nastavenie ventilov C70 2,3 T5

zajo78
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 05 Jan 2012, 22:04
Vek:: 34
Bydlisko: Prešov

nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa zajo78 » 11 Feb 2012, 15:33

Ma niekto skusenosti s nastavovanim ventilov na Volve?
Volvo C70 2,3 T5 r.v. 1999
Volvo V70 2,5 TDi r.v. 1997
Skoda 110R r.v. 1974

Užívateľov profilový obrázok
wickey
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2179
Dátum registrácie: 09 Apr 2009, 11:47
Vek:: 35
Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 17 krát

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa wickey » 11 Feb 2012, 17:25

ak sa nemylim, mali by sa stelovat same.
'01 C70 T5 cabrio
'00 V70 XC AWD Cross Country
'08 XC90 V8 AWD Sport
'03 S60 T5
ex 760 GLE TD, 940 GLE, 850 2.5 20V, 440 1.8K, V70 R AWD, 850 R, V70 R AWD, 740 GL, 850 GLE, S60 R AWD, V70 XC AWD, V70 XC AWD, S70 2.5 20V

zajo78
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 05 Jan 2012, 22:04
Vek:: 34
Bydlisko: Prešov

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa zajo78 » 11 Feb 2012, 19:04

manual uvadza _ nastevenie ventilov pripravok .........(cislo teraz neviem), takze dedukujem ze by sa vole mali kontrolovat resp. nastavovat
Volvo C70 2,3 T5 r.v. 1999
Volvo V70 2,5 TDi r.v. 1997
Skoda 110R r.v. 1974

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa lucki » 11 Feb 2012, 20:49

este skus aj rocnik uviest.
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

zajo78
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 05 Jan 2012, 22:04
Vek:: 34
Bydlisko: Prešov

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa zajo78 » 12 Feb 2012, 21:37

lucki napísal:este skus aj rocnik uviest.
1999
Volvo C70 2,3 T5 r.v. 1999
Volvo V70 2,5 TDi r.v. 1997
Skoda 110R r.v. 1974

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa st_Andy » 12 Feb 2012, 21:38

zajo staci ked si to das do podpisu, presne na to je :idea:

zajo78
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 05 Jan 2012, 22:04
Vek:: 34
Bydlisko: Prešov

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa zajo78 » 16 Feb 2012, 21:35

tak co pani, vie mi tu niekto poradit? {zmyslajuci}
Volvo C70 2,3 T5 r.v. 1999
Volvo V70 2,5 TDi r.v. 1997
Skoda 110R r.v. 1974

Užívateľov profilový obrázok
lakio
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 969
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 09:23
Vek:: 39
Poďakoval: 5 krát
Bolo mu poďakované: 7 krát

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa lakio » 16 Feb 2012, 21:40

zajo78 napísal:tak co pani, vie mi tu niekto poradit? {zmyslajuci}
myslim ze viktor to uz napisal.

nie je to tak ze benzin sa steluje sam?
priznam sa - naftu neovladam ak si myslel to.

ci mas na mysli ine nastavenie..?

Užívateľov profilový obrázok
berzerker
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 565
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 22:17
Vek:: 5
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa berzerker » 17 Feb 2012, 11:40

wickey napísal:ak sa nemylim, mali by sa stelovat same.
tzv hydroštely, ňe, kde nic nenastavis
850 T-5R
Citroen C5 2.0 HDI

andre
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 01 Nov 2009, 21:45
Vek:: 5
Bydlisko: Bratislava

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa andre » 09 Mar 2012, 08:49

ahoj zajo78, podarilo sa ti zistit nieco ohladom tejto temy? Podla informacii na ktore som narazil ja sa naozaj na motoroch 1999/2000 a vyssie musia nastavovat ventily.

Vraj islo asi o setrenie automobilky, ktora vynechala hydrostely a takisto tvrdene ventily! Obe vratili vraj napr. do modelov Flexifuel kvoli Bi-palivu, ale tam vznikali zial problemy s praskanim hlavy, preto vraj boli vyradene z ponuky predaja.

Na zahranicnych forach to je popisane takto:
Na kontrolu ventilov su pri urcitych rocnikoch v motore kanaliky - cca. do 2004?!, ktorymi sa da nastavenie skontrolovat. Ale iba skontrolovat, nastavenie je uz o inom. V neskorsich modeloch odpadli aj tieto kanaliky na kontrolu.
Na nastavenie musi ist dole hlava, vacky sa prichytia Volvo pripravkom - ktory nahradi funkciu hlavy a drzi vacky na svojom mieste - a nastavia sa ventily. Vzhladom na ten pripravok a casovu narocnost to neurobi asi nikto iny ako Volvo servis a v nemecku pisali ceny okolo 750e za tento ukon, co znamena asi tolko, ze skoro nikto si ich nenechava nastavit. Druha vec je, ze vacsina ludi si mysli, ze maju hydrostely a netreba nic nastavovat, takze asi nie je ani velky dopyt po tom, co predpokladam, sa tiez este odzradluje na cene.

