Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
- dod80
- Globálny moderátor
- Príspevky: 287
- Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 15:29
- Vek:: 5
- Bydlisko: Stara Lubovna
- Kontaktovať užívateľa:
Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
vie niekto co je idealne zaradit pri pomalom alebo obcasnom pohybe v zapche?? Jedna sa mi o to ci sa automat nemoze prehriat, predsa to v nom v kuse trie a tym vznika teplo, je potrebne vtedy zapnut klimu aby sa spustil ventilator pred chladicmi? je lepsie nechat tam D a stat na brzde? myslim tym jazda stylom plyn brzda plyn brzda atd... neskodi to automatu?
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe nieco cez 300 hp
bolo V50 2.0 D r.2005, V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.lubovna.eu
bolo V50 2.0 D r.2005, V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.lubovna.eu
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
Ahoj. Najlepšie je na automate v zábche ak resp. cukáš, čiže potahuješ alebo stojíš na červenej a pod. zaradiť N je to vyčlenená rýchlosť nedzi D a R ktorá ti vypína čerpadlo v prevodovke, takže neni v zábere. Statie do cca 5sekúnd môžeš kludne stáť na brzde. Ak vieš že to bude viac je lepsie mať zaradený stupeň N. Ale pozor auto ak tam máš N čiže neutrál nie je zabrzdené. Takisto neni dobré používať P bez ručnej brzdy v kopci. Na rovine ak stojíš stupeň P nevadí ak nedávaš ručnú brzdu. Hlavná vec na čo treba dávať pozor je na vymenu oleja a čerpadlového sítka v prevodovke. CCa Každých 100 000tis km. Dúfam že som ti pomohol. Ahoj PAPAY
- st_Andy
- Globálny moderátor
- Príspevky: 4222
- Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
- Vek:: 5
- Bydlisko: Košice - Staré mesto
- Poďakoval: 71 krát
- Bolo mu poďakované: 209 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
Ak necakane stojim viac ako 3 minuty a nejde to so mnou prave z kopca, zvyknem to uz fuknut do neutralu alebo do péčka Ale myslim ze dotaz bol na plaziacu sa zapchudod80 napísal:vie niekto co je idealne zaradit pri pomalom alebo obcasnom pohybe v zapche??
Toz check this out:
Seashell V70 III D5 '08 (M66) 2.4 / 185 pss... (click to gallery) je
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper PARK LANE '06 (M5) / 116 ps..
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper PARK LANE '06 (M5) / 116 ps..
- dod80
- Globálny moderátor
- Príspevky: 287
- Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 15:29
- Vek:: 5
- Bydlisko: Stara Lubovna
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
ano myslel som to tak ako to vysvetlil Andy, proste hybes sa velmi pomaly ale na par sekund musis aj zastavit vtedy je nerealne vkuse tam pchat N...preto sa pytam ci sa moze automat prehriat? napr. ked sa budem takto hybat v zapche dajme tomu hodinu, moze sa nieco stat?
papay007, Andy: diik za info
papay007, Andy: diik za info
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe nieco cez 300 hp
bolo V50 2.0 D r.2005, V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.lubovna.eu
bolo V50 2.0 D r.2005, V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.lubovna.eu
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
Automat sa urcite neprehreje, olej ma chladic, vacsinou integrovany v chladici vody. Rovnako ma aj teplotne spinace, ktore zapnu hlavny ventilator, ak by uz bolo najhorsie, pripadne ti vypnu auto.dod80 napísal:ano myslel som to tak ako to vysvetlil Andy, proste hybes sa velmi pomaly ale na par sekund musis aj zastavit vtedy je nerealne vkuse tam pchat N...preto sa pytam ci sa moze automat prehriat? napr. ked sa budem takto hybat v zapche dajme tomu hodinu, moze sa nieco stat?
papay007, Andy: diik za info
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
- Ortový
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 31 Máj 2009, 16:35
- Vek:: 46
- Bydlisko: Handlová
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 29 krát
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
Ak stojím krátko,mám zaradené "D" a brzda.Ak dlhšie,dávam do polohy "P" a uvolním si nohy.Polohu "N" nepoužívam takmer
vôbec.O prehrievaní automatu neviem nič a myslím si,že taká vec vo VOLVE nehrozí...
Vlasto.
Edit:krátko u mňa znamená tak 30s max ...
vôbec.O prehrievaní automatu neviem nič a myslím si,že taká vec vo VOLVE nehrozí...
Vlasto.
Edit:krátko u mňa znamená tak 30s max ...
