spotreba palubný vs. realita
spotreba palubný vs. realita
Chcem sa opýtať na presnosť palubného na mojej XC90tke, tá mrcha vypisuje od 7,0 l/100 km do 8,0 l/100 km od štýlu jazdy, ale reál po prepočítaní je niečo okolo 10 l/100 km.
XC90 2,4D 120kW r.:2003
RAV4 2,0 D4D 85kw r.: 2004
Passat 1,9 TDi 96kw r.: 2002
RAV4 2,0 D4D 85kw r.: 2004
Passat 1,9 TDi 96kw r.: 2002
- jou81
- Pokročilý
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 27 Máj 2009, 19:13
- Vek:: 35
- Bydlisko: Brno/HK
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 1 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
To je bohužel u naftových motorů normální.
Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s dvouletou zárukou tel. 602749614
XC90 2017 Inscription, ice white. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s dvouletou zárukou tel. 602749614
XC90 2017 Inscription, ice white. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
Re: spotreba palubný vs. realita
No tak to je mi ten palubný na h...o. Ale dik
XC90 2,4D 120kW r.:2003
RAV4 2,0 D4D 85kw r.: 2004
Passat 1,9 TDi 96kw r.: 2002
RAV4 2,0 D4D 85kw r.: 2004
Passat 1,9 TDi 96kw r.: 2002
-
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2827
- Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
- Vek:: 10
- Bydlisko: PRG
- Bolo mu poďakované: 4 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
palubak nevie (resp. zle) pocita najma v meste. volnobeh, bufik, startovanie to vsetko robi nepresnost. keby si siel 500 km na jeden krat, tak ta odchylka by bola minimalna.Jaro napísal:No tak to je mi ten palubný na h...o. Ale dik
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989
Re: spotreba palubný vs. realita
no neviem , ja som si zresetoval PP a po ceste HE->KE->HE mi tam svietila priemerna spotreba 3.9
Re: spotreba palubný vs. realita
no to je dobrá haluška....či?Drak3n napísal:no neviem , ja som si zresetoval PP a po ceste HE->KE->HE mi tam svietila priemerna spotreba 3.9
XC90 2,4D 120kW r.:2003
RAV4 2,0 D4D 85kw r.: 2004
Passat 1,9 TDi 96kw r.: 2002
RAV4 2,0 D4D 85kw r.: 2004
Passat 1,9 TDi 96kw r.: 2002
Re: spotreba palubný vs. realita
kolko to bolo v skutocnosti neviem , ale to bolo pocas cesty z BA. dokopy som vtedy na nadrz presiel okolo 1200km .
- volvo888
- Pokročilý
- Príspevky: 454
- Dátum registrácie: 17 Nov 2011, 18:33
- Vek:: 50
- Bydlisko: skalica
- Poďakoval: 12 krát
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
tiez mam xc90 ale silnejsi motor 136 kw v lete mi ukazuje 9,7 v zime 10,5 aj som to meral inak, zhruba sa to zhoduje ,to viac jazdim mesto ,raz som siel na jeden zatah 1000km len dialnica ,po dojazde na pal bolo 8,3 a zodpovedalo to aj po prepocte nadrz kilometre,mal som bmw 525 a tam mi vypisoval palubny spotrebu okolo 5,5 litra co nezodpovedalo ,naskor som dal urobit repas cerpadla ,a nastavit motor, potom uz ukazoval v rozmedzi 7,7 az 8,2 a to zodpovedalo
volvo xc90 rv 2006 a plna vybava nafta 136 kw seda metaliza summum
-
- MUDrc
- Príspevky: 553
- Dátum registrácie: 27 Aug 2011, 21:30
- Vek:: 30
- Bydlisko: Trnava
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 4 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
Môj optimista ukazuje 4,5 - 4,7 a realita je kolo 5,6-6,5 na 100. Až pošetrím eurodukáty, tak pôjde čerpadlo na repas a nastavenie a bude to počítam tak na deci dobre...
Fiat Multipla 1.6
...Kto nemal, nepochopí..
EX: V70II 2,5TDI
...Kto nemal, nepochopí..