Okrem toho, vacsina ludi co pisali tieto informacie, mala "decentne" upravene motory, ktore upravovali vo vlastnom rezime a nastavit ventily pre nich nebol problem, informacie o cene pochadzali od ludi, ktory sa informacne boli pytat v servise co by to stalo.

Tolko k tomu odo mna, co som dokazal vycitat, kedze tato tema ma zaujima kvoli inej problematike.
Volvo V70 2.3 T5
Kia Cee´d 1.4
Skoda Favorit 135
Skoda Favorit 136
Skoda Favorit 136
Skoda Favorit 135 sport line
Skoda Favorit 135 silver line
Skoda Felicia Combi 1.6
ex: Felicia Combi 1.3 LPG
ex: Felicia Combi 1.6 LK
ex: Favorit 136

joker
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 171
Dátum registrácie: 12 Okt 2009, 13:47
Vek:: 56
Bydlisko: Lúčnica nad Žitavou
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa joker » 09 Mar 2012, 12:02

Je to už viac rokov, čo môj známy kúpil V70 I 2,5 benzín 20 ventil s CNG. Keď to doniesol ( myslím z DE) zistil som, že je popálený ventil.
Hlava išla dole, nové sedlo a ventil. Nemalo to žiadne nastavovanie ani hydroštely. Po konzultácii s vovlo vo Viedni, ktorí tvrdili, že sa to nenastavuje som hladal rôzne info. Nakoniec som dal výfukové na 0,4 a sacie na 0,3, tak, že som pribrusoval stopky ventilov (bez prípravku). Keď som to natočil išlo to krásne a hlavne ticho.
P.S. - ak nemáš iný problém, nerieš to. Ak máš problém daj dole veko ventilov a pozri či má hydroštely.
Volvo V70 I 2,5 TDI , 4/2000 , manuál , striebro
Bolo S80 TDI 99, V70 D5 96kW 2004 max full
V práci S70 TDI, S80 D5 120kW 2005 full

Užívateľov profilový obrázok
Slavomir
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 182
Dátum registrácie: 27 Máj 2009, 21:57
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 1 krát

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa Slavomir » 09 Mar 2012, 12:47

ak je to B5244T2, rocnik 1999-2000

Valve clearance adjustment on B5244T2
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 4&p=224984

a k tomu nakres, polozka 38, "tappet" ma odstupnovanie po 0.02 mm
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... rchString=

a vola nastavenia
saci ventil: 0.20 mm intake with 0.03 tolerance (.17-.23 mm) Cold
vyfukovy ventil: 0.40 mm exhaust with 0.03 tolerance (.37-.43mm) Cold
downsizing objemu aj rozmerov V50 2.0D MY08

ex: V70 2.5T AWD '97 v kožke so spotrebou...Obrázok

ex: Tatra 613 3.5 V8 '87 parádny kočiar so spotrebou KLIK!

andre
Nováčik
Nováčik
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 01 Nov 2009, 21:45
Vek:: 5
Bydlisko: Bratislava

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa andre » 09 Mar 2012, 13:03

a nevie nahodou niekto ci sa to tyka vsetkych kodov motora z tychto rocnikov, alebo je aj mozne, ze niektore si ponechali hydrostely? napriklad ja mam v TP pisane 5234T3

Resp. je nejaky jednoduchy sposob ako zistim konkretne na svojom motore, co tam mam?
Volvo V70 2.3 T5
Kia Cee´d 1.4
Skoda Favorit 135
Skoda Favorit 136
Skoda Favorit 136
Skoda Favorit 135 sport line
Skoda Favorit 135 silver line
Skoda Felicia Combi 1.6
ex: Felicia Combi 1.3 LPG
ex: Felicia Combi 1.6 LK
ex: Favorit 136

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa lucki » 09 Mar 2012, 15:03

andre napísal:a nevie nahodou niekto ci sa to tyka vsetkych kodov motora z tychto rocnikov, alebo je aj mozne, ze niektore si ponechali hydrostely? napriklad ja mam v TP pisane 5234T3

Resp. je nejaky jednoduchy sposob ako zistim konkretne na svojom motore, co tam mam?
to je kod motora to ti nepomoze. teoreticky by sa dalo skor podla vinka, ale to by bolo treba vediet od kedy to takto bolo.
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa st_Andy » 09 Mar 2012, 18:39

stale si tu neprezradil preco mas taku potrebu ventily stelovat :idea: co ti to (ne)robi? klepu? tikaju aj po zahriati?



ak ti tikaju, mozes to rozhodit a pozriet hydrostely (zdvihatka) ventily su samostelovacie. Prve co by som urobil je prehodnotit vymenu oleja, verim ze ho mas dost (pod hornu rysku) a predpokladajme ze MObil1 sa tam od narodenia nelial :roll:

pozri ci nemas na viecku zospodu bubliny - ak hej moze to byt fuknute tesnenie (vypln) na vani, alebo pridrete cerpadlo alebo stary filter. Chyba je ze, kontrolka mazania zaziari ked je uz vacsinou neskoro a T5-tky su na olej hypercitlive.