Volvo S60 D5,Move,D5244T,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Čierny
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
Volvo S60 2,4i ,Kinetic, B5244S,AW55-50/51SN,r.v.2005 - Zlatý
galéria
Diagnostika DICE
- Peťo
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1717
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 01:35
- Vek:: 5
- Bydlisko: ♥Bratislava♥
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
Inak jazdil som už automatmi volvami a fakticky si na to neviem zvyknúť. Stále som chcel stláčať spojku
- st_Andy
- Globálny moderátor
- Príspevky: 4222
- Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 21:27
- Vek:: 5
- Bydlisko: Košice - Staré mesto
- Poďakoval: 71 krát
- Bolo mu poďakované: 209 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
na lavu nohu tam mas fajnovy odkladaci priestor, pouzit ju treba az pri vystupovani v tom je cela finta!Peťo napísal:Inak jazdil som už automatmi volvami a fakticky si na to neviem zvyknúť. Stále som chcel stláčať spojku
Seashell V70 III D5 '08 (M66) 2.4 / 185 pss... (click to gallery) je
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper PARK LANE '06 (M5) / 116 ps..
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V / 240 psss... (click to gallery) ex
MINI Cooper PARK LANE '06 (M5) / 116 ps..
- Peťo
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1717
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 01:35
- Vek:: 5
- Bydlisko: ♥Bratislava♥
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
Ale vieš aká panika nastane keď tam neni ten pedál... ale je to max pohodlnné, aj keď ma jeden majiteľ tej automatiky karhal, že od do rýchlosti to blbšie radí, tak nemám rýchlo pridávať... a vtedy som chcel mať manuál.. ja neviem už som vžitý s manuálom..st_Andy napísal:na lavu nohu tam mas fajnovy odkladaci priestor, pouzit ju treba az pri vystupovani v tom je cela finta!Peťo napísal:Inak jazdil som už automatmi volvami a fakticky si na to neviem zvyknúť. Stále som chcel stláčať spojku
- wickey
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2179
- Dátum registrácie: 09 Apr 2009, 11:47
- Vek:: 35
- Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
- Poďakoval: 16 krát
- Bolo mu poďakované: 17 krát
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
D sa zaradi ked vyzstartujes z miesta a vyradi sa do polohy P ked zaparkujes. nic ine. Kazde preradenie a zmena stupna opotrebuva automat (preto u nas tie prevodovky vyzeraju tak ako vyzeraju).. v usa je takmer 100% prevodoviek auto a problemy s nimi nemaju.. zato v europe skoda reci.. na krizovatke ani v zacpach sa D nevyraduje.
'01 C70 T5 cabrio
'00 V70 XC AWD Cross Country
'08 XC90 V8 AWD Sport
'03 S60 T5
ex 760 GLE TD, 940 GLE, 850 2.5 20V, 440 1.8K, V70 R AWD, 850 R, V70 R AWD, 740 GL, 850 GLE, S60 R AWD, V70 XC AWD, V70 XC AWD, S70 2.5 20V
'00 V70 XC AWD Cross Country
'08 XC90 V8 AWD Sport
'03 S60 T5
ex 760 GLE TD, 940 GLE, 850 2.5 20V, 440 1.8K, V70 R AWD, 850 R, V70 R AWD, 740 GL, 850 GLE, S60 R AWD, V70 XC AWD, V70 XC AWD, S70 2.5 20V
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
... ja síce automat nemám, ale v minulosti som sa tomu nejaký čas venoval a je to tak ako píše wickey..... a navyše maníci, čo majú už dlhodobo automaty radia "N" iba pri ťahaní ( odťah ) alebo, keď pri off-roadoch zaraďujú redukciu ( pri šnekovom prevode )... inak stále v meste "D"wickey napísal:D sa zaradi ked vyzstartujes z miesta a vyradi sa do polohy P ked zaparkujes. nic ine. Kazde preradenie a zmena stupna opotrebuva automat (preto u nas tie prevodovky vyzeraju tak ako vyzeraju).. v usa je takmer 100% prevodoviek auto a problemy s nimi nemaju.. zato v europe skoda reci.. na krizovatke ani v zacpach sa D nevyraduje.
Automatické prevodovky sú na to konštrukčne stavané a geartronic je špičková prevodovka.
XC90 D5 (D5244T) '05, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V 70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V 70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
- Pokročilý
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 14:32
- Vek:: 5
- Bydlisko: BA
- Bolo mu poďakované: 6 krát
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
Suhlas s Viktorom, bez debaty stale zaradene "D"! Nic sa neprehreje a nepokazi. Vyrobcovia prevodovky nemaju fabriku v Mongolsku, kde je jedno auto na 1000 km stvorcovych, vedia co je zapcha a ratali s tym.
Vyradovanie rychlosti na automate pocas statia je jeden blby a hlupy slovensky (mozno aj cesky ) zvyk, osobne by som nechcel auto po niekom, kto to pravidelne robil...