EX: V70II 2,5TDI
Re: spotreba palubný vs. realita
No mne to ukazuje úplné bludy....ale aj tak si myslím, že seknúť sa o cca 2,5 až 3 litre/100 ti je moc....volvo888 napísal:tiez mam xc90 ale silnejsi motor 136 kw v lete mi ukazuje 9,7 v zime 10,5 aj som to meral inak, zhruba sa to zhoduje ,to viac jazdim mesto ,raz som siel na jeden zatah 1000km len dialnica ,po dojazde na pal bolo 8,3 a zodpovedalo to aj po prepocte nadrz kilometre,mal som bmw 525 a tam mi vypisoval palubny spotrebu okolo 5,5 litra co nezodpovedalo ,naskor som dal urobit repas cerpadla ,a nastavit motor, potom uz ukazoval v rozmedzi 7,7 az 8,2 a to zodpovedalo
XC90 2,4D 120kW r.:2003
RAV4 2,0 D4D 85kw r.: 2004
Passat 1,9 TDi 96kw r.: 2002
RAV4 2,0 D4D 85kw r.: 2004
Passat 1,9 TDi 96kw r.: 2002
- volvo888
- Pokročilý
- Príspevky: 454
- Dátum registrácie: 17 Nov 2011, 18:33
- Vek:: 50
- Bydlisko: skalica
- Poďakoval: 12 krát
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
tam bude niekde zrada, neviem nemam sajnu ako to funguje.meranie spotreby paliva cez palubny pocitac, ale ako som pisal v bavoraku ,ked sme ho viezli z nemecka ,motor nedoladeny, trisky zle atd tak ukazoval spotrebu 4,5 litra ,po vymene trisiek a ako takej udrzbe 5,5 az 6 a po repase cerpadla a odbornom doladeni motora ukazoval uz realitu, paradox bol v tom ze v case nedoladeneho motora a zleho cerpadla auto zralo okolo 10 litrov a ukazoval polovicu ,cim viac zral tym menej ukazoval , po oprave uz ok, chce to odbornu radu
volvo xc90 rv 2006 a plna vybava nafta 136 kw seda metaliza summum
- southpark
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1715
- Dátum registrácie: 15 Okt 2009, 15:50
- Vek:: 36
- Bydlisko: MARTIN
- Poďakoval: 6 krát
- Bolo mu poďakované: 6 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
ja si myslim, kedze tu spotrebu zrejme pocita aj od mnozstva paliva ktore prechadza systemom az do vstrekovacov, ze slo vela paliva naspat do spadu a to uz asi riadiaca jednotka nemeria, kolko toho paliva sa vratilo naspat do nadrze... takze podla mna ide o ten prepad na vstrekovacochvolvo888 napísal:tam bude niekde zrada, neviem nemam sajnu ako to funguje.meranie spotreby paliva cez palubny pocitac, ale ako som pisal v bavoraku ,ked sme ho viezli z nemecka ,motor nedoladeny, trisky zle atd tak ukazoval spotrebu 4,5 litra ,po vymene trisiek a ako takej udrzbe 5,5 az 6 a po repase cerpadla a odbornom doladeni motora ukazoval uz realitu, paradox bol v tom ze v case nedoladeneho motora a zleho cerpadla auto zralo okolo 10 litrov a ukazoval polovicu ,cim viac zral tym menej ukazoval , po oprave uz ok, chce to odbornu radu
je: VOLVO XC60, MY2010, D5, 151kW, D5244T10, A/T 6 st. AWD
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)
VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)
VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine
- volvo888
- Pokročilý
- Príspevky: 454
- Dátum registrácie: 17 Nov 2011, 18:33
- Vek:: 50
- Bydlisko: skalica
- Poďakoval: 12 krát
- Bolo mu poďakované: 14 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
to by sa v tej nadrzi muselo ukazat ,som sice laik ale ak mne ukazuje palubak spotrebu 10 litrov a v skutocnosti je rozdiel tak pol litra hore dole a jemu ukazuje 7 litrov a spotrebu ma daleko vyssiu moj nazor ze je to v niecom inom ale ako vravim nerozumiem tomu cerpam len zo skusenosti ktore som mal z bmw ,po repase cerpadla a nastaveni motora ukazoval presne ale tu to moze byt nieco uplne ine
volvo xc90 rv 2006 a plna vybava nafta 136 kw seda metaliza summum
- Ortový
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
- Vek:: 46
- Bydlisko: Handlová
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 29 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
treba sa zamyslieť nad rozmerom pneu,ktoré sú obuté vs pneu,ktoré má uložené v pamäti CEM...obvod kruhu (a tým pádom aj prejdená vzdialenosť i rýchlosť) je iná aj u totožného rozmeru pneu...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
- southpark
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1715
- Dátum registrácie: 15 Okt 2009, 15:50
- Vek:: 36
- Bydlisko: MARTIN
- Poďakoval: 6 krát
- Bolo mu poďakované: 6 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
aj tak by ma zaujimalo oficialne stanovisko/odpoved na otazku, co vsetko ovplyvnuje vypocet spotreby palubneho pocitaca (ako ten vypocet funguje)...