Zial bohuzial, je nepisane pravidlo ze T5-ky maju zivotnost cca 250 tis. bez GO, takze ak ti to neda spavat asi by som rozhodil hlavu a pozrel tie zvihatka a pri tej prilezitosti ventily, ak s tym ale dokazes zit tak funguj dalej a davaj pozor na olej.

Inak mne to po nejakom case na volnobehu zacalo tikat tiez a chlacholil som sa ze to robia vsetky T5-ky a ze su to vstrekovace.. nu a 15 tis. po druhej (uz kompletnej) GO si motor len ševelí, ziadny tikot ani po kvalitnom nalozeni. Tikali mu uz biologicke hodiny..

zajo78
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 05 Jan 2012, 22:04
Vek:: 34
Bydlisko: Prešov

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa zajo78 » 10 Mar 2012, 12:57

neviem co je podla teba tikanie a co klepanie, ale mne to tak jemne klepe aj po zahriati (nie ako na tom vide - tak mi neklepe ani diesel). Olej mam v pohode. Auto bolo servisovane v TOP auto do 135000km a potom v Bosh servise takze mobil1 tam bol podla majitala stale. Teraz je tam 10W-40, ale podla manualu by to nemal byt problem.
Volvo C70 2,3 T5 r.v. 1999
Volvo V70 2,5 TDi r.v. 1997
Skoda 110R r.v. 1974

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa lucki » 10 Mar 2012, 13:31

zajo78 napísal:neviem co je podla teba tikanie a co klepanie, ale mne to tak jemne klepe aj po zahriati (nie ako na tom vide - tak mi neklepe ani diesel). Olej mam v pohode. Auto bolo servisovane v TOP auto do 135000km a potom v Bosh servise takze mobil1 tam bol podla majitala stale. Teraz je tam 10W-40, ale podla manualu by to nemal byt problem.
10w40 nie je dobra volba. je to polosynteticky, volvom odporucany pre atmosfericke motory. oporucam ti najblizsie dat tam 5w40.
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Užívateľov profilový obrázok
st_Andy
Globálny moderátor
Globálny moderátor
Príspevky: 4222
Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
Vek:: 5
Bydlisko: Košice - Staré mesto
Poďakoval: 71 krát
Bolo mu poďakované: 209 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa st_Andy » 10 Mar 2012, 13:51

10w-40 samozrejme uplne idealne samozrejme Mobil ;) klepanie by malo ustat, nase 14 rocne motory so statocnym najazdom uz niesu stavane na teplo slabsieodvadzajucu mazaciu vodu.

Užívateľov profilový obrázok
berzerker
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 565
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 22:17
Vek:: 5
Bydlisko: Trnava
Poďakoval: 16 krát
Bolo mu poďakované: 14 krát

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa berzerker » 12 Mar 2012, 10:21

lucki napísal:
10w40 nie je dobra volba. je to polosynteticky, volvom odporucany pre atmosfericke motory. oporucam ti najblizsie dat tam 5w40.
kde si cital ? :geek:
rozhodujuca je norma, viskozita podla podmienok jazdy a teploty okolia. teda 5-40 je tiez ok.
Obrázok
850 T-5R
Citroen C5 2.0 HDI

lucki
Pán Inžinier
Pán Inžinier
Príspevky: 2827
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 23:24
Vek:: 10
Bydlisko: PRG
Bolo mu poďakované: 4 krát

Re: nastavenie ventilov C70 2,3 T5

Príspevok od užívateľa lucki » 12 Mar 2012, 11:36

berzerker napísal:
lucki napísal:
10w40 nie je dobra volba. je to polosynteticky, volvom odporucany pre atmosfericke motory. oporucam ti najblizsie dat tam 5w40.
kde si cital ? :geek:
rozhodujuca je norma, viskozita podla podmienok jazdy a teploty okolia. teda 5-40 je tiez ok.
Obrázok
uz len preto, ze volvo odporuca synteticky olej co je napr mobil 5w40, kdezto 10w40 je polosynt.
ano norma je dolezita, to splna aj 5w40 aj 10w40.
je: S60 2.4T - slabomodra metaliza, 215 000 km, rv. 2001 MY02
bolo:
S70 2.4i 20V - modra metaliza, 220 000 km, avg. 9.8, rv. 1997
480_S 2.0i - cierna metaliza, rv. 1994
440_turbo 1.7T - modra, rv. 1989

Napísať odpoveď