Vyradovanie rychlosti na automate pocas statia je jeden blby a hlupy slovensky (mozno aj cesky ) zvyk, osobne by som nechcel auto po niekom, kto to pravidelne robil...
Saab 9000 Aero, MY1994, dark blue.
Saab 9-5 Aero, MY 2011, white.
Saab 9-5 Aero, MY 2011, white.
- lakio
- MUDrc
- Príspevky: 969
- Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 09:23
- Vek:: 39
- Poďakoval: 5 krát
- Bolo mu poďakované: 7 krát
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
vysvetlite mi hoshi naco tam potom ten neutral je?pedro5585 napísal:Suhlas s Viktorom, bez debaty stale zaradene "D"! Nic sa neprehreje a nepokazi.
davat neutral tak ako pise andy resp ako bolo poznacene a menit olej, ziadne dozivotne naplne!
-
- Nováčik
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 13 Máj 2009, 08:19
- Vek:: 5
- Bydlisko: Zilina
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
aj ja si myslim, ze aj pri dlhom stati je lepsie nechat D,
t.j. nemenit na cervenej alebo v kolonach na N.
Zaradenie N (neutral) sice usetri palivo pri dlhsom stati, pretoze sa netoci cerpadlo a nesposobuje odpor motoru (ktory si koli tomu pyta viac), ale preradovanie opotrebuje prevodovku.
Oprava prevodovky stoji vyrazne viac, nez usetrene palivo.
Co sa tyka prehrievania, v malych otackach na volnobehu sa olej len malo zohreje, preto chladic je schopny dostatocne ochladit olej automatickej prevodovky.
Preto: D sa zaradi po starte a P sa zaradi pred vypnutim motora !
Najviac moze Aut. prevodovke uskodit preradovanie za jazdy (zmena na N alebo R, P) a zle pouzitie rucnej brzdy.
P na aut. prevodovke zaradi kolik alebo klin do vopred urceneho otvoru kolesa. Ak je auto dole kopcom, cela vaha auta visi na tomto koliku / kline. Po case sa klin moze odtrhnut a vypadnuty kus ocele znici celu prevodovku v okamihu.
Preto pri parkovani dole kopcom je postup takyto:
- Stlacit a drzat hlavnu brzdu
- Zaradit N
- Pouzit rucnu brzdu
- Pustit hlavnu brzdu (a nechat auto "opriet" o rucnu)
- Zaradit P a vypnut motor.
Dufam, ze pomoze
t.j. nemenit na cervenej alebo v kolonach na N.
Zaradenie N (neutral) sice usetri palivo pri dlhsom stati, pretoze sa netoci cerpadlo a nesposobuje odpor motoru (ktory si koli tomu pyta viac), ale preradovanie opotrebuje prevodovku.
Oprava prevodovky stoji vyrazne viac, nez usetrene palivo.
Co sa tyka prehrievania, v malych otackach na volnobehu sa olej len malo zohreje, preto chladic je schopny dostatocne ochladit olej automatickej prevodovky.
Preto: D sa zaradi po starte a P sa zaradi pred vypnutim motora !
Najviac moze Aut. prevodovke uskodit preradovanie za jazdy (zmena na N alebo R, P) a zle pouzitie rucnej brzdy.
P na aut. prevodovke zaradi kolik alebo klin do vopred urceneho otvoru kolesa. Ak je auto dole kopcom, cela vaha auta visi na tomto koliku / kline. Po case sa klin moze odtrhnut a vypadnuty kus ocele znici celu prevodovku v okamihu.
Preto pri parkovani dole kopcom je postup takyto:
- Stlacit a drzat hlavnu brzdu
- Zaradit N
- Pouzit rucnu brzdu
- Pustit hlavnu brzdu (a nechat auto "opriet" o rucnu)
- Zaradit P a vypnut motor.
Dufam, ze pomoze
XC 90 AWD, 2004, T5 Automat
- lakio
- MUDrc
- Príspevky: 969
- Dátum registrácie: 11 Apr 2009, 09:23
- Vek:: 39
- Poďakoval: 5 krát
- Bolo mu poďakované: 7 krát
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
preto sa vacsina meni po 100-150tkm? v statoch dokonca kazove modely s problemami pri 15-20tkm?boss napísal:geartronic je špičková prevodovka.
ale mozno je to kus od kusu.. ono tato debata je asi taka plodna ako kedysi siahodlhy topic ci menit alebo nemenit olej v automate..
podla mna nech si kazdy jazdi ako chce, ale jednu vec by som urcite nerobil - zaradovat neutral na automate pri jazde alebo nebodaj R ak poriadne nestojis. pri dlhsom stati v tom nevidim ziadny problem a aby som sa chytil toho co tu bolo napisane - prevodovku tym urcite neznicis, je to skonstruovane tak aby to nieco vydrzalo. ci uz statie na brzde s D alebo preradovanie na N.
