
Vek:: 5
Bydlisko: Hlohovec
Bolo mu poďakované: 3 krát

Re: chiptuning na 2.4 D5

Príspevok od užívateľa reskator99 » 09 Apr 2012, 11:36

martinopel napísal:Pokud někdo přeprogramuje 96kW D5244T2 na 120kW D5244T určitě ničemu neublíží.Tyto motory včetně čerpadla vstřikovačů atd jsou naprosto identické.Jediné v čem se docílí rozdílu výkonu je mapa motormanagementu.Takže pokud tyto motory navzájem prohodím,budou jezdit podle toho,jaká je ECM.V žádném případě díky tomuhle nedojde k poškození motoru,nebo jejich komponent.Při zvyšování výkonu na vyšší bude nejvíce "dostávat na frak" spojka,případně převodovka.Do rozumné míry to ale zase na životnosti nijak extrémně nepoznáš.Jinak dávka paliva se opravdu řídí hlavně délkou otevření vstřiku.

Martine, takže moja 2.4D (D5244T2) by šla dať na 120kW len softwarovo? Nie je u 120kW motorov výkonnejšie turbo, iné vstrekovače, chladič alebo spojka???
S 80 2,4 D Summum, r.v. 08/2005, čierna metla

Napísať odpoveď