je: VOLVO XC60, MY2010, D5, 151kW, D5244T10, A/T 6 st. AWD
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)
VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)
VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine
- zorg1
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2457
- Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
- Vek:: 43
- Poďakoval: 19 krát
- Bolo mu poďakované: 35 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
podla mna je obvod pneumatik rovnaky,Ortový napísal:treba sa zamyslieť nad rozmerom pneu,ktoré sú obuté vs pneu,ktoré má uložené v pamäti CEM...obvod kruhu (a tým pádom aj prejdená vzdialenosť i rýchlosť) je iná aj u totožného rozmeru pneu...
horsie je to v šírke pneu
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
-
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2827
- Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
- Vek:: 10
- Bydlisko: PRG
- Bolo mu poďakované: 4 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
to je snad jedno, len by si mal vyssiu spotrebu, ale nevidim dovod aby to PC zle ratalo. skor to vidim na nejaku vec na tom cerpadle.zorg1 napísal:podla mna je obvod pneumatik rovnaky,Ortový napísal:treba sa zamyslieť nad rozmerom pneu,ktoré sú obuté vs pneu,ktoré má uložené v pamäti CEM...obvod kruhu (a tým pádom aj prejdená vzdialenosť i rýchlosť) je iná aj u totožného rozmeru pneu...
horsie je to v šírke pneu
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989
- Ortový
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
- Vek:: 46
- Bydlisko: Handlová
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 29 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
Možno mám o tom zlú predstavu,ale centrálna jednotka má v pamäti,kolko otočení kolesa potrebuje na prejdenie 100 km a vie (podla plaváka?),kolko sa spotrebovalo paliva na prejdenie danej vzdialenosti.Napr. len opotrebenie pneumatiky vymysleného priemeru 60 cm o 4mm zmení počet otočení kolesa pre vzdialenosť 100 km 53051,6 otočení vs 52353,6 otočení,čo je rozdiel 650 otočení...a to máme stále tú istú pneumatiku.A ďalej si myslím,že rozdiel v obvode pneu bude 205/55 R16 a 205/50 R16,nehovoriac o rozmeroch iných,napr. 225/45 R17,235/40 R18.rozdiely budú minimálne,ale budú.A CEM nevie,čo máš obuté,ako je opotrebovaná pneu,ako je nafúkaná a pod. Ona má v pamäti len nejakú strednú hodnotu a Volvo (ale aj iné automobilky)vo všeobecnosti "skrášlujú priemernú spotrebu,predsa len PR,marketink,imidž a tak...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
- kwiko
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2195
- Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
- Vek:: 31
- Poďakoval: 9 krát
- Bolo mu poďakované: 114 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
Spotreba sa rata podla dlzky impulzov pre vstrekovace /vzdialenost podla rychlomera.
Dojazd podla plavaku v nadrzi / priemerna spotreba.
Ziadna spatna korekcia spotreby. Pocitac sa predsa nemyli
Chyby sa tam vnasaju, ze PC asi nepracuje s okamzitou spotrebou, ale s priemernou za 1-2sec. Rychlomer premeriava (ukazuje vyssiu rychlost, vacsiu vzdialenost nez je skutocnosti). A taktiez rychlost sa udava ako priemerna za nejaky casovy usek, Mozno aj zmena viskozity nafty s teplotou robia svoje, RJ motora si skrati dobu vstreku ked je nafta prilis horuca /tekuta/ ale pc si zapocita iba kratsi vstrek, hoci nafty sa do valca dostalo rovnako.
Dojazd podla plavaku v nadrzi / priemerna spotreba.
Ziadna spatna korekcia spotreby. Pocitac sa predsa nemyli
Chyby sa tam vnasaju, ze PC asi nepracuje s okamzitou spotrebou, ale s priemernou za 1-2sec. Rychlomer premeriava (ukazuje vyssiu rychlost, vacsiu vzdialenost nez je skutocnosti). A taktiez rychlost sa udava ako priemerna za nejaky casovy usek, Mozno aj zmena viskozity nafty s teplotou robia svoje, RJ motora si skrati dobu vstreku ked je nafta prilis horuca /tekuta/ ale pc si zapocita iba kratsi vstrek, hoci nafty sa do valca dostalo rovnako.
kwiko
- southpark
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1715
- Dátum registrácie: 15 Okt 2009, 15:50
- Vek:: 36
- Bydlisko: MARTIN
- Poďakoval: 6 krát
- Bolo mu poďakované: 6 krát
Re: spotreba palubný vs. realita
korektnu odpoved by asi nevedeli ani pani v autorizaku, moj nazor
je: VOLVO XC60, MY2010, D5, 151kW, D5244T10, A/T 6 st. AWD
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)
VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)
VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine