spotreba palubný vs. realita

Jaro
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 25 Feb 2012, 16:48
Vek:: 32

spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa Jaro » 30 Mar 2012, 18:16

Chcem sa opýtať na presnosť palubného na mojej XC90tke, tá mrcha vypisuje od 7,0 l/100 km do 8,0 l/100 km od štýlu jazdy, ale reál po prepočítaní je niečo okolo 10 l/100 km.
XC90 2,4D 120kW r.:2003
RAV4 2,0 D4D 85kw r.: 2004
Passat 1,9 TDi 96kw r.: 2002

Užívateľov profilový obrázok
jou81
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 184
Dátum registrácie: 27 Máj 2009, 19:13
Vek:: 35
Bydlisko: Brno/HK
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa jou81 » 30 Mar 2012, 19:13

To je bohužel u naftových motorů normální.
Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s dvouletou zárukou :-) tel. 602749614

XC90 2017 Inscription, ice white. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Jaro
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 25 Feb 2012, 16:48
Vek:: 32

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa Jaro » 31 Mar 2012, 12:22

No tak to je mi ten palubný na h...o. Ale dik
XC90 2,4D 120kW r.:2003
RAV4 2,0 D4D 85kw r.: 2004
Passat 1,9 TDi 96kw r.: 2002

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa lucki » 31 Mar 2012, 12:29

Jaro napísal:No tak to je mi ten palubný na h...o. Ale dik
palubak nevie (resp. zle) pocita najma v meste. volnobeh, bufik, startovanie to vsetko robi nepresnost. keby si siel 500 km na jeden krat, tak ta odchylka by bola minimalna.
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
Drak3n
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 18 Jan 2011, 10:29

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa Drak3n » 31 Mar 2012, 14:42

no neviem , ja som si zresetoval PP a po ceste HE->KE->HE mi tam svietila priemerna spotreba 3.9 :D
V70II/D5/120kw/2002/manual+Powerflex/Poly Subframe inserts
Obrázok

Jaro
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 25 Feb 2012, 16:48
Vek:: 32

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa Jaro » 31 Mar 2012, 15:26

Drak3n napísal:no neviem , ja som si zresetoval PP a po ceste HE->KE->HE mi tam svietila priemerna spotreba 3.9 :D
no to je dobrá haluška....či?
XC90 2,4D 120kW r.:2003
RAV4 2,0 D4D 85kw r.: 2004
Passat 1,9 TDi 96kw r.: 2002

Užívateľov profilový obrázok
Drak3n
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 18 Jan 2011, 10:29

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa Drak3n » 31 Mar 2012, 15:43

kolko to bolo v skutocnosti neviem , ale to bolo pocas cesty z BA. dokopy som vtedy na nadrz presiel okolo 1200km .
V70II/D5/120kw/2002/manual+Powerflex/Poly Subframe inserts
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
volvo888
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 17 Nov 2011, 18:33
Vek:: 50
Bydlisko: skalica
Poďakoval: 12 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa volvo888 » 31 Mar 2012, 17:38

tiez mam xc90 ale silnejsi motor 136 kw v lete mi ukazuje 9,7 v zime 10,5 aj som to meral inak, zhruba sa to zhoduje ,to viac jazdim mesto ,raz som siel na jeden zatah 1000km len dialnica ,po dojazde na pal bolo 8,3 a zodpovedalo to aj po prepocte nadrz kilometre,mal som bmw 525 a tam mi vypisoval palubny spotrebu okolo 5,5 litra co nezodpovedalo ,naskor som dal urobit repas cerpadla ,a nastavit motor, potom uz ukazoval v rozmedzi 7,7 az 8,2 a to zodpovedalo
volvo xc90 rv 2006 a plna vybava nafta 136 kw seda metaliza summum

Ďuri
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 553
Dátum registrácie: 27 Aug 2011, 21:30
Vek:: 30
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa Ďuri » 31 Mar 2012, 18:51

Môj optimista ukazuje 4,5 - 4,7 a realita je kolo 5,6-6,5 na 100. Až pošetrím eurodukáty, tak pôjde čerpadlo na repas a nastavenie a bude to počítam tak na deci dobre... :D
Fiat Multipla 1.6
...Kto nemal, nepochopí.. :)

EX: V70II 2,5TDI :(

Jaro
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 25 Feb 2012, 16:48
Vek:: 32

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa Jaro » 31 Mar 2012, 20:11

volvo888 napísal:tiez mam xc90 ale silnejsi motor 136 kw v lete mi ukazuje 9,7 v zime 10,5 aj som to meral inak, zhruba sa to zhoduje ,to viac jazdim mesto ,raz som siel na jeden zatah 1000km len dialnica ,po dojazde na pal bolo 8,3 a zodpovedalo to aj po prepocte nadrz kilometre,mal som bmw 525 a tam mi vypisoval palubny spotrebu okolo 5,5 litra co nezodpovedalo ,naskor som dal urobit repas cerpadla ,a nastavit motor, potom uz ukazoval v rozmedzi 7,7 az 8,2 a to zodpovedalo
No mne to ukazuje úplné bludy....ale aj tak si myslím, že seknúť sa o cca 2,5 až 3 litre/100 ti je moc....
XC90 2,4D 120kW r.:2003
RAV4 2,0 D4D 85kw r.: 2004
Passat 1,9 TDi 96kw r.: 2002

Užívateľov profilový obrázok
volvo888
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 17 Nov 2011, 18:33
Vek:: 50
Bydlisko: skalica
Poďakoval: 12 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa volvo888 » 01 Apr 2012, 11:22

tam bude niekde zrada, neviem nemam sajnu ako to funguje.meranie spotreby paliva cez palubny pocitac, ale ako som pisal v bavoraku ,ked sme ho viezli z nemecka ,motor nedoladeny, trisky zle atd tak ukazoval spotrebu 4,5 litra ,po vymene trisiek a ako takej udrzbe 5,5 az 6 a po repase cerpadla a odbornom doladeni motora ukazoval uz realitu, paradox bol v tom ze v case nedoladeneho motora a zleho cerpadla auto zralo okolo 10 litrov a ukazoval polovicu ,cim viac zral tym menej ukazoval , po oprave uz ok, chce to odbornu radu {zmyslajuci}
volvo xc90 rv 2006 a plna vybava nafta 136 kw seda metaliza summum

Užívateľov profilový obrázok
southpark
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1715
Dátum registrácie: 15 Okt 2009, 15:50
Vek:: 36
Bydlisko: MARTIN
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa southpark » 01 Apr 2012, 11:29

volvo888 napísal:tam bude niekde zrada, neviem nemam sajnu ako to funguje.meranie spotreby paliva cez palubny pocitac, ale ako som pisal v bavoraku ,ked sme ho viezli z nemecka ,motor nedoladeny, trisky zle atd tak ukazoval spotrebu 4,5 litra ,po vymene trisiek a ako takej udrzbe 5,5 az 6 a po repase cerpadla a odbornom doladeni motora ukazoval uz realitu, paradox bol v tom ze v case nedoladeneho motora a zleho cerpadla auto zralo okolo 10 litrov a ukazoval polovicu ,cim viac zral tym menej ukazoval , po oprave uz ok, chce to odbornu radu {zmyslajuci}
ja si myslim, kedze tu spotrebu zrejme pocita aj od mnozstva paliva ktore prechadza systemom az do vstrekovacov, ze slo vela paliva naspat do spadu a to uz asi riadiaca jednotka nemeria, kolko toho paliva sa vratilo naspat do nadrze... takze podla mna ide o ten prepad na vstrekovacoch :mrgreen:
je: VOLVO XC60, MY2010, D5, 151kW, D5244T10, A/T 6 st. AWD
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)

VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine

Užívateľov profilový obrázok
volvo888
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 17 Nov 2011, 18:33
Vek:: 50
Bydlisko: skalica
Poďakoval: 12 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa volvo888 » 01 Apr 2012, 15:40

to by sa v tej nadrzi muselo ukazat ,som sice laik ale ak mne ukazuje palubak spotrebu 10 litrov a v skutocnosti je rozdiel tak pol litra hore dole a jemu ukazuje 7 litrov a spotrebu ma daleko vyssiu {zmyslajuci} moj nazor ze je to v niecom inom ale ako vravim nerozumiem tomu cerpam len zo skusenosti ktore som mal z bmw ,po repase cerpadla a nastaveni motora ukazoval presne ale tu to moze byt nieco uplne ine :?:
volvo xc90 rv 2006 a plna vybava nafta 136 kw seda metaliza summum

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa Ortový » 01 Apr 2012, 18:47

treba sa zamyslieť nad rozmerom pneu,ktoré sú obuté vs pneu,ktoré má uložené v pamäti CEM...obvod kruhu (a tým pádom aj prejdená vzdialenosť i rýchlosť) je iná aj u totožného rozmeru pneu...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
southpark
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1715
Dátum registrácie: 15 Okt 2009, 15:50
Vek:: 36
Bydlisko: MARTIN
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa southpark » 01 Apr 2012, 19:03

aj tak by ma zaujimalo oficialne stanovisko/odpoved na otazku, co vsetko ovplyvnuje vypocet spotreby palubneho pocitaca (ako ten vypocet funguje)...
je: VOLVO XC60, MY2010, D5, 151kW, D5244T10, A/T 6 st. AWD
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)

VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine

Užívateľov profilový obrázok
zorg1
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2457
Dátum registrácie: 20 Sep 2009, 14:12
Vek:: 43
Poďakoval: 19 krát
Bolo mu poďakované: 35 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa zorg1 » 01 Apr 2012, 19:11

Ortový napísal:treba sa zamyslieť nad rozmerom pneu,ktoré sú obuté vs pneu,ktoré má uložené v pamäti CEM...obvod kruhu (a tým pádom aj prejdená vzdialenosť i rýchlosť) je iná aj u totožného rozmeru pneu...
podla mna je obvod pneumatik rovnaky, {zmyslajuci}
horsie je to v šírke pneu
Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: ♥♥♥ S60 D5 2004, skvelé vozidlo...... ♥♥♥
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa lucki » 01 Apr 2012, 20:28

zorg1 napísal:
Ortový napísal:treba sa zamyslieť nad rozmerom pneu,ktoré sú obuté vs pneu,ktoré má uložené v pamäti CEM...obvod kruhu (a tým pádom aj prejdená vzdialenosť i rýchlosť) je iná aj u totožného rozmeru pneu...
podla mna je obvod pneumatik rovnaky, {zmyslajuci}
horsie je to v šírke pneu
to je snad jedno, len by si mal vyssiu spotrebu, ale nevidim dovod aby to PC zle ratalo. skor to vidim na nejaku vec na tom cerpadle.
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
Ortový
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
Vek:: 46
Bydlisko: Handlová
Poďakoval: 10 krát
Bolo mu poďakované: 29 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa Ortový » 01 Apr 2012, 21:03

Možno mám o tom zlú predstavu,ale centrálna jednotka má v pamäti,kolko otočení kolesa potrebuje na prejdenie 100 km a vie (podla plaváka?),kolko sa spotrebovalo paliva na prejdenie danej vzdialenosti.Napr. len opotrebenie pneumatiky vymysleného priemeru 60 cm o 4mm zmení počet otočení kolesa pre vzdialenosť 100 km 53051,6 otočení vs 52353,6 otočení,čo je rozdiel 650 otočení...a to máme stále tú istú pneumatiku.A ďalej si myslím,že rozdiel v obvode pneu bude 205/55 R16 a 205/50 R16,nehovoriac o rozmeroch iných,napr. 225/45 R17,235/40 R18.rozdiely budú minimálne,ale budú.A CEM nevie,čo máš obuté,ako je opotrebovaná pneu,ako je nafúkaná a pod. Ona má v pamäti len nejakú strednú hodnotu a Volvo (ale aj iné automobilky)vo všeobecnosti "skrášlujú priemernú spotrebu,predsa len PR,marketink,imidž a tak...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE

Užívateľov profilový obrázok
kwiko
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2195
Dátum registrácie: 16 Nov 2009, 08:59
Vek:: 31
Poďakoval: 9 krát
Bolo mu poďakované: 114 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa kwiko » 01 Apr 2012, 22:33

Spotreba sa rata podla dlzky impulzov pre vstrekovace /vzdialenost podla rychlomera.
Dojazd podla plavaku v nadrzi / priemerna spotreba.
Ziadna spatna korekcia spotreby. Pocitac sa predsa nemyliObrázok

Chyby sa tam vnasaju, ze PC asi nepracuje s okamzitou spotrebou, ale s priemernou za 1-2sec. Rychlomer premeriava (ukazuje vyssiu rychlost, vacsiu vzdialenost nez je skutocnosti). A taktiez rychlost sa udava ako priemerna za nejaky casovy usek, Mozno aj zmena viskozity nafty s teplotou robia svoje, RJ motora si skrati dobu vstreku ked je nafta prilis horuca /tekuta/ ale pc si zapocita iba kratsi vstrek, hoci nafty sa do valca dostalo rovnako.
kwiko

Užívateľov profilový obrázok
southpark
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 1715
Dátum registrácie: 15 Okt 2009, 15:50
Vek:: 36
Bydlisko: MARTIN
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 6 krát

Re: spotreba palubný vs. realita

Príspevok od užívateľa southpark » 01 Apr 2012, 22:54

korektnu odpoved by asi nevedeli ani pani v autorizaku, moj nazor :)
je: VOLVO XC60, MY2010, D5, 151kW, D5244T10, A/T 6 st. AWD
je: VOLVO XC90, MY2005, 2,4D, 120kW, D5244T, A/T 5 st. AWD
je: VOLVO S60, MY2004, 2,4D5, 120kW, D5244T, A/T 5 st. (@145kW/198HP)

VOLVO diagnostika a preklady DIM a ICM v Martine

Napísať odpoveď