OT: menit olej, howgh!
Naposledy upravil/-a lakio v 10 Nov 2009, 14:57, upravené celkom 2 krát.
- wickey
- Pán Inžinier
- Príspevky: 2179
- Dátum registrácie: 09 Apr 2009, 11:47
- Vek:: 35
- Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
- Poďakoval: 16 krát
- Bolo mu poďakované: 17 krát
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
N je na pripadny potrebny posun auta - v servise, pri zacuvani meter dole z kopca atd atd. nemalo by velku logiku, keby nebolo mozne autom bez motora hybat.
takisto napriklad pri jazde v centrach miest je zbytocne davat D, staci dat 3 alebo max 4 - nech sa menej menia prevodove stupne
takisto napriklad pri jazde v centrach miest je zbytocne davat D, staci dat 3 alebo max 4 - nech sa menej menia prevodove stupne
'01 C70 T5 cabrio
'00 V70 XC AWD Cross Country
'08 XC90 V8 AWD Sport
'03 S60 T5
ex 760 GLE TD, 940 GLE, 850 2.5 20V, 440 1.8K, V70 R AWD, 850 R, V70 R AWD, 740 GL, 850 GLE, S60 R AWD, V70 XC AWD, V70 XC AWD, S70 2.5 20V
'00 V70 XC AWD Cross Country
'08 XC90 V8 AWD Sport
'03 S60 T5
ex 760 GLE TD, 940 GLE, 850 2.5 20V, 440 1.8K, V70 R AWD, 850 R, V70 R AWD, 740 GL, 850 GLE, S60 R AWD, V70 XC AWD, V70 XC AWD, S70 2.5 20V
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
ešte aj pre odťah sa používa "N"
.... btw ja pri zápche nezaraďujem nič, dám si veľa jabĺk alebo feferónov a utekám potom na záchod ...sorry za OT, ale nejako mi to nedalo...
.... btw ja pri zápche nezaraďujem nič, dám si veľa jabĺk alebo feferónov a utekám potom na záchod ...sorry za OT, ale nejako mi to nedalo...
XC90 D5 (D5244T) '05, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V 70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V 70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
- Peťo
- Pán Inžinier
- Príspevky: 1717
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 01:35
- Vek:: 5
- Bydlisko: ♥Bratislava♥
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
Dúfam, že si svoje slová vezmeš k srdcu..lakio napísal: OT: menit olej, howgh!
- DOD
- Administrátor
- Príspevky: 1523
- Dátum registrácie: 25 Jan 2009, 15:50
- Vek:: 35
- Bydlisko: SL
- Poďakoval: 10 krát
- Bolo mu poďakované: 8 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
pozeram ze co prispevok to iny nazor, resp. pre D a proti D este taka otazka, co je lepsie nechat na dlhsiu trat v D? alebo dat do sekvencneho rezimu? podla mojim skusenosti ked to dam do skvencneho radenia tak radim podstatne menej ako ked to dam do auto rezimu D kde to preradzuje takmer pri kazdej zmene plyn pedalu...z toho vyplyva ze menej opotrebuvavam prevodovku?
je XC60 D5 136kW 2009 6r.aut....skoro stvorkolka
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny
bolo V70 D5 2008 aut-kriznik, C70 T5 r.99-zihadlo, 3xV50 2.0D, S80/T6 2.8biT 200kW, V40/2.0T, V40/1.9TD, V40/1.8, 340/1.6D r.84
http://www.reklamaled.sk - led reklama
http://www.svetelnareklama.sk -svetelná reklama
http://www.lacnetabule.sk - premietacie plátna za super ceny
- sergej
- MUDrc
- Príspevky: 646
- Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
- Vek:: 5
- Bydlisko: PN/Praha
- Poďakoval: 1 krát
- Bolo mu poďakované: 19 krát
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Čo je najlepšie zaradiť na automate v zápche?
A ked do teba niekto zozadu drcne, mas po automate....Ortový napísal:Ak stojím krátko,mám zaradené "D" a brzda.Ak dlhšie,dávam do polohy "P" a uvolním si nohy.Polohu "N" nepoužívam takmer
vôbec.O prehrievaní automatu neviem nič a myslím si,že taká vec vo VOLVE nehrozí...
Vlasto.
Edit:krátko u mňa znamená tak 30s max ...
Majte na pamati, ze pri polohe P je sice prevodovka v Neutrali, ale niektore koleso (netusim ktore) je mechanicky zablokovane vlozenym klinom, teda pri pohybe auta, cela sila posobi na tieto casti. Klin ani koleso vsak nevydrzia vsetko...
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992