Strana 2 z 5

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 08:41
od užívateľa berzerker
motor favorita nahodou vydrzi velmi vela :lol:

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 09:43
od užívateľa st_Andy
JJ, aj motor raz-dva-trojky :D

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 09:55
od užívateľa berzerker
myslis "šopu" ?
Obrázok

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 11:21
od užívateľa st_Andy
Legenda o vášni {pivo}

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 11:45
od užívateľa andre
no prispejem zase niecim k teme {zmyslajuci}

to ohrievanie oleja sa neda povedat, ze je lepsi napad...obidve spolu su fajn napad.

ked sa predohreje iba olej*, tak bude dobre mazat, zial vsetky ostatne casti (valce, blok, atd.) budu studene,
ked sa predohreje iba voda, tak bude viac-menej vyhriate vsetko, len ten olej nie

preto by som sam rozmyslal o oboch prvkoch spolu

*problem pri tych podlozkach, co som uviedol je, ze treba zvolit velkost a watt-y primerane k objemu oleja, plochy a casu ohrievania - zly pomer parametrov a olej sa "specie" nie zohreje, a to asi nikto nechce, takze od tohoto sa neda ocakavat, ze teplo bude stupat hore a vyhreje cely blok, zapina sa to na cca. pol hodinu a zohreje to akurat olej
na zohriatie bloku motora je lepsie zohriat vodu. spolu si myslim, ze by boli najlepsie vysledky

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 12:59
od užívateľa zorg1
nemože sa stať, že ked škrtneš vanou niekde na snehu nepoškodíš to ? neviem ako to je zospodu ci je to chranená vana ci nie... a ked kupovat tak podla mna silnejsie, napr. ja mam cca. 6,5 litra oleja.....

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 20:44
od užívateľa mato.20
Prípadne čo tak tam zabudovať čidlo s termostatom, ktoré nedovolí prehriať na viac ako dajme tomu 60 stupňov ?

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 21:22
od užívateľa Ortový
prepáčte za OT:aj keď je toto trochu drahšie riešenie,ale omnoho univerzálnejšie:http://www.d-servis.sk/index.php?option ... &Itemid=38 {typekscigaretou}

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 21:32
od užívateľa lucki
Ortový napísal:prepáčte za OT:aj keď je toto trochu drahšie riešenie,ale omnoho univerzálnejšie:http://www.d-servis.sk/index.php?option ... &Itemid=38 {typekscigaretou}
to nejde na volvo :)
normalne origo bufik a je pokoj.

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 21:37
od užívateľa mato.20
Origo bufíky sú super samozrejme.. ale také kutilstvo pokiaľ je na úrovni šlachtí schopnosti človeka a šetrí peniaze v konečnom dôsledku ... {potlesk}

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 21:47
od užívateľa zorg1
mato.20 napísal:Origo bufíky sú super samozrejme.. ale také kutilstvo pokiaľ je na úrovni šlachtí schopnosti človeka a šetrí peniaze v konečnom dôsledku ... {potlesk}
{palechore} {palechore} {palechore}

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 21:48
od užívateľa zorg1
Nezávisle kurenie od webasto stoji veeeela peňež.... 1300 Eur... to je neprijatelne..a origos toji o 10 percnet menej :-))

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 21:55
od užívateľa mato.20
Tá špirála na vodu aj s termostatom by sa tam dala dorobiť cca do max 60 eur ... viac neprekročíš ak to robíš sám doma... ak požiadaš niekoho aby zvaril tú konzolu za cenu materiálu, zváračky a niečo za prácu max 80 eur.. aj to je totál strop ... nezávislé kúrenia sú riadne drahé a v konečnom dôsledku "neekologické" pre tých čo sú zelene založení... neviem akú spotrebu majú malé webastá teraz .. ale staré tzv. bufíky papali cca 1.5 l/hod nafty to je všelijako 50 korún .. ale tá špirála ide cca za 4 sk na hodinu .. ale nevýhoda je závislosť na zdroji prúdu, ktorá sa dá riešiť invertormi napätia... jeden taký mám ...

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 22:06
od užívateľa Ortový
Jasné,že origo je naj,to pri kúpe volvíka bola jedna z podmienok,ale aká značka robí pre volvo?Pozeral som aj Eberspächer,ale ani ten.Tuším NORDIK.

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 22:07
od užívateľa zorg1
myslis ze ten invertor by utiahol spiralu o odbere cca 1000 w ? asi nie co ?

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 22:11
od užívateľa DOD
su spiraly i na 12V...

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 22:11
od užívateľa Ortový
Spotreba paliva?Osobáky tak do 0,6l/hod,čo nie je až také hrozné.A o ekológii moc nehovor,keď naše volvíky papajú naftu...

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 22:19
od užívateľa zorg1
Ortový napísal:Jasné,že origo je naj,to pri kúpe volvíka bola jedna z podmienok,ale aká značka robí pre volvo?Pozeral som aj Eberspächer,ale ani ten.Tuším NORDIK.
Suhlasim s tebou je to jedna z podmienok ako aj vyhrev sedaciek, ale ak mas volvika o 3000 ecka lacnejsieho ako s tym sersanom tak co urobis ? :?

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 22:22
od užívateľa mato.20
Mám osobne Invertor o sile 600 W, ale sú aj silnejšie.. existujú aj niekolko kilowattové .. ale sú aj slabšie špirály a sú aj 12V ako bolo podotknuté ... tú ekologiu som spomenul, lebo sú ludia čo to riešia... tieto špiráli sú lacnejšie samozrejme ako webasto, Eber atd ... Chalani, ak poznáte auto Volga 24, mala osadený motor 2.5 benzín, v predu motor 96 koní, zadný náhon ... osadil som do nej 2.5 TD s výkonom 95 koní z ford scorpio, 5 stupňovú prevodovku, kardan na mieru... osadil som tam elektrické okná všetky 4 z iného forda .. klimatizáciu ... len preto, že som to tam veľmi chcel a vzniklo tak jediné auto v európe s týmto motorom a v tejto výbave ... také že nedá sa... alebo nejde to, ale boneoplatí sa nepoznám ... {potlesk}

Re: Elektrický ( 230 V) predhrev vozidla

Napísané: 02 Sep 2010, 22:23
od užívateľa Ortový
To chcete napájať z autobatérie?Baterka zbohom,bude treba ďalšiu.Tým pádom altík zbohom...
Neviem,neviem,mne sa to zdá lepšie na 220V,cez noc na nočný prúd,spínacie hodiny,aby to kúrilo tak hodinku pred štartom,to sa mi zdá celkom rozumná alternatíva nezávislému kúreniu...